1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21

« · 772144 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-10-21
Kapten Lindow: Bra gissat.
Kommentera

Klacken hörs bra!!! :-)
Kommentera

Kapten Lindow: Nya Lidas!
Kommentera

Red-line: Gött!
Kommentera

RocknRolf2: 1-1 japp strålman
Kommentera

Tack Anton!!! Underbaaaart
Kommentera

Kapten Lindow: Du sa det.... Anton Strålman!
Kommentera

Dream Team: Nu Strålman...
Kommentera

Spel i PP, då. Almtorp ut.

Kämpa Timrå!

Kommentera

Sune: Ordentligt färgad med. Visst får det väl vara så, och det är kanske bäst att vi ger dom chansen.
Kommentera

asch.. kom igen nu!
Kommentera

Dream Team:

Ja och ett färgat jävla miffo som kommentator...
Kommentera

1-0, Bäckström. Bra spel i PP, målet kändes dock som ett slumpmål.

Kommentera

El Maco: Det vill vi höra i webbradion.
Kommentera

Red-line: Läste om det. Något annat hade dock varit osannolikt.

Kämpa Timrå!

Kommentera

Dream Team: Backlund fick ett skott på foten på uppvärmningen, men ska tydligen stå.
Kommentera

"Bara TIKare, bara TIKare"... ;-)

Kommentera

GOD EFTERMIDDAG PÅ ER HOCKEYTOKIGA MEDMÄNNISKOR !!!

Vem mer än mig har bänkat sig framför datorn denna eftermiddag för att lyssna på lite trevliga websändningar samt hockeysnack?

Jo, det var så sant... ...det slutar med "2-3" idag då brynäs plockar målvakten och vi under enorm press ej lyckas utöka till "2-4".
Dock 3 pinnar till !!! :-) ;-) :-D (man får ju hoppas)
Kommentera

Kerstin_k: Håller med, har lite onda aningar. Men spelar Timrå som de brukar i tredje perioden så kanske det ordnar till sig.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
det regnar i gavle. tik08 ar laddade.
Kommentera

Tror att det blir svårt i dag, men hoppas på en väl genomförd match med samma attityd och kämparglöd. Hoppas hoppas!

Forza Timrå!!!
Kommentera

65selander: Bröderna Hallström säger att du var outstanding när det gäller skridskoåkning, Stämmer detta?
Kommentera

-Gurra-: Hade han varit hos Willysson på fest:)
Kommentera

mikenomad: Det sa han som somnade i rabatten på Timråtorget också.
Kommentera

65selander: Har inte heller spelat hockey, men jag skulle gissa att det sitter någon form av magnet på spelarnas axel/bröstskydd och motsvarande magnet på klubbbladet/skaftet - det är den enda förklaringen jag kan komma på.
Eller också är det många spelare som helt enkelt är för dåliga att åka skridskor, och helt enkelt inte hinner med.
I dagens hockey finns det inte plats för några Andreas Pihlar och Peter Popovicar, som byggde hela sina karriärer på att vara stora och hålla fast motståndarna...
Kommentera

Kevin O Shea: Nu har jag inte spelat hockey någongång förutom på månskensrinken i Vemdalen men jag förstår inte varför det skall vara så svårt att hålla klubban efter isen.

Sitter det någon magnet under armarna och på klubbladet eftersom klubborna ofta hamnar där?

Oavsett vad domarn gör idag så kommer antingen vi Brynäsare eller ni Timråiter att gnälla över domaren. Måste vara tacksamt jobb att vara domare :-))

Kommentera

I eftermiddag kommer reaktionen, 5-1 till Brynäs!
Kommentera

65selander: Ja, måste nog slänga in några pivo i frysen
Kommentera

65selander: Det kan ju vara på tiden att det kommer hit en domare som styr upp de "nya" reglerna igen.
De senaste omgångarna har det varit lite som förr igen - mer och mer ryggsäckshockey, hakningar och jävelskap.
Klubborna skall vara i isen och inte runt midjan, helt riktigt Selander!
Kommentera

Kevin O Shea: Gogglar man så får man fram att det är en Tjeckisk domare.

