1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589787 inlägg · 6217 ämnen

Bortastå i SA

480097 · » Till forumet

Sv: Bortastå i SA
Selina: Jag är inte van vid sådana smileys:) det stod så mycket annat, som var allvarligt, man måste säga vad man tycker, och som det är. (sanningen)
Kommentera

Helg Ernest: Om det får dig att känna dig trygg, och få känslan av enkelhet, visst, kalla mig då medgångssupporter... det är som att kalla en person för "dum i huvet" för att det känns tryggt och enkelt att göra det! Jag är inte mindre supporter än nån annan här inne! Vad jag vet, så plockar inte FBK sm-guld på löpande band! Ta i våras, som exempel, när ett visst HV tog guldet, menar du att jag borde byta lag då till HV71, bara för att dom tog guldet? FBK tog 2 guld under 90-talet, och har tagit 1 guld på 2000-talet, inte alls löpande band... Alla supportrar framstår ju som att dom håller på fel lag, emellanåt! så jag förstår inte riktigt´vad du är ute efter? Du kanske vill ta ifrån mig den glädje jag får, när FBK vinner ibland? om nu FBK plockar sm-guld på löpande band, hur kan det då vara så att, FBK kämpar om 4 platsen i tabellen, och timrå, om 1-2 platserna? Menar du mig, när du säger att (du tolkar det som att man väljer och håller på det lag som är bäst, för att själv inte framstå som man håller på fel lag) ? eller menar du att, det var så det gick till för alla supportrar i sverige? Det verkar som att du har svårt att tro på min version av hur jag blev FBK supporter... lite synd tycker jag, att du tar det för givet, att så är det för alla som inte håller på sitt närmaste lag, (Geografiskt)
Kommentera

Dawidovski: Jag påstår inte att "rika" klubbar är skit.
Men tar man ett lag som inte gör annat än plockar SM-Guld på löpande band. Ett sådant lag väljer man bara för att dom plockar just guld varje år. Eftersom du inte har förankring till laget på något vis (Geografiskt)
Då tolkar jag det som att man väljer och håller på det lag som är "Bäst" för att själv inte framstå som man håller på fel lag.
Det vill jag kalla medgångssupporter.
Kommentera

Dawidovski: Du totalmissade slutet av inlägget va? Jag menar den biten där smilet (hur sjutton man nu stavar det) var.
Ta´re lugnt...ta en toy!=)
Kommentera

Helg Ernest: Okej, du vill vara oseriös? det var du som sa medgångssupporter... Jag är precis lika mycket supporter som dig,om nu du är guden över alla supportrar? som det verkar! Håller din kompis också på FBK? (han från övertornio) Jaha, är det så enkelt, att FBK bara tagit sina sm, med hjälp av ekonomi? om jag hade valt ett lag med bäst ekonomi, hade jag nog valt, Djurgården, eller Hv71! FBK har inte dålig ekonomi... dom har fått kämpa sig dit, precis som alla andra! sen om du är avundsjuk på mig för att mitt lag har bättre ekonomi, eller så är det nån förlust från i våras som svider lite extra än? det är upp till dig! Jag håller på FBK och du håller på kämpande timrå, som i dina ögon, verkar vara, ett riktigt hockeylag, för bra ekonomi, ähh det är inget att ha! jag skulle önska att det fanns en regel i svensk hockey, som säger att, alla lag måste ha minst 4 juniorer med i laget, då får vi ju bort det här köpet av framgång, som du anklagar FBK för... det är nog du som får lära om lite... du tog för givet att jag valde FBK för ekonomin! och det är skrattretande... jag beskrev i min förra tråd, varför jag valde FBK! läste du den? eller ville du bara att jag skulle ingå i din filosofi, om att rika klubbar är skit...
Kommentera

Dawidovski: Då tycker jag att du ska krympa ihop dej lite så ser du rätt snart att jag talar sanning!=) Det är förövrigt en otrolig fördel med SA...eftersom läktaren är så brant spelar det ingen roll om man får en långdrul på 1,85 framför sig...man ser ändå!=)
Kommentera

Selina: Mina 2,68 räcker iaf;) skämt åsido, det måste nästan vara våran längd som skiljer våra åsikter! Jag är ca 1,85. Jag ska komma med en ny bedömning efter den 27 jan, när mitt FBK kommer till kempis:)
Kommentera

