1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590890 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20

« · 789507 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2006-11-20
Moverare: En glad surjämte får Ingmar Bergman att framstå som Benny Hill.
Kommentera

Spanarn: Dem senaste veckan har givit upphov till en hel del glädje.
Kommentera

Moverare: Enkelspårig som en hukande surjämte i drivsnö. Även om överjäst slår det mesta! Mest mysko är att du går loss på avarter som Sundsvalls Hockey, med så god smak i övrigt;)
Kommentera

Moverare: Du e ju bara för "go"=)
Kommentera

Moverare: Tråkigt med så få tillfällen till glädje,
förstår att du tar chansen när den dyker upp.
Kommentera

Moverare: Har jag hävdat nåt annat? Jag tyckte bara att det rimmade lika bra som din nödvändiga Oh, Ah, Micke Lind... Annars är väl förnekelse nåt som den gamla löken Torkel borde ägna sig åt?
Kommentera

friskan: Nej, jag är inte smygtikare.
Jag blir nästan lika glad när timrå förlorar som när Sundsvall vinner.
Kommentera

Ambroo: Jag är mycket måttlig och dricker dessutom bara ale.
Kommentera

Pelle Borås:
Neej.....jag syftade på de tre fullvuxna Cerisbussarna som lämnade e.on arenan mitt på dagen.

de du.
Kommentera

Pelle Borås: Kan ha syftat på de 3 sponsorbussar som gick ner
Kommentera

friskan:
””Ganska många "Timråiter" är på plats””.

Var det de sex på ståplats du syftade på. Tänk då när det blir två minibussar. Invasion!!!!

=)
Kommentera

Moverare:
Du undviker min direkta fråga, du är alltså en smygTIKare. Kul.
Kommentera

Här lider man trots topplaceringen. Jag tycker att vi förtjänar ännu bättre. Men uppenbarligen ska vi behöva ha precis allt emot oss - osannolikt många skador, marginaler i avgörande lägen och fan vet allt... Fortsätter det så här är det väl bara att glömma det där jävla guldet!
Kommentera

TIK gör en mycket bra match igår med tanke på förutsättningarna. Alla som spelade tog ett stort ansvar. En poäng känns bra ändå. Men det känns tungt med förlust när vi var så nära. Men det brukar jämna ut sig i längden.

Hedström - Regin - Sundh , Mycket intressant kedja. Nu har ju Nylander spelat kanon bra där för att den skulle kunna bli verklighet. Men om Kenta skulle behöva ändra om i formationerna under en match skulle den fungera mycket bra.

Rådbjers tuffa utvisning på Sanny var ju inte helt klockren.

Var mycket imponerad över spelet i dom två första perioderna. Däremot var man inte imponerad över Gävle publiken, snacka om pinsam publik. Helt knäppt tyst. Jämför man med oss, så har vi slutspelsstämning varje match.

Nä, nu laddar vi om o knäcker dom vita blyerts lejonen från Linköping.
Kommentera

Hassan:
Ja absolut det tycker jag verkligen. Jag tycker inte illa om folk som slutar jobbet och börjar på nya...!!!
Kommentera

Jen: Appropå ingenting, kul för Crippe att få smålyckas igår....
Kommentera

Hassan:
Ja det gör det...
Kommentera

Jag blir så trött...... det gör ont att förlora framför TV'n
Kommentera

Frella:

Japp, nu talar vi äntligen samma språk! ;-)
Kommentera

Moverare: Finner man ingen egen lycka kan man alltid ägna sig åt avundsjuka och missunnsamhet.....
Kommentera

Ambroo:

Wennerholm är ju kul...

"Efter två perioder var jag övertygad om att Brynäs skulle få stryk hemma mot Timrå.
Men laget vände och vann.