Blir nog att hålla klubborna efter isen idag för båda lagena. Nej nu är det dax att packa inför avresan

Kommentera

Kevin O Shea: En Tjeckisk domherre,han dömde LHC-MoDo i Torsdags.
Kommentera

Friman SR: Å vem fan är Martin Homola? - Är det en utrikisk domherre?
Kommentera

DJ Hemp: Skönt att knäppa The Whitehead, Virus, på nosen i sitt ständiga dissande av ÄLSKADE TIMRÅ IK... Bland dessa svartvita zebror dissar, assar eller dömer man efter regelboken i dagens match...:

Chef: HOMOLA, Martin
Linjekoll1: SABELSTRÖM, Peter
Linjekoll1: SVENSSON, Per (s)

Ja, det blir det det blir......
Kommentera

DJ Hemp: men låt dom snacka skit...vi knuter näven och lirar skjortan
av dom alla ... med eller utan beröm ! Timrå IK står för en underdog-hockey där förälskelse till sporten, spelarna, fansen, isen och tillhörigheten som går utöver allt annat...JA NI VET JAG MENAR !! GONATT ALLA TIMRÅITER ....ett hjärta är alltid RÖTT !
Kommentera

GävleLasse: Emot förväntan skall det givetvis vara ;)
Kommentera

ernie eagle: Det som i första hand lade grunden till det enorma dippet brynäs haft sedan SM-guldet är skattesmällen på flera miljoner. När domen kom hade Brynäs ett bra lag som de inte hade råd att behålla helt enkelt.

På det som kom kraven på ett positivt resultat för att få elitlicens, detta körde ännu en käpp i hjulet och "saneringsarbetet" fick intensifieras ytterligare.

Det känns skönt att detta ligger bakom oss och att man börjar se ljuset i tunneln.

Timrå går som tåget, Brynäs har gjort en hygglig säsong hittills..HV och Frölunda går absolut helt mot förväntan. Är detta början på ett "generationsskifte" inom svensk ishockey eller är det en "temporary fluke", ja det får tiden utvisa.
Kommentera

RocknRolf2 är min idol. Miffona fick så jävla mycket beröm igår av The Whitehead matchen igenom för sin grymma insats i Timrå. För vilken insats??? Ett par sketna kontringsmål och lite konstgjord andning innan vi körde över packet fullständigt i sista perren...

Helt ärligt: Jag var aldrig orolig. Malmö var chanslösa. Vi, Timrå IK, är i det här läget så överlägsna att vi kan tillåta ett visst skenbart övertag. Men av detta syntes inte mycket igår! Det är bara det att så fort ett annat lag har skuggan av en chans mot TIK - ja, då jävlar gör de en kanonmatch! Enligt kalkoner som "Virus"...
Kommentera

JimmyH: Problemet med Micke är att ljumskarna gör sig påminda tidigare och tidigare. Förra året så kom dom vid första uppehållet om jag minns rätt.

Ljumskarna är inget att leka med men man får börja som i NFL samt handboll att typ bara köra med han på tekningar ;-)

Kommentera

RocknRolf2: Nubben får väl agera!
Kommentera

RocknRolf2: Är du en sådan medgångssupporter?

Gnällde som f-n på ditt eget lag förra säsongen för att nu gnälla på andra...
Har du sett Timrå spela eller är du som vissa andra här på HS. "Käften å bakbena"

Kommentera

Up yours Percy Nilsson! du har fixat ett skitlag IGEN och publiken sviker, dra dig tillbaka din satans pajas!
Kommentera

Självklart att Micke Lind fortfarande är en kunglig spelare. Om gävleborna inte ser det är det deras problem. Eller vänta, dem har ju Bäckström, haha, visst, han som kommer bli kvar så jääääävla länge. Grym en säsong men visst, vii Timrå har 2-3årskontrakt med en bunt grymma spelare. Han kan vara bäst i världen, men NHL in your ass!

