Här krävs det Nubbens avgång till höger och vänster. Det man måste ha i åtanke är att den totala kostnaden för en uppsättning A-lagsspelare fastställs av Klubbledningen ( styrelse/klubbdirektör)
Den totala budgeten för A-laget är bland dom lägsta i hela Elitserien, om inte den lägsta.
Efter vad som har sipprat ut i media kan man konstatera att man har valt att amortera på lånet till ombyggnaden i en relativt rask takt. Och kanske har man fått stryka på foten då det gäller spelarinköpen. Och kanske har man litat på att Nubben ytteliggare en gång i konsten att koka soppa på en spik.
Men, om det lyckas med att hålla kvar A-laget i elitserien nästa säsong så kanske man kan öka Nubbens budget på inköpsfronten.
Så Rolf & Sune, det är inte Nubbens avång ni skall kräva, han gör nog så gott han kan med dom förutsättningar han erbjuds. Men då krävs det att man klarar av att tänka lite längre än vad näsan räcker.
Helg Ernest: Så du menar att jag har fel? I såfall skulle jag vilja att du pekar på mina felaktigheter är du snäll, annars kommer du att sorteras in i samma fack som rolf och sune.
Per HApps: Vem har krävt Nubbens avgång? Jag har redan berättat vad nubben har gjort fel hundra ggr och orkar inte göra det igen. Men amorteringar på lån betyder inget speciellt. Nubben har inte fått mindre pengar att bolla med än tidigare år, snarare mer. Men det krävs att man klarar av att tänka lite längre än vad näsan räcker för att förstå det
RocknRolf Men han fyra år av fem lyckats med konststycket att koka sopp på en spik. Och det femte nådde han inte ända fram. Skall han då avgå som du skrev?
"Agera eller Avgå Nubben! Som rubriken säger. Har Nubben fortfarande ert förtroende? " Skrev du ju härom kvällen, har du redan glömt det?
RocknRolf2: Du tror alltså på fullaste allvar att Nubben valt att vara mindre aktiv på spelarmarknaden den här säsongen än tidigare? Plånboken har säker varit lika stor som tidigare, problemet är väl att man inte räknade med att tappa två av lagets riktiga nyckelspelare tills det var för sent att hitta fullgoda ersättere. Jag kan förstå att man trodde sig ha god chans att få behålla exempelvis Hedström då man skrev ett väldigt förmånligt kontrakt med honom nu i våras. Vad gäller Nordgren hade nog ingen räknat med att han ens skulle ges chansen med Carolina. Med detta i Kent Norbergs perspektiv, hur pass hett blir det att jaga spelare enbart för att ersätta förlusten av Yared Hagos. Där hade man väl i princip täckt förlusten, kan man väl säga. Ja, iom att Hagos inte var någon nyckelspelare på samma sätt som Jonte/Niklas.
Att vara efterklok kan vara enkelt. Men det är nog betydligt enklare för dig än för Nubben i det här läget.
Dream Team: som jag sagt hundra ggr, den enda som stack chockartat var Nordgren. DEN ENDA. Nubben har inte varit mindre aktiv, han har bara satsat på fel spelartyper. Jag efterklok? Jag kritiserade flera värvningar redan från början. ST refererade till och med indirekt till bland annat min kritik när Warg och Wennerberg värvades. Nubben kontrade med att han inte förstod namnhetsen bland vissa fans. Peter Ström förstod jag inte heller. Oksa såg jag som ett för oprövat kort att stå som förstemålis.
"Vad skulle dem ha värvat då?" "Gör det bättre själv!" tänker du kanske. Tja, några mer rutinerade spelare kan inte varit omöjligt.
RocknRolf2: Har du sett vad de andra lagen värvat iår? Brynäs har tex värvat stjärnor som Månsson, Spets, Almtorp. Knappast nåt mycket bättre än de spelare vi värvat. Det är bara FBK, Frölunda, Hv71 och LHC som har stora plånböcker att värva för. Samt Leksand då, men de värvar istället massa stolpskott till överpriser.
Per HApps: ? Jag märker att du absolut inte förstod vad jag menade iaf. Tycker inte man kan säga att Nubben kokat soppa på en spis ifjol och i år. Däremot 02/03-03/04
Frella: Visst, men de andra lagen hade värvat annorlunda om de hade haft samma spelarflykt som Timrå.
