Hahl Bundy: Bara släppa tankar om slutspel och annat jävla skitsnack. Vi får slåss för livet denna säsong. Jag tycker att det är läge att gå ner på tre femmor någon match och spela Oskar i boxplay då och då
Tenkrat - Wandell - Pyrret Hynning - Bogg - Pärssinen MPS - Bagarn - Björn S
Oscar och Axelsson är så off att man saknar ord. Jag tycker synd om killarna, men Anton Axelsson är för tillfället Europas med råge kallaste hockeyspelare. Det går inte att köra med dem längre.
Åtminstone måste man, som någon nämnde tidiare, i alla fall hoppa den femman i tredje perren. Låt dom gnugga två perioder, men inte en sekund på isen i tredje om man ligger under. De personifierar kelvinskalan som man lärde sig i skolan. Absoluta nollpunkten, det kallaste som går att uppnå, fryspunkten - Stackars killar...
Backsidan? Ja, vad ska man säga. Kan Lehtonen lira 59 minuter och Styf komma in och köra utan klubba 59. Så kan kanske Skogs och Robin avlasta en minut i tredje så att killarna kan hämta andan.
Äsch... nu neggade jag. Lotvonen kan komma in och ta burskydd en minut han med!
Taurus: han förklarade varför han tyckte det var utvisningar på båda målen, sedan frågade kommentatorn om han var missnöjd med lärking och svaret var bestämt "absolut"
Det är bara att grattulera dessa stjärnor och deras inställning!!! Vi kommer aldrig att lämna detta bottenträsk!!! Låna in 4 backar från Sundsvall för h-vte!!!
Raggaren Putte: Har ju sagt det förut. Challe måste vara ES sämsta coach!!! Finns ingen logisk coacning nån jävla match!! Bara att han har D Persson inne i pp säger väl sitt!! Att han är på isen över huvud taget!!
Ja, håller med dig där!! Undra om det inte är dags för Challe att packa nu!!! Fan, man spelar box play i egen zon 5 mot 5!!! Många av spelarna underpresterar som fan!!!!!!! Kommer det inte in några nya backar snart så kommer det här att sluta illa!!!! Hur fan kan man starta med Persson på backen i pp??? Varför inte ha Lehtonen och Tenkrat på blå i pp med 2 av ES bästa skott?? Finns det coachning över huvud taget!!???
Snoop: Verkligen sorgligt att se hans aktion där. Han åker och råstirrar på pucken även när en annan spelare tagit över puckföraren och är totalt obrydd över att hans gubbe åker in fri bakom honom.
Men man kan egentligen inte vara förbannad på honom, då han inte är bättre. Den man ska vara förbannad på är de som är ansvariga för att vi måste ha honom på planen.
Vi måste upp nu ett par snäpp, annars kan det här gå illa. Känns som att vi enbart väntar på kontringar men det håller knappast om vi inte går lite mer framåt.
Det som brukar skilja honom från Kimmo är att den senare i dessa lägen gick på vatten hela matchen. Det är de sista 13 minuterna som visar om Backe kan kopiera denna typ av bedrift!!!
Lustig utvisning i andra perioden tycker jag. Robin Jonsson (tror jag det var) åker rakt på en Brynässpelare som står helt ovetande med ryggen emot honom. Robin faller själv omkull lustigt nog, och det hela slutar med att Brynäs får en tvåa?. Nog för att jag alltid tyckt att Lärking varit ojämn och tagit konstiga utvisningar men detta var extremt.
Inte för att jag klagar när vi får gratischanser :-).
Tenkrat - Wandell - Pyrret
Hynning - Bogg - Pärssinen
MPS - Bagarn - Björn S
Oscar och Axelsson är så off att man saknar ord. Jag tycker synd om killarna, men Anton Axelsson är för tillfället Europas med råge kallaste hockeyspelare. Det går inte att köra med dem längre.
Åtminstone måste man, som någon nämnde tidiare, i alla fall hoppa den femman i tredje perren. Låt dom gnugga två perioder, men inte en sekund på isen i tredje om man ligger under. De personifierar kelvinskalan som man lärde sig i skolan. Absoluta nollpunkten, det kallaste som går att uppnå, fryspunkten - Stackars killar...
Backsidan? Ja, vad ska man säga. Kan Lehtonen lira 59 minuter och Styf komma in och köra utan klubba 59. Så kan kanske Skogs och Robin avlasta en minut i tredje så att killarna kan hämta andan.
Äsch... nu neggade jag. Lotvonen kan komma in och ta burskydd en minut han med!