Olle: Det är ju ett problem som vi levt med ett tag. Undermåliga målvakter alltså.
Vi får gå tillbaka till Lindbäcks dagar för att hitta en matchvinnarmålvakt. Och då var han bara det efter jul också. Före jul dribblades det mellan honom och Åke.
Innan det var det ju Backlund. Och där hade vi, trots allt, en ganska stabil förstemålis, trots att han fick mycket skit då så känns han som en trygg, i förhållande till vad vi mönstrat under senare år, sista utpost.
stoff: Det är väl inte så mycket riddarn jag klagar på som målvaktsparet som helhet. Det är svårt att vinna matcher utan en förstemålvakt. Det är svårt att plocka många poäng över tid utan en bra backup. Just nu anser iaf jag att vi har två målvakter som snuddar på att hålla backup-klass. Det är inte bara backsidan det är fel på i årets lag, dessvärre får vi väl rikta in oss på den och se hur långt det räcker.
Kerstin_k: Ärligt talat förstår jag inte hur jag kan vara ett ämne här inne. Det vissa verkar ta på blodigt allvar tar jag på skämt och just därför tycker jag att alla som vill uttrycka åsikter om mig som person, kan ta detta i en bubbla till mig så kan jag ha mitt lilla roliga utan att andra skribenter här inne ska behöva scrolla igenom en massa skit för att hitta något vettigt att läsa.
Johnny Bravo: Just det, skrivfel av mig. Likväl är jag besviken på honom, då han själv får ta på sig åtminstone 3 mål, där väl 2 är fri sikt och sen Widings mål då.
Johnny Bravo: Undra om han fortfarande tycker att det valet var bra sett ur ett karriärsperspektiv. Hade ju varit bättre för honom att vara förstemålis i Timrå, blivit pepprad med skott och fått så sjukt mycket mer matchträning i Timrå än i FBK.
Ang matchen igår så tycker jag att det finns många saker att ta med sig till nästa match. Vi var inte URUSLA i egen zon, och ungefär 3 mål får Jocke ta på sig, av de 4 han släppte in. Riddarn kommer in på tok för sent dock, han skulle kommit in till den tredje perioden.
Positivt också att vi gör så många mål framåt, oavsett hur dom nu såg ut. Vampola och Önerud är mycket bra matchen igenom tycker jag.
Det är lätt att tänka "Men om..." såhär efter matchen, men innan jag ens kollade på matchen var jag bergsäker på en förlust och 0 poäng, så 1 poäng är bra enligt mig. Detär bara synd att matchen går som den går sett till hur vi spelade. Om vi spelat på lika villkor (domarna?) så hade vi haft med oss 3 poäng, tyvärr blev inte så fallet.
The great one: Modo verkar lika sjukt som förra året. Och något säger mig att AIK kommer att fortsätta falla i tabellen. Vi har trots allt en tradition att resa oss när läget är som allra mest dystert. Vi har gjort det flera gånger, och jag tror att vi kan göra det igen. Modo har dock inte lyckats med detta. När det blir tufft blir de ännu sämre. Och verkligheten måste ju komma i kapp AIK förr eller senare. De har ett lag fullt av allsvenska spelare, och på papperet den absolut sämsta truppen i serien.
Bra kämpainsats igår. Vampola, Hedström, Önerud riktigt bra. Målvakterna helt under isen.
Nu fick man lite hopp i alla fall. Nu har vi AIK hemma i morgon. Sista chansen. Det är bara 3 poäng som gäller. AIK samt Modo, det är dom vi ska ha bakom oss.
Men ska vi klara av det krävs det förstärkningar, omgående!
Burkmat: I ena andetaget skriver du något som jag håller med till 100% i, i det andra skiter du fullständigt i det du själv skrivit.
