1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590903 inlägg · 6217 ämnen

Behåll Lill-Kenta

« · 783202 · » Till forumet

Sv: Behåll Lill-Kenta
ernie eagle: Jag gillar i alla fall inte då man beskriver saker som om de vore fakta då det i själva verket inte finns tillräcklig grund för att kunna bevisa det.

Däremot så går det ju alltid att diskutera saker och ting som man inte har koll på men då kan man ju använda lite mer: "Jag har hört att..." eller "Jag har fått en bild av att..." etc etc. Där man visar att det inte är ren fakta man skriver.

Men det är ju bara vad jag anser det.
Kommentera

JimmyH: Får väl ta det i beaktning i fortsättningen då när jag formulerar mina inlägg.
Kommentera

ernie eagle: Vad jag vet så är det väl inte överhuvudtaget aktuellt att byta tränare nu. När "Kentas" kontrakt går ut så kan man börja fundera. Vore inte dumt förresten om han kunde fortsätta några år till. Han har ju verkligen lyckats med Timrå.
Sedan när det blir riktigt aktuellt att skaffa en lämplig ersättare så har nog en annan Kent förberett sig för den biten.
Sedan så tror jag nog att Wikegård inte är så dum i huvvet att han tar på sig något mer tränaruppdrag i ES. För resten är det nog ingen ES-klubb som vill ha han som tränare. Att hålla på att frysa bilder inför stor TV-publik och välja situationer och briljera med teoretiska galenskaper, ger jag inte mycket för.
Kommentera

Kenta Johansson är det bästa som hänt Timrå sen Zätas tid. Nubben och Kenta smider guldplaner, sanna mina ord.
Kommentera

JimmyH: ..och mycket omtyckt av Malmöfansen..det var sorgstämmning i Malmö då han gick till Frölunda!
Kommentera

El Aka Ali: Nä, för någon ishockey kan han ju inte iaf, den där skrikegård. Sämsta experten hittills!
Skämt å sido. Kommer dröja mycket länge innan Wikegård lämnar SVT. Han fick det bra där han, och vi med honom. Fantastiskt skööön och duktig i rutan.

"Lillis" har jag väl egentligen inte mycket för mer än att jag använder just smeknamnet "Lillis" till mina föräldrars hund. Lundh är inte på någon topp 10 lista hos mig. Lugn, harmonisk, stabil tränare, god taktiker, gillar att fysa. Verkar vara en mycket seriös tränare. Goda egenskaper med andra ord som i allra högsta grad påminner om Kenta och hans coachning. Men jag är ändå skeptisk. Dessutom är Kenta en betydligt bättre tennisspelare, om man säger så. Bara en sådan sak.

Prio 1 måste givetvis vara att försöka behålla Kenta minst en säsong till. Nästa steg efter att det blir klart är att få hit Gunno och några klasspelare till. Då ligger "Nubben" bra till för att nå det där målet. Att få spela SM-final. Med Kenta vid rodret.
Kommentera

Skarin: Instämmer helt i resonemanget kring att vi måste få hem Gunno ifrån Schweiz när han väl bestämmer sig för att flytta hem igen.

Sedan skulle jag vilja se Västeråstalangen Patrik Berglund i Timrå till nästa säsong.

Strålman kan vi redan nu räkna bort. Allt annat än ett NHL-kontrakt för Anton vore en megaskräll.

Om Kenta fortsätter envisas med Mange Nilsson utanför förstafemman så kan Mange stämpla ut.

Wennerberg får svårt att ta en tröja i laget. Han försvinner efter denna säsong.

Likaså Johan Svedberg och Kalle Koskinen.

Denna trupp vill jag ha..
Målvakter
Backlund
Asplund

Backar
Moe
Lindström
Lotvonen
Kokko
Styf
Vakant
Vakant
Vakant

Forwards
Sundh
Nylander
Carlsson
Regin
Nordgren
Hallin
Andersson
Svensson
Pärssinen
Hahl
Hedström
Warg
Vakant
Vakant
Kommentera

Korrigering:

Denna trupp vill jag ha..
Målvakter
Backlund
Asplund

Backar
Moe
Lindström
Lotvonen
Kokko
Styf
Vakant
Vakant
Vakant

Forwards
Sundh
Nylander
Carlsson
Regin
Nordgren
Hallin
Andersson
Svensson
Pärssinen
Hahl
Hedström
Warg
Berglund
Vakant
Kommentera

ernie eagle: Det är tidigt ännu för silly season men Patrik Berglund kommer att ha kontraktsförslag av 12 sportchefer i elitserien så han kan vara ett långskott.

