1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590749 inlägg · 6217 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

« · 1464763 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2012-02-02

Dags för Demon-Tommy att plocka fram alphockeyn, tror jag. Eller så är det det han gjort.

Jaja. Väck mig när allsvenskan börjar. Det är bara att gilla läget.

Kommentera

Någon som såg Hagos i detta byte? Ramlade två gånger och missade en tackling med påföljd att han körde rakt in i sargen.
1-3, alltid något.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag gillar att vi fokuserar på defensiven, släpper in i snitt 5 mål per match och gör (nåja, dajmen hängde precis den) ett på typ tio matcher.

I like the game plan!

Kommentera

Lika bra att göra om och göra rätt, och det gör man i Allsvenskan. Detta kommer inte hålla i en kvalserie, hur säker som helst!! Oavsett vilket ES som får kvala så kommer det laget att gå tillbaka. Sedan tror jag Örebro kommer ta den 2a platsen, sorgligt men sant. Tror dock jag är helt rätt ute 
Kommentera

ChriZt3r: Är det nån som på fullaste allvar tror att vi grejar det här?

Vi kommer inte ens att komma upp i 10 st 3:or, och än mindre 50 pinnar efter 55 omg. Vi behöver ta 7-8 st 3 poängare för att vara säkra på att klara oss kvar, på 10 matcher. Jag är övertygad om att vi kommer att torska 2 matcher mot det lag som vi får med oss ner, sen en 2-3 till på det mot övriga. Har vi flyt så vinner vi 5 av 10...

Vi åker ur!

Kommentera

Jag hejar på Timrå i ur och skur, och kommer alltid att göra det.

Men jag begriper i ärlighetens namn er som kollar på matcherna Timrå spelar innan kvalserien. Det är som att köpa en lott som man redan vet att man kommer förlora på.

Hehe dåligt citat, men i varje fall. 

Kommentera

fredriko74: Iof ganska skönt att lägga en sån där brasklapp. Jag hade också tänkt göra det, faktiskt.

Om, eller låt oss säga när, Timrå åker ur kan man stå där och säga "VAD VAR DET JAG SA?!?!?1!1" och skuffa undan lite ångest med att intala sig själv att man minnsan visste det för länge länge sedan. Om Timrå skulle klara sig kvar behöver man inte säga så mycket annat än; "jag visste innerst inne att dom skulle klara av det". Typ. Och ingen kommer ihåg att det var just jag som sa att det inte skulle gå.

Jag älskar brasklappar. Men jag väntar med min ett tag till. Vill inte bränna av den för långt ifrån KS.

Kommentera

Kerstin_k: Skicka ut din brasklapp innan Kvalet drar igång iaf så får vi jämföra sedan vem som kom närmast!  =) 
Kommentera

Mackelito: Hur det än är så blir i alla fall jag glad av en Timråseger, oavsett tabellposition. Och hoppet står väl till att Timrå skulle råka skrälla nån match och faktiskt vinna. Kanske inte just idag, borta mot Brynäs. Vi har väl inte vunnit där nere sedan Kapanens tid va? Att tro att vi ska göra det ikväll med det manskap och spel vi förfogar över är lite väl naivt.

Utöver det så tittar i alla fall jag med hopp om att se något positivt, några som helst linjer eller tendenser i spelet som jag kan hänga upp den lilla strimma hopp jag har om att Timrå skall klara en KS.

Kommentera

fredriko74: Äh, min kommer väl att se ut som din ungefär. Antar att det blir väldigt mycket "Åh, helvete det här går aldriiiig!!1!" och lite "Vem faaan ska göra målen?!" Andemeningen, att det går åt helvete, skiljer sig inte från din ;)
Kommentera

Kämpa Timrå! Lider med er, ärligt talat. Men jag håller tummarna för er i lilla-sm. //Modoiten
Kommentera

Kerstin_k:hur i helvte ska tik klara KS med såna målvakter

Redigerad kommentar

Kommentera

zaccodog: Och med såna backar, och med såna centrar, och med såna forwards?
Vi har Ingen målgörare, vi har ingen offensiv center, vi har ingen ledande back. Vi har exakt ingenting. Den spets vi hade såg eländet och drog. Det är värre än svart.

