1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591430 inlägg · 6216 ämnen

Bara fjantigt eller coolt?

« · 591084 · » Till forumet

Sv: Bara fjantigt eller coolt?
Red Rocker: Han har helt andra egenskaper som passar honom själv mycket bättre än den roll som buse han hade i DIF. En roll som väl Wikegård satte honom i, ska nog tilläggas. Det var garanterat fler än jag som småskrattade lite för sig själva när man fick nys om att Frölunda tänkte värva honom. Denna "förändring" till det bättre har förstås att göra med vilka spelare som finns runtomkring. Hade Timrå haft en forwardsuppställning i likhet med den som finns i Frölunda hade kanske vissa spelare kunnat få tillfälle att växa i "skuggan" av nån stjärna. Vem ska gå före i TIK och visa vägen....?
Kommentera

Dream Team:

Har lite svårt att se det stora i Jonny oduglig. Visst var det ett Ok mål, men vem som helst som tränar varje dag kan lägga upp den i taket från 4 meters håll om ingen motståndare är där och stör... Närmaste Tikare var ju 3 meter ifrån...

Det som var mest beklagligt idag var alla TIK misstag, som renderade i indian mål.

Kan inte hålla med om att OKSA var så bra, tyckte att han utstrålade stor osäkerhet, och dessutom släppte han retur på varje skott. kändes inte som våra backar litade på honom.

Några positiva saker att ta med sig är kämpa insatsen i 2 och 3. Synd bara att vi går bort oss på odugligs mål, samt släpper in 3 billiga innan vi börjar kämpa. Annars hade vi haft chans att ta en skalp av indianerna.

+ för manderville, samt att jag är imponerad av Strålman och Regin. De killarna kan bli riktigt bra när de kommer in mer i tempot. tycker även att Warg var ok.

Tyvärr så har de flesta rätt när de säger att Kryckan och Kosko har böjat tappa...det såg inte bra ut. Och wennerberg måste vara den sämsta värvningen sedan De Rouville

men med 2 nya namn så finns det kanske hopp, dock får vi tyvärr sikta in oss på att ligga i de nedre regionerna i år!!

//GötLAborg ett Timrå IK Land
Kommentera

tjobba: Ja fy det blir lika nervöst som alla andra matcher nu när vi ligger där i "bottenskrapet"
Kommentera

Red Rocker: Precis..såg själv matchen, och i andra och framför allt tredje perioden bjöd man på riktigt bra hockey.. Deras målvakt var hur bra som hellst. Nåväl, det blir stentufft på Måndag !
Kommentera

tjobba: Jo det är sant och Leksand är nog betydligt bättre en vad de hitills visat se bara dagens första poäng som de "snodde" av FBK, jag menar FBK är som sagt ett av förhands tipsen till SM-guldet.
Kommentera

Dream Team: Oduya har börjat denna säsong riktigt bra! För mig var han "bara" en buse när han spelade i DIF.
Kommentera

Speakern är en av Timrås mest eltseriemässiga som dom har. Arena är ju inte klar, musik som spelas tycker jag är ganska tråkig, samma visa varje gång, och nästan inga hits, ljusarangemangen kanske sämst i serien, Lekand klart bäst i serien, nästan som på ett OS!
Positivt att Manderville kom ändå. klasspelare som defintivt går in i en förstaline, Målvakterna låter jag vara osagt, men ska vi ha nån högre placering måste statitiken vara på topp.

