1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591402 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs - Timrå IK 2009-02-26

« · 1131573 Till forumet

Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Startar upp denna tråd nu . OM Skellefteå vinner ikväll så går vi OMgående till slutspel vid poäng på torsdag.

Diskutera =)
Kommentera

Sv: Brynäs - Timrå IK 2009-02-26
Andersson: Jäkligt tuff match, och de enda jag menar med de är att de är en match på bortaplan, fan denna bortamatch borde dom väl kunna ta sig samman och vinna, kom igen Timrå !!!!
Kommentera

Räcker endast en poäng ???

Matchtips

2-3

Målskyttar TIK
Pyörälä
Sonnenberg
De Caaz
Kommentera

Mackelito: ja en pinne räcker om djurgårn tar 0 ikväll
Kommentera

Detta blir min första bortaresa för säsongen men förhoppningsvis inte den sista!
Har ren och skär ångest över matchen på torsdag!
URK!
Denna säsongs serie har varit upp och ner och hit och dit utan någon som helst ordning på något underligt vis...
Nästan så jag igår övervägde att stanna hemma på torsdag då en eventuell förlust inte är lika jobbig att ta framför teven...eller jo det är den väll men på ett annat sätt.DÅ om jag är hemma kan jag ju gräva ner mej i sängen och låtsas som ingenting hänt.Men där nere är man ju tvungen att se sanningen i vitögat på direkten!
Men ! Jag ska så klart ner! Har jag inte kunnat finnas där på bortamatcher under hela säsongen så ska jag i alla fall göra det denna gång då det verkligen gäller
Om det nu kunde vara torsdagkväll och vi åker därifrån med seger!
Kommentera

Ann: Jag vet vems fel det var att vi förlorade igår. MIN!

Jag är sjuk o kunde inte gå. ALLA matcher jag har varit på i EON i år har vi vunnit så allt är mitt fel. Jag erkänner :/
Kommentera

Andersson: fast modo har ju 71P.
Kommentera

Hahl Bundy: Känns tryggt att du tar det som en man, och erkänner dina misstag,,men ta inte det så hårt nu utan gå vidare allt löser sig ändå:)
Kommentera

Harryhaffa: Jag tar allt som en man. Det borde du veta vid det här laget :)
Kommentera

Flyttar avresetiderna hit istället.

E.On Arena 15:00
Timrå C 15:10
Navet 15:30
Kommentera

NYA TIDER

Brynäs - TIK 26/2
200 kr + Entré
Anmälda:57 (2 platser kvar)
OBS! NYA TIDER!!
E-On arena-15:00
Timrå C-15:10
Navet-15:30
OBS! NYA TIDER!!

För att anmäla följ länk!
Kommentera

tobbe_d: Dyrt o hyra buss, 11000 tusen o allt.
Kommentera

Snoop: Vad tänkte du på?
Kommentera

tobbe_d: Din bussvärdslön kanske.
Kommentera

NYA TIDER

Brynäs - TIK 26/2
200 kr + Entré
Anmälda:57 (2 platser kvar)
OBS! NYA TIDER!!
E-On arena-15:00
Timrå C-15:10
Navet-15:30
OBS! NYA TIDER!!
Kommentera

Snoop: Vad vill du ha sagt med det? Tror du att vi tar ett överpris ?

Ring ceris och hyr en buss vettja
Kommentera

actionleif: Påpekade att de är dyrt att hyra buss, så enkelt vare med de.
Kommentera

T T: bussvärdslönen är sky hög ska du veta!:P
hihi
Kommentera

tobbe_d: Sweet :D Vad får jag då? Som kommer vara din överordnad på Brynäs resan?
Kommentera

jens_88: Du hade fått en halv öl av mig, men lutar mot att jag stannar hemme!
Kommentera

Yellowcard: Du har missat en liten detalj... Jag vet var du bor, åk till Gävle nu så slipper vi hela detta med att jag måste komma ner och hämta dig med våld
Kommentera

jens_88: ähh du var försupen och min adress är nog ett minne blott!=)
Kommentera

Yellowcard: Äh det var bara bakre delen av bussen som var full.. Resten minns nog ;)
Kommentera

jens_88: Speciellt den bakre vänstra delen....
Kommentera

Yellowcard: Han kom in på matchen iallafall :P
Kommentera

jens_88: hehe med all rätt och styrde klacken=) Näe fan är näst intill pank och får löningen på fredag, vette fan hur jag ska ha råd med bensin till matchen=P Får nog ta och ringa morsan imorgon.....
Kommentera

Vem tror ni är Timrås målvakt på torsdag ? Challe får nog svårt att bestämma sig.
Kommentera

Andersson: Tror inte challe vågar säga "nästa match står du Magnus" han blir ju bara skadad då =P hänt två ggr nu vha :P ? varje gång han skulle få chansen efter en bra insats, synd om pojken!

Tror han väljer efter träningen och hur bra självförtroende dom har mot Brynäs.
Kommentera

Andersson:
Men vem tror vi står i bifkassen på torsdag ?
Kommentera

Per HApps: och vart tror ni Sundlöv står på torsdag?
Kommentera

Blizzard: som Maskot i Brynäs klacken.
Kommentera

Per HApps: antagligen Markström , men de är vid närmare eftertanke 50/50
Kommentera

Andersson: Målvaktsbyte efter halva matchen låter bra.
Kommentera

Andersson: Markström eftersom Lindbäck skall till oss
Kommentera

Andersson:

Ja de blir tufft som faen. läste dagbladet idag, och skämms lite över hur Timrå Skriver. det blev för dyrt.
känns som att imrå satsar billigt även kommande år. med tanke på att halva laget sticker va ska dom då locka med..
Hur skall vi få klass spelare att komma till Timrå Igen:.

