friskan: Jag har inte, har aldrig haft och kommer aldrig att ha något mot Timråbor, Timråsupportrar eller prenumeranter från Timrå. Det du inte har begripit Friskan är att det bara är en fråga om idrott, Timrå IK kontra Sundsvall Hockey.
Kevin O Shea: Läs intervjun med Kenta Johansson så förstår du varför jag är emot samarbete. Han argumentation påminner om den en viss tysk envåldshärskare använde när han gjorde Sudettyskland och Österrike till en del av sitt rike. Nämligen att den starke ska diktera villkoren. Det är inte samarbete, det är diktatur.
Moverare: Istället för pajkastning - så skulle jag vilja höra din åsikt om det så kallade "samarbetet". Varför skall inte ni inte samarbeta med Timrå? Eller om det skall vara ett samarbete, på vilket sätt skall då detta bedrivas, om SH inte skall vara farmarklubb?
Moverare: Okej, jag viker mig på den punkten. Vacklade fram och tillbaka ifall han var projekt eller informationsansvarig men valde till slut det förstnämnda vilket var felaktigt.
Lyssna på sig själv? Ha du borde nog lyssna mer på dig själv. För Du är för dum för ditt eget bästa. Punkt.
Moverare: Som vanligt försöker du bara släta över problemen och låstas som ingenting hänt. Att tiga ihjäl problematiken löser ju bevisligen jäkligt mycket.
Är det inte dags snart att anordna en stödgala i TV4 till förmån för de behövande.
Lennart Westman, Ellinor Persson och Gry Forssell kan ju hålla i trådarna. Spelarna tvingas snart överge tanken på kompositklubbor och käka smörgåspaket i spelarbussen på väg till bortamatch och lönerna är frysta tills nästa månad. Snälla hjälp oss hjälpa. Nöden har ingen lag.
Ring in ditt bidrag ikväll....
Låt artister som Markoolio, Smurfarna, Electric Banana Band, Mora Träsk, Confusions, Laleh, September mfl framföra musiken och stå för underhållningen.
Be gamla spelare skriva ett vykort hem till Sundsvall i form av en film och spela upp dem för hela svenska folket så vi oingvida kan bilda oss en rejäl uppfattning om hur jävla ont det kan göra när det är svårt.
Ja laget är för tunt på alla sätt å vis, inte ens en med vilja av Wiklund klass skulle kunna få igång det laget. Inte spelarnas fel att dom inte räcker till utan ledningens ansvar. Sedan kan man diskutera hit å dit om alla ger sitt yttersta hela tiden men det är svårt det också när man blir nertryckt i skoskaften av motståndarna hela tiden. Kval är nu fakta å jag ställer mig frågande om man har spelare dvs rutin för att klara ett kval för där gäller verkligen rutin på tapeten....
Vi har det fan inte svårt. Vi får bara det vi förtjänar när föreningen lyckats värva ihop ett så jävla dåligt lag. Rätt åt oss faktiskt. Fan, det finns killar i laget som inte har inställning ens för innebandy. Skämmas ska dom, skämmas som fan.
rupert: Sundsvall Hockey skiter jag fullständigt i. Deras neanderthals-klack (reserverar mig för stavningen) kan få känna på hur det är att lida.
ÖDMJUKHET är en dygd och en nyckel till framgång. Så länge man har en klientel av "stolpskott" och annat löst folk som stöttar laget som bara kan stava TILL ordet HATA och hatar andra lag mer än älskar sina egna så unnar jag dem inte en uns av framgång.
Styrelsen består av endast en person jag kan känna respekt för och det är Lennart Westman (med ett förflutet på TV4 Sundsvall) men numera projektansvarig för Ådalsbanans utveckling.
Jag håller fullständigt med Kenta Johansson i dagens ST. Nu får banne mej Sundsvall Fans och Sundsvall Hockey bestämma sig för hur man vill ha det i framtiden. Man befinner sig just nu vid ett vägskäl.
Antingen gillar man läget. Sväljer stoltheten och lägger av med dagisfasonerna att tycka synd om sig själva och inser att man är tvåa på pucken i distriktet och inser att det är Timrå som måste få diktera villkoren i egenskap av att man är ett etablerat elitlag och nr.1 i distriktet.
Eller så skiter vi fullständigt i det här med samarbete. Gör fansen till viljes och lyssna på deras uppmaning - AVBRYT samarbetet med Timrå IK!
Så kan de få stå där med långnäsa och hakan i golvet när pengarna definitivt är slut. Degraderingen är ett faktum, spelare som flyr distriktet och publiken uteblir och juniorerna tvingas betala för att spela hockey, lira med träklubbor och käka smörgåspaket på väg till bortamatch och man tvingas dela träningstiderna i Gädrehov med curlingen och konståkningen.
Slutet är nära Sundsvall och från min sida kommer det inte bidras med en enda krona.
Jag betalade inträde på en match i SCA-cupen, köpte ett programblad och bidrog med 160kr till Sundsvall Fans i puben i B-hallen.
Kan även tänka mig att köpa fika i kiosken på supportermatchen (för den spelas väl i Gärdedalen nästa gång?) men sen är det STOPP.
Jag bidrar hellre med pengar till Kovland, Njurunda, Ånge m fl.
Dream Team: Tror inte vi ska överskatta utbudet av elitseriespelare i distriktet. Även om det var många andra faktorer som fick fusionen på fall så var ju själva tron på att om man slår ihop två halvrisiga div. 1 lag så får man ett potentialt elitserielag befängd! Verkligheten ser ju dessvärre ut så nu att för att bygga ett bra ES-lag krävs att man riktar blickarna globalt i jakten på spelare.
Dream Team: Medelpad borde kunna fylla upp halva A-Laget i Timrå med lokalproducerade hockeyspelare. Se det lite som ekologisk odling. När jag växte upp bestod nästan hela timrå av timråpojkar.
Per HApps: Man kan lugnt konstatera att laget i schtaan har det jobbigt. dock blir jag osäker på ditt ordval när du säger katastrof. Hur menar du när du säger så?
Medelpadshockeyns framtid. Om dom skulle åka ur vore det en katastrof för hockeyn i Medelpad.
Så seriöst:
SK borde starta en insamling där pengarna går till Bobcats överlevnad i Allsvenskan. Ett litet bidrag måhända men en väckarklocka för landskapet om att det behövs ett lag i serien under Elitserien.