IF är lika med ett försäkringsbolag och betyder om. Frågan är inte om Tik vinner utan snarare med hur mycket. Om Boorken blir kvar är ytterligare ett om, liksom om BIF blir kvar i eltserien.
ralus: på borta plan tycker jag inte man ska trumma på. man ska istället bygga laget från ett starkt försvarsspel och göra hemmalaget dåligt á la TIK-AIK
othan: Håller med. På bortaplan så ska man spela försiktigt nåt så in i norden. Inte släppa till någonting. Inga misstag. Så att spela försiktigt och dra ner tempot kommer vi vinna på.
Enl. Hockeyligan o deras web tv så tippar dom Brynäs som vinnare mot Timrå. Deras trend kommer att brytas mot ett topplag eftersom dom inte har så stor press på sig i just en sån match. Som jag sa så känns det som en "typiskt" match men jag hoppas verkligen jag har fel o att Timrå visar hjärta o stabilitet o att vi förlänger Brynäs förlust rad. Det skulle vara härligt!
Jensen_12: Var hittar du för trendbrott i de segrarna? Menar du tidigare säsongers svårigheter mot just dessa lag? På så vis stämmer det ju. Men jag tänker inte så...det är liksom ingen trend, det är mer en dålig historia. Trend är något dagsaktuellt och f.n. har TIK en vinnande trend och BIF en förlorande. SÅNA trender brukar brytas mot just TIK. Ja, för att bryta TIK:s vinnande trend krävs ju iofs att TIK deltar, så i det fallet är väl TIK:s medverkan till ett trendbrott oundvikligt....;-)
Mathias: Så kan det vara....nåväl, tidigare sas det ev. torsdag ang. Jontes comeback så detta är ju lite bonus. När hände det senast förresten, att en skadad TIK-spelare gör comeback TIDIGARE än beräknat...?
mikenomad: Han ansluter till truppen den 20:e enl hemsidan så rent teoretiskt borde kunna spela om han kommer på förmiddagen. Han har ju varit i NHL för fridens dagar!
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.
Om Boorken blir kvar är ytterligare ett om, liksom om BIF blir kvar i eltserien.