The great one: Man vill ju ha ut Oskarshamn men du har ju helt rätt i det du säger. Ur ett konkurrensperspektiv så är det mycket bättre om Oskarshamn är kvar. HV71 kan buda bort oss i varenda spelarjakt för all framtid så länge dom är i SHL och det är bara en tidsfråga innan dom landar rätt en säsong och sen är dom uppe där med Färjestad, Frölunda osv. igen.
I långa loppet så blir vi så klart ingen storklubb, förr eller senare står vi där och letar räddningsplankor för att klara oss kvar.
SMÅLAND: Att välja mellan HIV71 och Åsskesam är lite som att välja mellan Aids och Ebola.
Jag väljer Solstollarna alla dagar i veckan.
Som anekdot bodde mamma granne med Ola Ström när hon växte upp i Malmö, 1975 flyttade hon till Sundsvall, hon jobbade många år som sjukgymnast i Timrå, hade alla från Tåget till Bulla som patient, hon blev till och med erbjuden platsen som lagmassör, mem bad dem fara och flyga när de erbjöd en flaska whisky som lön.
Ikväll sitt mann i hemmabaren å se dä Småländska Ångest ödeskvale i Synagogan ifrån Jönköping! Så ovisst spännande!! Blir bra uppladdning inför ' Sannings Ögonblick ' i Sydkraft imorgon!!! Lär int sov en blunn inadd..... Nubbens mångmiljonbygge kann ras samman... Elitseriens största Pung.... Lodda ( Räven ) ä tebaks Ikväll i IK70!! Pettson å Stålet för HIV71!! Hockey ä en jävlig sport helt enkelt!! Låt dä rinna massor Ikväll rabbuslingar så ladd vi BILJONERS tills imorgon!!!💪💪💪🥳🥳🥳
Andersson: Nä, men Oskarshamn är den minsta klubben i SHL och sedan kommer väl Timrå. Hur förjävligt det än är så är det bättre ur vår synvinkel om stora "starka" håveblå ryker istället för lilla oskarshamn. Större chans att HV71 etablerar sig övertid i SHL än oskarshamn.
Labban: Ja instämmer tyvärr. Även om en del varit i samstämmighet med Ante också. Men en trubbig back för mycket i trion Erixon, Svensson och Didde. Får jag väljs så är det Erixon ut. Han är så klumpig och drar på sig så klantiga utvisningar mellanåt. Didde har ändå fysiken och Svensson är trots allt rätt bra på att spela sig ur egen zon. Däremot är han rätt svag i de offensiva delarna. Så ut med Erixon och sen bör Didde och Svensson vara våra defensiva klippor.
Sputnik1: tyvärr har Kapanen gjort några dåliga förlängningar. Svensson, Strömberg, Erixon alla ok men begränsade spelare.. man vet vad man får men inga som kommer ta oss långt i ett SM-slutspel. Eronen ren katastrof, hellre plocka någon back från div 1 isåfall för en tiondel av lönen.
Puckat: Nej den där backsidan blir inte nått uppsving precis. Snarare tappar vi lite offensiv kraft i Rindell och stabilitet i Lyytinen som det ser ut.
En back till M Å S T E in. Hade man trott mer på Melander så hade han ju fått mer speltid redan den här säsongen när skadelåget var som värst. Sen tycker jag inte Edfeldt bör gå in på 7 backar nästa säsong. Om vi skall bli ett mer slagkraftigt lag.
Även Forsmark skall räknas in med. Men det räcker inte i min bok utan nån till back lär få stå åt sidan ur befintlig trupp.
Ja, inte har vi chans att konkurrera med ett storlag som HV i längden med deras ekonomi. Tror du vi ska vara ett topplag nästa säsong? Inte med vår ekonomi. Vi säljer ju inte ens ut arenan fast det är playoff.
Joslan00: håller med,rögle va inte så bra der va vi som va sämre man blev så jävl* förbannad o besviken igår som tur har de gått över nya tag i morgon,att göra en bra match
Pilö sjundeback för Oskarshamn idag. Vi kommer förmodligen ha en ÄNNU sämre backsida nästa säsong med tanke på att Erixon/Strömberg/Svensson varken blir rappare eller yngre med åren. Ska vi ha någon chans att förbättra oss så MÅSTE vi hitta en lösning med Eronen
Andersson: Det bästa hade varit om HV71 åker ur enligt mig, bra att ha kvar oskarshamn av olika orsaker även fast jag helst ser dom i hockeyallsvenskan med.
