1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588901 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2006-01-05

651751 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-01-05
ståpäls: Affichen med Östrandsfabriken har suttit på damtoaletten i många år iaf. Många kvinnliga BIF supportrar hajade till för ca två år sedan (om huvudet minns rätt) när jag utbrast: "Mä! Dom har ju en bilder på Timrå här!!!"
Kommentera

El Maco: Det sägs ha funnits ett foto på Östrandsfabriken där.
Kommentera

El Maco: Jag tror att han grunnar på hur den där Kill Roy hunnit varit på så många dass ?
Kommentera

Per HApps: Jag undrar fortfarande över vad du reflekterade över på Brynäsdasset.
Kommentera

Per HApps: vad kan dom tänkas ha haft för reklam på "muggen" i gavlerinken... Gevalia - oväntat besök eller? ;-)
Kommentera

Per HApps: Jag gick utomhus och reflekterade. Vad missade jag?
Kommentera

Nån som reflekterade över reklamen på muggen i Gavlerinken i går?
Kommentera

Bragd-Birger: De passar väl på att turista lite ellernåt
Kommentera

Vet förbundet om att det finns alternativ till ångbåtar över oceanen? Otroligt vad svårt det verkar vara att få hem folk i rimlig tid.
Kommentera

TIKbiff: Sen ska ju banjospelarna lifta med grisbilen hem:)
Kommentera

TIKbiff: Både Andersson och bäckström för oss är med på fm träning i morgon.
Kommentera

TIKbiff:

Undrar hur det fungerar med hemresorna från JVM igentligen, Brynäs får hem en av två spelare till i morgon, Modos spelare landar 18.30 i morgon kväll i Stockholm, Strålman måste komma ikväll eller under f-m i morgon då han äventuellt kan spela i morgon, vilken soppa.....
Kommentera

kungsbacka:
Enligt Timraik.nu så är både Manderville och Strålman äventuellt med i morgon, kan behövas
Kommentera

gud: Noterbart att dessa typer också finns i Gävle och Gavlerinken, även varning för småbarnen som brukar inkräkta på bortastå då bortalaget har få fans med sig...som Gävlebo är det inte lätt att glömma bort sånna saker som händer i Gavlerinken :)
Kommentera

Friman SR:
Du har ju alldeles riktigt rätt..Har lyckats förtränga dessa typer..
Kommentera

gud: Å nu glömmer du de på handikappläktaren i Kinnarps Arena... Herre gud, dom e ju helt rabiata....
Kommentera

BFG:
Kul att du äntligen har fått se riktig hockey
när du har besökt Eon Arena..

Måste kännas skönt att få se det ibland??

Dom flesta publikvärdar är mer eller mindre
lika kassa i ES..

När jag har besökt olika arenor så är jag glad att det bara är
snus man får på sig..Värsta var nog säsongen Svergies bästa lag
gick upp i ES igen när laget mötte Rögle i Ängelholm..

Då kom en full burk Cola flygande igenom publikhavet..

Är det tufft att Ultra??
Kommentera

mikenomad:
Och ödmjukhet skulle vara erat signum då? hahaha...

Det enda man mött när man varit upp till er och sett på hockey,är Sveriges kaxigaste läktarvärdar och folk som kastar snus o dyl på Brynäsfansen..
Kommentera

-Gurra-: He he, jodå det gjorde den. Men nu menade jag inte just denna match utan Brynäsare överlag.
Kommentera

-Gurra-: Rätta mig om jag har fel, men slutade inte matchen 1-1 ?
Kommentera

freddie77: *Sniff sniff, sniff sniff*.

Hmmm.. vänta nu *bläddrar i uppslagsbok*.

Ha ha, jag hade rätt... det luktar dålig förlorare ;-)
Kommentera

Bissett19: Nja...hade den faktiskt inlämnad för en kabelbrand i kabeldosan igår. Andra gången på 1.5 månad så man undrar ju vad som är fel egentligen. Förra gången lämnade jag den på OK-verkstaden och dom tog 900 spänn för att byta dosa. På Ford tog dom 1300...På Ford säger dom att det är ett vanligt problem på Galaxy. Fördelen nu är att jag har lagningsgaranti, så händer det igen så lagar dom gratis. Annars är den toppen, drar mkt mindre soppa än jag trodde den skulle göra. Snittar ca litern vid blandad körning vintertid och då är det ju ändå en minibuss.
Kommentera

freddie77: Ödmjukhet är mitt signum. Tyvärr ingen framträdande egenskap hos majoriteten av Brynäsare...
Kommentera

freddie77:
mikenomad var bara lika ödmjuk som du..

