1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09

« · 1319091 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2010-12-09
TIK55: snicksnack, jag kan föreställa mig att 95% av alla spelare skulle vilja slippa ha namnet på tröjan.
Kommentera

Ambroo: Håller med dig fullständigt men har du tänkt på en sak?
Varför har inte Huss satt på namnen på tröjorna på de nya spelarna ?
En sån liten sak kan göra jättemycket ... är man med i gänget eller inte ????
När Malmström var matrerialare och fick en ny spelare på f.m. så satt namnet på den nya spelaren till matchstart på kvällen.....
Man kan fråga sig om den trötte Huss är en matreialare eller en riktig nödlösning?
Alla som går ut på en rink ska ha namn på sina tröjor , punkt slut...
Kommentera

Anonymous: Varför inte gratulera Oscar Johansson, Johan Ryno, Mikael Simons, Fredrik Warg och Petr Tenkrat också?
Kommentera

Ruskigt dåligt. Om Corso och Jonsson omöjligen drar jämt, så sparka Jonsson då.

Stort grattis till extikarna Kamil Piros och Mika Pyörälä som visste var målet stod ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

RED DEVILS: Skämta inte efter en sån här kväll
Kommentera

Ambroo: Tänk om man en gång när man vaknar och hämtar tidningen kunde få läsa: "Timrå på väg mot rekordvinst, den största i klubbens historia. Det stora problemet är att man har 7 juniorer som förtjänar istid i elitserien men laget har bara två skador och ändå 14 fw. 8 backar och två målvakter. Klubben har därför beslutat om utlåning. Ekonomichefen TJ förklarar att i och med det förväntade resultatet kommer klubben att vara skuldfri när nästa säsong startar. Detta kan vi tecka våra sponsorer och publik för som gör att vi i vår nya arena har 98 % beläggning." Sedan vaknar man väl av att ha snubblat över en utlagd gren så man far med huvudet rakt ner i snön.
Kommentera

Nisse: största sponsorerna som bestämmer, nej det tror jag absolut inte ett dugg på.

Men däremot så skulle det ite förvåna mig om Corso gör en Björn Svensson och spelar igen efter jul. Jag undrar fortfarande om Perra är rätt för timrå...
Kommentera

mikenomad: Vilken jävla tröst hörru du!
Kommentera

Nisse: Denna "fe" får gärna gestalta sig i form av en piska för det börjar bli dags för perra att ikläda sig rollen som bödel och sparka lite arsle på riktigt. Håglösheten är ju total...nollad mot brynäs, wtf?!

Jag tänker, för min egen sinnesfrids skull, skriva ut "BRYNÄS - TIMRÅ 2-0" på ett A2 papper och sätta upp det ovanför tvn så att jag inte ska lipa som en kärring nästa gång vi åker på en uddamålsförlust mot modo eller torskar mot AIK med 2-5...jag kommer att vara överlycklig i jämförelse med den skam jag känner efter en sån här torsk.
Kommentera

Ambroo: Äh...jag säger Leksand och Malmö IF...där ligger vi i lä!
Kommentera

Nisse: Jag är definitivt inte förvånad. Jag är väl en av dem som tryckt allra mest på det och jag kommer inte att sluta. Nån gång så inbillar man sig ju dock att nu, nu är det bra. Nu kommer det att bli lugn och ro, men så blir det tammefan bara värre. Det måste vara en cirkus som saknar motstycke i svensk elitidrott!
Kommentera

Olle: Jag vet att Linkan och TJ inte kommer att avgå mitt i säsongen och inser att det heller inte är någon lösning i nuläget. Det kommer heller inte att ske på årsmötet, det är bara ett spel för galleriet. Däremot är de de största och mest inflytelserika sponsorerna som bestämmer, som ställer kraven som säger till vad som skall göras och det är bara dessa som kan ordna detta, vi övriga får vackert hoppas att någon "snäll fe" förbarmars sig över klubben.
Kommentera

Det är så förbannat mycket BERGoDALBANA över laget, iofs inte så konstigt med så många skador, men det är ju signifikativt för Timrå, ändå går man in i serien med tunn trupp. När ska de ta tag i skadehelvetet som pågår säsong efter säsong, det är helt omöjligt med sådan otur, år efter år.
Kommentera

Laken: Håller med om en flytt, men även lyfta på övriga plan, vilket betyder ungdomssidan, marknadssidan, VD, sportsidan d.v.s hela organisationen. Kolla på SAIK och lär, men vi har väl inget att lära av andra.....

