1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590622 inlägg · 6217 ämnen

Challes j-vla skitsystem!!!

« · 956270 · » Till forumet

Sv: Challes j-vla skitsystem!!!
Laken:Charles Berglund,,förstår du Laken!!
Kommentera

JimmyH: Jo men varför börjar man spela så sista 15 minutrarna av sista perioden? Vart var den 100 procentiga kämpaandan tidigare under matchen?

Det är ju ett av våra problem, vi är bra och kämpar järnet bara under vissa delar av matcherna.
Kommentera

Långben: Vi ligger fyra p.g.a. det kanske bästa spelarmaterialet någonsin. Alltså om man ser namn för namn.
Kommentera

Foyn: Ja, äntligen fick vi se en Jonte visa känslor, attityd, aggresivitet!
Kommentera

the_dude: Tenkrat skulle ju ha bra handleder vara en riktig målsniper vad många piskade ut i tidningar och snackade om!isså fall vilken liga spelade han i då!nån knatteliga i tjeckien!:):)
Kommentera

andyo: Kräver inte du det av varje spelare med deras löner? Att de ska ge allt/sitt bästa hela tiden?
Kommentera

Foyn: Vi räcker till på forwardssidan o även backlund håller tillräcklig nivå för att kunna gå långt i ett slutspel...

backsidan däremot den hållar absolut inte klass för att gå hela vägen iallafall som den backsidan ser ut idag
så däri ligger vår möjlighet i år att det tyrots allt går att få tag på någon backförstärkning...roligt iallafall se Seb. Erixons orädda spel han har just sånt spelsinne som behövs men ännu inte fysiken riktigt dock ändå känndes det som ett riktigt lyft när han kom in....
Kommentera

250kg kärlek: Har skrivit det förr:

Jag ser inget motsatsförhållande i att vara ett offensivt, frejdigt lag och att samtidigt vara framgångsrika.

Har alla läst det nu?
Kommentera

Laken: Möjligt svar på punkt 2:

Dålig tajming i bytena. Man blir ensam kvar mot hela motståndarlaget och man tycker väl att det är bättre att satsa framåt.
Kommentera

Här är en julklapp från Jyri Marttinen efter att han avgjort mot vårt älskade modo:

– Jag gillar den enklare typen av hockey vi spelar, den liknar den jag är van från Jyväskylä. I Timrå krånglade man till det alldeles för mycket. Och så får jag ju spela här, säger han.
Kommentera

Laken:
Nu är det ju lite granna så att kaka söker maka.
Det vimlar av folk därute som älskar att negga ner. Och om du ger dem vatten på kvarn så kan du få höra hur många neggoversioner du vill.
Snälla laken... Försök att visa liiiiite nyans. Vi ligger ändå fyra i världens näst bästa hockeyliga.
Vilken jäkla tur för din egen hälsa att du inte är dalmas.
Kommentera

Långben: Ja, det är helt otroligt att vi ligger fyra i serien med en sån otroligt dålig tränare, för det är ju inte laget det är fel på. Hade vi haft kvar Kenta hade vi ju vart obesegrade och 100-0 i målskillnad, sen så hade inte vaktmästarna behövt spola om isen i pauserna för spelarna hade kämpat så otroligt att svetten spolat isen istället.
Kommentera

Foyn: Håller inte med.

Flera andra lag har en ganska svag backsida om du tittar namn för namn.
Jag tycker Backlund har varit klart godkänd denna säsong.

Nej, vi har ju inte ens en spelbyggnad att falla tillbaka på, hur kan du då påstå att vi är offensiva??? Jag ser oftast tre scenarion.
1) Vi slår ut ut pucken i mittzonen.
2) EN spelare försöker åka igenom halva motståndarlaget.
3) Vi dumpar ner pucken i anfallszonen (kanske det bästa alternativet?).

(Självklart hårddrar jag det lite).
Detsamma!
Kommentera

Ni kan få Bäckman alldeles gratis :)
Kommentera

Laken: Idag fungerade det så till vida att vi kunde skapa tryck och skapa chanser. Tyvärr gjorde vi inte mål. Baklängesmålen var alla skapade av individuella misstag på ett eller annat sätt.

Så det jag vill mena med det är att kämpainställningen var där, så även med anfallsspelet. HV71 gör inte lika många misstag, därför vinner dem. Det var jämt i två perioder och vi var överlägsna i den tredje perioden, HV försökte stänga matchen i mittzon men vi var för bra så det blev satta under stor press och drog på sig utvisningar.
Kommentera

Blir så jävla irriterad, Tenkrat skjuter aldrig och kommer aldrig i bra lägen även fast han har en bra bössa, har så enormt stora förhoppningar på han så jag är riktigt besviken hittills.
Kommentera

Laken:challe måste få ihop laget Timrå IK det har han inte fått till ännu!fast vi ligger 4 i serien!
Kommentera

Per HApps: Nej, jag diskuterar. ;-)
Kommentera

Foyn: Ja, det var underbart att se faktiskt. Mycket viktigt. Dock lite sent.
Kommentera

JimmyH: Riktigt.

Den uppfattningen får jag av alla möjliga, av kompisar, av kollegor på jobbet o.s.v.

Men snälla nån! Läs tråden från början Ambroo har redan förklarat vad spelidén är och vad den ska mynna ut i MEN DET FUNGERAR JU INTE!!!
Jag skiter i vad tanken är om verkligheten visar någonting annat.

Vi har gjort bra matcher när vi kan ligga på kontring och lita till vårt försvarsspel. När vi ska lita till vårat eget grundspel (mot sämre lag) fallerar det.

En spelande back saknas, det har nog alla sett.
Kommentera

Kvällen absoluta höjdpunkt var ändå att Jonte tog en fight och vissade lite hjärta ! Faen va glad jag vart när han boxa ärketönten Ledin på läppen ! Mer sånt Jonte så vi får se ditt gamla jag....
Kommentera

Laken: hela matcherna, varje byte? är du av den åsikten att timrå verkligen gjorde det varje match förr i tiden? vissa är konservativ i sitt tänkande, men du får ju vilken grå kd-nisse som helst att se ut som en grön hippie.

det va bättre förr säger du, det sa man även då ska du veta.
Kommentera

Laken: Nja, inte orolig, men fundersam. Jag håller med dig i mångt och mycket. Laget - som de spelat i 30 omgångar - kommer aldrig att nå längre än en semi. Laget uppvisar en osäkerhet som aldrig kommer att räcka.

Du talar om frejdighet och anfallshockey som psynonymt med Timrå IK. Som på den gamla goda tiden. Är det vad som gäller för att du ska fortsätta älska Timrå IK? Eller är ett SM-guld med "tråkkhockey" att föredra? Jag längtar efter ett SM-guld oavsett det är ett tråkigt sådant eller ej. Men jag håller med dig i valda delar. Som det ser ut just nu blir det respass rätt tidigt.

Den ojämnhet som laget uppvisar skapar oro. Det har spelats 30 omgångar. Det är dags att se linjer, tanke och ideér i spelet.
Kommentera

Laken: Du har rätt att vara lite arg nu. Helt klart.

Foyn: Precis som hela laget åker ju Backe berg och dalbana. Kan ju vara så enkelt att detta hänger ihop.

Sista perioden är riktigt bra. Då var det "old Timrå" igen. Tyvärr saknades ju det viktigaste........ Mål och självförtroende.
Kommentera

Foyn: Vinner vi alla matcher så borde vi i alla fall ha chansen tycker jag.