Grattis Modo och Brynäs som har rejält bra målvakter, det brukar oftas vara de som är tungan på vågen. Vinst mot LIF nu, eller det roliga snart tar slut.
Kommentera

Red Rocker: Man kan tycka det. Men vi möter två lag på bortaplan, som också är i akut poängbehov. Leksand och Södertälje, i detta läge på bortaplan. Fy!
Kommentera

tjobba: Tabellen börjar ta form och det är tyvärr så att TIK ligger i en grupp om 5 lag som har väldigt dåligt med poäng. Minst 6 poäng, ja absolut vi behöver mer än dessa 6 poäng. Nu har vi mött de efter 50 omgångar förmodade topplagen(FBK, Frölunda, LHC och HV71)så nu är det några "lätta" matcher....=)
Kommentera

JimmyH: Nej, det är rätt tunt framåt med en typen av egenskaper hos våra spelare, tyvärr. Frågan är om man hittar nån sån spelare såhär sent. Manderville tillförde massor idag. Så mycket att han fick spela i både boxplay och powerplay. Han kommer atvara livsviktig för vårat spel som truppen ser ut i detta nu. Magnus Nilsson var den som följde efter och tog för sig precis som han gjorde hela förra säsongen. Tyvärr ville han lite för mycket ett par gånger då det renderade i utvisningar. Men bara det att spelarna visar att dom tänker i just de banorna gör ju att man får en förhoppning om att det finns något där trots allt. Krykov och Koskinen kan man sätta på läktaren. De tillför noll och nada just nu. Vad talar för en förändring, Kenta??

En extremt underskattad och faktiskt väldigt spelskicklig Johnny Oduya gjorde just precis en sådan grej man drömmer om att få se ens egna spelare göra idag. Undertecknad kunde inte annat än att applådera hans mål till 4-2 där han på helt egen hand tog sig igenom hela TIK-defensiven och satte pucken i nättaket. Ett av de vackrare mål jag sett på senare år.
Kommentera

pratarn: Ärsch.

En speaker är som en domare. Han märks bara oftast bara i negativ bemärkelse. Det förväntas hundraprocentiga rättsägande hela tiden.

Jag gillar dig, Roger Engman. En speaker som vågar sticka ut och vågar vara sig själv. Vissa kanske hellre vill ha en speaker som låter som en präst i kyrkan på söndagsmorgonar, men det är omöjligt att vara alla 5800 åskådare till lags.

Samarbetet med musiken är viktig och musikbåste tycks bara ge bra feedback där så.

Detta inlägg är inte här på grund av harmonisyn och empati vilket man lätt tro i gnäll-tider som dessa. Jag står för det jag skriver.

Engelska eller inte engelska. Så länge det bara är det supportrar hänger upp sig på kan du känna stolthet. Testa och känn dig för, gräv fram vad som känns som speaker-Roger i lineup-sammanhanget.
Kommentera

pratarn: Lustigt att alla som kritiserade dig innan du bemötte deras kritik, nu är som bortblåst och nu har det dykt upp en hel hyllningskör istället. Det känns dock som att du tog kritiken hårdare än vad den egentligen var. Jag tycker du gör ett bra jobb och det krävs ibland lite förnyelse(Jag menar Hasse hade ju suttit där i ungefär 74 år). Sedan är det ju så att vi alla är olika - tack gode gud för det - och några vill ha det på "utrikiska" och några vill höra modersmålet och det går inte att göra alla till lags.

Kör gärna nästa "line up" på Svenska men fortfarande med bra tryck i rösten. Sedan kan detta ämne bli veckans fråga på HS.
Kommentera

Redhat:

tänk om det blir förlust mot leksand! hur tungt skulle inte det vara?
Kommentera

Redhat: Givetvis.
05-10-10 19.00 Leksands IF - Timrå IK
05-10-13 19.00 Timrå IK - Brynäs IF
05-10-15 15.00 Södertälje SK - Timrå IK

Dessa tre matcher blir nog väldigt avgörande nu. Minst 6p måste vi ta på dessa tre matcher, om vi ska, till att börja med, komma ifrån kvalplatsen.
Vi kan bara hoppas att Brynäs faller tillbaka lite, efter förlusten idag.
Kommentera

rödovithockeydy: huvudsaken att man blir åtta, allt annat än slutspel är ett misslyckande.
Kommentera

Ambroo:

iaf Dif..
Kommentera

tjobba: Det är tungt att erkänna det, men en 10:e plats skulle just nu kännas som ett SM-guld. Men större under har skett. Viktigt som bara den mot Leksand nu.
Kommentera

tjobba: allt annat än att bli 7-8 är en besvikelse, även DIF och MoDo ska man ha bakom sej.
Kommentera

JimmyH: Menar det.. ifjol så satt bara puckarna där. Kanske inte så konstigt, Zäta,Hedström,Hagos osv..