Ambroo: Förvånad ? Detta med tunn trupp och allmänt strul har påpekats hela hösten här på HS, förutom vissa som försvarar det mesta verkställande ledningen gör och inte gör. Kan vi någon gång få lugn och ro ? eller är det så illa att vi inte förtjänar att vara ett elitlag.
Kommentera

Ambroo: Jag är så bitter! Skulle jag titta på Ingmar Bergmans "Tystnaden" i slow motion, så skulle det åstadkomma ett lyckorus!
Kommentera

Nisse: Linkan kommer ju hur som helst inte att gå mitt i säsongen, varför skulle han göra det? Vi har väl blåst alla pengar vi har på nyförvärv, allt han kan göra nu är väl att luta sig tillbaka och titta på eländet.

Däremot så kan han ju inte sitta kvar över nästa säsong. Timrå måste ju hitta en professionell sportchef och inte bara nån som kan tänka sig att ikläda sig rollen.

På förhand tycker jag inte att man kan kritisera hans värvningar speciellt mycket, ju längre säsongen lider desto mer tycker jag att man kan ifrågasätta perras förmåga att få dessa högavlönade spelare att prestera.
Kommentera

Laken: Men så klart.
Kommentera

Nisse: Det som är så frapperande är att vi nu har spelat mer än halva säsongen med en trupp som inte är fulltalig. Vi har visserligen fyllt på med ett par korttidare och ett gäng lån, men de är ju fan ingen säkerhet på sikt. Det blir bara ett jävla hattande. Det är inte konstigt att det ser ut som det gör på isen när det inte är en lugn stund i och kring truppen. Har man inte den minsta kontinuitet i ett lag så aldrig i helvete att det funkar.
Kommentera

RED DEVILS: Empty Net Goal.
Kommentera

Nisse: "lyfta till en mycke högre nivå"

Om vi vill utvecklas och öka omsättningen är nog en flytt in till centrala Sundsvall det enda realistiska alternativet.
Kommentera

Kattgubben: Som att vi har en tunn trupp och att vi inte kan göra mål mot ES sämsta försvar? Är inte det gammal skåpmat numera?

Jag har aldrig längtat till ett uppehåll som detta...
Kommentera

59.31 2 min BIF 9. ANDERSÉN, Niclas INTRF
59.31 2 - 0 EQ BIF 24. HANSEN, Mads ENG
(31. GRANSTRÖM, Jonathan)

Ja det ser ju märkligt ut, men vad betyder ENG som förkortning. Något med självmål vid avvaktande utvisning eller vad?
Kommentera

RocknRolf2: Det är inte ok, kolla vad dom har som vi jämför oss med. Vi måste lyfta till en mycke högre nivå på alla plan, samt få lite lugn och ro i föreningen med tillhörande positiv press. En övrig fråga. Vem har medietränat Linkan och TJ ? En gerillakrigare från sydamerika ger ett mer sympatiskt intryck. Kolla bara på "fyllemötet" och Linkan efter SAIK.
Kommentera

Jag hade nog väntat mig lite mer av Corsos alla mobboffer ikväll nu när plågoanden är borta.

JÄVLA LIPSILLAR!!
Kommentera

Olle: Nej jag tycker det är bra när skiten kommer fram i ljuset. Det finns ju ett par intressanta situationer som kan vara intressanta att sätta under lupp tycker jag
Kommentera

Kattgubben: Det är väl tur för oss att TIK hamnar i skymundan efter en skämmig förlust mot Brynäs?
Kommentera

Vilken dålig nivå hockeykväll håller med avseende på matcher där Timrå är inblandade. Det avhandlas alltid som en liten parentes.
Kommentera

Blizzard: och fred på jorden, mitt fel.
Kommentera

Nisse: Marknad gör väl så gott man kan med den hallen vi har och runt 5000 i snitt, med dom förutsättningarna är väl 100 mille i omsättning och över 40 mille i spelarkostnader helt okej. Problemet är snarare att vi inte har någon som kan placera stålarna. Linkan håller inte.
Kommentera

erathoo: sonnie hade smakat gott...

a larsson håller inte... förvisso skapar han mer än vad starkov o samuelsson lyckats med under alla sina år i tik bara under denna brynäs flopp matchen...

det stora problemet är inte målvakterna utan offensiven...
det var problemet redan på corsos tid... passningarna går illa 9ggr av 10.