Tja, angående miffonas referat på svenska fans så.. tja, det är lätt att se det man vill se. Men det måste vara jävligt svårt till och med för de mest inavlade skåningar att se när Timrå utklassar Malmö... IGEN! för att nåt annat än utklassning var det inte snack om igår, i alla fall inte i tredje perioden, då matchen AVGJORDES, sen kan dem fjanta på bäst dem vill om "bra spel" i två perioder, vem i helvete bryr sig? jag njöt när jag såg Björn Svensson krossa den där byggherrens bajsbygge igen.. det räcker inte inte med feta byggstålars länge, klubbar i elitserien har cash numera, så nu behövs det kompetes... Hur fan har man tänkt när man dissar talanger mot halvfeta föredettingar (ja, Matthiasson, Du hade ett val, och du valde bort karriären, du får ALDRIG en andra chans) och legoknektar som skiter i vilket...

Ja gonatt Malmö... eller vakna! jävla pajaser, grattis till 43 omgångar i botten IGEN, för jag svär att det är där ni kommer vara.. precis som ni förtjänar
Kommentera

Natti natti alla Timrå lovers!!! Imorgon tar vi och käkar upp tabletterna!!!
Kommentera

epa: Absolut inte. Jag är förundrad över Sjödda faktiskt men imponerad och faktiskt besviken också på Peo Larsson som aldrig tillät honom att komma tillbaks till fadershuset.

Förvisso historia nu. Men med facit i hand blir luttrad åt tanken på vilken världsback vi kunnat haft på isen.
Kommentera

ernie eagle: Ett gott sundhetstecken räcker ganska långt kan jag säga. Inte ska vi väl missunna gubben att han håller en bra elitserieklass?
Kommentera

epa: Snarare ett sundhetstecken skulle jag vilja säga. Inget varar för evigt. Det största misstaget Brynäs gjorde som jag ser det efter SM-guldet -99 var att man alltför sent satte punkt för äldre gardet. Man utväxlade inte den gamla eran i tid. Man blev fartblinda och naiva och körde på i samma hjulspår i tron att det skulle räcka ännu längre. Man vågade inte byta ut ikonerna.

Istället började det gå utför, man panikvärvade ihop dyra importer som kortsiktigt räddade laget kvar i Elitserien men som urholkade ekonomin hur ett långsiktigt perspektiv.

Sedan blev man tvingade att värva överflödiga spelare med röda prislappar istället för att få ihop fullt manskap. Och vi som håller på Timrå vet att det tar tid att bygga upp en organisation likt den vi har idag och ha fingertoppskänslan för vad som är bra och dåligt.

Det gjordes några rejäla felsatsningar som kritiserades hårt. Nu är klubben på rätt väg igen då man insett vidden utav att ha kontinuitet i ledarstaben som har förmågan att entusiasmera laget med hårda nypor.

Man byter ut spelare i relativt rimlig tid. Någon enstaka kanske kör ett år för mycket men i överlag börjar organisationen kring Brynäs IF att spetsa till sig och ordnas upp.

Sundlöv har lärt sig av sina försyndelser och scoutar i högre utsträckning sina tilltänkta förvärv. Det finns en strategi kring det hela och hockey är på väg att blomstra igen. En klassiker kvaddades men man reste sig på nio.

Glädjande för en hockeyälskande publik.
Kommentera

GävleLasse: Nog kommer Lind igång vad det lider. Tekat bäst i serien än så länge iaf. När säsongen är över så kommer ni fortsatt känna er mycket bekväma med att ha Micke Lind i laget.
Kommentera

ernie eagle: Inte tror jag Sjödin försvinner. Han hade dom bästa fysvärderna inför denna säsong än han tidigare haft i sin karriär. Det är väldigt bra det :) Och felplacerad är han ju sällan.
Kommentera

GävleLasse: Det är ju synd för er.
Kommentera

GävleLasse: Han har väl bara mäktat med en assist den här säsongen på elva matcher vilket är ruskigt klent - karln är slut som spelare på elitnivå!

Nästa säsong spelar inte Casselståhl och Lind kvar i Brynäs. Högst troligt försvinner även Ove Molin och Tommy Sjödin. Eller skall han köra ännu en säsong?
Kommentera

« · 772144 · »