I morgon dansar vi alla i lycka och spiller öl kring våra munnar! I morgon förstör vi rösten, bara för att åter skrika ut vår lycka på måndag! I morgon vinner våra soldater och bevisar för hela hockeysverige att dom hör hemma i elitserien! I morgon fortsätter krossen och efter det tar örnarna Björklöven och Leksand av bara farten. I morgon anfaller de stolta örnarna och sätter sina klor i Bofors och Elitserien! Vi vinner i morgon och Leksand tar Aik... Tro mig!
DJ Hemp: Ja, kanske Klippanpunk passar som soundtrack till ÅBK. Geografiskt rätt iallafall. swen får förklara geografin närmare. Punk från Klippan är kanske någon annans kapitel, men de var tidiga där med svensk punk. Åshöjdenböckerna kanske inte är nå't att hålla i nu...i kvalets stund? Knappast dansbandsmusik heller, det är inget soundtrack till en nervig kvalserie.(tycker jag). Haschpulkemusik, skatepunk kanske är bättre, (h-pulka=snowboard) men inget man skulle stå ut med på en lång resa.
DJ Hemp: Var både far & son som var med åtminstone på Nivrenaskolan där jag gjorde min tjänstgöring.
Iaf så har vi haft stor nytta av vad farbror Rune lärde oss, och i morgon kväll får vi hoppas att man sprättar en gammal lagrad Tuborg från 1971 med gamle Perikles sittandes stirrandes på en!
Attans jävlar... Nej, den läser vi inte nu! Minns med fasa King Edwards straffmiss mot ÖIS i sista matchen (halvmetern utanför)... Torsk med 0-2 och Bajen gick upp istället!
Inte mycket musiksnack överhuvudtaget i ÅBK-böckerna väl? Har svårt att föreställa mig något slags soundtrack, möjligen kunde lite Klippan-punk passa in...?
Jag minns inte vad Bagarn sa i "den stora matchen "avsnittet av filmatiseringen av Max Lundgrens Åshöjdens BK. Känns som man måste sträckläsa boken "Åshöjden i kvalet" för att finna en förklaring på vart vi är på väg. Resfeber, kvalseriesjuka ok men dansbandsfrossa..Bagarn sa aldrig nå't om dansbandsmusik..
Will the real Perikles please stand up! -När är Timrå IK bäst? -Hver gang!
Två på "kommunala" eller två hos Rune "The Man" Bergström? Hmmm... Har för mig att gamm-Rune var rätt avslappnad och lite gaggig, men visst var det sonen som förde Bergströms-traditionen vidare eller har jag fel? Minns bl a Runes "kluckande" med tungan...
actionleif: Skitsnack. Bangar ni nu? Vi har ordnat allt och vi gjorde klart allt för några timmar sedan. Har pratat med alla och vi var överens om allt. Har hört om ditt sms och det är tråkigt att din ekonomi sätter hinder. Olle har vi inte hört ett pip ifrån! Han får ta sitt ansvar och själv höra av sig! Kan ni inte säga detta lite tidigare? Om vi nu inte kollat in HSså hade vi fått stå inne i staden och väntat förgäves. Dålig stil!
Alla ni som stannar hemma imorgon: Hoppas att ni ångrar Er! Jag trodde verkligen mer om Timrå-supportrarna. Elitserien verkar inte vara ett mål för vissa.
Jag antar att det inte blir någon resa till Leksand heller på onsdag. Kanske dags att hyra en minibuss redan nu..
DJ Hemp: Då är vi två, storpojken! Rune var inte en av mina absoluta favoriter, han var en av de få som verkligen kunde få handsvetten att flöda på en!
El Maco: Berglund höll till i Skönsberg och var tondöv!
250kg: Förlåt då om jag inte visste vilka Perikles var!
El Maco: Nu blir jag osäker. Tror att "gubben" kallade sig för Bergström. Men jag är inte säker.
Han hette Leif i förnamn i alla fall och bodde invid grusgropen i Stavreviken. Känns jävulskt hett mellan oss. Kommer också ihåg att det saknades partners när man var aktiv, varför man dansade även med manliga gentlemans. Säg inte att jag dansat med dig?
El Maco: Helt rätt, det sitter i ännu när Timrå gör mål! Osså var det "Berglunds" musikskola som gällde, inte ett ackord lärde man sig på 4 år! Vet inte om det var Berglund eller mig det var fel på!
madde: lite drul där ... men iaf så kan inte jag åka med imorrn .. skickade sms till dalan, anledningen är att jag inte har råd! jävligt sugen ,, men pengarna sätter stopp =(( fick även brev av knylan där han skrev att han inte kunde åka .. vet inte om du fick det också
Men ja förstår inte varför folk föredrar en trång bil .. med några personer i framför en buss .. med drag i !
DJ Hemp: Klart att det kan slå slint, det vet du väl! Imorgon kväll får vi hoppas på att få dansa lite gammsnoa och grejer tillsammans med Knätofsarna!
Skulle väl inte vara helt fel att få slänga sina lurviga på en schysst loge tillsammans med en äkta dalkulla och fira "återtåget"!;)
mike66: Perikles är inte en han. Fan måste jag lära dig också?? De är defintivt inte från Danmark! Nu skiter vi i dansband och fokuserar oss på kvalserien igen.
Drömscenariot: * Bofors torskar mot TIK * Leksand vinner mot AIK Då är allt klart!