Frella: Ska man leta saker att skylla på, vilket jag av princip aldrig gör, men okej, för den här gången då. Kentas egenskaper som matchcoach kan nog ifrågasättas en aning såhär långt. Med en så pass starkt ledartrio med Lill-Kenta, Micke Andersson och Hussen borde det nog kunna hända lite mer och visas lite mer aktivitet i kritiska matchlägen.
Frella: vem vet? tror dem hade namnhetsat aningen mer än Timrå iaf. Du skulle förresten antagligen bli förvånad om du visst vad Timrås nyförvärv tjänar.
RocknRolf2: tvivlar på att de lockar hitt wennerberg o warg med monsterlöner .. däremot kanske med löften om mer speltid än i modo .. sen tror ja inte danskarna är överbetalda heller..
RocknRolf2: Det känns som att Leksand är det lag som behöver lasta upp fantasilöner för att kunna locka till sig spelare. Lik förbannat får dom hit vad skit och korn som helt, nästan. Timrå har, iaf fram till nu, lyckats locka spelare att komma ändå. Ja, för inte har man väl gjort sig direkt kända för att precis vara kapabla att betala ut några monsterlöner...
Dream Team: Hedström var väl den som hade mest förmånligt kontrakt genom tiderna i TIK? Då Zäta hade runt 125 000 innan han åkte över så lär väl Jontes legat därikring kanske. I jämföresle lyfter väl Jönsson i FBK ca 250 000. En lönenivå TIK aldrig skulle hänga med på i budgivning.
Frella: du babblade ju om att Leksand överbetalar sina spelare så. Jag menar att risken är stor för att Timrå inte är långt efter med sina nyförvärv. Men visst. Kan inte styrka det så.
Jag tror att spelarna i Frölunda har svårt att sova inatt, att de ligger och darrar av vånda för de vet att de i morgon ska ställas öga mot öga med den oerhörde, fruktansvärde, skoningslöse etc etc KENT "MANDY" MANDERVILLE!!
RocknRolf2: håller med dig genomgånget i dina inlägg här ang kritiken mot nubben och tik... OCH DU ... sluta förklara dig för fjollerna som måste försvara tik och nobben till 110% blir så djävla sne på Helg Ernest, Per HApps, frella osv.. DU HAR RÄTT man behöver inte gömma sig bakom massa djä....la annledningar. Nubben har FET misslyckats totalt i år och stackars Kenta som måste jobba med ett sånt djä...la piss lag men så är fallet nu. och det är bara så. TIK åker INTE UT i år men dom måste kvala tyvär..
RocknRolf2: Vilket väl verkar vara befogat då det tagits upp i media mer än en gång. Har aldrig sett att media basunerar ut något om TIKs löner. Visst höjde man med all säkerhet Nilssons lön tex, förmodligen även Nielsen mot vad det fick i Luleå resp MIF. Men tror inte man lockar med chockhöjningar av lön för tex Warg, Wennerberg mfl...De lär ligga på ca 40-50 000 i månaden som bäst skulle jag tro. Alltså vad den genomsnittlige ES-spelaren tjänar.
mattis69: Hå hå ja ja...ännu en nyanserad TIK-belackare! Härligt med en sådan tilltro på grabbarna efter 5 omg. Visst måste det till nå´n värvning men med ditt resonemang bör HELA laget bytas ut....o det lär inte hända.
Den totala budgeten för A-laget är bland dom lägsta i hela Elitserien, om inte den lägsta.
Efter vad som har sipprat ut i media kan man konstatera att man har valt att amortera på lånet till ombyggnaden i en relativt rask takt. Och kanske har man fått stryka på foten då det gäller spelarinköpen.
Och kanske har man litat på att Nubben ytteliggare en gång i konsten att koka soppa på en spik.
Men, om det lyckas med att hålla kvar A-laget i elitserien nästa säsong så kanske man kan öka Nubbens budget på inköpsfronten.
Så Rolf & Sune, det är inte Nubbens avång ni skall kräva, han gör nog så gott han kan med dom förutsättningar han erbjuds. Men då krävs det att man klarar av att tänka lite längre än vad näsan räcker.
Så skall man äta kakan eller ha den kvar?
Svårt fall, doktorn grät.