Alexander Larsson, Alexander Sundström och Oscar Möller är andra intressanta forwardslöften. Den sistnämnde satsar dock troligen vidare i nordamerika. På eget håll så har vi ju även Oscar Johansson som om han går framåt kan få en A-lagströja.

Sedan så vill jag ge Magnus Nilsson, Mattias Wennerberg, Johan Svedberg och Kalle Koskinen säsongen ut att visa sig innan jag räknar bort dem. Men de ligger i farozonen just nu. Sedan så kan andra spelare välja att lämna laget också.
Kommentera

ernie eagle: Ordning på torpet!
Varför skall man spekulera i att ändra ett vinnande team/Konsept?

Nä , BYT UT ALLA EXPERT SUPPORTRAR ISTÄLLET.

Har hört det finns vacanser hos Töva Tigers
Kommentera

JimmyH: Självklart bör de få fler chanser att bevisa motsatsen den trupp vi förfogar över i nuläget.

Sundström och Larsson, ja. Gud vilka spännande spelare! Drömmen vore om vi kunde knyta upp alla tre d.v.s. Berglund, Sundström och Larsson.

Får väl slå en signal ner till Surahammar och be Patrik Ulin bearbeta Patrik Berglund genom sina kontakter.

Sedan får vi se.
Kommentera

Helg Ernest: Vad är det för fel att ligga i framkant då och planera redan nu för fortsättningen?

Man börjar ju kunna skönja tendenser över åt vart hän det hela lutar någonstans.

Min trupp är långt ifrån definitiv. Det var en skiss på hur jag ville att det skulle se ut.

Vill du förvisso dig om ha ett bra lag även inför nästa säsong gäller det att parallellt med vad som sker nu jobba fortlöpande inför framtiden.
Kommentera

ernie eagle: Laken är grym på det där. Du får göra som Laken och hålla silly seasonuppställningen på din presentation.

När det gäller spekulationer om spelare där ute så brukar det ju på något Nubbiskt sätt dyka upp helt oväntade namn som åtminstone någorlunda gör bra ifrån sig.

Kommentera

ernie eagle: Hade du supportat Malmö eller Frölunda har jag haft förståelse för ditt resonemang.
Vi har spelat 19 matcher av 55 möjliga. Vi leder serien stort, vi har inte ens kommit halvvägs in i serien. Va faan kan du då ha för glädje av det hela ?

1 Timrå 19 13 2 4 52 - 33 42 1 0
2 Linköping 18 11 1 6 53 - 37 35 1 0
3 HV 71 18 10 4 4 55 - 47 35 1 1
4 Brynäs 19 7 8 4 57 - 50 31 2 2
5 Färjestad 18 8 5 5 57 - 51 30 1 1
6 MODO 18 7 5 6 46 - 45 28 2 2
7 Luleå 19 7 3 9 56 - 56 25 1 0
8 Djurgården 19 6 5 8 48 - 48 24 1 0

9 Skellefteå AIK 18 6 3 9 46 - 56 22 1 1
10 Mora 19 6 2 11 49 - 57 20 0 1

11 Frölunda 19 3 6 10 41 - 58 16 1 0
12 Malmö 18 2 6 10 31 - 53 12 0 4

Vore kanske bättre att lägga energin på hur vi skall lyckas behålla Strålman, för han lär ju tvångsrekryteras till NHL, annars tappar dom ju draften av honom.
Kommentera

Ambroo: Vem fan orkar vänta 2 år nä SM-guld NU!!
Kommentera

Kramer: Agera Nubben!
Kommentera

El Maco: Om ej SPARKA ALLA!! :O)
Kommentera

ernie eagle: Nej du har rätt ingen kan rada upp framgångar år på år, se bara Alex ferguson, Phil jacksom (NBA) scoty bowman... det finns några till, så att INGEN inte kan är fel...

Sedan tycker jag så här, ska vi byta tränare så ska det vara nån utanför "familjen" det är ta mig fan samma tränare som går runt i olika lag..
Kanske en tjeck eller transatlant?
Kommentera

Helg Ernest: Vi skall inte försöka med någonting vad beträffar Strålman., Han bestämmer själv! Finns ingenting Timrå kan göra i det fallet. Vill han stanna 1år till så står öppen för Anton men några övertalningsförsök, tjat eller annat larv tycker jag inte vi skall bry oss om.

Vill han stanna så tar vi emot honom med öppna armar, annars inte.
Kommentera

El Maco: Tomas Kempe kan nog vara ett intressant namn om och när ett tränarbyte blir aktuellt i Timrå. Ännu är det kanske för tidigt att döma hans insatser i Växjö Lakers men starten har varit över allas förväntan.

