DJ Hemp: Helvete! Jag visste att det var ngt jag glömt. Skulle varit på plats i Mora istempel för att bevittna eventuella motståndare. Äh skit i samma.
Ser ut som Bajen lagt i överväxeln redan från start i alla fall..
Arboga är förvisso ett av världens bästa hockeylag, men jag tycker lite synd om Bofors efter den snöpligt missade direktplatsen till kvalserien... Hoppas mot förmodan att de tar sig dit ändå!
Nu ska vi tippa!
Arboga-Bofors
Kanske är Bofors lite knäckta efter att Boden lite turligt snuvat dem på ks-platsen, men jag tror att de fixar avancemang till slut...
Mora-Skellefteå
Kan bli stenhårt, men jag förmodar att SAIK drar det längsta strået...
Hammarby-Björklöven
Hoppas stenhårt på mitt älskade Brajen, men tror inte att de räcker till mot IF Hasch...
Troja-Tingsryd
Kanontufft smålandsderby! Om det är något lag som ska slå underifrån, så kanske det är Troja... Men... vete fan!
Förresten... Lirar inte AIK-Timrå i Vilunda (Väsby) ikväll!?
Jag har i alla fall tackat Ja till lyan och Mimer har tagit bort den från "Lediga lägenheten"... Men jag har ännu inte signat kontraktet! Well well, rent mentalt har jag förvisso redan flyttat...
rådbjer: Förklaring: Lovade Arboga Hockeys glada supporters en platta öl varenda gång Arboga Hockey (Med TIK-Mannström) spöade Sundsvalls Hockey i seriespelet. Visste iofs att Sundsvall är dåliga och saknar glöd... Men att dom skulle torska tre gånger... Nåja! Sämmre vad har man torskat på. Men nog skulle man vilja vara med och smutta på dom där bortskänkta dropparna ändå? Blir lite festligare då. I kväll är det hårt fotojobb som gäller.
Smokey: Skitsundsvallhockey öl??? Smutta på så fina gåvor?
Själv skulle jag nog aldrig befläcka min rena TIKsjäl med sånt! Jag tror på renhet inombords då kommer vi att uppnå Nirvana, renhetens ställe i form av ES!
Som en liten mumsbit inför kommande kvalserie så ska man iväg och fotojobba på den hetaste matchen i regionen på länge. Arboga möter i kväll Bofors. Lite derbykaraktär och tydligen biffutsålt i NHL-rinken. Ska se om TIK-Bergslagen har möjlighet att få några ord med vår TIK:are på plats. Fredrik Manström lirar tydligen rätt skapligt backspel här nere. Sedan är man skyldig IFK-Arbogaklacken 3 (jävla skitsundvallhockey) plattor öl. Men dessa får dom vid nästa besök där i Arbogahallen. För visst fan måste man få vara med själv och smutta på så fina gåvor? Hoppas Arboga lirar "sjukt bra" och går hela vägen till kvalserien. Vi har en seger att kräva där nere.
Dj Hemp har flyttat till Västerås! Barnevik kan slänga sig i väggen som lokal rubrikfixare för triviala ABB... Bäva VIK-Kids!
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen