Bragd-Birger: Jag gillar att vi fokuserar på defensiven, släpper in i snitt 5 mål per match och gör (nåja, dajmen hängde precis den) ett på typ tio matcher.
I like the game plan!
ChriZt3r: Är det nån som på fullaste allvar tror att vi grejar det här?
Vi kommer inte ens att komma upp i 10 st 3:or, och än mindre 50 pinnar efter 55 omg. Vi behöver ta 7-8 st 3 poängare för att vara säkra på att klara oss kvar, på 10 matcher. Jag är övertygad om att vi kommer att torska 2 matcher mot det lag som vi får med oss ner, sen en 2-3 till på det mot övriga. Har vi flyt så vinner vi 5 av 10...
Vi åker ur!
Jag hejar på Timrå i ur och skur, och kommer alltid att göra det.
Men jag begriper i ärlighetens namn er som kollar på matcherna Timrå spelar innan kvalserien. Det är som att köpa en lott som man redan vet att man kommer förlora på.
Hehe dåligt citat, men i varje fall.
fredriko74: Iof ganska skönt att lägga en sån där brasklapp. Jag hade också tänkt göra det, faktiskt.
Om, eller låt oss säga när, Timrå åker ur kan man stå där och säga "VAD VAR DET JAG SA?!?!?1!1" och skuffa undan lite ångest med att intala sig själv att man minnsan visste det för länge länge sedan. Om Timrå skulle klara sig kvar behöver man inte säga så mycket annat än; "jag visste innerst inne att dom skulle klara av det". Typ. Och ingen kommer ihåg att det var just jag som sa att det inte skulle gå.
Jag älskar brasklappar. Men jag väntar med min ett tag till. Vill inte bränna av den för långt ifrån KS.
Mackelito: Hur det än är så blir i alla fall jag glad av en Timråseger, oavsett tabellposition. Och hoppet står väl till att Timrå skulle råka skrälla nån match och faktiskt vinna. Kanske inte just idag, borta mot Brynäs. Vi har väl inte vunnit där nere sedan Kapanens tid va? Att tro att vi ska göra det ikväll med det manskap och spel vi förfogar över är lite väl naivt.
Utöver det så tittar i alla fall jag med hopp om att se något positivt, några som helst linjer eller tendenser i spelet som jag kan hänga upp den lilla strimma hopp jag har om att Timrå skall klara en KS.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Snoop: mjaaa...man kan väl inte bedöma hur vi ska klara oss i KS efter en match mot BIF som egentligen inte betyder ett skvatt för Timrå?
Dock är jag orolig för att vissa spelare i Timrå inte kan åka skridskor och lägga ett pass samtidigt...och att en av våra bästa, Önerud, blev skadad, DET var oroande.
Nåja skönt att Lule vann så det blev lite stålar iaf....
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: Ja det ser riktigt illa ut nu. Knappt allsvensk klass. Det är frågan om vi skulle slå "lodjuren" nu?
Man tycker nu att när vi redan är klara för kvalspel ska bara kunna gasa på och köra utan press. Men vi saknar kunnandet. Otroligt många passningar som missas bl.a.
Många spelare kan man hänga ut. Väljer tre spelare här:
Bremberg: Har han gjort annat än glidit...
Motin: Är nån passning rätt...
Molinder: ?????? Vad tänkte "Nubben" på här...
Ja allsvenskan rycker allt närmare tyvärr för detta lag där denna nermontering börjat på en högre nivå än spelarnas tyvärr.
MISSKÖTT VA ORDET!!!
Vi hade en hockeyspelare av klass, Vampola. Han bytte Nubben mot ett gäng vattenbärare som Nubben verkar älska över allt annat. Hur tänkte Nubben där, om han överhuvud tänkte. Det misstaget kan mycket väl vara den avgörande punkten som gör att vi tappar elitplatsen. Hur kunde Nubben försvara Perra och Classe som tränare i Timrå, säkert väldigt trevliga personer, men att få till ett elitlag med spelare som inte är självspelande klarade dom inte. Vad har Tommy Andersson tillfört ? Var det så klokt att ta in honom och degradera Ante K. ? Vad finns det för framtid i Tommmy A. Har han haft något bäst datum ? Ge mig hans meritlista och säg vad som är bra, det får inte räcka med att ha spelat i klubben för nästan 50 år sedan. Slutligen - Styrelsen, Christer Eriksson och Tomas Johansson, KOM FRAM, INFORMERA, BERÄTTA VAD SOM SKER, HUR ÄR LÄGET. Gör detta till oss som betalar Era löner, betalar Era sittplatser, Ert fika o.s.v. Negligera inte oss som faktiskt föder Er, utan oss är inte klubben ett dyft. Försök för en gång skull att ta supportrarna på allvar och visa inte bara förakt genom att tiga in absurdum. Slå upp ordet ödmjukhet, läs innebörden och testa att leva efter det. Det kommer inte att bli sämre. Jag lovar.
