Pinaceae: 69 bokade på buss från Timrå just nu. Sen har väl TIK08 anordnat buss? Har för mig jag läst det här inne. Ytterligare ett gäng som åker på matchen på eget vis, ska nog kunna bli ett ordentligt drag från "västra stå". Förhoppningsvis blir det en bra match för oss både på plan och på läktaren!
Sen att överrösta Brynäs klack är väl inte den svåraste uppgiften. Om dom inte bestämt sig för att välkomna kamratkompaniet igen?
Lillfreda å Bolage öppna snart!🎉 Match i Gavlerinken Ida å three points ska bärgas! 5 raga i bagage!! Blod svett å tårar…nu ladd vi tusen i hemmabaren! Lönnå på högsta å minnas hans underbara karriär!!! Vi ä Timrå IK å ikväll smiska vi Brünäs lätt!! Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!🥳 Ge oss frid Å vinn ikväll 🙏
10040: Ställ in er på förlust. Inte en chans på kartan att vi vinner mot ett taggat Brynäs och ett proppmätt Timrå. Och det här är ingen Jinx. Klart torsk! Punkt slut.
Det ska bli riktigt intressant match. Brynäs har verkligen blandat och gett i säsongsinledningen. Vi kan väl hoppas att dom är inne i en liten svacka just nu!
Idag sitter jag bakom vårat bås. Är det någon som slackar så kommer dom höra det från mig. Skämt åsido. Kommer bli en skittuff match det här. Brynäs är starkare på att ta sig in i slottet än både Rögle och Oskarshamn. Vi slipper väl gubbrödin iallafall men dom tänker nog samma att dom eventuellt slipper Hanzl. Spännande match. Kommer blir en grötig sådan.
Jimmy Hamrin sa i Domustrappan att Olli Juolevi inte va aktuell för Timrå i dagsläget. Inatt låg han bakom alla baklängesmål med -3 i statistiken. De senaste matcherna sedan han kopplades ihop med Timrå har han spelar dåligt. Är det en slump? Försöker han "bråka" sig bort?
DenRöda: Alvarez har verkligen gått från hatad till älskad. En fin resa han har gjort den gode Alvarez. Nu medverkar han ofta till matchavgörande moment genom att stå framför mål.
Tycker vi borde köra denna ramsa oftare när det går. Kör "Johansson ole ole ole" och "Pettersson ole ole ole" etc. Mycket bra ramsa denna.
Zäta75: Lite kuriosa kring den ramsan är att den kom till på första resan till Djurgården i kvalet. Många namn testades till melodin men Alvarez lät bäst och var lite roligt eftersom han var inte särskilt bra förra säsongen, så det blev "hans" ramsa. Den blev en hit direkt eftersom melodin är trevlig och den är rolig att sjunga, tror den gick varm 2 av 4 timmar på vägen ner.
Det var många som jobbade ett Alvarez-mål på läktaren i kvalet för att få sjunga ramsan. Mot Rögle fick den äntligen göra läktarpremiär efter att varit nära många gånger. Vet att Skarin älskar den.
Zäta75: Pääjärvi spelar antagligen ikväll några minuter skulle det stå. Spelar definitivt under de 3 matcherna på bortaturnen. Man vill spela in honom i tempot.
Angående Hanzl och Lundin:
Deras status bedöms dag för dag, meddelar lagläkaren Christian Johansson i ett sms till ST-sporten:
"Vi tar beslut om eventuellt spel först på matchdag."
En som imponerat sedan han anslöt till A-laget är 19-årige junioren Dennis Värmhed. Huruvida forwarden fortsätter få speltid beror på hur det ser ut för de två tidigare nämnda lirarna.
– Han har varit fantastiskt bra och är absolut aktuell, men vi får ser hur statusen är i övrigt.
Brynäs är den blott första av tre matcher på bortais. Därefter väntar Örebro (lördag) och Linköping (tisdag).
Sputnik: Annars har vi väl det hyffsat ställt på center positionen med Lander, Erik Andersson, Boyce och Blomman. Så om vi blir utan både Lundin och Hanzl ikväll känns väl de fyra som de naturliga valen... så slipper du splittra 1a kedjan med Dalle, Lander och EP.
Faktakollen: Denna gång hade ju Hanrin lite källor som är insatta i det hela angående Joulevis situation. Jag tror vi får sikta in oss på nån breddback i bra ålder, men som samtidigt håller högre klass än Edfeldt och har potential att slå sig in på topp 6.
Sputnik: Lyssnade på presskonferenserna från Leksandsmatchen och framåt. Genomgående så pratar motståndarcoacherna om att de inte får igång sitt anfallsspel. Bra betyg till oss kan jag tycka.
kulltorp: Ja vi släpper in 3: minst mål i hela serien, så nått rätt måste vi ju göra! Vet inte vad statistiken säger senaste matcherna, men det är ju positivt när vi ändå lever med känslan av att även om vi släpper in lite mål, så är det ju inte för att Johansson måste stå på huvudet varje match heller och måste rädda oss hela tiden. Även om han är grym givetvis!
Själv sitter jag ikväll på sektion E1 tillsammans med en brynäsare, en HV-supporter och en neutral... Om ni hör talas om bråk på sittplats är det alltså ingen fara, bara vi 3 som slåss med den fjärde som försöker sära oss.
Pinaceae: Haha, nää det tror jag inte. Sist när vi var på hockey alla 3 så var vi alla neutralt klädda =P Då vann Timrå trots att Svedberg gjorde allt han kunde för att förlora.
Rico01: Förra hemmamatchen så såg vi en tjej med Skellefteåtröja på sig, riktigt random.. Undra om hon blev förvånad när det var Rögle som kom ut i bortabåset..
8179: Mot Rögle såg jag en 50-55-årig snubbe med Luleåtröja också. Tycker bara man ser ut som ett efterblivet luder med ett annat lags tröja än de som lirar. Känns så jävla "kolla på mig jag sticker ut"
doubleT: Ja det där är ett otyg som dykt upp i princip alla arenor i Sverige. Var väl nån som under match jobbade i nån koisk i nån förening med en helt annan klubbs lagtröja på sig, som inte ens hade med matchen i sig att göra. Vad tänker man med?
Ok att folk tar på sig klubbtröja under en Internationell landskamp eller liknande. Men där går gränsen.