1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590621 inlägg · 6217 ämnen

Återstående platser i truppen 04/05

390151 · » Till forumet

Sv: Återstående platser i truppen 04/05
Underbart!!, nu blir det lyxmål på BigBoy!!!
Kommentera

Portello: Precis :))
JAG kommer INTE att hoppas på Skellefteå, dom får harva därnere.
Kommentera

rådbjer:
Kan garantera att han bara stannar i ett år om Skellefteå går upp nästa säsong. Men varför skulle dom de? Dom är ju sämst när det gäller ;)
Kommentera

Det här känns gôtt, gött, gött!

Enda smolket i glädjebägaren är att han skrev på för 1 år men men varför se det negativa jämt??
Han kommer att vilja stanna i TIK o sina kompisar, Nordgren, Nilsson mfl :))

Going for gold!
Kommentera

Marcus: Då får man väl gratta till ett bra nyförvärv då!
(lite, bara lite avundsjuk)
Kommentera

Nu äre klart med Jonte!
Kommentera

Portello: Tackar. Ja, någon nytta ska väl ni vara till också. ;-)
Kommentera

Hälge:
Grattis, grattis. Verkar som nui har en förkärlek för gamla Lulingar. Eller som ni kallar oss, fulingar.
Kommentera

65Selander: Nu är han klar för ett år.
Kommentera

Rinken: Om han skriver på för er då lär väl "Kickan" gå i taket!

Tycker själv att han är bra spelare som står upp, skulle görna se han i Brynäs men vi köper in finnar i stället ;-)
Kommentera

Jag är övertygad om att det skiter sig med påskriften idag! Det kommer inte att finnas bläck i nån penna i hela Västernorrland.
Kommentera

Saxat från Kuriren.nu:
Luleå Hockey kan glömma Jonathan Hedström.
– Han har beslutat sig för att inte spela i Luleå nästa säsong, säger agenten Johan Strömberg till Kuriren.
Nu lutar mycket åt att Hedström hamnar i Timrå.

Om det blir så får man gratulera till ett fint nyförvärv.
Kommentera

Frella: Per-Anton Lundström gjorde också någon landskamp för något år sedan, tycker du vi ska värva honom också? Ge upp! Om man ska kunna rubba de stora oxarna nästa år måste man ha spelare som individuellt är jämförbara med deras spelare. Kan du framför dig se någon spelare av Bemströms kaliber i exempelvis Färjestad eller HV71? NOT! De har bättre backar än så och det måste vi också ha om vi ska slå dem.

Generellt är målet med en värvning är att maximera prestandahöjningen i laget. Dvs man tar bort den spelare som är sämst och ersätter honom med någon som är bäst, man kastar inte ut åttondebacken och ersätter honom med en 6:e back, det är ju en rätt dålig maximering av prestandaökningen. Sen finns det alltid undantag ifrån den regeln, exempelvis spelare med förmodat hög utvecklingspotential. Men när man värvar "färdiga" spelare så är ju det tidigare beskrivna det man vill uppnå.
Kommentera

Bergius: Timrå har väl haft positiva förhandlingar med Pasi hela året, sen hade man även det med Fredrik Svensson...
Kommentera

Frella: Vad vet man, men står det postiva förhandlingar på deras egen hemsida så tolkar jag det som att han sannolikt kommer skriva kontrakt.

Positivt att Mackan "endast" står under förhandlingar och inte muntligt överens som nån skrev tidigare.
Kommentera

Bergius: Positiva förhandlingar behöver inte betyda något, kan ju vara att han är positiv till en fortsättning men att det är nåt som saknas. Något som TIK kan erbjuda?
Kommentera

Eskas: Men Bemström i den form han var då han blev uttagen i landslaget ser jag inte som utfyllnad, frågan är om han nånsin kommer upp i den igen. Visst, att värva osäkra spelare runt 30 strecket är väl ingen hit, men om det skiter sig med Jonsson så bör ju ändå Bemström hålla högre klass än Raja och Svedberg...alltså gå in på tre backpar.
Kommentera

Jesper Mattsson stannar i Malmö?
Malmös kontraktläge på länken.
Kommentera

Frella: Bemström? Knappast! Timrå har satt sina principer, de vill inte värva utfyllnadsspelare som är kring 30-strecket. Ska en spelare ha den åldern så ska det vara en tongivande spelare, Bemström skulle aldrig vara en sådan. Utfyllnadsspelare i Timrå kommer det alltid att vara spelare som ledningen bedömer har stor utvecklingspotential. DVS har möjlighetet att med rätt träning och inställning bli tongivande.
Kommentera

El Maco: Förre Timråspelaren Stefan Bemström ser ut att lämna SSK, hade väl en mindre lyckad säsong nu senast men var riktigt bra året innan. Kan vara något ifall det skiter sig med Jonsson?
Kommentera

matsby: jag kan meddela att #19 Frökemo var på plats på ståplats i Leksands Isstadion i vintras. (just dit ska den aldrig mer i alla fall). Tröjans ägare försvarar förvärvet med det historiska värdet i att ha tröjan som gjorde Timrås första elitseriemål den här sejouren. Och? säger jag. Tröjans ägare har även bott på brynäsgatan, poor thing. tröjans ägares storebor har en gameworn jersey, #16 Pöllä. Har även tillhört #16 Skoglund.
Kommentera

Paddan: Den kan säkert bli värd något eftersom den inte finns officiellt
vilket är tur!