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Bara att inse att det är kört nu, finns inte en chans att klara kvalet!
Kommentera

Bara att börja se fram emot allsvenskan, finns inte en möjlighet att vi klara KS så äre bara, tyvärr tyvärr.
Kommentera

Man har ju bara lust att gå bärsärk på stan.
Nä....vi får börja hoppas på ett mirakel att vi klarar oss.
Bara ett mirakel kan rädda oss.....inget annat.
Kommentera

Snoop: mjaaa...man kan väl inte bedöma hur vi ska klara oss i KS efter en match mot BIF som egentligen inte betyder ett skvatt för Timrå?

Dock är jag orolig för att vissa spelare i Timrå inte kan åka skridskor och lägga ett pass samtidigt...och att en av våra bästa, Önerud, blev skadad, DET var oroande.

Nåja skönt att Lule vann så det blev lite stålar iaf....

Redigerad kommentar

Kommentera

nixXz: Ja, det finns all anledning till oro. Jag är inte alls trygg i ett kvalspel där vi ställer det här laget på isen. Laget består enbart av, på sin höjd, medelmåttor som varken gör mer eller mindre för ett lag. Dessutom är laget så sjukt felkomponerat att vi saknar klass i alla lagdelar.
För att göra jämförelsen med arbetslivet består laget av ett gäng vanliga arbetare. Det saknas personer med högre ambitioner än så, såna som vill leda dessa arbetare utifrån ett synsätt som arbetsgivaren vill (i det här fallet Ante och Tommy). Dessa arbetare vill nog innerst inne men utan styrning blir uppgiften omöjlig. Sånt här går att rätta till. Man får helt enkelt ta in spelare som kan leda ett lag men så blev det alltså inte. Det som hände var att vi fick in ytterligare ett antal arbetare som har visat sig vara lika mycket arbetare och lika lite ledare som de andra i laget.

Tråkigt att inget gjordes (eller det gjordes det nog men förjäves) innan transferfönstret stängdes. Nu har vi det vi har och tyvärr har jag svårt att se det räcka till - även i en kvalserie.

Jag hoppas såklart att jag har fel. Men inget tyder på det, snarare tvärtom. Det känns som laget blir sämre ju längre serien lider och risken är stor att vi kliver in i kvalserien med ett kraftigt stukat självförtroende. Då blir det inte kul.
Kommentera

Hahl Bundy: Ja det ser riktigt illa ut nu. Knappt allsvensk klass. Det är frågan om vi skulle slå "lodjuren" nu?

Man tycker nu att när vi redan är klara för kvalspel ska bara kunna gasa på och köra utan press. Men vi saknar kunnandet. Otroligt många passningar som missas bl.a.

Många spelare kan man hänga ut. Väljer tre spelare här:

Bremberg: Har han gjort annat än glidit...

Motin:  Är nån passning rätt...

Molinder: ?????? Vad tänkte "Nubben" på här...

Ja allsvenskan rycker allt närmare tyvärr för detta lag där denna nermontering börjat på en högre nivå än spelarnas tyvärr.

MISSKÖTT VA ORDET!!!

Kommentera

Kerstin_k: Du har helt rätt och jag förstår dig, men man blir så sjukt bitter efter varje torsk...
Kommentera

Jimmy ge tant hagos en 2 som du gjorde sist helt jävla otroligt. Men du får nog en pizza till för det 1 på jonte säger allt om hur sjuk föreningen är.
Kommentera

varför slita ut sig när vi är garanterad i kvalserien? väl i KS smäller the rödvita till och slår rekord i antal poäng i KS någonsin
Kommentera

Timråit H-sand: Ja du nästa gång vi träffas får vi ta en kaffe o spy lite galla.
Jag tror vi behöver det.
Kommentera

Vi hade en hockeyspelare av klass, Vampola. Han bytte Nubben mot ett gäng vattenbärare som Nubben verkar älska över allt annat. Hur tänkte Nubben där, om han överhuvud tänkte. Det misstaget kan mycket väl vara den avgörande punkten som gör att vi tappar elitplatsen. Hur kunde Nubben försvara Perra och Classe som tränare i Timrå, säkert väldigt trevliga personer, men att få till ett elitlag med spelare som inte är självspelande klarade dom inte. Vad har Tommy Andersson tillfört ? Var det så klokt att ta in honom och degradera Ante K. ? Vad finns det för framtid i Tommmy A. Har han haft något bäst datum ? Ge mig hans meritlista och säg vad som är bra, det får inte räcka med att ha spelat i klubben för nästan 50 år sedan. Slutligen - Styrelsen, Christer Eriksson och Tomas Johansson, KOM FRAM, INFORMERA, BERÄTTA VAD SOM SKER, HUR ÄR LÄGET. Gör detta till oss som betalar Era löner, betalar Era sittplatser, Ert fika o.s.v. Negligera inte oss som faktiskt föder Er, utan oss är inte klubben ett dyft. Försök för en gång skull att ta supportrarna på allvar och visa inte bara förakt genom att tiga in absurdum. Slå upp ordet ödmjukhet, läs innebörden och testa att leva efter det. Det kommer inte att bli sämre. Jag lovar.