Brynäs jobbigast att möta
Brynäs är säsongens klart största positiva överraskning.
Vilken energi det finns i laget.
Vilken glöd.
I går satt till och med Tommy
Sjödin och Mathias Månsson och skällde öppet på varandra i båset.
Ändå drar alla åt samma håll och det visar vad ett lag är mäktigt då alla underkastar sig spelidén.
Jag vet inte vad Boorken gör när laget är nere i brygga, men det påminner om att röra om i en myrstack.
Brynäs måste vara det
absolut jobbigaste laget att möta"

Största överaskningen trodde jag skulle vara TIK med tanke på hans tippning...
Kommentera

Moverare: Oh, ah, Alkoholist.
Kommentera

Gidde: Det jag menade är att både Manges och Dackells var liknande interferencegrejer, och med den nivå Rådbjer la på interference i matchen så var det även helt rätt att plocka ut Dackell. Nu kanske jag gjorde mig förstådd =)
Kommentera

Talangscouten: Har inte blandat ihop nån med nån...Det skrevs ganska mycket här igår även om Laine....Just ordet "avdankad" kanske inte nämndes okej...det kan jag hålla med om....men i princip va det typ så det lät från många håll..(eller jag uppfattade det iallafall...)
Hur som ...killen spratt nåra rakt på nosen med sitt mål o sitt pass iallafall...
Kommentera

Ann:

Nu har du nog blandat ihop Mahculda med Laine, det är ingen som har skrivit att Mikko är avdankad.

Det lilla man såg av Laine igår, är att förutom tröjnumret såg ut som en "gunno" light kopia. Nu hade han inte spelat på 10 dagar men tekniken såg inte ut att hänga med alla gånger. Inte heller balansen. Men skridskoåkningen såg bra ut.
Kommentera

friskan: Jag är inne på vår hemsida varje dag, visserligen inte den på hockeysnack utan www.sundsvallhockey.se
Kommentera

Frella:

Jamen, om du menar Dackell, varför skriver du Magnus Nilsson då?

Eller menar du något annat inlägg i denna mastodonttråd?

*undrande*
Kommentera

Gidde: Det var ju dit jag ville komma, lite samma situation som det Dackell åkte ut för när han tacklade Regin som inte heller hade puck.
Kommentera

Helg Ernest:

Tack! :)

Personligen tycekr jag faktiskt att Johan Anderssons första utvisning var mer tveksam, eftersom Brynässpelaren tvärade in framför mål när Johan kom åkande.

OK, hans tanke var nog att störa Brynäsaren, men han kunde ju inte gärna gå upp i rök när han bytte åkriktining till att åka framför mål istället för bakom.

Nu blev det ju inget mål den gången, så det spelar ju ingen roll egentligen...
Kommentera

Inga nya skador igår va? ;-)
Kommentera

Gidde: Nä, då. Du har helt rätt, det var en tackling på en ICKE puckförande spelare.
Någon som inte insåg detta måste pissa Bockensöl och skita läkerol
Han var inte ens i närheten av pucken och dert var inte han som slagit pucken heller.
Kommentera

Fet-Ecke:

Som jag såg det på TV så var det efter tacklingen som han blev interferad (fint ord!) så att han inte kunde åka mot pucken och ta den.

Men jag såg ju matchen med helt objektiva ögon, så jag såg säkert fel..

:)
Kommentera

Gidde: Jo, men det var ju den spelare som var närmast pucken och jagade densamme! Du kan väl inte interfera den som är på väg mot en lös puck....eller är jag ute och cyklar? Killen rörde ju pucken innan tacklingen.
Kommentera

Frella:
Han åkte ju ut för interference, inte att han tacklades...

Han höll ju bort BIF-spelaren så att den andra Timråspelaren kunde åka därifrån med pucken.

Tveksam, ja.
Men det var INTE tacklingen han åkte ut för
Kommentera

Huge: Konstigt att de inte snackades om Mange Nilssons tackling då som han blev utvisad för, den om någon var väl horribel.
Kommentera

actionleif: Visst är det så, men just den här situationen såg mkt tveksam ut och Blomsten i studion var inte direkt lyrisk över Rådbjers bedömning, om man säger så. Båda spelarna jagar pucken på en parallell åkbana och kommer samtidigt fram till pucken. Dackell lyckas trycka undan er kille och åker ut. Om DEN nivån skall gälla i fortsättningen då det gäller interference så ska ju exakt alla screeningar som görs i varje byte också beivras.
Kommentera

Ann: O typ just det hade ju actionleif redan skrivit då...på ett ungefär
Kommentera

Detta med domarna och regler hit o dit kan man ju diskutera till leda..Sedan är det ju som så och då pratar jag för oss alla tror jag...Att vinner man en match så är det lättare att ha "överseende" med domarna och förlorar man så ser man alla fel även kanske dom som inte begåtts...