Dawidovski: Där har en kompis till mig Ica affären ! ( övertornio alltså)
Det är dax att du vaknar när det gäller Hockey lag.
Att vara härifrån och hålla på Färjestad Boll Klubb, räknas nog som medgångssupporter.
Man väljer väll inte ett lag som tidigare bara plockat SM- Guld på grund av att man haft ekonomin, som gjort det möjligt ?
Det är dax att du får lära om !
( c .
Kommentera

Helg Ernest: Nja, jag kommer från en liten byhåla, en bit norr om H-sand. Nja, jag håller inte på Karlstad, Håller på Färjestad:) När jag blev intresserad av hockey, så var det bara modo som gällde för alla... Eftersom jag är en person som ofta vill gå min egen väg, och inte bara följa andras exempel, hela tiden, så valde jag ett annat lag, lite övertalning från min polare var det ju också, han håller också på FBK. Är det nåt du stör dig på? Jag gillar ju inte norrlandshockeyn mindre för det... tycker det är positivt att timrå går så bra, och modo hyffsat, mycket hellre det än, att alla storstadslag ska dominera för jämnan, och då räknar jag inte karlstad till storstad... om nu FBK mot förmodan, skulle misslyckas med att ta sm-guld, så hoppas jag på modo eller timrå. MVH. jag kan ju skriva att jag är från övertorneå, så blir det ännu mer konstigt att jag håller på lila gul;)
Kommentera

Dawidovski: Antagligen skulle man behöva vara ca en meter längre än de andra om man ska se bra där, och det räcker inte mina 1,68 till för.=)
Kommentera

Selina: Tråkigt för dig att du känner så! jovisst är det så med rivaliteten, men den kan ju också utvecklas till att, om nån säger nåt negativt om det andra lagets bortastå, så bara måste det andra laget säga något negativt tillbaka, och kanske då överdriva lite, eller mycket, sen så bara växer kritiken för att nån är lite extra ful i mun mot nån... och tillslut så är man bra långt från sanningen! jag menar inte att du är långt från sanningen selina, var och en måste ju få ha sin egen uppfattning. MVH.
Kommentera

Dawidovski: Kan du svara mig på
- Hur faan kan man va från H-sand och hålla på Karlstad ?
Inge ont om det , men man funderar ju ?
Logiskt hade väll Timrå eller MoDo varit .
Inte kaffebönorna

Om du får oväntat besök . GEVALIA
Kommentera

El Aka Ali: Gott nyt år på dig med:) Skojjade du eller, om att du vet vem jag är? Vilken halsduk? MVH.
Kommentera

Dawidovski: Tyvärr så överdriver jag inte det minsta. Vid ett tillfälle när jag har varit där så lyckades jag faktiskt se ribban på målet nedanför "balkongen". Men då var det inte allt för mycket folk på plats.
Alla andra tillfällen jag har varit där så har jag knappt kunnat se vad som hänt i zonen närmast bortastå. Och rivaliteten finns väl ändå mellan lagen...inte arenorna!
Kommentera

Dawidovski: Nu vet jag vem du är. Fick man bara tänka till lite så ramla slanten ner. Gott nytt år på dig! Halsduken får du vid annat tillfälle!
Gott nytt år alla Tikare! Vi håller fanan högt!
Kommentera

El Aka Ali: Det är nästan omöjligt om man kommer med bortafansen... jag har förklarat detta i en annan tråd längre bak:)
Kommentera

cutezagge: Jag syftade på i våras, när FBK var i timrå, under slutspelet, då blev det trångt på bortastå, lite jobbigt när det måste smyga in sig en massa timrå supportrar i bortaklacken, och dessa bara måste, skrika negativa saker om bortalaget, trots att de står i bortaklacken? det är här det eventuella problemet ligger, störst risk att starta ett bråk på detta viset:( jag menar, du smugglar ju inte in 30 bajjen fans i AIK klacken, bara för att det inte går att packa uppåt ordentligt...
Kommentera

Selina: Nu tycker jag att du överdriver en hel del! Jag har också varit på bortastå i kempis när den varit fullproppad, tro mig: jag vet! att man skulle behöva titta på publiken för att fatta att det blev mål, det är bara överdrivet. Kanske har något med eran rivalitet mot modo att göra?
Kommentera

Swordster: Jo men, att man ens försöker begränsa rörligheten för bortafansen är ju patetiskt... Varför har man då vakter och poliser i hallen? Det känns som nån tagit min frihet ifrån mig när detta händer på bortastå. När man kommer till timrå, så är man helt plötsligt, några kriminella, som bör tas om hand, och skickas till ett begränsat område för att inte orsaka, arena RAS... Smidig? jag ser 2 möjligheter att kunna gå runt i hallen: 1. muta en ordningsvakt, så denne släpper förbi dig mot mitten bortåt timråklacken... 2. du går ut ifrån den gröna milen (korridoren) utanför hallen, och försöker ta dig in i nån annan ingång, vilket förmodligen inte går, om du inte mutar som sagt... sen känner jag inte till tidigare äventyr TIK supportrar vs Modo supportrar?
Kommentera

Dalan: "Den där jävla HOMO-klacken"
(förlåt jag kunde inte låta bli att skriva ihop...)

Exakt vafan menar du med det?
Kommentera

Lumber Jack: Det fanns en till polisrelaterad plump för bortasupportrarna...
Den matchvärd, som mötte upp bussen, hade nog velat bli polis men inte ens klarat första testerna. Han gjorde en enkel sak så krånglig så att patentverket skulle blivit lurad.

Kommentera

Dalan: Exakt vad är det du svarar på i mitt inlägg? Jag kan inte se det genom all bitterhet...
Kommentera

Dalan:

Jag tycker synd om dig.
Kommentera

Dalan: Ta det lungt med spriten o glöm inte ta medicinen idag så ska du se att det ordnar sig till slut för dig också.
Kommentera

Lumber Jack: Att jämföra bortastå i SA och bortastå i Kempis är som att jämföra elitserien och div.1 . I SA ser man hela planen, till skillnad från i Kempis.

Sedan den där jävla HOMO klacken! Jag hatar dem!!! Skaffa egna ramsor eller dra åt helvete... Visst är det OK att bajta någon ramsa, och ghöra om den... Men när släktklacken från norr började med Hata Timrå innan matchen, visste jag vart det skulle luta.... Fantasi saknar de HELT och trumman lät som en kakburk och taktkänslan hade visst blivit kvar i bussen..

Numera hatar jag MODO mer än Luleå...
Kommentera

Dawidovski: Jag vet inte hur det fungerad när du var i SA, men igår funkade det fint i alla fall. Man kunde glida in där det fanns plats genom räcket från utrymningsgången, så det var lugnt. Den enda plumpen i arrangemanget för oss bortasupportrar var en idiotisk polis som tydligen sov sig genom psykologilektionerna. Likt en bandhund skällde han på fredliga supportrar med ölburkar utanför arenan och hotade med än det ena än det andra, men kan man absolut inte lasta Timrås funktionärer för. Dessbättre hade han en kollega med vanligt hederligt folkvett som kunde lugna ner honom. Hyfsad korv förövrigt.
Kommentera

Captain Crash:

Ja, du ser, genier stjäl, för inte menar ni att ni var först med någon av era ramsor?
Kommentera

scim: Ja mångsidigheten och uppfinningsrikedomen är fantastisk, att byta ut "Timrå" mot "Modo" i ramsorna är ett härligt nytänkande. Och "Timrå-tattare" är ju bara så.. så.. wow!
Kommentera

Johan J: Det hör ju till saken också att Modo är ett betydligt bättre lag. Gårdagens match var bra. Båda lagen bjöd upp till spel. Det var långt ifrån vad Luleå gjorde i tisdags.
Kommentera

pyrre: Vad kan domare vara? Dålig, sämre eller sämst?

Domarinsatsen mot Luleå var under all kritik. Matchen gick domaren ur händerna redan från första nedsläpp.

Igår var den klart bättre men fortfarande okonsekvent tycker jag.
Kommentera

GuRRa:

Det blir inte ett välkänt faktum bara för att du tycker så. Nu är det så att det bästa med modoklacken anno 04/05 är just mångsidigheten, man har otroligt många, ofta humoristiska ramsor som man använder under matchens gång. Tack vare att man använder sig av många olika ramsor så kan inte lika många sjunga med. Timråklacken däremot verkar mest sjunga "Timrååå", något som alla Medelpaddingar verkar kunna förstå och sjunga med i, vilket skapar en bra stämning, men variation? Nä.

