Med råskinnet Dahlén avstängd så ser ju prognosen inför kvällen minst sagt mulen ut.
Men! Nu tvingas vi trots allt splittra upp sorgebarnet förstakedjan. Det skapar trots allt en viss spänning, och kanske ett läge där vi måste rulla mer bland forwards. Det borde bli mer svårscoutat för Brynäs. Lyckas vi värka fram ett kryss är jag mer än nöjd på förhand, men detta kan gå fullständigt åt helvete.
Knylan: Jag tror på det absolut sista du skriver. Finns inte på världskartan att vi lurar dom på en pinne. 0 poäng och en överkörning som får en dumper att framstå som en lättviktare på det personliga överkörningsplanet.
Jag som har kollen efter omgång 12 låg vi 1a Brynäs 2a. Nu förstod jag att Brynäs bilr en guldfavorit har vi lite flyt och mycket tur kan Timrå kriga till sig topp 6 plats nu är vicdär Brynäs överlägsen 1a vi 7a så nu vill det till att vi får till målskyttet effektivitet har sett betydligt bättre ut än ifjol men vi är e av de sämsta i slottet offensiva och samtidigt sämst bakåt släpper till mest skott på oss i slottet Vi låg under mot Brynäs med 2-1 1 min kvar 3-1 i tom kasse Brynäs har storform vi sisådär Brynäs stor favoriter ikväll enligt exp..
Hahl Bundy 2.0: Dahlen var mycket loj sist inte ett vettigt skott på mål så nu tror jag Olli vaskar om Men Brynäs största favoriten bäst på allt tyvärr
Knylan: Apropå svårscoutat tror jag inte Brynäs anpassar sig speciellt mycket till Timrå eller de flesta lag dom möter. Dom rullar på maskinmässigt och fokuserar på sitt spel. Det jag kan tänka att dom är lite mer uppmärksamma på kan vara vårat PP och individen Hållander. Imponerande med ett poängsnitt 1.96 p/match. I förra säsongens HA landade dom på 2,15 p/match.
För att inte kasta om för mycket så: Barre-Kapanen-Wedin Hålla-Lander-Lundmark Walli-EP-Pääjärvi Johansson-Boyce-Eisenmenge(ev nån junis)
Äntlischen komm mann inn 🍾🍻👌🥳 Jävlas strul här i GBn ida!! Ja ja lyssna på Lönnå på Grammofon å häng i hemmabaren!! Känslan sä att vi VINN ikväll uträknade som fan!! Nu sminka vi till Brünass i Gavlerinken somm fan!! Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳 Alla för en ALLA för en 💪💪💪 HÄNG SJÖDDAN I TAKE 😊 VI HÄNG BRÜNASS IKVÄLL 👊👊👊 HALLELUJA 🙏🙏🙏
Bragd-Birger: Håller med till 100%. Varför har man vår bästa sniper i 3:e linan? Lander gör ju också mål ibland, men han passar väl bättre i 3:e!? Hur tänker Olli?
Zoogin62: Visst har väl hartmann spelat bättre än Walli o lundmark ??? sjukt att han fick börja säsongen i första o nu skiter man i honom . Klappkass kommentator på det också ......
Bragd-Birger: Nej, ingen hade gissat rätt på dessa kedjor. Tombolan har verkligen varit igång. Mest intressant blir det att se om Kapanen och Hållander kan hitta på något tillsammans. Tycker det är sjukt att Emil P får fortsätta i 3:e kedjan. Han ska vara i topp 2 kedjorna. Hartmann istället för Lundmark kan man diskutera. Hoppas Lundmark lyckas och tar för sig.
söder över: tror att Lander i en tung tredjelajn med matchning mot motståndarnas första hade haft större möjlighet att också såra offensivt.
EP behöver ett lok bredvid sig. Vi har två (bra): Hållander och Wedin. Minst en av dom bör spela med honom. Lander behöver inga lok för att driva sin kedja. Han är en dieseltraktor. Ge honom ett par sarggrävlingar med tacklingsvilja. Wall-E och, i fjolårsnivå, MPS hade varit perfekt.
Tills jag sett det i praktiken och blivit motbevisad är jag övertygad om att det skulle ge laget en betydligt bättre slagstyrka.
Bragd-Birger: absolut. Och Wedin för 3 år sedan hade lätt kunnat tagit Landers roll och fulländat den.
Kommer ihåg hur Wedda fan i mig måste legat på över 80% vunna puckar i sargduellerna. Så är det ju inte riktigt längre. Hållander och Wedda får man sära på om EP ska in där. Då blir det väl Pääjärvi eller Hartmann och då vet jag inte om kemin faktiskt funkar som den Hållander Wedda Lander visade…
Det är ett svårt pussel och motståndarlaget man ska möta påverkar det med…
Tar emot att säga men Näkyvä är våran överlägset sämsta back. Orolig varje gång han är inne på isen. Han hänger helt enkelt inte med i skridskoåkningen.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.
Men! Nu tvingas vi trots allt splittra upp sorgebarnet förstakedjan. Det skapar trots allt en viss spänning, och kanske ett läge där vi måste rulla mer bland forwards. Det borde bli mer svårscoutat för Brynäs. Lyckas vi värka fram ett kryss är jag mer än nöjd på förhand, men detta kan gå fullständigt åt helvete.