actionleif: Det brukar bli det efter vissa matcher där det kan gå hårt till. Jag måste medge att timrå överaskar på mig. Ni verkar vara ett jäkla kämpagäng som aldrig ger upp . Jag hoppas vi möts i smfinalen till våren.med modosom segrare naturligtvis?
GuRRa: Timråpubliken är inte sämre på den punkten att dom också vill att hemmalaget alltid ska vinna. Ingår det då där att försöka påverka domaren till att ta utvisningar, genom att sätta press på honom med t.ex ideliga burop vid vad vi tycker är utvisningar, ja, då är det väl så.
Välkänt faktum: Modoklacken är den mest enformiga publiken i Sverige vad gäller ramsor. Är det inte "Hata" ramsor mot spelarna så är det häcklingar emot bortaklacken. Åker man inte till en match för att stödja sitt lag ???. Nu säger jag inte att Timråklacken är bättre på att inte häckla andra supportrar eller spelare. Det händer att vi också gör det. Men vafan.. ingen är väl perfekt.
Å sen som grädde på moset att alla Modoiter vill se utvisningar för varenda jävla liten skitgrej. Bara som en förtydligan på regler. Tacklingar är tillåtet i hockey även om det är någon Modospelare (typ Foppa) som blir tilltryckt.
Dawidovski: Det var MÅNGA, även tillresta Modoiter som gick runt i hallen, det gällr bara att vara smidig.
Sedan förstår jag inte hur man ens kan jämnföra med sunkkempis...
Det är bara i matcherna mot MoDo och LHC, vad jag vet, som man försöker begränsa bortaklackens röreöse möjlighet i hallen. Och det efter en bedömning över vad som har hänt genom åren.
Dream Team: Jag tycker man ser minst lika bra från bortastå i kempis. okej att bortastå i SA kanske ligger 1 eller 2 meter närmare plan, jag har iof. aldrig stått längst upp på bortastå i SA, så jag kan ej säga hur bra man ser därifrån. självklart är sikten viktig, men om du läste vad jag skrev, så sa jag att: sikten är hyffsad i SA, inte den jag klagar på, utan att man ej kan gå runt i hallen, man blir nästan behandlad, som man skulle bråka med varenda människa i hallen!
Fanzin: Dom har väl inte fantasi för nåt annat :) ramsan med "Foppa går på vatten " är enbart pinsam , för det gör dom ju allihop !!(fruset men ändå) :)
Dawidovski: tycker faktiskt att bortaklacken har det ganska bra , om man jämför med "fonus-hallen".. Det går nog alldeles umärkt att gå omkring i i hallen om man vill i "samlad tropp" Har själv varit på många matcher där man kunnat vandra som man velat .. Bortaklacken har 200 platser vad jag vet .. men brukar alltid lämna tillbaka c:a 100 , så trångt kan det inte bli .. Nu kör vi mot slutspel !! Gott nytt år alla !!(skål tamejfan)
Knylan: haha okej, ja men jag fick fortfarande nästan huvudvärk av deras ramsa ;P modo är duktiga på det där med nid-ramsor, vem fan är zetterberg..bambam =)
Ja Modoklacken på sydöstra läktaren höll iaf takt i trumpinnen =)
Fanzin: Syftade väl mest på att våran klack till en ganska stor del besudlas av burksamlare, kanske inte så sexigt om man vill bli populär hos chicksen. Fast det förstås, i Modolid-klackens fall handlar det ju om en grupp med avlägsna tvillingar.
Dream Team: Han/hon har nog inte varit på den läktaren när den varit fullproppad. Vi som har erfarenhet av det vet att man får titta på sittplatspubliken där för att veta om det blev mål eller inte...
Dawidovski: Klart jag inte tar illa upp. En intressant diskussion som det är bra att få lite olika vinklar på.
Så att du knappt ser nåt av matchen från bortstå i Kempis, det gör inget menar du? För om man ska värdera en läktare, ja, vilken som helst egentligen, så måste väl sikten vara prio ett.
shanti: Håller med dig! Många som inte får se vilken otroligt fin hall som ni har i övrigt, och eran historia! Risken för ihopstötelser borde ju alla poliser och vakter kunna ta hand om, tycker jag iaf, för det är väll ändå därför dom är där? MVH
Dream Team: Den är ungf, lika stor, Den är bättre för att man kan gå runt i hallen! Inte heller lika trångt, lätt tillgänglig vettu! inte mycket som skiljer, men som sagt: Friheten! Hoppas du inte tog illa upp, när jag talade illa om eran bortastå? Nu måste jag sova, ska upp å jobba om 3 timmar.
Dawidovski: Jag har inte stått på sjävla borta sektionen under match så jag vet ej hur den funkar, men det låter på dig som om det skulle finnasn mycket att förbättra. Dock tror jag e att något kommer göras då som det i tidigare inlägg (Knylan) sagts att man inte satsar speciellt mycket på borta stå och ståplats överhuvudtaget. För självklart kommer intäkterna från de som har sittplats vilket också innebär att man satsar mer på komforten där, är nog så i alla arenor i sverige kan jag tänka mig. Alla vi ju gå med vinst.