Komma in här o pipa om någon högklubba..??
Tycka synd om sig själv kan man göra på sin egen GB..

Domaren ansåg inte att det var en hög klubba..

Ännu en ödmjuk Brynäsare har varit framme..
Kommentera

mikenomad:
hahaha.

Självklart är det Brynäs fel i det flesta fall, finns inget att skylla på att dom ligger där dom ligger men det är så dåligt att man inte kan se sån solklar högklubba.
visserligen går det väldigt fort och jag fick kolla på reprisen för att se att det var en högklubba men fan vad less man blir när det händer i en sån viktig match.

ännu en ödmjuk TIK:are har varit framme. :-)
Kommentera

mikenomad: O bilen går bra??......:-)
Kommentera

freddie77: Självklart aldrig Brynäs fel då de förlorar eller tappar poäng! Alltid pga felaktiga domslut eller dumma osjyssta motståndare el. dyl...Äh, Brynäs-fans är patetiska dagdrömmare som lever i förgången tid. I den tid då faktiskt Brynäs var ett aktat hockeylag. Inte som nu, ett gäng avdankade halv-o helsopor samt några yngre som lär dra så fort de får chansen!
Kommentera

Kolla på Aftonbladets webb-tv, solklar hög klubba på Timrås 1-1 mål. :-(
Kommentera

Första periden var en riktigt bottenapp inget stämde starkt ändå att komma igen i matchen och inte vika ner sig mot dom tuffa Brynäsarna.
Hallen var under ombyggnad och stämninngen låg, Plus till Adam som var den avgörande faktorn att det blev poäng, plus till publikvärden som körde
på rekordfart hem till Timrå ca 122 min..
Kommentera

mikenomad: Pratade med lillebror nyss han var i träningshallen med ungdomarna.Alaget tränade han frågade mandy ock han sa att han mådde bra o att han vill spela. Bra va han behövs verkligen.
Kommentera

Manderville: Nån som vet hur det blir med Mandervilles medverkan i morrn?
Kommentera

Friman SR: Privatplan till Strålman, jag vill se honom imorron mot Banjolirarna.
Kommentera

Vafalls??? Roddar inte Hockeyförbundet J-VM så att alla får resa ihop på planet och bli kompisar lixom även på hemvägen??? Hockey är en jävla överklassport!!!! En helikopter till Strålman, NU..... Saaaatanaaaa...;-)

Bara en liten flaffaflaffa till Anton då da, snälla.....NU.....

FORZA TIK........alltid, alltid............
Kommentera

TIKbiff: Vi är ju iaf en klubb som försökte få hem vårat folk iaf. Tänk på MoDo som har kris på backar och deras killar är kvar. ;-)
Kommentera

Friman SR:
Nej ioch med att Lillbäckis fick sista platsen på planet...
dom lyckades inte ta hem sin andra spelare med samma plan ens....
Kommentera

Om nu Boorken enligt ST säger detta "dels att Nicklas Bäckström kommer hem i tid för att spela hemmamatchen mot Luleå på lördag eftermiddag."

Jaa, då är väl Stråhlman hemma lika kvickt, eller???

FORZA TIK........alltid, alltid.....
Kommentera

Friman SR: POSITIVISM...Vi har faan i mig inte förlorat på tre raka matcher.... Negga inte nu, negga då när säsongen är över isället...

Rock'n'Rolf.... Kan inte du nu pusha på spelarna till stordåd innan match istället för att alltid komma i efterskott med hugg och slag och reta gallfeber....

Rock'n'Rolf....Du har många rätt i ditt kritiserande, fast det negativa eltandet i ur och skur som retar gallfeber på mig och andra, kan inte just Du nu pusha lite för bra spelare och ledare i detta prekära läge....??? Så att vi får in lite positiva vibbar.....

Sen +++++++...Vi har faan i mig inte förlorat på tre raka matcher,....

Rock'n'Rolf....+++++++++ kan Du tänka så?????

FORZA TIK.........alltid, alltid...........
Kommentera

Vinst på lördag och denna vecka känns som en bra vecka. Visst nio pinnar hade varit en dröm, men att inte förlora någon av dessa måstematcher får isf ses som en styrka. Förmodligen kan en ev vinst och inga tappade poäng på jagande motståndare bidra till en liten kick av själförtroende.

Positivt från veckan är väl just att vi inte förlorat någon måstematch, samt två ggr vänt underlägen.

Negativt är väl att vi trots spelövertag och ledning inte kunde vinna mot SSK, samt matchen idag där Brynäs trots allt saknade en halv trupp, när även Arnio fick lämna så trodde jag att det skulle väga över. Men med vinst på lördag så känns det ganska bra inför framtiden trots allt.