Laget ligger överraskande på en andraplats i serien och har dessutom spelat riktigt bra ishockey. Offensiv, rolig och fartfylld hockey har tagit laget till toppen, inget gnetspel sålunda. Utmärkande hittills har varit snabba spelvändningar till forwards med fart genom mittzon, låter lite som Timrå va?

Omdömet han får av Lakers sportchef Henrik Evertsson påminner inte så lite om Kenta Johansson heller för den delen.
"Han är väldigt trevlig och inger respekt när man pratar med honom. Det är ingen man sätter sig på. Han har en väldig pondus utan att ta stora ord i sin mun, han ser till att få saker gjorda istället."

Till sist. En kille som fostrat Anton Strålman kan juh inte vara helt fel.

Timrå rockar som vanligt!
Kommentera

Mats Näslund vore ett hett namn..
Han har ju lokalkännedom....
När hans tid i Tre Kronor löper ut,men
tills dess behåller jag MER ÄN GÄRNA Lill-kenta ett tag
till...han betyder mkt och har gjort enormt mkt för Timrå IK!!!
Kommentera

Per HApps: Välunderättade källor hit och dit... I den sanna svenska avundsjukans och jantelagens anda skall man ta dylika utalanden med en nypa salt. Mats är äldre nu och har mognat som människa, det är mänskligt att göra misstag. Minst en av hans förmaker klappar för Timrå IK, det + hans hockeybakgrund gör att jag tycker att han är ett mycket intressant namn.
Kommentera

JimmyH: Men Berglund har ju kontrakt även nästa år så han blir ju kvar i Västerås ett år till. Trodde du hade koll Jimmy :)
Kommentera

FM: Han blir garanterat inte kvar i Västerås om han fortsätter som han börjat denna säsong.

Elitserien eller AHL/NHL. Det har han säkert klausuler som kan ordna.

Annars så kommer vi ju äntligen få se ett TV-sänt Junior-VM för en gångs skull här runt jul och nyår. Där kommer det att spela många spelare som vi kan sätta in i kategorin som eventuella framtida nyförvärv.

Det är bara att hålla ögonen öppna.
Kommentera

JimmyH: Ja annars har de ju varit lite rabalder nere i V-ås. De hade ju ett koppel lovade -88:or (Berglund,Lidas,Persson mm) och inför den är säsongen bestämdes de i Västerås att de bara skrev 2 års kontakt med dom.
Detta köpte ju alla utom Persson som drog till Dif.
Sen om de finns klausuler för NHL ska jag låta vara osagt men ja tror inte de finns några för ES.
Kommentera

FM: Det tror jag.
Kommentera

JimmyH: Nja inte helt säker på de. Hörde att de var därför Persson drog,han ville inte spela i Västerås 2 år till. Men man ska väl kanske inte tro allt man hör...
Kommentera

Berglund är väl bara att glömma. Om Johan Ryno fick samtliga elitseriesportchefer att leka 'brunaste tungan vinner' kan man ju föreställa sig vad fallet blir med Berglund. För han anses väl vara en ännu större talang?
Nubben ville som bekant ha Ryno och Nicklas Danielsson, men fick nöja sig med Sundh och Svensson istället. Läge att gråta över spilld mjölk? Njae.

Vad gäller tränarfrågan: en fortsättning för Kenta vore mumma. 5 år är en lång tid, men han känns inte som den tränartyp som nöter ut sina spelare. Snarare tvärtom. Men ålrajt. Tar han ett SM-guld i vår får väl hans uppdrag anses som slutfört. Annars skulle jag gärna se Kent-Nubben som en dynamisk motsvarighet till Alex Ferguson. År efter år, decennium efter decennium.
Kommentera

Bragd-Birger: Satan oxå! Pärssinen ev borta fram till jul. Hoppas han har gott läk-kött!
Kommentera

Mappe: Arslet fram... Och det näst värsta är att den där satans DIF:aren på tikare.se hade rätt.

Jag brukar sällan ta Expressens "skvaller" på allvar, men när det är Matte Eriksson som skriver så är det sanning, tyvärr...även om han missade att vi också saknar Hallin.
Kommentera

Ambroo: Vadå borde inte Lotvonen och Hallin vara med på skadelistan och vad är det för fel på Carlsson och Svedberg nu då???
Kommentera

Den som ersätter Kenta Johansson är ingen mindre än Ulf Dahlén. Ulf är för tillfället 2:e tränare i Dallas. Men behöver få rutin som förstetränare för att i framtiden någon gång kunna coacha ett NHL-lag som head-coach, o det är där TIK kommer in i bilden.