Men det är långt kvar till det där ska avgöras, häng inte upp er på det där.
Kommentera

Laken: Lite oroande är det väl. Men vi har mycket mer att ge. Jag förstår bara inte att folk orkar lägga energi på det som varit, satsa framåt istället!
Kommentera

JimmyH: Om det händer så bjuder jag på en NHL resa till Detroit. Jag snackar med Z så fixar han kungplatser i Joe Luis !
Kommentera

JimmyH: Jimmy vi kommer inte vinna SM-guld ! Orsak? Inge PP backar och målvakt.... Finito
Kommentera

JimmyH:faan Smguld nu börjar det likna nå!
Kommentera

Långben: Oj, du hann visst svara på frågorna (onödigt av mig att ställa de igen då)...
Jag hoppas verkligen du skämtar på den första frågan!? Mot Mora slet vi ju som djur efter 4-1 målet...

Jag pratar om att kämpa HELA matcherna, varje byte. Nuförtiden känns det som då och då, lite här och där.
Kommentera

Laken: Jag tycker grabbarna kämpar. Problemet tycker jag är att våra backar är för oskickliga samt att vi har en målvakt som är upp å ner. 2 billiga mål idag...

Vi är fortfarande ett offensivt lag. Kolla på andra lag i den här serien... Challe har mitt stöd.

God Jul
Kommentera

Laken:
Men snälla, andas i en papperspåse för du hyperventilererar.
Kommentera

Laken: Vinster tillkommer till 95% av matcherna i ishockey av ett bra försvarsspel. Det är inget konstigt.

Du borde helt klart börja prata hockey med fler personer om du får den där uppfattningen hela tiden.

Den röda tråden eller tanken är att anfalla med fart och att pucken ska så snabbt som möjligt genom mittzonen för att på sätt kunna skapa tryck och målchanser. Defensivt vill vi gärna att pucken ska fastna i mittzon och på så sätt vända spelet.

Inga konstigheter. Vi har gjort bra matcher, ofta mot topplag dessutom, det är mot lagen på den undre halvan som det ibland inte riktigt sett ut enligt planen.

Men vi ligger 4:a och har fortfarande alla möjligheter att vinna SM-Guld som jag ser det. Kanske att det saknas en spelande back och en tuff forward. På forwardssidan finns det dock aspiranter på den rollen.
Kommentera

Postar mina tre frågor igen!

Kämpar vi hårdare än motståndarna under 60 minuter per match?
Är vi ett offensivt och frejdigt lag?
Har vi en speluppbyggnad/ett spelsystem som fungerar?
Kommentera

Laken:
Kämpar vi hårdare än motståndarna under 60 minuter per match?Japp..
Är vi ett offensivt och frejdigt lag?Ibland när lönen har kommit då flyter det på....
Har vi en speluppbyggnad/ett spelsystem som fungerar?Ja om man gämnför med ett rinkbandy lag då ser bra ut..:)
Kommentera

Mycket av det jag skrev i början av den här tråden stämmer ju än idag, ca. 2,5 månader senare...

Vakna! Är ni inte oroliga?
Kommentera

JimmyH: JA!
Jag såg en 100 procentig kämpaanda i 15 minuter av den sista perioden idag. Det håller inte. Jag kräver det varje minut, varje match.

Timrå kämpade hårdare än motståndarna förr och då var det också lättare att acceptera förlusterna. Så är det inte längre.

Timrå är inget offensivt och frejdigt lag denna säsong! Jag pratar med folk nästan varje dag som håller med i den uppfattningen. Vinsterna man tagit har ju ofta tillkommit p.g.a. ett bra försvarsspel.
Kommentera

Jensen_12: Då ska vi se... Är det inte lite oroande om man inte kan se en röd tråd i spelet efter 30 omgångar...?
Kommentera

Laken: Tycker du verkligen att det var fel på frejdigheten och kämpaandan idag?

