Vi måste upp nu ett par snäpp, annars kan det här gå illa. Känns som att vi enbart väntar på kontringar men det håller knappast om vi inte går lite mer framåt.
Det som brukar skilja honom från Kimmo är att den senare i dessa lägen gick på vatten hela matchen. Det är de sista 13 minuterna som visar om Backe kan kopiera denna typ av bedrift!!!
Lustig utvisning i andra perioden tycker jag. Robin Jonsson (tror jag det var) åker rakt på en Brynässpelare som står helt ovetande med ryggen emot honom. Robin faller själv omkull lustigt nog, och det hela slutar med att Brynäs får en tvåa?. Nog för att jag alltid tyckt att Lärking varit ojämn och tagit konstiga utvisningar men detta var extremt.
Inte för att jag klagar när vi får gratischanser :-).
Jag gillar det jag ser! Två lag som krigar utav helvete! Två duktiga målvakter och jäkligt bra boxplay från bägge lgen. Gillar Robin Jonssons uppåkning. Gillar Skogs frenesi. ÄLSKAR PÄRSSINEN! Väntar på en träff från Lehtonen. Väntar på lite utrymme för Wandell. Vill se mer Tenkrat. Gillar inte det sociala spelet i powerplay. Inte en chans att Wandell och Bogg - kedjorna går sig så pass trött i PP att vi måste in med ofarliga Andersson/Sundh/Axelsson. Nä Challe, full rulle i sista nu. Låt killarna som kan PP lira PP och låt killarna som kan BP lira BP (och det kan Andersson/Sundh mfl). FORZA ROLLSPELARNA! FORZA DENNA MATCH! FORZA TIMRÅ IK!
(PS En så pass tät match vinner det lag som behöver poängen mest. Ni vet vilket lag jag talar om då.)
RTS: Rätt enig!! Vårt boxplay känns uppfunnet av nån handbollstränare. Backe har gjort det grymt bra!
Otroligt märkligt att ingen genomskådat/kopierat TIKs taktik i sudden? Vem i hela friden skall ta pucken av Wandell, Pyörelä, Tenkrat och Lehtonen. Ringer varje gång!! Halleluja!
Tycker Timrå spelar riktigt bra idag, I Boxplay finns dock mer att Önska!.
Skulle behövas 2 nya starka defensiva backar och Sundh och Axel verkar ha tappat formen för alltid. Skulle faktiskt vara nöjd med 1 pinne efter full tid, för i förlängningen vinner vi alltid numera.
Förstår inte hur domarn tänkte vid brynäs 1-0mål. Hur kan han missa att det är offside när han backar in med pucken i mål!? Är ju mer eller mindre omöjligt att få in pucken före spelaren i zonen om man backar in :|
Är det klasskillnad på boxplay eller powerplay? Gör de allt rätt i boxplay eller gör vi allt fel i powerplay. Gör de allt rätt i powerplay eller vi allt fel i boxplay..
mikenomad: Så märkligt att när vi spelar boxplay...eller jag menar står box... är det alltid ett mirakel att det inte blir mål på alla motståndarnas chanser.
När vi spelar powerplay stressar motståndarna oss så att vi väldigt sällan får till nått ordnat spel.
När man säger att TIK har seriens näst bästa powerplay är det ett dåligt skämt. Vi har dte näst effektivaste, men Gud vet hur det går till