Typiskt Timrå. ska va så billigt som möjligt.
Ja palar inte denna press även nästa år, harva i botten träsket hela säsongen!
ORKAR INTE. det ser bara sämre ut.

vi måste börja satsa någonstans för att vinna.!!!!!!
Kommentera

keni:
Visst känns det lite som att ledningen kommer vara supernöjda med denna säsong hahaha
Kommentera

keni: Eller så har dom andra alternativ och just den här killen hade ett "pris på sitt huvud" som man inte ville gå över.
Med tanke på att hela sportvärlden kommer att få sänka sina lönekostnader pga finanskrisen, så är det väl inte konstigt att man säger att en spelare blir för dyr.

Var det inte bl.a basketligan och finska hockeyligan som hade planer på att sänka lönerna med 25-30%?
Kommentera

Maggan: Jo kanske men ändå känns det som att man vill satsa low budget el hur..
De vi behöver nu är klass spelare och jobba Timrå uppåt i tabellerna nu när de flesta försvinner.

annars tar ju de 4:a topplagen alla spelare
Kommentera

Med ca 5500 åskådare/match så blir det ju såhär. Timrå kan ju inte ha samma lönekostnader som LHC, HV71, FBK, Frölunda. Svårare än så är det ju inte. Tycker det känns bra att dom har en ledning med ekonomiskt tänkande och inte bara sportsligt tänkande.
En arena i Sundsvall är nog ett måste om Timrå ska hänga med i utvecklingen.
Kommentera

keni: Njä, det tycker jag väl inte att det känns som. Som sagt, med tanke på hur oroligt det är på finansmarknaden så kan vi nog få se sena kontraktsskrivningar över hela landet, Europa och även "over there".

Visst vi kommer med största sannolikhet tappa Pyrre till NHL. Men tänk större.
VI, Timrå IK kan lyckas få över en spelare till NHL, nästan varje säsong. Med andra ord så kan man lyckas i Timrå = bli mer eftertraktad. Då blir det lockande att spela för klubben.

De "stjärnor" som kommer hit enkom för att tjäna pengar och som sticker till nästa bäst betalande förening efter en säsong. En sådan spelare skulle aldrig visa samma karaktär som t.ex. Krykov, Sanny, Manderville.
Så frågan på kniveggen är; hjärta eller pengar?

Då tar jag helst dom med hjärta alla dar i veckan.
Kommentera

keni: Jag tycker inte heller att de känns så jäkla kul att Timrå bara kommer "delta" nästa säsong, de känns rent ut sagt förjävligt, men alla lag kommer att behöva dra ner på lönerna nästa säsong tom LHC,FBK osv.Finska ligans lag kommer tex sänka lönerna med 30-40% nästa säsong och då har dom redan sämre snittlön i den ligan än vad Elitserien har så supportrar i Finland har de nog lite jobbigt också, så de känns lite jobbig för man vill ju att Timrå ska ha ett lag som kan va med o bråka om guldet annars känns de ju lite meningslöst på något sätt, men nu får helt enkelt linkan visa prov på sin skicklighet genom att bygga ett slagkraftigt lag för mindre pengar.
Kommentera

Matchtips

BIF 2 TIK 2

Mål BIF : Dackell , Hansen

Mål TIK : Pyörälä , Bogg
Kommentera

keni och Snoop: Vem har sagt att det blir lågbudget rakt av och att TIK bara kommer att vara med och "delta" kommande säsong? När man gör allt för att förlänga med Bagarn och Lehto och jobbar på att få hem Sanny så måste man prioritera. Dessutom ska det in en förstecenter av rang.
Kommentera

Andersson:

Matchtips:

Brynäs - Timrå 3-1

Målskyttar BIF: Jonsson, Widing, Dackell
Målskyttar TIK: Lehtonen
Kommentera

Ambroo: Jag är imponerad att du fortfarande orkar. Jag försökte också ett tag med insåg att att det var mission impossble så jag la ner. Keep it up!
Kommentera

Mappe: Hur menar du då? Att jag fortfarande orkar tro på ett liv efter detta eller att jag fortfarande orkar debattera med vissa?
Kommentera

Skitstöveln:

Matchtips:

Brynäs IF - Timrå IK 2 - 4

Målskyttar BIF: Widing & Dackell

Målskyttar Timrå IK: Lello,Pyörälä,Hynning & Wandell
Kommentera

Snoop: Dom har fått order av TJ att torska.
Han chansar på ett avgörande hemma. Direkt avgörande hemma match garanterat fullsatt
Kommentera

Tvåtallar: Det låter väldigt konspiratoriskt och riskfyllt. Tänk på vad mycket potentiella slantar från ett eventuellt slutspel som han då sätter på spel om det misslyckas ;-)
Kommentera

Tvåtallar: Skulle inte tro de då ;) Men han kanske säger så till spelarna så kanske dom vinner på bortaplan för en gångs skulle istället då :P
Kommentera

Tvåtallar: Jag har mejlat "Nubben" och beordrat 6p av dem torsdag-lördag. Han svarade att han skulle förmedla detta till Dahlén. Så alldeles oavsett, om Ricky Räv, Nicke Nyfiken, Kalle Anka å de andra gör sitt jobb så lirar Timrå slutspel...
Kommentera

« · 1131573