Det var utvisning på Styf, men han åker ju inte på den direkt eftersom spelet fortgår sen kommer han på att det var utvisning, hur många sådana får vi emot oss?..
När Timrå anfaller. Då åker vi in i zon en och en och sedan viker vi ut i hörnen där vi irrar runt lite ensamma innan vi tappar pucken med tre spelare kvar bakom blå... Sedan blir vi utvisade. Därefter skjuter motståndarna ett slumpskott mot mål när Styfen hänger på sin rollator. Där släpper vi in typ ett av tre.
Känns väl inte sådär jättebra...
FAN VAD JAG ÄR BITTER!!! Nu ska jag snabbspola en svartvit Ingmar Bergmanfilm så familjen får skratta lite.
liston: Brynäs är inte bra men de vinner kamperna framför mål och är effektivare i anfallszon. Sen bjuder vi ju på några utvisningar också (även om domaren som vanligt är usel).
RocknRolf2: det är ju jävligt svårv att vinna mot en köttmur. 3 skott 1 mål. det var nära att Timrå fått ett ypperligt frilägen bara sekunderna innan. Brynäs är ett jävla tråkigt lag att titta på.
Vad säger ni pojkar och flickor, ska vi inte satsa på rörligare backar inför nästa säsong ändå? Jag börjar bli sjukt less på att det alltid ska vara en orgie i utvisningar när Timrå spelar ishockey.
Olle: den var ful, spelaren skadade sig inte, 2min känns rimligt. Typiskt "kommer rakt mot spelare, missar tacklingen- vrider ut benet". Hade brynäsaren skadat sig hade jag nog inte kommenterat ett matchstraff på den. även om jag sett värre knätacklingar passera utan åtgärd. typ :)
enligt brynäskommentatorn stod Styf för en riktigt riktigt riktigt ful bentackling...en riktigt riktigt ful tackling. Jag menar alltså en riktigt riktigt RIKTIGT ful tackling. Hur ful var den?
Hahl Bundy: Såg inlägget nu, redan inhandlat i butiken på Brista =) Boddy + klänning. Måste visa vilket lag hon håller på redan från början.. Tack alla för gratulationerna. Nu vänder vi detta och ta en seger! Forza TIK
pefr: Grejen är ju att vi bara behöver möta ett halvhyfsat motstånd när det gäller effektivitet för att torska såna här matcher. Vi har våra obligatoriska 4-5 katastrofindianare per match samtidigt som vi kan skjuta 40 skott i magen på motståndarmålvakten.
Något man brukar höra ofta från kommentatorerna i såna här matcher är typ: "timråspelaren bryter sig in framför mål/åker sig fri och kan så nääääääär lägga in pucken i öppen kasse".
RED DEVILS: Ett oseriöst svar hade låtit ungefär så här: "Det är något fel på en människa som frivilligt vill bli domare så redan där är något galet".
Kuben gillar ju uppståndelsen kring honom och dessutom gillar han att stå i fokus. Han problem är av psykisk natur. Domare i övrigt har för lite känsla för spelet. Man kan inte ramla framåt om man blir hakad bakifrån osv. osv. Jag tycker att man ska jobba hårdare för att rekrytera fd. spelare som spelat många år på hög nivå.
Blizzard: Nej, det är ju båda två mitten/bottenkonkurrenter. För våran del gäller det bara att plocka dessa 3p. Det skulle ju även kunna bli t.ex. 1p ikväll och 2p borta mot AIK. Så ser jag det.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.