Helg Ernest: Nä någon Timråluva hjälper inte mot ofrivilligt håravfall. Ska på apoteket till veckan och träffa en hårterapeut. Hon säger att regain ska hjälpa men både jag och Håkan Södergren är skeptiska.
westerlind: Sandviken AB menar du. Ligger inte långt från Gavlerinken. Lutar åt att Jernverket bjuder undertecknad hamburgare på finsittplats till matchen BIF-LIF när det blir av om två veckor. Jag äter bulle, dricker kaffe och kollar på anslagstavlan hur Timrå klarar sig däruppe i serietoppen.
Leksand hoppas jag ni klår upp på skarpen. Men tyvärr El Maco - Jag har insett hemligheten bakom Timrås framgångar. Ni laddar med hemtillverkad trolldryck!
Som utsänd av Brynäs har jag därför i kväll provdruckit raggargrogg - Timråbonka med citron-Fanta. Mums. Jag blev både pigg, alert och charmig. Nu har jag viderebefordrat hemligheten till Esko, så nu blir vi också farliga - se upp!
westerlind: charmig is the buzzword. En TIK:are går aldrig ensam, tolka det som du vill.
När det gäller trolleri är en man sprungen ur den Kovländska tjälbitna myllan ändå alltid steget före Timråiterna. Så även om jag förstår att du som wannabe experimenterar lite med fuldricka så har du satsat på fel häst, go west, things are better there, ta åttisexan till Kovlands City.
Esko blir nog inte långvarig i Gefle inte. Too bad, jag hade gillat mer att se Onkel Fester få sparken. Mycket mer. Nu åker han runt och vinner med Rögre istället. Rackarns.
El Maco: Försök inte - Både du och jag vet att nu kan det bara gå uppåt för Brynäs.
Jag tycker själv att det är kul att det gått bra för Timrå hittills, men jag var på plats och såg ert farmarlag Nolby träna häromveckan. Visst fanns det fart, entusiasm och spelglädje, men jag hade hoppats att attackvågorna skulle räcka längre än första bytet. Jag såg dock en lovande kille, det var den tonårige domaren. Antagligen en son eller sonson till någon av spelarna.
Nä, kalla in Boorken och skicka ut dem att äta ormar i Kovlandsskogarna, det skulle nog sätta lite fart på era framtidslöften...
westerlind: När TIMRÅ rör sig, står Brynäs och gråter i stum beundran !! Visst har vi en hemlig "fuldryck" i TIMRÅ IK. Det är ju självklart, nu när vi dessutom har engagerat Magdalena i köket. Hon blandar personligen denna fuldryck före varje match, och delar ut den till spelarna strax före första nedsläpp. SÄRSKILT stark kommer hon att blanda till drycken till matchen mot BIF. Deras finske tränare kan få smaka en mugg om han vill. Det är jag säker på att Magdalena bjuder på.
Verkar som det rådit lite delade meningar här i natt...... Kan dock säga att på tisdag kommer TIK för första gången på väldigt länge hämta tre poäng nere i gavlerinken....... TIK är i toppform o BIF är väldigt långt ifrån sitt esse just nu.....
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Gonatt, sov gott ZZzzz