Men, vilket fall som hellst, så länge vi slipper kvalserien i år..Tycker att vi ska kunna hålla Leksand-Mora-Södertälje bakom oss..
Kommentera

tjobba: Men vi får jobba extremt hårt för målen, i stort sett alla mål vi gjort har kommit av returer och sneträffar (Warg mittzonsskott idag ett undantag). Vi har ingen kille som kliver in och stänker dit en puck på egen hand.
Kommentera

tjobba: Det måste bara släppa, om VI ska ligga i träsket hela säsongen måste det vara JÄVLIGT bra klass på elitserien. Jag menar att man för ju spelet som "vanligt" stora delar av matcherna, men det är ju som Kenta säger att man inte håller jämnheten matcherna ut. Hoppas att Mandervilles uppoffrande spel kan tända laget till denna jämnhet.
Kommentera

gud: Dreamteam eller Ernie eagle måste ha skrivit något längre. Vore kul och se de längsta inlägget :).
Kommentera

Redhat: Det känns faktiskt så...Man skjuter mycket, i snitt på 2 matcher 28-30 skott. Även 6 mål på 2 matcher. Mot HV71 och Frölunda. Det är klart godkänt. Hoppas du har rätt, att det släppt en aning nu. Vi får se, Leksand borta på Måndag. Deras målvakt var f.ö grym idag..
Kommentera

gud: Killen är grymt bra som speaker, synd att reportrar jämt måste hitta saker att gnälla på. För övrigt så tror jag att Timrås dassiga spel har släppt nu, sheriffen är tillbaka och styr in laget på spår igen.
Kommentera

pratarn:
Kan tyvärr inte kommentera ditt inlägg..Har aldrig hört
dig tjöta på en Arena...

Att jag överhuvudtaget öppnar hålet mellan mina öron
är att du måste ha skrivit det längsta inlägget i historien
inne på denna GB..;)
Kommentera

pratarn:
Den dagen Hasse Nordin tog ett steg tillbaka till förmån för den nya speakern var i mina ögon en bra dag. Lineupsen som följde lyfte arrangemanget till nya höjder, speciellt samarbetet med Hassebo.

Att det sedan är några som tycker att blandningen svensk/engelsk uttal är lite fjantigt, det får du suga i dig, för det är det. Man väljer ett språk och håller sig till det, om det sedan är engelska så är det ju helt ok. Själv föredrar jag mitt modersmål när jag besöker evenemang inom kommungränsen.
Kommentera

miiike66: Precis. Synd att vår käre speaker nu bestämt sig för att sluta med det som vissa klagar på.. Men man kan väl inte vara alla till lags...
Kommentera

pratarn: Om nu några få av Timråfansen vill lyssna på en tråkig,monoton speaker råder jag dom till att stanna hemma o lyssna på P1 istället....DÄR finns det sådana(ja inte speakers då men)

Tycker du gör ett lysande jobb o är många gånger väldigt(mer) road av hur du säger saker än vad jag är av vad som händer på isen!!:))

Ger dej 10 puckar av tio möjliga!!

Ja som nån sa....

Keep up the good work Mr Speaker........
Kommentera

Strindlund: Håller med dig. Förstår inte att blaskor orkar att bry sig, pissjornalistik skulle jag vilja kalla det. Vi är nog fler som tycker att speakern gör ett kanonjobb än de få som tycker helt fel i frågan...
Kommentera

Personligen har jag aldrig tänkt på om speakern har blandat svenska och engelska under spelarpresentationen, och om han gör det så är det ju inte värre än Sven-Göran Erikssons svengelska, kan man ju tycka!