Dett är redan bekräftat genom ett oerhört stark källa. (detta är inget skämt).
Kommentera

lungan: Jo jag skrev väl att Hallin borde vara med va? Hur det än är med Lotvonen så är det inget allvarligt. Svebba klev av med en axelskada mot HV och Robban har haft magsjuka, men om det nu är det som håller honom borta låter jag vara osagt...
Kommentera

Ambroo: Så om vi lägger pappren på bordet så är vilka skadade och när kommer de tillbaka???
Kommentera

Ja blir det så att Timo är borta till Jul är det bara att ta in alexander larsson från Sundsvall då, eller flytta upp ngn junior vi måste ju fortsätta lira på 4 femmor det som är det vinnande koceptet ju!
Kommentera

Ambroo:
Jag tror att Expressen blandar ihop Hallin med Carlsson. Robban hade magsjuka sist..

Hallin lär komma åter ganska omgående.
En axel ur led är inte så förbaskat allvarligt.. upplever jag. Men man får väldigt ont efteråt. (jag har provat)

Lotvonen hade väl en spricka i revbenet.. Där är väl inte rehabiliteringen så överdrivet lång.

Kalle har ju fått sin diagnos och har ju tränat på is enl uppgift. Han kommer nog snart.

Sanny räknar ju själv med att vara tillbaks "inom kort"

Pärsinen lär vara tillbaks inom någon månad..
Min erfarenhet säger att läkarna brukar vara lite extra pessimistiska i sina prognoser. Väcker inget onödigt hopp..

Synd att Timo skadade sig.. Hoppas han inte drar på sig någon "Lind- ljumske" som skall krångla framlledes... utan att det är en Mandy-ljumske som bara krånglar litegrann då o då...
Helst en Krykov-ljumske som håller för att sätta staketstolpar i.
Kommentera

Mappe: Mats Näslund kommer aldrig att återvända till Timrå. Visserligen har sommarstuga ute på Tynderö och sin mor Sara boendes i centrala Vivsta. Men det är också allt.

Tror knappast han säljer sin villa i Höllviken och sliter upp hela familjen på nytt igen. De har rotat sig nere på den skånska myllan och lär bli kvar där även i fortsättningen.
Kommentera

Talangscouten: Jag har hört att Dimitri Starostenko har börjat på en steg 1-utbildning i Minsk.......
Kommentera

JimmyH: Vore onekligen intressant med Dahlen/Starostenko i ett ledarskap bara det inte uppstår någon slags språkförbistring...

Trots att han bara gjorde en säsong i rödvitt så fick han känslor för klubben och skall han bryta upp från Ryssland igen någon gång i framtiden så ligger onekligen Timrå väldigt bra till - utifall vi vill ha honom så att säga.
Kommentera

JimmyH: Det ryktas även om...
Kommentera

Janken: Någon som har nån tanke ang. VEM som skulle framöver passa
i 1:a linen istället för Timo?? Tycker inte Warg känns så bra där utan han gör sig bäst som center..

Men Mange kanske kunde va nåt där el. Sundh ..men det känns inte heller
bra att spräcka kedjan Sundh Regin Nyllander så... nåt förslag?
Kommentera

JimmyH:

Det låter ju lovande, men "tyvärr" så är ju Dahlén redan klar som ersättare för Kenta.

"dimman" kanske kan bli andre tränare? Lära ut hårda handledare. Fram med soffan!
Kommentera

htikare:

Personligen tycker jag att det skulle passa med ytterligare en Kent i laget...
Kanske nån kanadensisk Kent..
en leende powerforward från Alberta kanske..

Nä sluta drömma... Mange tror jag på..
Warg skall vara center han.
Kommentera

Och Lundh ersätts av Per Bäckman enligt SR..

www.sr.se/radiosporten/nyheter/artikel.asp?artikel=1025915
Kommentera

Att Lill-Kenta stannar i Timrå efter denna säsong är nog högst osannoligt, tyvärr. Så ta kontakt med Lundh.
Kommentera

actionleif: Tror att Frölunda tar en kortsiktig lösning nu och lägger allt krut på Kenta till nästa säsong. Kan ändå tänka mig att han vill stanna och fullborda sitt verk.
Kommentera

Tror inte att Osten är kvar i Malmö efter denna säsong så han skulle vara en bra ersättare till Lill-Kenta.
Kommentera

Laken: 3 år? Så länge tror jag knappast han kommer att vara kvar i klubben, Timrå måste förnya sig på tränarsidan snart, annars kommer nog Timrå tyvärr rasa i tabellen inom dom närmsta åren.
Kommentera

Och Jihdes och Wikegårds sidekick tar över i VIK...
Kommentera

« · 783202 · »