Sedan är det synd att man inte kan gå runt i hallen som jag tidigare sagt. Här finns ju ypperligt tillfälle att visa supportrar från andra lag vilken fin arena vi har och vilken historia och kultur timrå har( tänker på tavlorna och bilderna på väggarna runt om i gångarna). När det är mindra borta supportrar brukar de få gå runt men när det är fler är det väl kanske med tanke på risken för diverse ihopstötelser man gör så...tråkigt isf.
Vet faktiskt inte hru man skall lösa problemet med att pack rätt...oftast beror det på folket som står i lite här ch var och täpper till och vägrar flyttat uppåt...i alla fall på våran sektion. Ofta när man ser matcherna från där jag sitter ser man att det finns gott om plats på de övre stå sektioner, ibland sitter till och med folk där fast det finns personer som knappt kommer in på de andra sektionerna. Men hur man skall gör aför att packa bra har jag inget svar på.
Dream Team: Själv tycker jag att bortasitt var riktigt hyfsad i SA. Kunde nästan klappa Zäta och Mandy på huvudet om jag hade velat...iofs torde det ha varit det sista jag gjort i den arenan i sådana fall.
shanti: Det är inte storleken på bortastå som är fel. Och sikten är hyffsad. det jag stör mig mest på är: 1. man kan inte gå runt i hallen. 2. Går inte att packa normalt, vid många bortaståfans. Jag fattar att ingen här kan göra något åt problemet, för det är ju knappast någon här som vart med å skissat:) Ville bara diskutera detta problem, och se vad Timrå fansen tycker.
El Maco: Japp, bara en ståplats. Men planen såg ju helt annorlunda ut jämfört med vad det blev. Tanken med utgångar två längst ned på sidorna föll väl p.g.a brandmyndighetens restriktioner.
Knylan: Jag har bara varit på nuvarande hemmastå en gång, i slutspelet mot furrjesta ifjol. Det måste gå att göra det lättare att komma in och ut. Om man kunde ha entreer högst upp på läktaren också så kan även jag räkna med att handla en korv i paus. Nu måste man neråt för att komma ut och det är alltid några typer med svaga knän som dyker som stenar för att få ner arslena på steget bakom sig i paus och gör det omöjligt att gå.
Häng upp en läktare till ovanpå stå, bygg mer kiosker och grejer på en våning till bakom ståplats högre upp. Man får väl knacka ner och flytta lite på kansliet kanske, vad vet jag? eventuellt göra själva ståplats ännu högre och djupare också när man håller på. Och så två riktiga gångar upp-ner på ståplats som hålls rena från folk.
shanti: Varje gång jag besöker globen önskar jag att de hade en ståplatssektion att ståta med men icke. Nu blir det stå där iallafall men skulle bli mer kompakt om de där sittdynorna inte var ivägen.
Säga vad man vill om borta stå i SA. Finns arenor i detta land som har mycket sämre kvalité på sina Borta sektioner. Okej att man inte kan gå runt i arenan, skulle jag som borta supporter inte tycka var speciellt roligt. Man vill ju se avrt man hamnat :)
Men om jag skulle ta mora som exem´pel så kan jag säga att där är det inte roligt att vara borta supporter, dels kan du inte gå runt i hallen(liksom hos oss då) men du kan heller inte se ett ski av matchen då dom har placerat feta järnpelare rakt framför borta stå. Hur bra är det på en skala::
i SA kan du iaf se matchen...
sedan finns det hallar som Kempis där du knappt heller kan se ett skit och där matchprogramm haglar in så fort det går emot hemmalaget.
Så oavsett om du inte kan gå runt så måste man kunna se matchen...
Dawidovski: Är väl inte direkt någon hemlighet att det tas relativt lite hänsyn till supportrarna i hockey-Sverige. Visst, man sparar i de flesta fall ståplats men det ser jag som en självklarhet.
Men det är väl som så också nu att klimatet kring hockeyn har blivit mycket mildare, bara tanken att placera båda klackarna på samma sida när vi lirade i allsvenskan och mötte Bob hade fått folk att garva loss.
El Maco: Ungefär något sånt sa Thomas Johansson ja...
Nä men det finns absolut ingenting positivt med att ha båda klackarna på samma sida. Hela ljudbilden blir kackig. Jag hade njutit av en lösning med bortastå nedanför handikappläktaren.
Dawidovski: Säg det. Ingen är nog riktigt nöjd med ståplats faktiskt. Varken hemma eller borta. Just insläppet är största problemet. Tillgången. Önskvärt vore om man gjorde nya entréer till nuvarande ståplats och gjorde den till renodlad hemmastå medan bortaklacken placerades i en ny ståplatssektion på andra kortsidan nedanför handikappläktaren. Kanske blir aktuellt vid en eventuell ombyggnad av arenan.