Det var andra tider det, då Linköping värvade killar som Nordfelt och Frylén när de var debutanter i högsta serien. Då var de en skam för svensk hockey för att de var för sopiga, nu ska de ha skit för att de värvar för mycket. Håhåjaja.
Jag tror att den allmänna aversionen i grunden beror på dialekten. Det känns att man är långt från hockeyns vagga när hemmaklacken i Stångebro klämmer i med "spela hockey bonnjävlar" på Östgötska. Uppförsbacke.
Jaha, så gick det nyförvärvet oss ur händerna. Bara att hoppas på Pasi då. Om han nu är nått att vänta på. Vad jag hört har han varit på dekis i Finland och mest huserat i 3:e kedjan. Hoppas att han får nytändning här, om han nu kommer...
El Maco: Otack är världens lön, vet du väl? :) Förra året var det ståhej om att det värvades svenskt, nu är det ståhej om att det värvas finskt, som t.ex. Timrå gjort.
Dialekten, ja... kan ju säga att det inte var därför jag flyttade hit. ;) Kan man inte få folk att prata norrländska i stället, det gillar jag klart bättre...
Ulf: Detta kan ju vara nått ? Jens Karlsson lämnar Frölunda? Jens Karlsson, 20, är på väg att lämna mästarklubben. Han har inte skrivit på nytt kontrakt med Frölunda och istället valt att sondera marknaden. Bland annat har flera finska klubbar visat intresse för den tacklingsvillige forwarden. Den gångna säsongen gjorde han 11 poäng och satt utvisad hela 101 minuter.
Helg Ernest: Ville inte Modo ha honom? Han har haft mycket skador också och kostar väl 400kkr + kontrak. Han har åldern som plus, men behöver vi inte en sniper mer än en buffel?
willysson: Jo, men han är för ung för att vara riktigt attraktiv. Han behöver mera ES rutin för att få upp sin status. Han skulle inte göra ont att ha med . Dessutom fick ju inte Wallenberg förnyat , så det blir ju inga "Hard filings"