Kommentera

Edb:Vi kommer inte att ta en enda poäng till i es, är det någon som sätter emot???
Kommentera

Nisse: Årmit?????????????????

Timrå?????????????????

Hur än man vänder på detta blir det samman skit.

Kommentera

Kanske redan tagits upp men är det inte andra gången i år som Svedberg är inblandad i en båsdörrsincident?
Kommentera

Modano: Hagos är ju extremt långsam o har uppenbarligen också extremt dålig skridskobalans få ramlar omkull så pass ofta vid sargkanten som Han gör,,,men det  ju inte Hans fel det att vi värvat honom på 3 år Han gör säkert så bra Han kan o förmår 

Men vissa idrottsmän passar mer specifikt som långdistanslöparetypen andra som sprinters o i elithockeyn idag krävs nog mer av sprinterkapacitet plus balans o teknik än långsam uthållighet som ju Hagos har enl fystränare

Det var ju oerhört tydligt idag mot speediga Brynäs att vi har flera spelare som har skridsko tempo mer för allsvenskan förutom att vi saknar teknisk klubbfärdighet i laget ...en som har ett bra elit tempo i sig  S Önerud blev ju idag tyvärr skadad men Han är en Linkanvärvning bland extremt få jag personligen är nöjd med i årets trupp ...  hoppas det inte var en allvarlig skada på honom

av Nubbens värvningar så gillar jag Fleury....Jonte duger också......men i övrigt är det mycket som fattas...Bremberg Har ju nästan handen i byxfickan symbolikst talat när han spelar det är  så oengagerat o halvhjärtat  så det ibland framstår nästan tragikomiskt o jag tror personligen INTE det bara beror på utebliven el försenad lön från TIK utan på att Han  idag är långt nere i utförsbacken på elitnivå ....

Kommentera

Nä, näee nu ska vi inte kasta hela yxan i sjön. Får dock tillstå att den beräknade procentsatsen för hur stor chansen är att vi kniper guld eller silver i lilla SM har sjunkit från 64% i december till 22% per den andre februari 2012.Men 28% är 28%. Skulle situationen försämras så sjunker givetvis %. Börjar dessa kalkyler peka på 5% och därunder, ja då är det inte mycket till yxskaft att greppa efter. Men där är vi inte ännu.

Grappa halmstrået grabbar o tjäjer.

Kommentera

Poffa: Slowmotionbilderna där ger intrycket av att Svedberg gör detta med avsikt, för det är ju ingen Brynässpelare i närheten som ev. skulle kunna byta. Och dessutom, varför öppna en båsdörr när både puck och spel sker alldeles i närheten?
Kommentera

Frella: Det var väl Svedberg som från båset höll fast klubban för någon också i en tidigare match? Han gillar att vara involverad...
Kommentera

Dream Team: Det var spelare som skrek på byte. Om Svedberg hade varit ute efter att skada killen så hade han väl stängt igen precis när han kom farande. Otur det där.
Kommentera

T T: Ja, Djurgårdarna förklarade det här överfallet med att Svedberg höll i Ekmans klubba. Snacka om att försöka skylla ifrån sig...
Kommentera

Peja: Okej. Men han måste ju ha läst spelet oerhört dåligt i det läget, för ingen får väl för sig att öppna en båsdörr om det är spelare i närheten med klar risk att någon gör sig illa.

Var det han själv som bekräftade ropen på byte?
Kommentera

Dream Team: Ja se Brynäsare. Dom måste gå in för att skada nån i ES överlägset sämsta lag.
Må nån köra över Svedberg ordentligt. Heja Jämtin!
Kommentera

Peja: Vad jag vet är det endast Svedberg som varit inblandad i tre situationer där han i samtliga agerat från båset. Medvetet eller inte så bör han ha samlat ihop till en rejäl jävla tjuvsmäll snart.
Kommentera

Dream Team: Öppnade Svedberg dörren med avsikten att skada Önerud så är det förjävligt. Jag hoppas verkligen att det var en olycklig slump. Han kanske kollade åt ett annat håll eller inte uppfattade att Önerud var på väg ner samtidigt som någon ropade på byte.