Du, jag och alla andra här inne, är en del av problemet. En del av den taskiga stämning som du beskriver. Du ger dig på Olle och säger att han är en besserwisser medan du själv inte tillför nått mer i dina inlägg. Du, och Olle för den delen också, bidrar till den konstiga stämning och resonemangsklimat som finns här inne idag. Vi som faktiskt är intresserad av att diskutera Timrå IK i synnerhet och hockey i allmänhet får vara glad om vart tionde inlägg är någotsånär nyanserat och faktiskt handlar om hockey. Men oftast får man läsa om folks penismätningar. Det blir lite "Min pappa är starkare än din"-nivå på inläggen här inne. Tråkigt, för det finns - eller fanns åtminstone - många som är duktiga på att diskutera hockey.
Så här var det inte för några år sedan. Givetvis handlar det om spelet på isen och placeringen i tabellen. Topp 3 - grymt positiv stämning här inne. Botten i tabellen - botten här inne. Men överlag har det gått neråt här inne. Det var nån som skrev för en vecka sedan att det är som om vissa inlägg bara passerar utan att någon tar notis om dom, det är precis som om det bara är några som ska få snacka. Och dom några är, tyvärr, i dagsläget inga personer som bidrar till att debattklimatet blir bättre här inne. Istället är det spaltmeter efter spaltmeter med personangrepp och onyanserat skit som skrivs.
I vårt läge måste det väl vara okej att känna sig relativt nöjd med en poäng borta mot Brynäs? Speciellt när matchen blev som den blev? Det är väl viktigare att försöka hitta NÅTT positivt som omväxling än att sitta och skriva "PERRA MÅSTE SPARKAS!111!! LINKAN sUGER!1!!" tiotusen gånger om dagen? NÅTT positivt måste vi väl kunna få unna oss?
Observera att det här inlägget inte enbart är riktat till dig Burkmat. Det är precis lika mycket riktat till mig själv och alla andra som läser det.
Modano är värd en egen omnämning. För han/hon står i en klass för sig. Engagemanget för Timrå IK är det nog inget fel på, det yttrar sig bara lite galet. Han/hon är som ett litet kaktroll som nån stängt in i en kakburk och när man öppnar locket lite på glänt gaffsas det som fan där inne ifrån. Jag kan inte låta bli att gilla honom/henne. Det blir liksom ett löjes skimmer över ytterligheten som han/hon representerar :)
Så, nu har jag skrivit av mig. Brukar aldrig skriva sånna här inlägg. Observera att jag inte tycker att jag är bättre än någon annan, men jag försöker avstå från personangrepp och allmänt skit och samtidigt försöka bidra till själva diskussionen. Om det lyckas är jag ju inte rätt man att bedöma.
stoff: precis! tycker egentligen inte målvaktssidan är det stora problemet, riddarn har varit helt ok även om han, som de flesta målvakter, haft något bottennapp. Vilken målvakt som helst i elitserien skulle ha problem att prestera i varje match med detta försvarsspel, riktigt uselt.Nä, tillbaka till grunderna, spela enkelt och rejält i egen zon så kommer målvakterna växa eftersom, det är så det funkar. En målvakt kan rädda dåligt försvarsspel någon enstaka match men i längden funkar det inte även om man heter Fasth lr Gerber.
Olle: varför klaga på riddarn? han kom in i tredje och storspelade, sen att han inte är riktigt varm i kläderna kanske har med hans usla insatts på straffarna att göra? han är sjukt mycket stabilare än lundström
superfalle Jimmy måste vart på nån annan match ger alla skit backar godkänt linkan mutat ?? När boork salming mårds nämnde att Timrå är utan backar som klarar elitserie spel för mjuka lätta dåliga uppspel inga slag skott mm
BOXPLAY!!!!!!!11111111111! Vi har ju förlorat typ varenda jävla match PGA boxplay.... Och vi som har värvat Hagos och Bagarn etc, kommer ihåg man satt och sa innan serien att BP där kommer vi va bra iaf....iiihhhihihoohhaaa, I'm losing It....
Johnny Bravo: har du följt tråden så bode du fatta..inget speciellt mot dej Bravo. Bra att du knegar, till skillnad mot många här som bara sitter och gapar över Timrå.