Tycker även att det är riktigt kul och maffigt med presentationen, precis som det ska vara, och av den anledningen tycker jag inte att han ska ändra på sig nu, så att det blir sådär tråkigt och mesigt igen!

Keep up the good work! ;)
Kommentera

pratarn: Jag tycker det hela är en kul grej när du kör dem på engelska. Fortsätt gärna med det.
Kommentera

pratarn: Oj. Hade ingen aning om att du fått kritik för engelskt språk osv...

Förstår inte vad som är så störande med det? Mer häftigt tycker jag.
Såg att Mattias Eriksson skrev: Vi är i Timrå, i Sverige. Men vi har ju utländska spelare här, måste väl bara bra för dom som har lite svårt med svenskan också att höra en del på engelska.

Jag tycker att det är en kul grej, att du tex kör "left wing" osv osv...

Mattias avslutade ändå med +++++ till dig, och jag instämmer.
Kommentera

...ja, vad skall man säga...

Jag hade ärligt talat ingen aning om att jag retade upp så många personer.

Jag visste visserligen att Mattias Eriksson från Sundsvalls Tidning gärna nämner mig med negativa ordalag i samband med något jag sagt i min speakerroll. Jag har absolut inget emot denna reporter men kan undra ibland om det inte finns ett personligt agg mot mig.

Ett exempel är att rycka ut EN mening ur "tacktalet/avslutningstexten" som för övrigt var en annons publicerad flera gånger i samband med förra årets slutspel i ovan nämnda tidskrift. I denna text tackade TIK allt och alla (från sponsorer, ideellt arbetande till publik mm och förståss laget). Jag tog ett eget initiativ där jag bytte ut några ord så att "-Vi ser fram emot ett rafflande slutspel" blev till ett "-Vi ser fram emot en rafflande säsong 05-06" mm och jag valde att läsa upp var och en som haft delaktighet i detta lag från tränarstab, sjukvårdare till varje lirare i nummerordning så att alla dessa hjältar tillsammans (framför allt alla spelare) skulle kunna få den presentation som bara "första-linen" annars är förunnad av. Mitt försök att tacka publik mm samt att avsluta säsongen 04/05 på ett schysst sätt slog hårt tillbaks dagen därpå då jag (i min mening idiotförklarades) genom att citeras med denna enda mening "-Ni skall alla känna del av denna framgång" och samtidigt ifrågasättas "-om speakern är den ända som inte förstått att detta är en enda stor katastrof".

...om jag nu skall försöka bemöta just denna fråga så förstod jag mycket väl att det var färdigspelat och det sved lika mycket för mig som för alla andra att behöva uppleva hockeygudarnas motvilja till fortsatt avancemang. Dock tyckte jag då och tycker fortfarande att det faktiskt var en bedrift för TIK och således en framgång att vara "Topp 5" (snudd på "Topp 4") i denna svenska elitseriesäsong. Titta bara på vilka lag samt stjärnor som TIK lade bakom sig. Om jag då är en idiot för att ha denna synpunkt så får det väl vara så då men jag tycker inte om att lösrycka saker ur sina sammanhang. En helhetsbild består aldrig av ett enda penseldrag.

Jag fortsätter nu med att ärligt samt uppriktigt BE OM URSÄKT (både till M.E på ST (jag har redan satt mig i utvisningsbåset för 10 minutersutvisningen. Vad blev det för? Olämpligt uppträdande eller?) samt till Er supportrar) för det löjets skimmer som jag i tid och otid tydligen utsätter denna klubb för under mina "Lineups".

