Webmaster: nu ska jag inte gnälla, men om Elias Pettersson bytt när han var i anfallszonen och en piggare gubbe kommit in så vete sjutton om Bofors målat.
SMÅLAND: Spanade precis över schemat över de sista matcherna. 8 matcher, endast 3 bortamatcher (Oskarshamn, Sundsvall och Asplöven). Spänningen har återvänt...
jå1: Haha, brötbrötbröt. Johan Johnsson fortsätter att öka på sin produktion efter skadan. Om det går att fästa förhoppningar till att han kan läka ihop ordentligt i sommar så bör vi förlänga med honom, han har stor potential till att bli en väldigt stark poängplockare på den här nivån. Problemet är väl att han behöver centra en offensiv kedja för att komma igång på riktigt allvar, och där behöver vi högre kvalitet. Nubben får sno ihop nått.
Dalle!!!! Kan han ta sig upp på mot 18 strut kanske?
El Maco: Chansfördelningen var ganska jämn, vi hade mycket inledningsvis sen mattades det av med mer eller mindre farliga lägen åt båda håll. Bra målvaktsspel i båda lagen.
Missade merparten av första men såg highlightsen nu inför andra. När BIK:aren kommer själv mot samlat försvar, fyra TIK:are och bryter sig igenom ändå och frispelar en kompis... Där var Mattsson fantastisk.
Ikväll hoppas vi ju på att Kalliskoga faller ihop. De räcker med att de lekte med Perrapöjkera. Nu vill jag ha alla joints med hem i Bussen så vi kan slå av hslsuslingen och fira hela natten igen :-)
El Maco: Vann dessutom med 4-0, vilket kan göra att de inte är 110 taggade mot oss. Skitsamma förresten, som jag skrivit tidigare ska vi i första hand besegra oss själva. Må bästa man vinna.
Sista matchen mot Bofors. BIK har gått starkt på slutet men vi kan väl säga att det är ett plus för oss att de lirade mot Leksand igår och vi fick vila lite.
Enligt BIK:s införartikel har vi poängplus i år men båda lagen har vunnit sina hemmamatcher. Vi ändrar på det och tar en bortatrea tycker jag.
Rip Kirby: Lilla farbrorn Röd o Vit HOCKEYDYNAMIT önskar alla dessa trevliga Timråiter som brukar husera härinne i vår bok en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR med en seger mot Mordor den 4/1 🎄❄️🧑🎄🎊🎉🎀
Spela gris nu i sista halvlek så slår vi Kalliskoga ikväll...