Det skrämmande var väl att Rögle var ganska dåliga igår. Det var väldigt segt och en hel del misstag. Trots det var Timrå ännu sämre. Ytterst märkligt. Men de perioder då Timrå varit bra under säsongen så har de haft självförtroende på topp och det som legat bakom vinsterna. När det faller har de pinsamt uppenbart inget spelsystem att vila sig tillbaka på. De blir yra höns på isen.
Villervalla: Rindell spelar alltså imorgon. Goda nyheter. Det visar att man inte kan lita på något som skrivs här i forumet då en skrev att det var 100% att Rindell inte spelar imorgon då Kapanen förbjudit det. Men nu är ju Edfeldt sjuk och Erixon skadad så då tvingas man kanske att spela Rindell mot sin vilja? :)
Eronen ska prova som han provade igår. Skojar ni med mig? Om man inte känner sig 100 bör man inte spela. Men med stort manfall "tvingas" kanske också han spela...
Dubbeld: Vet att Jokinen säger att han kollat mycket SHL hockey. Även innan han var aktuell för Timrå. Känns som han har mer koll än man tror. Det är klart, har man mål att vara en NHL tränare i framtiden så kollar man nog rätt brett på hockey överlag.
Med det sagt så tycker jag det är helt rätt att satsa på att ha svensk/svenska tränare brevid sig. Det är skillnad på att kolla SHL och veta hur allt funkar som sagt. 🙂
Backskadorna har varit en lång följetong hela säsongen.Till måstematchen mot Rögle BK är det återigen manfall. Om vi så har tre backar så kommer vi att spela på det. Vi kommer att vinna i alla fall, säger Ante Karlsson.
Sputnik1: Förmodligen, behöver la även en svensk assisterande som vet hur SHL lagen spelar. Hans enda tur i svenska elitserien var ju för SSK år 2004-05 och då spelade han bara 23 matcher.
DenRöda: Det enda jag läst är att Jokinen kommer vilja ha med sig Svensk/Svenska tränare som assisterande i allafall. Antagligen för att ha nån form av trygghet kulturmässigt.
Fokus på hur jobbigt det var för Kinnvall under play-out mot SHL-lag, hur kul det var att få gå upp med TImrå, inte ett ord om hur det var att åka ut med Timrå. Om nu ingen spelare i svensk hockey tycker det är kul med press så kan vi ju inte ha möten mellan SHL-lag och lag från Allsvenskan heller, tror folk att Karlskrona tyckte det var kul att möta oss, att vi njöt av att möta Oskarshamn?
Tycker inte detta systemet är perfekt (ett lag ska ner direkt, ett lag ska upp direkt) men det är ett jävla gnäll på hur jobbigt just de där matcherna är.
Vilka tror vi kommer assistera Jokinen kommande säsong? Jag snackade med en finne som spekulerade i att Valtteri Filppula nu lägger skridskorna på hyllan och kommer bli coach kommande säsong. Han, Jokinen och Kapanen är väl allihop väldigt bekanta med varandra så varför inte? Sedan en analytiker av rang önskas, och en teknikcoach som erkänt är mycket duktig på att utveckla. Har vi några namn som är tillgängliga inför nästa säsong?
Gewe: Som jag svarade dig i PM, kan ju finnas betydligt enklare och mer logiska förklaringar än flytt till ett sådant beslut. Men jag förstår oron då han är en av våra viktigaste spelare.
Simmalugnt: Har absolut ingenting med att försöka känna sig viktig, tror absolut inte han lämnar heller men har hört saker som inte har med klubben att göra som får en att misstänka flytt.
Dr.Krykov: Är "att försvara sina gränser" att invadera ett annat land? Eller betraktar du Ukraina som en en del av Ryssland på något sätt? Ska vi även slänga med Baltikum, Kaukasus och delar av Centralasien, så är den Sovjetiska idyllen återförd
I långa loppet så blir vi så klart ingen storklubb, förr eller senare står vi där och letar räddningsplankor för att klara oss kvar.