Jag lovar att aldrig mer göra spelarpresentationen på något annat språk än svenska då jag är mycket väl medveten om arenans placering samt generellt tillämpande av modersmål. Det har alltid funnits motstånd mot utländska men det trodde jag var en generationsfråga av de äldre som inte är fullt lika språkbegåvade. Yngre samt medelålders som meddelat mig deras synpunkter har alla gillat samt velat ha lite "Show" över hockeymatcherna. Av denna anledning har jag "Gasat på" lite över Timrås målgörare också, även om allt jag säger nog skall vara totalt opartiskt.

Jag var dock totalt omedveten om att jag utför denna saliga blandning som är så enerverande och hoppas att detta språkmissbruk är något som jag lagt till med helt nyligen. Annars är det nog mest beklagligt att ingen har kunnat bemöda sig att meddela mig detta tidigare då det trots allt förflutit 2 hela säsonger sedan någon här på forumet skrev att det var kul med den nya speakern och hans röst (som lite klurigt beskrevs som rikssvenska med NHL-accent).

Kanske det var där kritiken började och jag redan då var den ända som inte förstod. I så fall ber jag än en gång om ursäkt.

…vad hade vi mer då, Jo… …om jag nu bara berättar om sådant som Ni redan förstår, vad är det då som jag skall kommentera? Är det handpass och sådana situationer där tekningen kan hamna där Ni ej förväntade Er att den skulle ske? Berätta gärna för mig så att jag kan försöka bättra mig. ”My only goal is to please you all” (förlåt för engelskan, kunde faktiskt inte hålla mig).

Lite engelska måste det trots allt få lov att vara då det nog skulle låta ännu löjligare om jag kommenterade att pucken spelats –Avsides… …eller Gud förbjude att behöva kommentera samt möta den förargade min som spelaren ger mig på väg till utvisningsbåset efter en situation vid sargen då vederbörande utvisas för -Otillåten påtryckning bakifrån.

Skämt åsido nu. Jag har vid flera tillfällen sträckt ut min hand gentemot Er supportrar och frågat om Ni har synpunkter eller önskemål och då via sådana tillfällen som jag samtalat med någon av Er i samband med prisutlämnande eller annat. Jag har alltid blivit lovad att denna fråga skulle vidarebefordras till ”klacken”/Supporterklubben och jag har hitintills hoppats att min öppenhet skulle bemötas på samma sätt .

Denna sida kan väl vara ett sätt att ge mig info om Era önskemål på men Timråklacken som består av så många härliga medlemmar måste väl ändå ha någon med tid och lust att vilja ge mig Era åsikter personligen i samband med hemmamatch då jag anser att det är lättare att Ni söker upp mig istället för att jag skall ge mig ut på personligt intervjuströvtåg uppe i detta rödvita hav. Ni vet ju trots allt vart jag sitter. Emaila mig gärna annars då jag lagt adressen synlig i min profil.

Sist men inte minst så heter jag inte Dolph Lundgren. Mitt namn är Roger Engman och jag är en av alla dessa ideellt arbetande människor ute i E.ON Arena. Många av oss har ett stort ansvar på våra axlar och vi gör alla så gott vi bara förmår för att ge mervärde till varje hemmamatch, till klubben och dess existens.

Baktala oss inte, kasta inte skit på oss utan låt oss hjälpa varandra. Just nu i början av säsongen går det tungt för Timrå IK och det är lätt till att använda hårdare ord än nödvändigt men hav förtröstan. Det vänder. ”Pratarn” (ser Ni, jag har använt Svenskt språk till min titel) ger nu sin personliga tro på slutet av grundserien. Timrå IK hamnar på plats Nr 6 så det blir som ni förstår ett rafflande slutspel denna säsong också. Idiotförklara mig inte nu utan vänta tills våren… …det är ändå då vi alla får se vem som fick rätt.