Nisse: Årmit?????????????????
Timrå?????????????????
Hur än man vänder på detta blir det samman skit.
Modano: Hagos är ju extremt långsam o har uppenbarligen också extremt dålig skridskobalans få ramlar omkull så pass ofta vid sargkanten som Han gör,,,men det ju inte Hans fel det att vi värvat honom på 3 år Han gör säkert så bra Han kan o förmår
Men vissa idrottsmän passar mer specifikt som långdistanslöparetypen andra som sprinters o i elithockeyn idag krävs nog mer av sprinterkapacitet plus balans o teknik än långsam uthållighet som ju Hagos har enl fystränare
Det var ju oerhört tydligt idag mot speediga Brynäs att vi har flera spelare som har skridsko tempo mer för allsvenskan förutom att vi saknar teknisk klubbfärdighet i laget ...en som har ett bra elit tempo i sig S Önerud blev ju idag tyvärr skadad men Han är en Linkanvärvning bland extremt få jag personligen är nöjd med i årets trupp ... hoppas det inte var en allvarlig skada på honom
av Nubbens värvningar så gillar jag Fleury....Jonte duger också......men i övrigt är det mycket som fattas...Bremberg Har ju nästan handen i byxfickan symbolikst talat när han spelar det är så oengagerat o halvhjärtat så det ibland framstår nästan tragikomiskt o jag tror personligen INTE det bara beror på utebliven el försenad lön från TIK utan på att Han idag är långt nere i utförsbacken på elitnivå ....
Nä, näee nu ska vi inte kasta hela yxan i sjön. Får dock tillstå att den beräknade procentsatsen för hur stor chansen är att vi kniper guld eller silver i lilla SM har sjunkit från 64% i december till 22% per den andre februari 2012.Men 28% är 28%. Skulle situationen försämras så sjunker givetvis %. Börjar dessa kalkyler peka på 5% och därunder, ja då är det inte mycket till yxskaft att greppa efter. Men där är vi inte ännu.
Grappa halmstrået grabbar o tjäjer.
Dream Team: Öppnade Svedberg dörren med avsikten att skada Önerud så är det förjävligt. Jag hoppas verkligen att det var en olycklig slump. Han kanske kollade åt ett annat håll eller inte uppfattade att Önerud var på väg ner samtidigt som någon ropade på byte.
Jag har ingen aning, men väldigt tråkigt om han gjorde det på flit.
Hur som helst, hur gick det med Önerud? Har ni fått några rapporter?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hahl Bundy:
Sparka Linkan och lägga all skuld på honom var ju smart. Han ville väl ha bort Perra, men fick gå själv. Nu är ändå Perra borta. Skulle vara skoj att veta hur mycket Linkan hade att jobba med och vad han bestämde själv ang spelartruppen. Har svårt att tro att en sportchef kan ha så dålig kompetens att man skapar ett sånt undermåligt lag
Redigerad kommentar
Huge: Har du hakat upp dig eller....kom med nått nytt
"dom där konspirationsteorierna kan du dra på ert årsmöte i föreningen som tror att månlandningen aldrig ägt rum eller att fotbolls-VM 1958 aldrig spelades utan bara var en fejk...." 2012-02-02
"Du verkar vara medlem i den där klubben som tror att FotbollsVM 1958 aldrig spelades.
Eller att månlandningen 1969 bara var en bluff.
2011-09-01 18:08"
Dags för Demon-Tommy att plocka fram alphockeyn, tror jag. Eller så är det det han gjort.
Jaja. Väck mig när allsvenskan börjar. Det är bara att gilla läget.