Ambroo: Nervositeten slapp man sitta på länge iaf, nu är det bara besvikelse i ännu en helg istället. Jag hade nästan glömt bort hur det kändes att må fysiskt illa av ishockey.
RTS: Jag ger upp. Denna matchstart är nog den värsta jag varit med om i hela mitt liv. De gör mål på exakt ingenting. Jag mår riktigt dåligt nu, svimfärdig nästan. Funderar på att ta en kalashnikov och döda grannen.
Snälla Timrå IK sätt Jokela och kolan på läktaren mot AIK. Snälla snälla visa att det blir konsekvenser av sån här skit, snälla låt någon som faktiskt bryr sig, ta en plats istället för dom här jopparna. Det är ju direkt destruktivt för klubben att ha dom ombytta.
Nice, kontakt iaf. Kom igen nu för helvete! Kolan på bänken och Pikkarainen framför mål!
Jag kollar inte på matchen, men det här verkar ju helt sinnessjukt. Verkar som att Kolan och Jokela fortsätter vara...Kolan och Jokela. Finns det ingen möjlighet att göra något åt det hela? Börja med att bänka Jokela och slänga in Sonntag? Och som någon var inne på - flytta ner Gabbe på Kolans plats? 3 centrar och 4 ytterforwardspar?
Eller så fortsätter man bara. Vågad gissning: Jokela kommer ha mest istid av alla backar.
Kostiainen: Det handlar inte om att vi kan få något tillbaka för dessa herrar. Det är snarare vem mer vi måste skänka bort för att någon ska ta emot dem.
jag kan inte låta bli att känna med jokela, han försöker onekligen, han sliter ju verkligen hela tiden. han spelar dock på en alldeles för hög nivå, och att spela honom som någon form av stjärnback gör honom bara sämre. låt karln slåss med sonntag om en fast plats i sista backparet, där han hör hemma. eller ännu bättre, låt kolan och jokela slåss om en fast plats i sista backparet.
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen