1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590316 inlägg · 6217 ämnen

Brynäsmatchen

« · 179677 Till forumet

Sv: Brynäsmatchen
ernie eagle: Du vet att i slutändan är det Alltid jag som har rätt ;D
Kommentera

Jag: Nej du var inne på rätt spår för en gång skull...*skrattar*
Nej skämt åsido nu var jag elak.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

ernie eagle: Då var jag inte helt fel ute när jag försökte förklara min version då.
Kommentera

TITAN: Det var ett jäkla tjafsande om medlemsskapet. Allt hänger på att arrangörerna för motståndarlagen vill ha koll på vilka som kommer och utifall att det skulle hända någonting t ex en olycka eller slagsmål (vilket är nästintill en utopi i Snälla Timrå) men ändock måste man gardera sig. Och det är faktiskt ett krav som SK fått på sig Hockeyligan där samtliga elitklubbar finns representerade och i bästa samförstånd har man lämnat en skarp rekommendation om detta att samtliga officiella supporterklubbar bör ha medlemskrav på sina resor för att underlätta för dels vakter, poliser, publikvärdar, funktionärer m.m.

Det är alltså inget påhitt från Supporterklubbens sida och sen så vill även Timrå IK (huvudsektionen) att vi har det på här viset. För att underlätta det administrativa arbetet. Så vi följer bara rekkommendationer.

Vi kan ju ta ett annat ex oxå. Det finns ju dom som vägrar betala fackavgiften på sina respektive arbetsplatser och absolut inte vill ansluta sig. Men om det t ex skulle bli en "lock-out" och därmed strejk så kommer dom likt flugor kring en sockerbit uppstickandes från alla möjliga håll och kanter och man funderar för ett ögonblick varifrån alla egentligen kom och vill ta del av kakan och få sin beskärda del av strejkkassan. Detta till trots att dom inte är medlemmar. Visst låter det befängt! Att åka snålskjuts på andras bekostnad och sen när det är dags att leverera godbitarna då ska även snåljåparna vara med på ett hörn och dela på den stekta grisen.

Sånt sticker mig nåt djävulskt i ögonen.

200kr är "peanuts". Det är bara att ställa in en krogrunda så har ni medlemsskapet som i en smörask.

Enkelt. Javisst hur enkelt som helst.

Vi säger så.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Dream Team: Dommaren,Stefan Danielsson,var det han som dömde TIK-SSK?
Kommentera

Dagens domartrio:

Referee: Danielsson, Stefan
Linesmen: Andersson, Åke
Näslund, Magnus
Kommentera

Dream Team: Nej nej nej, det tål inte min mage!
3 p o rock´n roll på isen från grabbarna!

Åsså en massa härliga tryckare upp i sargen på Kaffebönorna, vem dömer? :)))
Kommentera

claesw: Det kanske blir straffar igen....??
Kommentera

250kg kärlek: Exakt, bättre fyllda bussar än halvtomma.

Alla till ladan, vare sig man är medlem eller inte gäller södra stå !

TIK-Power
Kommentera

lion:
Nej, nej. 2-3 slutar ju matchen...Sist hade vi ju er i brygga där uppe. God fortsättning!
Kommentera

nu snart drar dt hop sej tills Brynääsarnarna får styk...
Kommentera

TITAN: Nehej, du vill inte var medlem. Men du vill åka på en resa som andra personer som är medlemar arrangerar. Så synd då.

Men visst, kör dubbla priset för ickemedlemmar då, men på vilket sätt skulle det göra en skillnad? Eller ta själv ett initiativ och hyr en egen buss och trumma ihop folk, om det skulle varit tusen personer som skulle åkt utan medlemsskap så kan det ju inte vara något problem att hitta femtio pers till det?

Någonstans är det så att supporterklubben bedriver en verksamhet som bland annat omfattar att ta ekonomisk risk för att arrangera bussresor. Det ska finansieras på ett eller annat sätt och medlemsavgift är ett sätt. Deltar man i supporterklubbens arrangemang tycker jag att medlemsskap är en självklarhet. Om fler betalade skulle avguiften förmodligen kunna hållas nere också vilket alla tjänar på.

Sjalvklart handlar det inte om att vara större eller mindre supporter för det sitter inte i det inplastade medlemskortet.
Kommentera

250kg kärlek: Klockrent!
Kommentera

Det där med att vara en större eller mindre supporter för att man är med i supporterklubben är horribelt. Klart att man är lika mycket supporter om man inte råkar vara med i SK.

Det finns många olika anledningar till varför man inte är med i SK. Ekonomiska kan vara en sak men kanske också sveket som en gång fanns.
Jag själv har inte varit medlem på många herrans år. Men som det ser ut idag, med lite mer ordning och reda i supporterklubben kan man börja tänka sig ett medlemsskap. Jag tycker redan att det finns enorma krafter i SK som gör att man börjar titta ditåt igen.
Däremot älskar jag Timrå IK precis lika mycket som er andra - trots utanförskapet.

Vad gäller resor för de som vill åka men inte är medlem är jag rätt säker på att antalet skulle öka, även om priset skulle vara högre. Men att INTE få åka för att man inte betalat 200 kr i medlemsavgift känns lite som man stänger ute en del supportrar.
Kommentera

örnie: Oj då, och den resan var jag på. Ja man kan ju undra i vilket tillstånd jag befann mig i. Typiskt
Kommentera

Jag: Om du menar resan till övik den 19/10 så gick det två bussar up ville bara säga det

Tik står när dom andra faller
Kommentera

Jag tycker inte att man blir mer supporter om man har medlemskort eller inte. Självklart skall man vara medlem för att få åka med på resorna. Jag har för mig att om det skulle hända något på en resa och man inte är medlem är det inte säkert att det går att ordna på ett vettigt sätt. Och detta skulle vara lättare för buss och supportervärdar att fixa fram och det skulle bli något strul. Jag är inte säker men jag är nästan 99 % säker på att Ingela nämnt det för mig.

Däremot tror jag att många kan tycka att det blir lite häftigt att lägga ut 200 kr extra för en resa. Det blir billigt och bra i längden men om det är för en resa kanske de blir något negativa. Ta tex resan till Ö-vik. Det var sagt att det skulle upp iaf 2-3 bussar, men det blev en buss. "Om du är medlem i SK åker du för halva priset" Många ggr tänkte jag fel och trodde att det inte var ngt tvång att vara medlem. Resan 60 + Inträde 50 + Medlemskort 200 = 310 kr til övik fram och tillbaka när man tar sig till sthlm för 300 tur och retur. Vad kostar det inte att åka till Ö-vik då?

Ville bara påpeka det.
Kommentera

örnie: Det kan jag hålla med om, att det är kul på resorna men...
Jag har tre st till i familjen som är minst lika stora SUPORTRAR som mig och betala medlemsavg: för fyra och sedan resor för fyra nä.. men om det likt HV anordnades kanske en eller två resor för alla då skulle vi också åka med.

Älska Timrå IK
Kommentera

wesse: Är det du som tränade med kenneth isåfall säger jag inge mer för då är du en supporter men lyd ett råd av mig offra 200 riksdaler och bli en stolt medlem i sk
Kommentera

wesse: Det är ju supporterklubben som ordnar resorna och är det bara medlemmar som åker så har man ju bra kontroll på vilka alla är. Vet inte om det är därför som det är medlemstvång, men jag tycker att det är bra och jag tror inte att det skulle komma så många fler på resorna om man tog bort "tvånget".
Kommentera

wesse: Okej, då är det lugnt. Men bli medlem i SK också, det är trevligt... =)
Kommentera

Knylan: Håller med dig här Knylan varför inte anmäla sig till SK och stödja den för det är faktiskt dom dom står för ansvaret av resor mm Hade vi inte haft SK så vore det nog ganska dött när det gäller att visa sitt stöd för laget utåt så om jag får säga så är det en självklarhet att vara medlem i sk. Och tro mig det är vansinnigt kul på resorna man missar mycket
Kommentera

Knylan: Vänd på det istället.. vad är grejen att vara med. Jag är oerhört mycket stolltare att vara medlem i Timrå IK och att få vara ledare åt ett av våra ungdomslag.

Älska Timrå IK
Kommentera

wesse: Det verkar vara som att ett medlemskap i SK är något man inte är stolt över, jag är jävulskt stolt över att vara medlem i Timrå IK Supporterklubb. Sen så vet jag inte, men det framgick nog inte speciellt bra att jag vet att man kan vara en supporter och inte stå i klacken, men om man nu är en riktig supporter, varför inte vara medlem i SK för? Det är grejen jag inte förstår.

Det finns tydligen två läger, dom som är medlem och är nöjd över det, och dom som inte är det, tänker inte bli heller av någon outgrundlig anledning. Om vi bara vore ett läger så vore allt så jävulskt mycket bättre.
Kommentera

wesse: äntligen en vettig synpunkt
Kommentera

wesse: Håller fullständigt med dig
Kommentera

Knylan: Vad är det för jävla skitprat om riktiga Supportrar. Jag är nog fan mer supporter än dom flesta i SK. Jag hejar skriker och lever om även om jag inte står i klacken och har inte missat många matcher sedan 1980. Så då du pratar om supporter så är inte det något som SK har patent på.

Älska Timrå IK (även om vi som inte är medlem i SK)
Kommentera

TITAN: Men snälla du, varför i helvete är du inte medlem för då? Måste få svära lite, är en gnutta irriterad.

Är man en riktig supporter så är man medlem i SK, känns rätt självklart. Låter som ren idioti från din sida, du kan betala det dubbla för resan men vill ändå inte vara medlem? Medlemskap för vuxen går på 200 spänn.

wesse: Visst kan det vara bra att ha en resa utan medlemstvång men förmodligen så kommer minst 50% av resenärerna vara såna som inte åkt på en resa förut, kanske 2-3 bussar innehåller riktiga supportrar. Men det återstår att se, får återkomma efter dom gjort sin resa. Det kan ju bli så att dom helt enkelt blir för många, hur blir man då det frågar ni er? Jo att klacken blir för stor så att dom som skriker blir för utspridda så att det istället för att det blir ett satans drag så dör det ut, dom i ena kanten av klacken hör inte ett skit av vad de på andra sidan skriker osv, men det kan också bli helt underbaaart för att citera Fnaskkungen.

Som slutsats så tycker jag att man givetvis ska vara medlem i SK, men jag vet inte, det kanske skulle bli ett positivt resultat om man körde utan medlemstvånget någon/några resor som försök. Men det är också som så, vill man verkligen åka på en resa så är man oftast medlem i SK genom att man då har ett brinnande intresse för TIK och SK och därigenom tycker att ett medlemskap i iaf SK (jag är bara medlem i SK, vet inte ens vad det kostar att vara medlem i TIK) är hur självklart som helst. Punkt slut...

Börjar förresten bli förkyld, min kjolrajd på lördag kan ge feta konsekvenser som det ser ut. Kommer att låta som B Magnusson i halsen om jag skriker. Mamma säger att det är farligt att skrika när man är förkyld, jag säger att man kan få cancer av att tälja små heilande Hitler-wannabees, diskussionen slut. Äh fan, puss.
Kommentera

El Maco: har inte ett skit å göra med pengar...jag har missat EN match sedan -95.
jag kan betala det DUBBLA för att åka med bussen...
MEN, jag vill INTE vara medlem.
VARFÖR, om jag BETALAR(kanke det dubbla mot en medlem), får jag inte åka med?
Kommentera

wesse: Seriöst? Hur gick det att fylla ett helt tåg för ett par år sedan med samma medlemstvång.

Vad är problemet? Är det slantens storlek? Konstigt att ni har råd att gå på hemmamatcherna i så fall.
Kommentera

TITAN: Din attityd tycker jag är en otrolig tråkig inställning. Vaför inte stötta Supporterklubben med hjälp att bli medlem, sammtidigt som du hjälper laget på isen genom hejarrop?
Men alla har ju rätt till att använda hjärnan på olika sätt...

Älska Timrå - inte hata.
Kommentera

TITAN: Supporterklubben arrangerar en resa för supporterklubbens medlemmar. Vad är det för konstigt med det? Är du Timråsupporter så förstår jag inte varför varför du inte betalar medlemsavgift till både föreningen och supporterklubben.
Kommentera

TITAN: hörde att Kapanen var sjuk i influensa , kommer inte att spela mer före Nyår
Kommentera

wesse: Jag tycker att detta krav på medlemskap dödar detta med resorna!!!!

detta skit, å då menar SKIT, med att man "måste" vara medlem...
Tiitta på BSKV= brynäs supporterklubb väst( de som bor i GÖTEBORG med omnejd

Vet ni vad de gör??????????????????????????

OM BRYNÄS MÖTER ETT ANNAT LAG I GÄVLE....
INGET SATANS KRAV PÅ MEDLEMSKRAV, VILL NÅN, SOM ÄLSKAR LAGET DE MÖTER, FÖLJA MED SÅ FÅR DEM DET........
LÄGG NER KRAVET PÅ MEDLEMSKAP...INGEN KRÄVER DET...
Kommentera

TITAN: Håller med, gör som HV dom far till Stockholm utan medlemstvång och fick ihop tusen pers. Skulle säkert bli en massa bussar härifrån också om det inte var medlemstvång.

Älska Timrå IK
Kommentera

utan krav på medlemskap åker jag med,,
Kommentera

Maggan: men hallå, ni kan inte fylla en buss, varför detta krav?

det är löjligt...
Kommentera

TITAN: Du har tydligen inte åkt på någon supporterresa dom senaste tre åren iallafall.... Kanske dags att bli medlem och att åka med på en?!
Kommentera

Varför detta crap att man måste vara medlem för att få åka med supporter-bussen?
Kommentera

Brynäsmatchen
Hur många är det som ska till Gävle på lördag?+
Hur många anmälda
Kommentera

« · 179677