Imorgon kväll blir det klang och jubel i sulfatorten Timrå om allt går som planerat vill säga?
Vid seger för vårt kära TIK nere i Karlskoga mot Bofors samtidigt som Leksand lägger AIK på rygg på hemmais så är saken biff. Elitishockey i Timrå Isstadion även 2002/03 - med andra ord det vi hela tiden strävat efter sen jul då nog realisterna insåg vart hän detta lutade någonstans. Om man har fått pengar imorrn och det scenario som jag just målat upp spelar in så vandrar man nog i väg till Timråpuben och där slinker det nog ner ett par "Blue Marlin" flasköl (50cl) för 39:- st. Ett kanonpris för ett fantastiskt gott öl - Skål!
Ja jag vet det ska spelas om det först - men utan visioner dör man inifrån!
Så låt mig få drömma till motsatsen är bevisad. Då kan ju "Nubben" också ägna sig åt det han har betalt för, nämligen att rekrytera nya spelare till nästa säsong och knyta upp dom spelare som bör vara kvar i den redan befintliga spelartruppen.
Så låt oss hoppas på en riktig "Superfredag" med säkrat ES-kontrakt och dessutom uppträder ju våran egen Jerry Thåström i "Sikta mot stjärnorna" som Bo Kasper med låten "Puss".
Det vore ju som att slå två flugor i en smäll med två vinster, nej förresten tre - för vi håller väl på Leksand imorrn?
joakim78: Vi i Hardcore FanZ har ett smärre problem. Vi har idag letat minibuss som galna! Slutsatsen är den att vi är 6 stycken som ska åka men vi har bara 5 platser i bilen. Vi blir tvungna att splittra på oss. Kan ni ta någon utav oss i bilen???
Verkar vara många som inte ens tänkt på att Hardcore Fanz existerar. Skulle nog tro att vi tar minin ner till Karlskoha imorrn. Konstigt vore annars...
Matchen kan man följa i Bofors hemmaarena, Karlskoga... Det här är inga givna tre poäng. Bofors kommer att kämpa mycket hårt för att sätta käppar i hjulen...med spel på hemmaplan inför sin hängivna publik. Ett rejält Timråstöd på läktaren som kan sjunga ikapp med värmlänningarna skulle ge denna match den inramning den förtjänar. Den skulle kunna ge laget den extra kraften och kanske få vara med om att fira..? Fredagen kan innehålla svaret på vilka som spelar i elitserien nästa säsong så det blir en av de viktigare matcherna denna säsong. Jag trodde faktiskt fler ville åka dit... fredag och allt.. Tre mycket viktiga matcher kvar, men ta en i taget som om den vore den sista avgörande. Det kan faktiskt bli så nu. Avstånd Sundsvall-Karlskoga 45mil. Avstånd allsvenskan-elitserien 1-18 år;)
Dessutom har jag sett Bofors spela mot Arboga för bara några veckor sedan... Och Timrå borde faktiskt ganska lätt köra över kanonmaten om man inte luras till att dra ner tempot...
Ett stort fett tack till hårdporrarna som rullade i Boden. Synd att även resan till Bofors fick ställas in, men jag antar att stödet blir större där tack vare närliggande (?) supporterklubbar.
Själv förbannar jag ödet som gjorde att Troja stupade på mållinjen, tänk att ha haft möjligheten att på plats kunna få vara med och uppleva när Timrå fixar elitkontraktet. Det hade vare stort för en småländsk skogsman.
Men nu litar jag på att alla glada 08:or, Bergslagare och 031:or hjälper till och överrösta kanonerna och bär fram våra killar till seger mot Bofors. Rock on!
Förresten, är det nån som vet vart man kan följa matchen?Sportradion lär väl inte sända på fredag.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Ska bli skönt att äntligen få komma tillbaka i mina gamla hemtrakter.
Bert-Idoffs senaste....att lyssna på, på vägen ner. Lasse SteFanz firar jul....att titta på, på vägen hem.