Johnny Bravo: felskrift händer den bäste , man slarvar då man skriver, lätt hänt, En del har tid att sitta och formulera ihop 20 rader här och samla en massa +, det verkar vara deras jobb, mitt jobb är att dra ihop till brödfödan och betala skatt!
Burkmat: Är det nu jag ska skriva "men kooooom då, koooom då"? :D Jag tände inte till, jag menade vad jag skrev i en lugn och sansad ton. Skriv något om hockeyn istället, försök iaf. Det blir lite lättare, för dom som är intresserad av sporten, att sålla igenom allt jävla irrelevant bäbissnack.
Jontas: De chansade på målvakterna precis som på övriga laget och när ordföranden tycker det var intressant att höra hur tränarna jobbar för att ändra situationen ja då saknas det verklighetsförankring big time.... Inget har ju hänt ö h t. I ST hetter det möte med sportansvariga och i Expressen hette det hemligt krismöte och vad vet man vad som kom fram på det mötet. Kanske värva en back eller kanske en back och en forward om ekonomin tillåter och omprioriteringar måste då ske. Sparka tränaren eller ska han avgå självmant vi får väl se.. Det hela hockeysverige sett för länge sedan att laget helt enkelt är för dåligt det verkar ha passerat styrelsen obemärkt förbi.Man undrar ju vilken sorts tränare som kan ändra på detta..
Ingen av de s.k experterna tror att Timrå kan ta sig ur bottenträsket men tänk va jävla underbart om det kunde bli en tändvätska för laget och om de kunde bevisa att alla haft fel...
Ja det är sådana förhoppningar man har nu - inte speciellt realistiska men It aint over until.... Det kostar ju inget att drömma....
Håller med Jimmy H - de måste agera och det måste ske nu oavsett vad resultatet blir!
Olle: din lilla myra, skulle vara kul att möta dej öga för öga? förmodligen e du bara en osäker stöddig skit som åkt på strk x antal ggr. och ditt sinne humor visade du ju direkt genom att tvärtända på alla 17 cylindrar, din dumma fan
Burkmat: Jag har ett sådant sinne för humor att jag faktiskt kan tänka mig att hänga kvar, BARA för att du vill att jag ska lämna. Åtminstone tills du tagit ditt förnuft till fånga och farit åt helvetet. Ta med dig några av dina "one liner"-vänner också.
Olle: vart här ett kort tid, men att se dina besserwiseinlägg är som att svepa 10 swartswaldstårtor på raken...hoppas du håller vad du lovar så man slipper se dina klockrena inlägg på ett tag.
Timrå Icon: Jo jag såg det! Det var vänligt av dig men jag tror att jag hade varit mer Peter Popovic, stå och skrika "AGERA" i öronen på båsöppnaren, när föreningen egentligen behöver en taktiker ;)
Ett fall framåt men i egen zon och i boxplay, är vi nog sämst i Sverige inräknat dom högsta serierna. Nyförvärv behövs men finns pengar? eller är vi som saab snart i konkurs? Riddarn var bedrövkig mot HV Lundström ok även om Perra bytte ut honom på straffarna, nåt är fel Perra säg sjukt besviken vissa stunder första gången denne var så nedstämd vad är på gång?
hubbenorlen: Tycker nog att HS klarar sig bra med en lite mindre portion Olle ett tag :) Jag har inget vettigt att komma med. Det är så mycket lidelse kring tabellpositionen och så mycket irritation att det är bäst att hålla sig kort.
Förresten, vi har inte längre två andramålvakter. Vi har på sin höjd en andramålvakt och en tredjekeeper.