För att ytterligare förtydliga avsikten med detta långa inlägg så tar jag det jag ovan skrev på Svenska,

Mitt ända mål som ”kommentator” är att göra Er alla till lags (och få Er att tycka att varje tillfälle i E.ON Arena är värd att återupplevas). Målen innanför sargen svarar lirarna för och dom kommer, tro mig. Mitt mål utanför jobbar jag hårt på. Frågan är vad Ni vill? Hjälpa eller stjälpa?

…för övrigt…

GRATTIS på Din 50årsdag Thomas Johansson.
Kommentera

keni: Jag har velat ha en rysk spelare i Timrå ett bra tag och jag tycker att någon ung ryss borde vara intresserad av att spela i ett annat land.
Kommentera

Per HApps: Det hade ju varit rätt coolt OM det var självaste Dolph som satt i sekretariatet. Går det att fixa?
Kommentera

Taurus: Såklart är att offensiven måste stärkas ytterliggare också, men agerar vårat försvar som senast så spelar det ingen roll om vi värvar vassa forwards. När försvaret står med öppna armar och bjuder gata genom slottet för motståndarna så kan vi lika gärna spela med junisarna framåt för att vara extrem.

Jag vill se ett tightare TIK över hela banan idag och framöver.
Kommentera

Frella:

Måste hålla med om att det ÄR i offensiven det brister. Visst håller man i puck och matar på, men finns ingen som kan trycka dit trissan. Det saknas helt klart målgörare/spetskompetens. Det är där det brister!!!!!
Kommentera

Frella: men snälla det är ju både offensiven defensiven med andra ord hela laget det känns som att lillkenta verkar lite uppgiven pgr av dåligt matrial ge han bättre spelare så att han kan börja tänka positivt.
Kommentera

keni: Knappast offensiven det brister i nuläget efter det man såg i HV-matchen. Känns som att med den defensiven vi hade då så hade det inte spelat någon roll om Gunno och Hedström varit med.
Kommentera

keni: dom ställer sampan i målet för att dom vet att timrå har nu sveriges sämsta offensiv.
sampan måste ju stå nån match i år åsså. då måste man stå mot bottenlagen
Kommentera

Dream Team:
Kovalchuck ledig, har vi råd hahahhah.
kan vi inte kolla me lite ryssar då. finns säkert massor som skulle leka i elitserien.
synd att dom betalar så bra där borta bara
Kommentera

JD: Ja, nåt i den stilen ;-)
Kommentera

Dream Team: Du menar som med Tallarna på hemsidan ? ;)
Kommentera

MiniSöderlund: Tja, en gissning är att vi väl i första hand pratar svenska i det här landet, och att en blandning av engelska och svenska nog bara gör det hela rätt så fånigt. Det som efterlyses av Per HApps tror jag är en röd linje i Timrås agerande.
Kommentera

NR_9: ok eller via parabol håller väl och med er det är väl bra hålla sig till ett språk i det fallet engelska för trots allt många regelord från domare speaker kommentator är ju på engelska. då bestämmer vi att engelska gäller eller?
Kommentera

Per HApps: Jag måste nog hålla med att det är lite irreterande att han inte kan hålla sig till ett språk, visst att det är många utlänningar som har favorit spelare som de följer i elitserien men de brukar oftast inte vara där och se på matchen, eller? De tittar väl på någon internet sida skulle jag tro.
Kommentera

kungsbacka: J amen varför tar dom då inte hela line upen på engelska jag menar de flesta av oss svenskar förstår ju oxå engelska eller hur?
Kommentera

Per HApps: det är väl ok tycker jag halva elitserien består ju utav utlänningar. man följer nog sina spelare från halva europa precis som vi följer våra spelare i både europa och nhl väl.
Kommentera

Per HApps: Svenska funkar ju fint i Sverige, liksom...

Själv undrar jag varför matchkommentatorerna bara berättar om dom avblåsningar som vilken kotte som helst begriper: Offside och Iceing.
Det är dom andra jag skulle vilja att dom förklarade!
Kommentera

« · 591084 · »