Jag var också rosenrasande på Rådbjers bedömningar igår men så tillhör jag ju det "förlorande" lagets supporterskara..:)
Kommentera

Huge: Axel mot axel i en interference situation ja.. men oftast så ser det ju alltid bra ut då det egna laget gör något .. det gäller väl alla supportrar över lag
Kommentera

Frella:

Om jag räknade rätt så spelade Timrå BP i 16 minuter och 12 sekunder, det är väl ändå inte en halv match?

Det är ju inte ens en period vad jag kan se...

Men jag håller med om att det var lite billiga utvisningar, åt båda håll igår.
Det är ju just det problemet som domarna har, att dom inte kan hålla någon vettig nivå.
Kommentera

Jen: Sluta svamla. Hade du tittat lite noggrannare så hade du märkt att NHL är exakt lika strikta när det gäller hakningar som våra egna domare är i ES. Om inte ännu striktare. Dösnacket om att man åker ut så fort man sätter in en korrekt tackling i ES är om inte just dösnack så oerhört överdrivet.
Det finns dock undantag: ex Dackells korrekta axel mot axeltackling på er kille i kamp om pucken, innan ni via efterföljande PP lyckades kvittera.
Snacka om felbedömning av Rådbjer, som i övrigt gör en helt Ok insats.
Kommentera

Tycho:

Ja mer makt åt folket!!!! :)
Kommentera

Jen: Mycket bra analys! Det är problmet enligt mig, domarna går inte efter egna utsatta nivåer och spelets regler. Bort med hakningar och fasthållningar. Även om det verkar petigt från början så tjänar vi på det i längden.

Bort med olika bedömningsnivåer!
In med tvådomarsystem
In med fullständiga proffsdomare
Låt hockeyligan styra ES.

Då kommer vi få bra hockey!
Kommentera

Robban74:
Nej det vet jag väl inte om jag vill påstå heller.
Kontentan är väl att dommar Ulf inte hade sin bästa dag..
Men det har ju aldrig dommarna...

Satt å såg matchen på PPV, och när det var paus så bläddrade vi över till en NHL match. Attans vad roligt det var att se att där får man sätta in en snygg tackling så det bara smäller, men inte i ES..Minsta hakning = blås i pipan, men i ES där är det lite si å så...Tråkigt att det ofta handlar om att dommarna gör "fel"
Kommentera

Jen: "Jag håller fullstänigt med om att det var 3 st. tveksamma utvisningar vid BIF 3 första mål...USCH å fy"
Hrm... och utvisningen som Brynäs fick när ni kvitterade till 1-1 menar du är solklar eller?? Jo jo... visst visst
Kommentera

Moverare:
Du har inte varit inne på ditt lags hs sedan 17/2-2005, utan häckar mest härinne.
Betyder det att du är SmygTIKare?
Kommentera

Helg Ernest: Beroende på att TIK lirade halva matchen i Box Play skulle jag tro.
Kommentera

actionleif: Man blir ju lite konfunderad när man läser istiden fär de våra.
Nog borde det gå att bättre fördela istiden, vissa kör ju skjortan av sig då andra bara får lite tid.

Tex. Varför spelade bara Magnus Nilsson 7:40 ?
Per Hallin 12:09

Trots att dom bar går runt på 8 Forward (Citat Jonte)

Så dåliga är väll inte dessa 2 herrar ? Eller är dom smygskadad ?
Kommentera

Jari Kaski:
Jag håller fullstänigt med om att det var 3 st. tveksamma utvisningar vid BIF 3 första mål...USCH å fy
Kommentera

actionleif: jaja.....7 då....så petig du va nu då :)...Bra presterat var det iallafall....
Kommentera

« · 789507 · »