Labban: Om Malmö och HV fortsätter i samma takt så landar de på 51 och 56 poäng. Malmö är alltså just nu sämre än vi var förra året och HV lika dåliga.
Sputnik: en annan vassa rightare behövs på den kedjan istället Hartmann. Han har inga kapacitet att köra in pucken eller göra avslut nån jävla gång. 3e Kedjan kasta i soptunnan.
palleparling: Antingen har han ett väldigt kort finger, eller så är han imponerande nära hjärnan. Han påvisade den största beslutsamheten av alla i Brynäströja denna kväll iaf.
roger_sundsvall: Jag har alltid tyckt att JJ varit en ganska normal målvakt men hur många poäng har han inte spelat in till Timrå i år. Han har växt och jag trodde aldrig att jag skulle klassa honom som bland SHLs bästa målvakter men nu gör jag det, helt jäkla grym. Får han inte landslagsuppdrag i år så är det något fel.
lincoln: Otroligt viktigt att snabbt få 3-4 efter 3-3 kvitteringen. Tack Lander. Annars bra styrt mot slutet med bl.a. dubbla skottäck av Didde som är guld värd efter återkomsten från skadan. Tack Didde. Detta ska firas med en femfingrars High-Coast Timmer. Tack Timrå IK.
Dubbeld: En match- eller videocoach som kan se sådant och få Ante att agera måste in till nästa säsong. Det kan vara någon som sitter på läktaren och kommunicerar via radio.
Woody: Man har ju nästan glömt känslan av sådana här vinster med andan i halsgropen. Vi har lyckats kasta bort dessa matchbilder innan i säsongen. Topp 6 nu kör vi!!
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Poängen kommer om han fortsätter jobba så här!