Lämna WO alla bortamatcher, använd buss/flygpengar till en forward som kan leverera. Vissa forwards gör inte mål om så stolparna vore placerade vid sargkanterna.
kulltorp: precis vad jag tänkte skriva! Vi har bara en som kan göra mål eller hota framåt som det så fint heter. Det här laget behöver verkligen spets för det är verkligen uddlöst och åter uddlöst!
Men nu när vi ändå ligger rätt långt ner i tabellen. Kunde det vara läge att prova någon annan anfallstaktik än att åter och åter och åter och åter åka upp och dumpa puck, eller att hela tiden köra fast mot sargen?
Vi kan ju inte direkt bli mycket sämre.
Och det här med att vanemässigt ta burskydd i PP! Snälla Freddan! Förbjud detta.
Vi har en underbar klack. Den ”sjätte” spelaren gör sitt.
Hälge: Kommer det inte in förstärkningar så åker vi ur i kvalet, garanterat. Spelarna gör det dom kan men kvaliteten på dessa är på den här nivån. Vill se Brattström i mål.
The great one: sämst. Brattström dubbelt så bra! Hardegård sämsta hockeyspelaren som någonsin snörat på skridskorna i shl! Gör så jävls många fel under en match så det går inte att förstå. Snavar, ligger fel, byter fel, dåliga pass. M.m. Drugge 20 ggr bättre!!!!
kulltorp: utan folk med ambitioner som Olle hade Timrå legat i division 3, sitta o försvara insatserna med att man har ett uddlöst lag och gör "jobbet" match efter match köper jag inte någonstans. Nu skriver jag det här i nuet utan reflektioner men fan vad besviken man blir alltså.
jå1: Enkelt! Hardegård ska upp på läktarn, och in med drugge och låt han spela och göra precis lika många fel som Hardegård har fått göra. Efter det kan vi reflektera över om vem vi ska bygga vidare på.
jå1: jäkligt trist. Tror han kan vara ett farligt vapen med lite istid. Får väl bli våran förlust då om någon annan ser de Freddan & thellan uppenbarligen inte ser. På plats här i Gävle idag och dehör lämnar mycket frågetecken stundtals
jå1: okej. Ge grabben en chans då eller bryt hans kontrakt. Knappast sämre än vissa av våra andra så kallade backar. Tyckte han gjorde bra matcher under falk/Printz frånvaro. Vi behöver ju någon som kan slå ett bra första pass. Kanske inte ska ha så mycket speltid i 5 mot 5 men offensivt behöver vi något sånt. Kinnvall kan inte dra de ensam
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·