Hörde på radiosporten att Brynäs flyger hem Bäckström på fredag så att han ska kunna medverka i lördagens match. Undrar om TIK gör detsamma med Strålman? Nu har iofs inte TIK samma akuta spelarbrist som BIF samt att Strålman nog inte ses som lika oumbärlig för laget som Bäckström gör, men han vore onekligen en förstärkning.
Kommentera

Luleå borta på måndag, ska det givetvis vara..
Kommentera

Dream Team: Seger på Lördag är ett måste annars kanske "åttonde" glider oss ur händerna? Luleå borta på Lördag räknar jag med 0 poäng..

Nyss hemkommen ifrån Gävle iallafall. En stad som tydligen mörklades en halvtimme efter matchens slut. Strömavbrott helt enkelt. Hoppas Hallin och grabbarna som stack ut och joggade efter matchen hann tillbaka;-)

Svoboda gjorde nog troligtvis sin bästa match i Timrå ikväll. Riktigt positivt. Jisses vad han bjuder på sig själv...

Jaja..Någon som vet hur läget är med Svedberg?
Kommentera

Sen POSITIVISM...: VI har faan i mig inte förlorat på tre raka matcher...;-)

FORZA TIK..........alltid, alltid............
Kommentera

Manderville: Jo visst det hade varit underbart med 6 p men 2 p är bättre än 0 och framför allt att vi inte tappar alla poäng mot just dessa lag då hade 10 p till KS varit 6 p i stället.

Jag tycker mig ana en viss stabilitet ändå trots dessa måste matcher som är jävligt svåra att spela när självförtroendet inte är på topp.

Hoppas Manderville är tillbaka och att Strålman hinner hem till helgen och att Kalle K kommer tillbaka efter skadan.

Svoboda i kassen - Oksa får titta på ett tag till
Kommentera

Vi eller Jyrkyrkogården känns det som....
1 pinne efter å en match mer spelad....
Äschhh å jajjiiiiii å tvi å vete faan....
Bit ihop å kom igen..
Skadeläget kan bara bli bättre..
Jyrkyrkogården kvar hemma..
Bättre klack..
Sötare publik..
Närmare hem..
Bättre isoleringsband..
Sötare approach..
Mer tur framgent..
Målgörarkramper släpps..
Ribba ut, blir just ribba in..
Stolpe ut, ja det blir stolpe in..

Bit ihop, till slut så blir det görbra ska ni se.....;-) och efter säsongen
så får vi avhandla annat.......

Kom igen Timrå, kom igen........jag ger ALDRIG UPP......

FORZA TIK..........alltid, alltid...........
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Full hall mot Banjobrothers på lördag tack. Man ur huse nu TIK-lovers!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Positiva tankar, lite tungt med 2 bortdömda mål och 2 klockrena ribbskott. Men det är väl enda sättet.
Kul att Svoob gav priset till bästa spelare vidare till klacken :-D
Kommentera

Chad The Man: Tror att vi tar Moras plats i slutspelet.Känns som tom har slut på soppa.
Kommentera

Chad The Man: Det känns som något mer än 2 poäng på dessa två matcher hade varit att föredra. Men hellre två oavgjorda än två förluster. Det som har varit glädjande, speciellt i dag, är att Svoboda har spelat stabilt. Enligt expertisen på Canal+ var det han som höll Timrå kvar i matchen idag, det låter förtroendeingivande.

Med en vinst på lördag blir den här veckan trots allt helt okej.
Kämpa Timrå!
Kommentera

Känns ändå som vi är lite på gång.. Kent, Kalle och Anton tillbaka snart. Nubben fixar en bra värvning... och fansen sluter upp i en gemensam kraftsamling som hockeyfolket sent ska glömma...
Kommentera

...Ja, det är det jag alltid har sagt...

"new age"-liknande "tokflummig framgångs-mantra" genom positiv tankekraft och allt annat sådant där trams är näst intill "löjligt" överreklamerat !!!

Citerar mig själv, "-Vem vet, det kanske funkar" ;-)

...Vet f-n inte vad som är dummast...
Idéen i sig självt eller jag personligen som fick för mig att pröva den.
Kommentera

Manderville: Poängen mot SSK var dock kusligt viktig. Idag kändes det som det kvittade med 1, 2, eller 3 poäng. Bara vi inte förlorade. Det skiljer nio pinnar ner till Dalalaget nu. MoDo verkar ha varit i bättre form. Idag släpper man ledningar två gånger om, och Luleå kan också avgöra med mindre än en minut kvar. Timrå bör vara riktigt heta på en seger på lördag. Hoppas det räcker! Går den matchen på TV, tro?
Kommentera

651751 · »