Jag har ingen aning, men väldigt tråkigt om han gjorde det på flit. 

Hur som helst, hur gick det med Önerud? Har ni fått några rapporter?

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: Hehe, han missade ju hela slutdelen av förra säsongen pga en pååkning av en Modospelare så den tjuvsmällen har han redan fått.
Kommentera

Nisse: Tycker precis som du att dom ska komma fram och redovisa hur man tänkte innan säsongen och hur man använt pengarna!! Det vill säga hur man lagt pengar på på olika enheter, typ arenan osv. Sedan har nog inte Nubben haft så lätt att få spelare till Tik i det läget han kom in. Vem fan ville hit då?? Men att man inte hade bättre kunskap inför säsongen vad som behövs för att hävda sig i ES är inte annat än en stor skandal! Vilket lag klarar sig utan spetkompetens? Man har halva truppen yra medelmåttor och och resten har bra AS klass. Är detta ett medvetet "stålbad" så man leker med ES platsen, ja då vill jag inte ens skriva vad jag tänker! Man verkar inte veta från ledningshåll hur man vill att Tik ska agera på isen. Hur ska vi spela och vilka spelare passar för det spelet? Liknar mest som om man tittat i en katalog för spelare och sagt, han ser bra ut! Han tar vi! Hur som helst har man lyckats kört ett lag från toppen till botten på två säsonger. STARKT!
Kommentera

MarcusElving: Fallet Westin går inte att snacka bort. Överstegrisigt av målmannen. Har inte sett något klipp om kvällens händelse, men skulle det vara i stil med Westinfallet så kan målmannen bli anmäld, åtalad och fälld. 
Kommentera

Taurus: FEGA KRÄK är vad dom är. Dom har flytt som de små råttor dom är.
Inte ett ljud. Ingenting på hela säsongen.
Kräk!

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:

Nej,båsdörren är redan öppen.
Ska man skylla på nån så är det Johan Larsson som trycker till onödigt hårt i ryggen på Önerud.
Fast Svedberg är nog bättre i buren än som båsöppnare;)

Hoppas det gick okej med Önerud.

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: " Slowmotionbilderna där ger intrycket av att Svedberg gör detta med avsikt, för det är ju ingen Brynässpelare i närheten som ev. skulle kunna byta."

Titta en gång till på bilderna.
Vår högerfattade spelare som ligger i ryggen på Westin strax innan tacklingen, åker mot båset men svänger av i samband med tacklingen.
Är väl isf sannolikt att det är den spelaren som Svedberg antar vill byta.
Sen kan man ju undra vilken rimlig förklaring det skulle finnas till att Svedberg mitt under en match helt plötsligt och medvetet slänger upp båsdörren för att vilja skada just Westin eller en motståndare i allmänhet?
Nä, dom där konspirationsteorierna kan du dra på ert årsmöte i föreningen som tror att månlandningen aldrig ägt rum eller att fotbolls-VM 1958 aldrig spelades utan bara var en fejk....
Kommentera

Bissett_19: Janne är i toppform.
Kommentera

Hahl Bundy:

Sparka Linkan och lägga all skuld på honom var ju smart. Han ville väl ha bort Perra, men fick gå själv. Nu är ändå Perra borta. Skulle vara skoj att veta hur mycket Linkan hade att jobba med och vad han bestämde själv ang spelartruppen. Har svårt att tro att en sportchef kan ha så dålig kompetens att man skapar ett sånt undermåligt lag

Kommentera

Huge: Äh dra igen. Koncentrera dig på att svara på frågor om fötter o grodor du!

Redigerad kommentar

Kommentera

T T:

Önerud med ett N.
Kommentera

Huge: Har du hakat upp dig eller....kom med nått nytt

"dom där konspirationsteorierna kan du dra på ert årsmöte i föreningen som tror att månlandningen aldrig ägt rum eller att fotbolls-VM 1958 aldrig spelades utan bara var en fejk...." 2012-02-02

"Du verkar vara medlem i den där klubben som tror att FotbollsVM 1958 aldrig spelades.
Eller att månlandningen 1969 bara var en bluff.
  2011-09-01 18:08"

Kommentera

Hahl Bundy: Haha...
Var säkert Öneruds egna grodfötter som gjorde att han snubblade och ramlade baklänges in i vårt bås.
Vad fan hade han där att göra, har ni inget eget bås att vila er i?   ;-)
Kommentera

« · 1464763 · »