Idag tycker jag Timrå visar tydliga tecken på att de största problemet sitter i huvudet. Vi blir väldigt skitnödiga så fort vi tar ledningen, det syntes idag och i matchen emot HV71. Det som händer i HV matchen är att vi går ut och gör 4 mål i sista perioden, då finns det inget att grubbla över. Spelarna tänker inte och vi kommer nästan ikapp. Jag kan tycka mig se att det redan fått mental hjälp inför denna match. Vi agerar lite för lugnt i vissa lägen och blir väldigt skitnödiga när vi leder. Vi tappar koncentration och fokus så fort vi leder, 4-4 ska inte bara få hända. Det jag menar med att det syntes att de fått mental hjälp är att huvudena inte hängde idag, det fanns en vilja och den vilja som visades idag var det längesedan man såg. Alla hade iställningen om nu ska vi banne i mig vända detta. Dock är spelarna på ett sånt stadie mentalt att de fortfarande är sköra och ängsliga, vilket visas tydligt i att de släpper in mål så fort vi gör ett framåt. Vi vågar i dessa lägen inte göra några misstag vilket gör att vi inte går in fullt i alla situationer. Och vi skapar misstagen pga detta.
Inte för att klanka ner på Larsson som jag tycker skött sig riktigt bra i år. Men vad gör han vid 4-4? Han ställer upp som i BP och står still 1,5 meter ifrån Granström istället för att åka in i skiten. Detta hände även vid ett flertal tillfällen. Varför gör inte Granat en openice tackling på Widing innan hans 5-4. Han hade värdens läge. Men som sagt när spelarna blir för rädda och tänker för mycket på de yttre konsekvenserna av ett misstag, så vågar de inte heller gå in i situationerna till 100%. Det måste gå på sin ituition och inre känsla, och inte tänka på vad Perra säger. Sedan vid 4-4 vad gör Hedin? Sträcker framklubban, men vart faen är kroppen inte i rätt position i alla fall. När han väl bestämmer sig för att ta pucken som han gör måste han möta pucken och vända kroppen emot pucken, då hade den aldrig nått Nordqvist. Ytterliggare ett exempel på att han inte går in i siutationerna till 100%.
Föreningen är inte ute och cyklar när de pratar om mental coach men det måste givetvis in några nya killar i laget, för att röra om lite och bryta mönster.
Jontas: Bra där! Känns som att du är en sådan som skulle bytt målvakt inför sista perioden.
I övrigt var det mycket som var bra ikväll. Men vi förlorar med 6-5. Det säger väl allt om läget egentligen. Men vi tar en pinne! Tycker vi är lite bättre än BIF i framförallt första perioden. Ja där var vi mycket bättre t.o.m. Men vi får INGET gratis. ETT powerplay på hela matchen känns också snålt.
Men det är sättet vi förlorar på som gör så ont. Var faktiskt längesen jag såg ett sådant här hårt krigande TIK. Men hela hockeysverige ser att vi inte räcker till. Vi orkar inte.
Johnny Bravo: sin respekt för vilka? det är frågan, ska mam sitta och förtjäna respekten för vilka dom som kanske ute IRL som förmodligen skulle klassas som socialfall och idioter..? som bara har sitt liv att sitta här på HS då vi andra normalpuckade sliter ihop så att Timrå kommun kan få dessa hockeyexperter att få ihop sin kvarting och chipspåse, sen sitta och spy på alla andras åsikter.
Jontas: Ridderwall hade innan han föll ihop förra matchen gjort ett antal stabila insatser. Bara för att han klappade ihop förra matchen behöver man inte ställa Lundström i mål. Hur många matcher har han varit bra i, igentligen? Den här matchen hade vi vunnit med Riddarn från start. Naturligtvis visste vare sig jag eller någon annan hur Lundström skulle uppträda i afton så det var det väl inte helt fel att han fick chansen. Det stora misstaget var att köra vidare med honom i tredje. Bytet skulle ha kommit i periodpausen mellan andra och tredje. Tränarmiss...igen!
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Vi får gå tillbaka till Lindbäcks dagar för att hitta en matchvinnarmålvakt. Och då var han bara det efter jul också. Före jul dribblades det mellan honom och Åke.
Innan det var det ju Backlund. Och där hade vi, trots allt, en ganska stabil förstemålis, trots att han fick mycket skit då så känns han som en trygg, i förhållande till vad vi mönstrat under senare år, sista utpost.