1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590818 inlägg · 6217 ämnen

Asplöven HC - Timrå IK 2015-02-21

« · 1664358 Till forumet

Asplöven HC - Timrå IK 2015-02-21
Hua vakna i foajén imorse!

Men nu har man ätit en goer frukost och ser fram mot nedsläpp i Happaranna kl 16!

Livsviktigt att vi besegrar spöket ikväll!

Hoppas Hallins skalle funkar...

Om en vecka ses vi Oskarshamn..

Bee there Jungen!!!

5 tim kvar..
Kommentera

Sv: Asplöven HC - Timrå IK 2015-02-21
Tallar står stadiga året om, ikväll ska vi blåsa av alla löv från aspen.
Kommentera

SMÅLAND: Hallin är tyvär ur funktion...

Nu behöver Olovsson ta över rollen och faktiskt visa upp sitt fruktade skott lite med!

Det börjar lukta önerud och kolan lång väg...

Han ska visst ha ett värstingskott men än så länge ser jag mest ett pass för mycket från honom...

Boyce kommer få en del blåmärken efter täckta skott idag...

Men vi ska vinna tillslut!
Kommentera

Fruktansvärt trött i dag. Tvingade mig upp till slut. En dusch på det här och man kanske är fit for fight igen? Hade ju tänkt ta mig till Hyllie.

Nedsläpp i Haparanda om två timmar. Spännande! Kan vi mäkta med att vinna femte raka? Någon gång denna säsong borde vi ju kunna spöa även Asplöven!

Jaji, sätt lappjäv... på plats - kom igen Timrå!!!
Kommentera

DJ Hemp: Va fan, trodde du var på Malmö Isstadion. Förväntade mig en rapport.
Kommentera

T T:

Om man bara hade vetat om det så. Har ju aldrig någon koll på när juniorlagen spelar. Det är sånt man läser om efteråt. Men 3-0 efter två perioder är fint. Bra återväxt!
Kommentera

DJ Hemp: sök upp Timrå IK superelit på Facebook så håller du dig lite lagomt uppdaterad på junisarna! Krydda det med Hamrins bloggande och du ligger huxflux långt över medel när det gäller ditt lags junior verksamhet!
Kommentera

söder över:

Jag är i princip aldrig inne på Facebook. Risken att man skriver något mindre fördelaktigt om sig själv är överhängande. Och jag har hört snack om att jävla arbetsgivare och skit kan göra stickprover därinne. Fast det är klart, man kan ju vara där när man inte är stenad.

Åh fy fan. Öppnar lite försiktigt i dag. En vinare och en 50/50-bong. Men det tog skruv direkt det.

Lite speed metal på det här så...

Redigerad kommentar

Kommentera

Så var det snart dags igen då...

En annan förbereder sig som bäst. Ståplats i klacken. Bland diverse Hells Angels-typer. Bredaxlade med rakade skallar, stora skägg och tatueringar. Det är en ganska vanlig syn på ståplats i Malmö.

Apropå Facebook skrev jag ett mindre genomtänkt inlägg i slutet av förra året. Varpå en f d kollega ringde och rådde mig att radera inlägget. Just med tanke på att olämpliga personer kan läsa skiten.

Tio minuter kvar i Haparanda - sedan smäller det!

Och jag har lyckats brännskada min högra pekfingertopp...
Kommentera

Är HA-live så dåligt att det laggar sönder när kameran rör sig eller är det min surfplatta som inte klarar detta?
Kommentera

nectis:

det är så här dåligt

Kommentera

Andersson: Fy fan vad tråkigt. Gått 4 minuter och mitt huvud håller på att sprängas.
Kommentera

nectis:

jämför man med sändningar från Viaplay är det ju   mil som skiljer

Kommentera

1-0 Asplöven.
Kommentera

Andersson: Skulle tro att det är ganska mkt som skiljer vad gäller ekonomiska förutsättningar att göra bra TV. Men så uselt som HA Live är så känns det ju inte lönt att sända alls.
Kommentera

Rip Kirby: dom verkar taggade asplöven, är det så?
Kommentera

Rip Kirby:

iofs sant , men en sändning från en hockeymatch borde ju kunna ses även om man inte har 250.000 mb  internet

Kommentera

Rip Kirby: Kvalitén verkar skilja beroende på vilken arena de sänder ifrån, oftast är det ju taskig kvalle dock.
Kommentera

jå1:

Fan, vi ligger under med 1-0 !!!11!!1! : (((((

Snart drar man...
Kommentera

jå1:

Har köpt 7-8 matcher  . Tror  en eller två varit ok . Man köper ju ändå för man vill se laget och så hoppas man ( förjäves ) att det ska va bra

Kommentera

Andersson: Sett några som varit okej, de flesta dock under godkänt.
Kommentera

DJ Hemp: Lugn, det här tar vi :)
Kommentera

jå1: 2-0 nu..
Kommentera

Rip Kirby: Mjo, och bp. Turligt mål dom fick
Kommentera

jå1: 3-0 nu, ut med Norja så vänder vi..
Kommentera

jå1:Det är den vanliga finnen idag alltså och inte en förklädd Reideborn?
Kommentera

jå1: Vi får hoppas det. Annars får vi nästan förlita oss på Mora om vi ska ha en chans till kval uppåt
Kommentera

jå1:

Det vet i fan. 3-0 efter en period. Så jävla värdelöst. Deprimerande! : (
Kommentera

Att de ska vara så jävla svårt mot Asplöven alltså, fan kom igen nu boys vi ska ha åttonde platsen !!!!
Kommentera

Rip Kirby: men herregud jag kom just in i matchen...

Jag ser att asplöven faktiskt lyckas få oss att se ut som ett korpgäng...

vi ser trötta ut. Många huvuden som inte är med riktigt... Tycker vi mot ssk började försöka överkonstruera lägen och det är det i särklass tydligaste tecknet på att ödmjukheten inför motståndaren är borta!

Det blir torsk tveklöst om man tror att man kan sluta med det tuffa jobbet framför egna och motståndarens mål och lägga fler avslut än 4 på en period... Johan Persson tex som själv vet att han har ett bra skott kommer upp i en 2-1a och väljer alltså ett kasst pass direkt på den redan liggande asplöven spelaren...

För övrigt är det fullständigt horibellt att dom tar en hunka för den här sändningen. Kommentatorn är ok men lite för avslagen kan jag tycka men kamerans placering på rad 3 är ju ett jävla skämt! Den här hallen får gamla himpa att framstå som en nybyggd multisport arena för fan!

Det enda berömmet jag vill bjuda på är till asplövens sportchef som tamefan gjort ligans bästa av sina förutsättningar ihop med Karlskronas. Asplöven är juh ett stort sömnpiller av köpeknektar i övrigt!
Kommentera

JobbaPuck: helt ärligt så tycker jag inte att Norja behöver känna någon ångest över sitt spel än så länge..

Vi tappar pucken i fel lägen och dom är ruskigt bra i pp så disciplinen måste upp i alla aspekter här...
Kommentera

söder över: Asplöven känns som vårt Bogey team...  Vad har vi för resultat mot dem egentligen?
Kommentera

El_loco:

En vinst av sju möjliga, snart av åtta möjliga antar jag. : (

Väntar på buss nr 6 mot Klagshamn...
Kommentera

1-0 häst - faaan!!1 : (((
Kommentera

DJ Hemp:1-1 nu :)
Kommentera

Pucken:

Alltid något, sa fan. : )

På bussen mot Hyllie...
Kommentera

söder över: Näe, inte Norjas fel att vi ligger under. Ett försök att väcka laget med målvaktsbyte
Kommentera

3-0 efter halva matchen. Inte vad man hade tänkt sig. Varför just Asplöven av alla lag???
Kommentera

DJ Hemp:

Nu tar jag ett par j-r på stört här i baren så vänner det på direcktzen!

In me gummit!
Kommentera

El_loco: jag förstår om borta matcherna är svåra i Haparanda jag menar först en bussresa till månen istortsett och sedan spela i en hall utan minsta lilla eko eftersom takhöjden motsvarar ett modernt vardagsrum!

Det måste vara lite svårt för många att få det där sista taggningen.

Men dom spelar riktigt bra asplöven alltså så det krävs verkligen att man är på tå när man spelar mot dem!

Dom är inte omöjliga men dom är bra på att spela med fart så mot dem behöver man vara spelförande och inte göra som Wedin just gjorde när han tappade puck på offensiv blå...

Totalt sett har vi väl tagit en pinne eller 4 av aspisarna...
Kommentera

SMÅLAND:

Och jag tar några stänkare i bussen - revolution on ice!
Kommentera

söder över: Iilahti ser stabil ut, än så länge
Kommentera

jå1: haha ja det gör han! Blir kanske inte mycket jobb för honom i år här men om det går vägen så kommer det vara a o o att ha två pålitliga målisar så om det blir torsk ikväll så är det iaf någonting positivt att ta med sig!

Jag hoppas att vi kan ta oss ikapp och säkra 1p
Det såg bättre ut nu i andra iaf dock inte riktigt heta ännu. Nu blev det några heta situationer i slutet av andra och det är exakt dit vi ska! Känslor! Man måste bara lyckas med bedriften att få domarteamet att inse hur segt asplöven spelar.
Kommentera

söder över: In med en puck så löven blir lite nödig, det kan gå!
Kommentera

Smått kaotiskt i Malmö Arena. Biljettkassan var stängd. Man släpptes in gratis på ståplats. Då blev jag så glad i hågen att jag handlade några snygga supporterprylar för 700 spänn. Pengar som egentligen borde ha tillfallit Timrå IK. Jävel! Men sådan är man. Dessa ständiga hjärnsläpp...
Kommentera

Pucken: Hästen - Mora nu 1-2.
Kommentera

fermo:

Så jävla viktigt...
Kommentera

En annan notis: dyk äger Hult i mjuka handleder! Kämpa nu 12!
Kommentera

söder över: Hult borde ju hängt ett gäng puckar vid det här laget..
Kommentera

DJ Hemp:

Härligt med mycket fölk..jag har ett par IFSH kallingar hemma på väggen ja!
Kommentera

Demonräddning av Jonte!
Kommentera

« · 1664358