Då förskönar du verkligen det "gamla Timrå". Förlusten idag var mer inriktad på individuella misstag och oförmågan att trycka dit pucken då det behövs. Vi skapar helt klart tillräckligt mycket tryck och chanser för att vinna.
Kommentera

Laken: Man kanske inte ser en röd tråd än, men vi har vunnit då vi inte spelat bra alls. Så jag tror att vi blir bättre efter nyår och börjar utmana HV71 i tabelltoppen på allvar.
Kommentera

Laken: De målet ska inte ske, Backlund ska ta på sig målet, man släpper ALDRIG första stolpen...
Kommentera

Mathias: Jag har inte sett någon repris men det kändes lite billigt alt. oturligt.

Men ser ni inte själva det jag ser?

Kämpar vi hårdare än motståndarna under 60 minuter per match?
Är vi ett offensivt och frejdigt lag?
Har vi en speluppbyggnad/ett spelsystem som fungerar?
Kommentera

Laken: Är Backlund godkänd vid 4-1 måler också?
Kommentera

Jag skyller inte på domaren.

Jag tyckte Backlund var godkänd.

Jag skyller inte på våra backar.

Challe har nu haft 30 omgångar på sig och jag ser fortfarande ingen röd tråd hur vi ska spela! Vi har fortfarande inga uppspel. Vi kommer fortfarande inte samlat i anfallsspelet. Vi dumpar fortfarande bara ut pucken i mittzon.
Dessutom, vi kämpar fortfarande inte lika hårt som motståndarna.
Vad har hänt med mitt kära Timrå IK???
Vi är ju inte ens längre offensiva och frejdiga! Vad hände med dessa ledord?

Någonting måste göras under uppehållet!
Kommentera

Ambroo: ja, men spelar laget sömnigt så blir de ju att man skriver sömniga inlägg..
Kommentera

superfalle: jo, jag kollar på alla matcher, tack tack
Kommentera

superfalle: Ditt inlägg 13.27 var riktigt bra. Där var du på tårna.
Kommentera

Finns väl egentligen inte så mycket att tillägga i 'Kenta-var-bästigast-och-Challe-bloggar-trav'- tugget. Innan vi reser statyn bör vi dock komma ihåg:

- Kenta coachade bort oss från slutspelet 04/05. Trots det kanske mest välkomponerade lagbygget i modern tid beordrades såväl hängslen som livrem, och skitnödiga spelare gav bort initiativet till mediokra djurgårdare. Som grädde på moset lirades en iskall Kipprusoff framför en inhoppande - och sedvanligt briljant - Kapanen.

- Kenta spelade sönder fjolårstruppen. Oavsett skadeläge - ibland med knappt tre fulla femmor - vägrade han konsekvent spela en avlastande juniorkedja. Resultatet blev överbelastningskador på bl a Hahl, och tröttkörda/matchotränade spelare i slutspelet. Samt en jävla massa panikvärvningar.

Sedan finns väl smådetaljer i form av coachande under match - time out, någon? - och inspelning av juniorer i allmänhet. Notera dock: jag gillade Kenta som fan. Men jag tycker att de postuma hyllningarna här inne ibland ter sig löjeväckande. Allt tar slut. Och jag tycker att Challes förtjänster - främst vad gäller attityd mot juniorerna, något som verkligen tar föreningen in i en ny och nödvändig era - förtjänar en större respekt.
Låt oss se var säsongen tar vägen. Och låt oss också inse: inte ens vi är för fina för att förlora mot lag på den undre halvan. Kan LHC, FBK, HV och gänget kan vi. Även om vårat lag på pappret givetvis ska leka hem hela klabbet på en räkmacka. Heja Färjestad.
Kommentera

the_dude: Det som verkligen är förjävligt är att man inte kan undgå att läsa såna här inlägg emellanåt. Det är nästan så att man nickar till vid tangentbordet...
Kommentera

the_dude: kolla på kvällens match då .. en match mot ett bra spelande lag... timrå kommer att vara på tårna....
Kommentera

« · 956270 · »