Sången på alla motståndarfans läppar under Mästarcupen då tröjan var aktuell! "var är tröjorna med tummen upp"

Har för mig att Wernblom var riktigt, riktigt glad på bilden när tröjan visades upp! :-))
Kommentera

matsby: Jamen vad bra, då har vi en deal alltså. Skicka över de där 1500 kronorna så får du en nyckelring...
Kommentera

Paddan:
*asg*

Tummen upp..en raritet *s*
Kommentera

matsby: Äh, jag hittade något som du hellre kan lägga pengarna på...
Om du betalar 1500 till mig så kan jag garantera att du får den saken.
Kommentera

azzkikr:
Va faan....tack :-)
Kommentera

gud: Hmm...då verkar det inte bättre än att jag "tvingas" använda Wilde-tröjan även nästa säsong. Tja, den verkar få folk på gott humör i varje fall!
Kommentera

matsby:

Hittade en "Styfen" på tradera.com (se länk) det är bara att gå in och bjuda.

endast äkta vara skall det va!!
Kommentera

Paddan:
du är blind..ring mig om du vill ha hjälp med texningen..Valp...;0)

Lågt bud?? nänä..du ska vara glad att du får ett sånt härligt erbjudande
med en massa stålar och en korv med bröd..ingen annan kommer att ge dig det budet...inte ens en Mooodoooist...;0)
Kommentera

gud: Nepp, det blir ingen affär av med så låga bud ;)

Hmm...nu tycker jag iofs att det står klubba, men det kanske är mina glasögon det är fel på och att det igenkligen står tröja...
Kommentera

Paddan:
mitt sista bud..650 + en korv med bröd..självklart med valfritt
kladd på den...en räksallad räknas in i det..

Marcus..
inte ska Fagermös sista tröja hamna i källaren/utvisningsbåset..
större delen av tiden när Fagermö bar den så gjorde han lite nytta allafall..du har inte funderat på att sälja tröjan för dyra pengar??
kickan kanske är intresserad av den??
Kommentera

Själv så har jag Fagermos sista Timrå-matchklubba i samlingen. Den är inte flitigt använd kan jag meddela och den kan inte räkna med någon hedersplats i samlingarna. ;)
Kommentera

gud: Tja, matsby kanske säljer sin replica för den summan, men min dyrgrip får du då inte för de pengarna. Fast Jägers tröja kanske är till salu för det priset...
Kommentera

Paddan:
450 spänn då??
Kommentera

Paddan:
30-40?

Styfen skall jag ha, bara den dyker upp,,,den är min :-)

Hörde av en kollega att hans son har Fagemo:s tröja hemma, brukar dock inte ha den på match tror jag ;-)
Kommentera

matsby: Nja, inte riktigt 20 kronor kanske, ett antal pinnhål högre upp får du allt kliva. Att det sedan inte är särskilt många fler än jag som vill bli sedd iklädda en sådan tröja, gör väl sitt till vad gäller antalet personer som suktar efter tröjan.

När blir det en Original-Styf för dig då? :)
Kommentera

Paddan:
Marknadsvärde?
det fanns väll inget sådant, eftersom det var en överbliven tröja som du betalade 20 spänn för
;-)
Kommentera

gud: Ånej, så billigt ska du inte få tröjan. Lägg till en nolla så kanske vi börjar närma oss marknadsvärdet ;)

En traktor eller en rysk spelare, jaja vissa har tydligen egendomliga prioriteringar.
Kommentera

Paddan:
du får 250 spänn för hans Mooooodoooist matchtröja...;0)

Själv så tror jag mer på en rysk spelar kommer till TIMRÅ IK
om nu inte BM kommer...
Kommentera

Paddan: Otippat, Ja! Roligt, Nej! =)
Kommentera

matsby: Rätt vad det är slår blixten ner och Martin Wilde står på farstukvisten. Det vore väl både ett roligt och ett otippat namn!
Kommentera

matsby:
Som Uffe då eller...;0)
Kommentera

rådbjer:
Mycket roligare om det kommer någon otippad
;-)
Kommentera

matsby: Varför skulle det vara roligt??
Jag vill se Hedström o Jonsson i vårt lag.
Kommentera

Bergius:
Pratade med en kille i malmö nu på morgonen, och enligt honom var det så iaf. har tydligen stått i tidningar i malmö nu med.

Håkkla:

skulle vara roligt om det INTE är Hedström eller leksingen utan ett helt "nytt" namn
:-)
Kommentera

håckla: Ja jag gillar fortfarande Mackan men inte klubben han kanske väljer att gå till MIF.
Måste han välja dom, kan det inte finnas nån annan klubb som vill ha honom??
Kommentera

rådbjer:
Timråfans har STOORT hjärta,inget fel med det, ödmjukhet är en bra egenskap...liksom KILLERINSTINKT !!!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

matsby: Fast vem saknar mackan from i morgon om man ska tro Håcklas utsocknes tips?! :))
Kommentera

matsby: Så pass?!
Ja, inget tack från klacken hoppas jag då vid hans 1:a "bortamatch" i SA, som vid fallet Lind o Cassel!
Kommentera

390151 · »