en enkel passning upp till back på offensiv blå ser helt omöjlig ut. backarna måste ständigt återfå kontroll på pucken vilket utesluter hårda direktskott. isst får man se dessa flärprökare 3meter utanför och 5meter över...

finns fö ingen anledning att hänga domaren efter denna sumpmatch våra spelare av några ska väl redan ha hunnit lära sig denna sässe att man kör till visslan...
gnabbet på dommaren efteråt är väl ett tecken på att man inte ville stå för hur man agerat på isen...

claesson var dålig men jag tycker han bjuder friskt åt båda hållen så...

hirscho gör en av sina blekaste matcher. vilket sabbar våran första lina samt ett antal pp...

tik har feta jävla problem nu och om corso inte känner för att hitta en ny klubb snabbt så finns det risk för att ks kommer nära iår. lindqvist och styrelse borde antagligen försöka vara ordentligt lyhörda efter denna sässe. den har varit lite för mycket drama iår. inte alls vad jag hade tippat med härförare perra i båset...

man borde fort hitta ersättare för corso samt ett fint nytt jobb åt honom. det skulle uppenbarligen hjälpa oss.
jag är kritisk till bs med då han trots allt förklarat att han vill lämna och nu likt förbannat är kvar! det måste svida lite i lag moralen...
Kommentera

RED DEVILS: jag såg matchen

men DU SKREV

"mycket märklig att alla slutade spela OM DET NU VAR avvaktande utvisning."

alltså om det nu var avvaktade då var det väl inte märkligt alls du formulera dig fel.

skulle skrivit

"mycket märklig att alla slutade spela när inte domarn hade visat utvisning."
Kommentera

det är tragiskt!
Kommentera

RocknRolf2: Tycker Du att TJ lyckats ? Linkan ? Marknadschefen ? det ekonomiska resultatet de två senaste åren ? Spelarnas pensionspengar ?Årets utveckling
Kommentera

Blizzard: såg du matchen? det verkar inte som det, timrå slutade spela när man hade pucken. så när A.E slår iväg den står alla och pratar med dommarn istället för att spela.

Jag skrev just det också att ingen arm var uppe på dommarn, utan timrå pratade till sig utvisningen.

Timrå stod ju och hade kafferep medans man hade pucken i laget, dommarn blåser inte förrän Brynäs tar i pucken. Eller? Men om det nu var avvaktande utan arm uppe så skulle dommarn så klart blåst av när brynäs spelaren tog i pucken.

Fan tänk själv!!!!
Kommentera

RocknRolf2: Enligt tidningarna sparkades Corso i måndags och skulle spela till uppehållet, ett upplägg som han uppenbarligen valt att skita i.
Kommentera

Ambroo:
Jag håller så jäkla mycket med, kolla när vi kommer 3 mot 1 i sista perren, Larsson drivier in pucken och har 2 grymma passningsvägar in till sina kamrater då backen kliver på Larsson. Vad gör han, jo ni gissade rätt en handledare i magen på målis. En norgehistoria som är riktigt usel.
Det är såna här matcher, när man sitter och är förbannad i 3 perioder, som man undrar varför man offrar en hel kväll framför tv:n.
Jag vill ha tillbaka min tv kväll!! Det fanns mycket annat att titta på som inte hade gjort mig förbannad.

Fi**a!
Kommentera

RocknRolf2: Vill du börja buda mot Modo över Ross Lupachuck? Nej jobba med dom modfällda fixstjärnorna vi redan har istället.
Kommentera

Nisse: Vem vill? Tja, det är TJs jobb att fixa hit kompetent personal. Det är alltid en utmaning för ALLA chefer att anställa rätt folk, fixar man inte det bör man byta bana.

Ja, jag tycker också det är märkligt att vi inte kunde hålla Corso kvar några matcher till. Menar han har ju trots allt spelat här 1.5 säsong...

Redigerad kommentar

Kommentera

Avslutningsvis: Corso visade ju att man faktiskt KAN kicka spelare så varför spelar Hirso fortfarande i Timrå? Han skulle i och med att han trots allt har hyfsat stats garanterat få anbud från andra klubbar.
Kommentera

RocknRolf2: Om Linkan sparkas, vem tror Du vill vara sportchef i Timrå ? Kom ihåg att Linkan var 9:de namnet på listan. Jag håller med om att Linkan inte verkar vara klassens ljus och då syftar jag mest på den skrämmande hanteringen av Pärssinen och Jokela, sedan att lagbygget synes vara hopsatt efter en massa videokoll. När det gäller Corso kan det i sak vara helt rätt, men tajmingen måste vara århundradets stolpträff, 3 matcher kvar till jul, kort om folk på varenda lagdel då måste man kunna bita ihop och spela apa inför Corso och vänta med sparken tills efter lördagsmatchen. Tyvärr så är Linkan inte ensam om detta beslut. Det finns en person som är högsta verkställande, som har det yttersta ansvaret, som anställde Linkan, som styr hela föreningen. Var är han i dessa tider ? kan han bara uttala sig när han skall tala om hur dyrt allt är. Kom igen, visa Dig på barrikaderna, gjut mod i trupperna och folket eller har digerdöden slagit till ?
Kommentera

Kul att våra tilltänkta toppcentrar inte finns. Corso är borta och Hirso är en kopia av Mållgan. Bara i Timrå IK mina damer och herrar, bara i Timrå IK.

Idag möter vi ett klent och dåligt Brynäs, som dessutom består av ett gäng kycklingar. Dackell och Hansen visade det om inte annat med eftertryck i slutet... Vi bjuder på första målet efter knappa halvminuten, en målvakt hade tagit den där pucken, och redan där är matchen körd. Vi skapar visserligen, men det är för dålig trafik och för klena avslut. Dessutom så hjälper vi puckföraren på tok för lite. Det är inte konstigt att man kommer 1 mot 3 offensivt och knappt vinner några puckar/dueller när lagkompisen antingen står still eller kommer 2 sekunder för sent in i situationerna.

Sen måste man ju ta tag i det här med domarna. Det får inte fortgå. Elitserien är en miljardindustri och ändå så får det se ut som det gör i omgång efter omgång. Det är inte bara vi som är drabbade. Alla lag blir våldtagna.

Jag är oroligt. Det är för tunt och för slött. Återigen så går vi på knäna sista tio.
Kommentera

Blizzard: Det var en tripping på Pikken som BIF spelaren också fick utvisning på, hur kunde domaren godkänna det målet?
Kommentera

Fan va tråkig perra är, kunde han inte säga vad som hände, han verkade ju veta vad det var..
Kommentera

lincoln: ifs så har även martinen och tenkrat blivit kickade i sina andra klubbar i ES också.
Kommentera

Idag möter Timrå ett dåligt, destruktivt Brynäs & en av elitseriens sämsta domare.
När dessutom 90% av lagets spelare inte är mentalt med på isen så går det så här, jävla Röglematch blev det av soppan. Med lite mer engagemang från spelarna så hade det blivit 3 ganska lätta poäng. Men tyvärr så ger vi Brynäs en tidig, billig juljävlaklapp. Fuck!
Kommentera

Olle: Jo, men samtidigt så är vi ju bara några enstaka poäng från kvalserien. Nu kan vi såklart hamna i slutspel ändå, vi lyckades ju på något vänster med det ifjol, men jag är tveksam. Misslyckade lagbyggen säsong efter säsong kan bara härledas till Linkan. Han har inte vad som krävs och bör lämna föreningen snarast.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tänk att vi pratar om samma förening som skickar Piros och tar hit Larsson. Skickar Sonnenberg, skickar martinen, skickar tenkrat, , ja till och med skickar Meunier
Kommentera

RED DEVILS: "mycket märklig att alla slutade spela om det nu var avvaktande utvisning."

om det är avvaktande utv och ca 30sec kvar vad väljer du

1. fortsätta hålla i pucken och försöka ta dig in i anfallszon och i bästa fall få lira PP i typ 10sec

2. släppa pucken direkt låta en brynäsare ta den och få AUTOMATISK flyttning till BIFs zon där man kan köra 6mot4 i 30sec

fan tänk !!!!
Kommentera

RocknRolf2: Jag förstår din poäng, jag tycker bara att det är extra frustrerande när det inte finns någon eller nåt som kan motivera nyckelspelarna att hålla en jämn hög nivå. Dom kan bättre än så här, om inte så ligger vi betydligt sämre till än vad tabellen visar.
Kommentera

pefr: Hur fan är det möjligt? Tur att man inte tog hem matchen och uppfattade sitiuationen som du, för då hade man väl skickat datorn och annat möblimang ut ur fönstret....men faaaan alltså! Men förlorade inte matchen där direkt vad jag förstår.
Kommentera

« · 1319091 · »