En fråga som jag ställde mig häromkvällen... Varför döper man den nya ståtliga HockeyArenan(Templet) i Timrå till Sydkraft Arenan? Är Sydkraft med och är huvudsponsor till nybygget eller? Som Norrlänning klingar ju "VATTENFALL ARENAN" bättre i mina öron..eller har jag fel? Vattenkraften är ju ett kännetecken på Norrland och Timrå ligger ju nära Bergeforsens kraftverk som tillverkar 3:e mest ström av vattenkraftverken i hela Sverige.... Sydkraft får mig att tänka på kärnkraft och södra delarna av Sverige... Nä.....jag ställer mig inte bakom det nya arenanamnet.. Tacka vet jag "VATTENFALL ARENAN" d gillar jag..
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Varför döper man den nya ståtliga HockeyArenan(Templet) i Timrå till Sydkraft Arenan?
Är Sydkraft med och är huvudsponsor till nybygget eller?
Som Norrlänning klingar ju "VATTENFALL ARENAN" bättre i mina öron..eller har jag fel?
Vattenkraften är ju ett kännetecken på Norrland och Timrå ligger ju nära Bergeforsens kraftverk som tillverkar 3:e mest ström av vattenkraftverken i hela Sverige....
Sydkraft får mig att tänka på kärnkraft och södra delarna av Sverige...
Nä.....jag ställer mig inte bakom det nya arenanamnet..
Tacka vet jag "VATTENFALL ARENAN" d gillar jag..
Heja Timrå IK Norrlands Bästa Hockeylag..
Tack för ordet..