1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590920 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2011-02-24

« · 1352060 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2011-02-24
Kostiainen: Jag vägrar tro att elithockeyspelare går på någon cola-diet. Jag spelade inte på så värst hög nivå men om min tränare hade sett mig med en cola på matchdag då hade jag inte spelat den matchen.

No offence men bowlar du?
Kommentera

Helt sinnessjukt att vi ligger under! BIF lär knappast vara lika bleka i andra. Med liiite bättre backar hade vi kunnat döda den här matchen.
Kommentera

Foyn: fatta vad jokela måste ha varit förvånad när hans agent ringde, skrattande och på väg till banken och berättade vad en liten klubb i norra sverige ville betala honom
Kommentera

Olle: hehe, kostvanor i lagidrotter är en sorglig historia. i synnerhet inom ishockey vad det verkar.
Kommentera

8-18 i skott.... sinnes
Kommentera

Ambroo: Men, trots den mördande inledningen så tror jag att Timrå kan vända på steken. Klarar vi bara av att inte klappa ihop i 2a perren så kanske.
Kommentera

Alltså vi ha nog fan chans i den här matchen ändå, om Åke Lund spelar hyffsat och vi fortsätter skapa så.
Kommentera

pefr: Jag håller med, det är faktiskt synd om Jokela. Jag menar - det är ju inte han som ger sig själv mest istid av alla backar. Inte heller är det han som bestämmer 'taktiken', där man fått för sig att han är en back som kan erövra pucken i egen zon, blixtsnabbt kolla upp och dra iväg en 20-metersmacka på en rusande forward.

AIK har en massa usla backar, t ex. Men det går betydligt bättre för dom om man använder dom på ett bättre sätt och anpassar spelet efter dom. Perra tror att han har FBK:s backuppsättning och fattar ingenting. 'Ni ska ta pöcken och spele'ren snabbt på rusande fårvörds! Fart å fläkt!'
Kommentera

Olle: Just elithockeyspelare vet jag inte huruvida de gör, däremot så kan jag väll påstå att de inom min kategori och även mig själv bör ha samma kondition om inte mer än dessa personer..

Alla verkar ha en lite skev bild om hur man skall äta och dricka när man är idrottare, men det är dagen innan samt samma dag man skall passa på att äta ordentligt för att ha tillräckligt med energi för att kunna utföra dina uppgifter.

Övrigt kan man äta i princip vad man vill, huvudsaken är att man mår bra med sig själv och känner att man har energi till att träna och till dagen då det gäller.

Annars har man bara ätit för helvete mycket energi rik mat vilket resulterar i att man blir åt helvete fet och därefter lat.

Skall på elitidrottsläger den 26/27 Mars på Bosön vilket vi inom min kategori gör ca 4-5 gånger om året för att utföra diverse tester och jämnföras med andra idrottare i andra kategorier, så nej. Jag bowlar inte ;)
Kommentera

Hissen sa i intervjun det vi alla redan visste, att vi gör katastrofala misstag i egen zon och att det finns mycket att ändra på. Undrar vad han menar med det där sista? Bort med Kolan och Jokela kanske?
Kommentera

Hellre vilken junior som helst än Jokela!
Hellre Sonntag än Jokela.

Är Perra blind eller???
Kommentera

Kostiainen, etc: Förövrigt läste jag i chatten att Bambi är på väg tillbaka. Kanske inte ska lite på det, men vad tycker ni? Jag gillade han starkt. Förutom att han blev ständigt sjuk..
Kommentera

ersson: Vem är Bambi?
Kommentera

Vår så kallade leading line är bedrövlig även ikväll. Murran är speldum och försöker sig på små nätta inspel för jämnan och Marklund måste ha nordamerikas vekaste handleder. Tillsammans så får deras fysiska spel kuddkrig att framstå som blitzkrieg.

Lander måste få ny omgivning snarast!
Kommentera

Ambroo: Jokela är riktigt jäkla urusel, men till "Plopp o Kola" finns inte ord.

Skulle vara intressant att se hur många baklänges mål den mannen har orsakat årets Timrå,, jag gissar på ett 40 tal han är direkt ansvarig för.
Kan säga att han även har en stor del i att PP är värdelös.

Vill Perra att TIK skall spela i kvalet, då skall han matcha Karlsson.

Herregud vad bedrövlig karl är.
Kommentera

Gud så dåligt försvarsspel vi har, det är helt otroligt.Bara hoppas försvarsspelet blir bättre och att vi kan fortsätta mata mycket skott mot målet så kanske kanske kan vi vinna.
Kommentera

ersson: Ja eller kanske snarare "sjuk"....
Kommentera

Ambroo: Det som är mest hemskt är att karln fick förlängt längre än bara den här sässen. Undra hur länge det kommer att dröja innan vi gör oss av med honom nästa år? Ska vi säga 10 - 15 omgångar sedan kommer det ett pressmeddelande om att han och Timrå går skilda vägar?
Kommentera

Laken: Jag vet att du har ett gott öga till karlsson, men ser du inte att Kolan är en klass sämre än Jokela hur det nu är möjligt.

