1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Bortastå

« · 306506 Till forumet

Bortastå
En fråga till Er TIK:are...

Skickade i förmiddags min sambo till Entré för att köpa biljett till Timrå-Leksand.
Döm om min förvåning när hon ej kunde köpa biljetter till bortasektionen. Det har ju nämligen funkat tidigare när Sydkraft Arena hette Timrå Ishall...hmmm...
Hon undrade självklart varför.
"Ingen aning", löd svaret från en ovetande "ufo" till säljare.

Hon ringde då TIK:s kansli, där någon förklarade att man numer kontaktar respektive motståndares supporterklubb och hör om någon ämnar komma till matchen. Annars behåller TIK biljetterna själva till egen försäljning och skippar kravallstaketet på västra sektionen.

Kruxet är ju att det beräknas komma ca 400 masar medan tilldelningen verkar vara 150 biljetter...
Som leksing boendes i S-vall missar man således chansen att se sitt favvolag på besök. Helt j-la orimligt, enligt mig.

Hur ofta har TIK utsålt på sina hemmamatcher? Aldrig om ni frågar mig iaf. Det är väl i viss mån MoDo, FBK och VF som lockar lite folk. Men inte f-n har väl Isstadion varit slutsåld sedan ni gick upp i ES, eller..?

Vore bättre om det var som tidigare. Låt bortasektionen vara bokbar oavsett om det kommer några bortasupportrar eller inte. Ni fyller ju ändå inte hallen själva, som sagt.

Finns det någon TIK:are som är villig till en förklaring månne..?
Kommentera

« · 306506