Skräckscenario: * Torsk för TIK i Bofors * Torsk för Lif mot AIK
Timrå har kvar Löven ( hemma), och Leksand (borta). Att ta ut segern i förskott känns väl i överkant! Det är nu det hela ska avgöras...
Väldigt skumma saker som sker runt denna resa, i denna tråd också!
Några anmälde sig i tisdags och då blev det 10 anmälda. I morse var det tydligen 6 anmälda dvs ingen resa!
Ändå kommer 4 personbilar åka söderut från Timrå och Sundsvall samt en minibuss. Kunde inte alla tränga ihop sig i en buss istället? Det hade blivit mycket trevligare, och billigare dessutom!
Jag ska inte säga något egentligen. Jag var inte anmäld till resan eftersom jag varit upptagen med att bl.a. resan till Boden! Vi hade kunnat få ihop en 19 personers buss där också. Motverkar folk supporterklubbens resor medvetet??!!!
250kg kärlek: Perikles är väl från Danmark han! Hver gang du vet, eller han kanske är dö numera, vad vet väl jag?! Lite "varning på stan" nu eller?!
Dj Hemp: Det är allvar så det sjunger om det, kan bli så här inför en viktig match som det är i morgon, det liksom slår slint och man börjar att digga lite dansband och grejer! Flamingo Kvintetten, Magdeburgarna där förövrigt min trumpetlärare spelade!
Vem fan är Robert Owens?! Var de han som var med i sikta mot stjärnorna sist?!
Jazz och dansband går knappast hand i hand - och kom inte och snacka om "bred" musiksmak"... Bra musik är bra musik, skit är alltid skit... Ja ja, förstår eventuella reaktioner...
250kg kärlek: Perikles är från Ystad, de är OK. Lasse Stefanz, nja, vi pratar väl om något annat. Jag hade tänkt åka upp till Karlskoga, men den (kund)resan blir lite försenad - först på måndag.
Hmmm... Kan inte annat än att utgå ifrån att dansbandstråden är 100% ironi! Antar att det är "Torsk på Tallinn"-Roland och vår egen "Danne" Casselståhl som ligger bakom...
Så där! Då lämnar vi det ämnet och tjackar upp oss på Robert Owens samlade verk istället...
El Maco: Jag vågar mig sällan in i diskussioner med dig vad gäller hockey, politik och ekonomi. Där kan du för mycket. men hänger du på i dansbandstråden känns det på något vis att jag ska kunna hålla jämna steg. Så till vida att du inte drar upp Lasse Stefans, Vikingarna och Thorleifs förstås.
Fråga: Varifrån kommer Perikles? "One minute and countdown...."
Skarin & J.D: Ni kan ju alltid inbilla er att det blir dansband imorrn.När verkligheten hinner ifatt er kommer ni att inse att ni lyssnar på Man and Machine med Udo. Trilskas ni mycket så blir det Restless and wild med Accept i över 40 mil.;)
ernie eagle: Vet inte hur gammal du är. Men glömmer du inte det bästa bandet i modern dansbandshistoria? Perikles. Finns ingen som slår det bandet, no matter what.
Hjältarna har gjort en synnerligen heroisk insats, men där slutar det. Perikles ( som för övrigt inte borde nämnas bland hjältar och annat) har förgyllt tillvaron hos oss 70- talister mer än ngn annan. De skapar kö till Skönsberg( vilket är en bedrift i sig), de lockar människor som vill dansa och ha kul. När eller var lockade Hjältarna samma intresse? Aldrig- troligtvis. Barbados är en fis i rymden om man frågar oss 70- talister vad vi föredrar. Här ligger du i lä- vad än du tycker.
När vinterns mörker falnar å stillar sig till ro Då går jag upp på södra som så många gånger förr Jag har ett lag att älska å att dela livet med Ifrån tårar och förtvivlan till att alltid vara glad
Att följa spelets lagar var kanske ej så lätt Man fick glädjas åt det lilla och försöka handla rätt Men ofta fann jag styrkan i att ha en vän som du En vän som alltid tröstar när dagen blir för svår
Så låt den sista perioden bli den bästa i vårt liv Den lycka som vi känner låt den stanna livet ut Å när jag kommer fram till dagen då mitt hjärta slutar slå då ska vi tänka på de stunder som var vackrast i vårt liv
Din hall är märkt av tiden ej så fin som då en gång Din is har stänk av silver så märkt av tidens gång Men trots att vi förändrats finns ändå något kvar som tiden aldrig rår på Det är känslorna vi har
Skarin: Vill ni att tips på bra dansband så kan jag starkt rekommendera Hjältarna, men dom finns nog tyvärr inte på din repertoar? Dom lägger ner p.g.a. tidsbrist dom medlemmarna i bandet fått andra jobb inom musikbranschen som upptar det mesta av deras tid. Svenska dansbandsmästare ifjol bör tilläggas. I framtiden kommer dom bara att agera kompband lite då och då åt andra artister.
Några säkra kort: Barbados, Black Jack, Sven-Ingvars, Martinez och icke att förglömma Wahlströms som spelar fräsch popinfluerad dansbandsmusik. Så ratta lugnt längs E4:an söderut gungandes till härliga dansbandstakter.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
I morgon vinner våra soldater och bevisar för hela hockeysverige att dom hör hemma i elitserien!
I morgon fortsätter krossen och efter det tar örnarna Björklöven och Leksand av bara farten.
I morgon anfaller de stolta örnarna och sätter sina klor i Bofors och Elitserien!
Vi vinner i morgon och Leksand tar Aik... Tro mig!