Kolan var inne på tre bakåt mot Lule, och idag 2 på en period, det värsta är att han är direkt ansvarig för minst 3 utav dom 5 målen.
Kommentera

alltså... 8-18 i skott i första
Kommentera

Laken: kolan är lika kass som jokela i defensiven men däremot är kolan mer inblandad i offensiven. Därför tycker jag att kolis vinner 1a perren

nu kör vi igen heja kokela
Kommentera

Kostiainen: Jo jag har hyfsad koll på hur en bra kost ska se ut, även på att Ishockey inte kräver lika stenkoll på kosten som andra idrotter MEN man springer väl inte och dricker coca cola hur som helst. Speciellt inte en kille som kolan som enligt han själv haft problem med vikten och försöker gå ner i vikt.

Men skit samma. Han får dricka hur många flaskor cola han vill, han ska bort bort bort efter den här säsongen. Förresten så tror jag inte att du hade nämnt det öht om du inte hade några synpunkter själv på det hela.

Nu minns jag att det var nån som ogillade att kolan kritiserades för sin vikt, jag vill bara förtydliga att jag inte rackar ner på hans vikt specifikt, bara på vad som verkar vara hans allmänna syn på sitt arbete samt hans totala inkompetens som ishockeyspelare.

Det här var inte alls vad jag ville skriva i periodpausen. Kom igen i 2:a nu! Jag hoppas att man fortsätter och trumma på och får utdelning på alla chanser. Jag pallar inte en förlust som man bäddar för så tidigt igenom individuella misstag.
Kommentera

Synd att Pikken missade styrningen där
Kommentera

någon borde säga till piken att han inte blir avstängd om han gör mål

(fast det kanske han blir?)
Kommentera

men tryck in puckjäveln!
Kommentera

Tänk att Björne fick göra mål! Trevligt
Kommentera

Hirschovits är ju hur grym som helst idag.
Kommentera

Kattgubben: men satansjävla jaaa!! Fan vad bra!
Kommentera

välförtjänt!
Kommentera

pefr: Haha! Sagt och gjort...
Kommentera

och där gör lhc 3-0!!!
Kommentera

Kattgubben: Fast det var Pikken.
Kommentera

Tack för det Picken! Kanske man skall bli optimist igen?
Kommentera

Raggaren Putte: Jag håller på att få nåt jävla lasse granqvist-utbrott här. Jag orkar inte!!
Kommentera

Olle: Jag håller med, han är absolut för fet och jag tar honom givetvis inte i försvar eller dylikt, jag hatar han lika mycket som dig! ;)

Däremot så skrev du "Vilken elitidrottsman gör det!?!" och jag ville bara poängtera och diskutera ett område jag äntligen har nått att säga till om! :)

Härligt med 3-3! SKÖNT PIKKEN
Kommentera

Kattgubben:

Alltså herregud jävlar vad kassa Brynäs är, fortsätter detta så ska det mycket till att det inte blir vinst för vårt dominerande TIK.

Spela enkelt i de bakre leden så kommer detta ordna sig.
Kommentera

ChriZt3r: jaså? Ja, då sa han fel isf :)
Kommentera

Olle: vi testar igen: Någon borde säga åt perra att varken jokela eller kolan platsar
Kommentera

De kunde varit värre, vi kunde varit modofans. fan va jag garvar åt att modo ligger unde.r komigen detta vänder vi:=)
Kommentera

Kostiainen: Det var inget personligt öht, jag skrev bara det där om bowling för att du fick det att låta som att alla drack cola :)

Hur som helst, jag hatar inte kolan någonstans, jag ogillar bara starkt hans påverkan på klubben jag älskar. Han är säkert en jättebra kille men inte för Timrå IK.
Kommentera

Olle: 3-0 till lhc
Kommentera

ttt: Jag skit fullständigt i m0d0..

Förbannade jävla piss match!
Kommentera

Vad är de här för jävla match..
Kommentera

Det är inte sant.. det är inte sant... det är inte sant
Kommentera

Men vafan ska det bli en till sån här superlöjlig brynäsmatch igen...
Kommentera

Än en gång kommer Kolan och seglar förbi pucken i sakta mak. Klubbjäveln i isen för helvete.
Kommentera

ALLTSÅ VA FAN HA VI FÖR BACKSPEL IGENTELIGEN??
Kommentera

Olle: Kolan Karlsson 2 assist idag. nytt poängrekord i samma match för honom.
Kommentera

« · 1352060 · »