Laken: Kiprusoff är fortfarande den Bäste Målvakt som spelat i Timrå hur mycket än Kapanen står och stänker på honom. Sen kanske inte Kiprusoff stått för den bästa målvaktsinsatsen i Timrå men det var ju inte det som är frågan.
Å andra sidan motsäger jag mig själv som har med Sohlin på listan men jag alltid ansett att målvakter med mustasch ska rankas högt.
El Maco: Du glömde Corey "Frimärket" Hirsch! Han räddade en puck i brallan i sm-slutspelet mot LHC en gång! Men sedan gick både han och Kapanen sönder och Fagge fick hoppa i i kassen mot Färjestad i semin......men det blev sorti,SUCK!
2) Sohlin var en jäkligt stark ljuspunkt i mörkret på sin tid.
3) Kipper naturligtvis den bästa vi haft alla kategorier. På papperet i alla fall. Man fick ju byta kallingar när det bekräftades att han var klar. (Sen kanske själva signingen var det roligaste i sig. Det MÅSTE vara Nubbens största stund i den här klubben bland alla hans värvningsbragder att göra klart med världens bästa målvakt. I kassen nådde han väl inte riktigt de höjderna just året i TIK)
Kapanen, Tore, Freddan, Bosse Ahl och Manne Fredriksson har också sina platser i mitt hjärta. Tore är ju den av dessa som nått längst i karriären efter att ha lämnat Timrå eftersom han idag är verksam i Kovland.
Jag håller på med ett arbete i skolan om målvakter, och till det arbete så ska jag ha en undersökning. Så jag undrar vem ni tycker var bäst av målvakterna som spelat i Timrå IK och skriv även varför ni tycker som ni gör.
Så alltså: Vem tycker ni var den "bästa" och varför?
Smörgåsen : Jag tror vi helt enkelt får sluta med kommentarer som "lite anmärkningsvärt att Per Svensson...". Så som karln spelat denna säsong får vi helt enkelt acceptera att han är ju helt jävla KUNG! Dvs vi kanske ska sluta tycka ... | Läs mer
Å andra sidan motsäger jag mig själv som har med Sohlin på listan men jag alltid ansett att målvakter med mustasch ska rankas högt.