Och du, det busvisslades en hel del åt domare Andersson från Timråhåll igår, iallafall på min TV.
Kommentera

pyrre: Överraskar genom att aldrig ge upp? Vart har du varit de senaste säsongerna?
Kommentera

actionleif: Det brukar bli det efter vissa matcher där det kan gå hårt till. Jag måste medge att timrå överaskar på mig. Ni verkar vara ett jäkla kämpagäng som aldrig ger upp . Jag hoppas vi möts i smfinalen till våren.med modosom segrare naturligtvis?
Kommentera

pyrre: har jag väl inte sagt? .. tycker bara att det inte är så konstigt att det var livat efter luleå matchen ..
Kommentera

actionleif: Vadå konstigt. Finns det någon supporter som inte gnäller på domaren .
Kommentera

pyrre: Det säger jag inte om för jag var inte på den matchen.
Kommentera

pyrre: konstigt ...
Kommentera

GuRRa: Jag tror nog att ni timrå inte är något bättre .Jag har för mig att det var ett jäkla gnällande efter luleåmatchen.
Kommentera

GuRRa: Timråpubliken är inte sämre på den punkten att dom också vill att hemmalaget alltid ska vinna. Ingår det då där att försöka påverka domaren till att ta utvisningar, genom att sätta press på honom med t.ex ideliga burop vid vad vi tycker är utvisningar, ja, då är det väl så.
Kommentera

GuRRa: Gårdagens klockrenaste ramsa måste ha kommit från MoDohåll.

Modo kvitterar till 1-1 och då kör dem:

"Timråtattare!"

Hehe.
Kommentera

Välkänt faktum:
Modoklacken är den mest enformiga publiken i Sverige vad gäller ramsor. Är det inte "Hata" ramsor mot spelarna så är det häcklingar emot bortaklacken. Åker man inte till en match för att stödja sitt lag ???.
Nu säger jag inte att Timråklacken är bättre på att inte häckla andra supportrar eller spelare. Det händer att vi också gör det.
Men vafan.. ingen är väl perfekt.

Å sen som grädde på moset att alla Modoiter vill se utvisningar för varenda jävla liten skitgrej.
Bara som en förtydligan på regler. Tacklingar är tillåtet i hockey även om det är någon Modospelare (typ Foppa) som blir tilltryckt.

Snälla inse det nån gång.
Kommentera

Dawidovski: Det var MÅNGA, även tillresta Modoiter som gick runt i hallen, det gällr bara att vara smidig.

Sedan förstår jag inte hur man ens kan jämnföra med sunkkempis...

Det är bara i matcherna mot MoDo och LHC, vad jag vet, som man försöker begränsa bortaklackens röreöse möjlighet i hallen. Och det efter en bedömning över vad som har hänt genom åren.
Kommentera

Dawidovski: Varför går du inte runt i hallen?
Kommentera

Dream Team: Jag tycker man ser minst lika bra från bortastå i kempis. okej att bortastå i SA kanske ligger 1 eller 2 meter närmare plan, jag har iof. aldrig stått längst upp på bortastå i SA, så jag kan ej säga hur bra man ser därifrån. självklart är sikten viktig, men om du läste vad jag skrev, så sa jag att: sikten är hyffsad i SA, inte den jag klagar på, utan att man ej kan gå runt i hallen, man blir nästan behandlad, som man skulle bråka med varenda människa i hallen!
Kommentera

Paddan: oki doki:)
Kommentera

Fanzin: Dom har väl inte fantasi för nåt annat :) ramsan med "Foppa går på vatten " är enbart pinsam , för det gör dom ju allihop !!(fruset men ändå) :)
Kommentera

Dawidovski: tycker faktiskt att bortaklacken har det ganska bra , om man jämför med "fonus-hallen".. Det går nog alldeles umärkt att gå omkring i i hallen om man vill i "samlad tropp" Har själv varit på många matcher där man kunnat vandra som man velat .. Bortaklacken har 200 platser vad jag vet .. men brukar alltid lämna tillbaka c:a 100 , så trångt kan det inte bli ..
Nu kör vi mot slutspel !!
Gott nytt år alla !!(skål tamejfan)
Kommentera

Knylan: haha okej, ja men jag fick fortfarande nästan huvudvärk av deras ramsa ;P modo är duktiga på det där med nid-ramsor, vem fan är zetterberg..bambam =)

Ja Modoklacken på sydöstra läktaren höll iaf takt i trumpinnen =)
Kommentera

Och 27 mål.
Kommentera

Kråkorna 17 poäng efter.
Kommentera

480097 · »