1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590783 inlägg · 6217 ämnen

Christian Sjögren!!!

« · 188257 Till forumet

Sv: Christian Sjögren!!!
lizzard: Okej... men det är väl standard på liknande saker att allt går igenom klubben...
Kommentera

Tycho: Tror att Freddan menade att han inte har gått ut med en ursäkt stod på text tv att han vägrade kommentera det..
Kommentera

FreddanVF: Jag tycker hellre att det är ett olycksfall i arbetet. Det var en dum satsning men Sjögren hade bestämt sig att tackla ett par sekunder innan bulan ställde ryggen emot. Han satsade ordentligt och hamnade ovanför bulans axel, detta gör att armbågen far ut istället för axel mot axel. Obetänksamt men inte så fult som alla vill få det till. jag säger 3-4 matchers avstängning.

Lätt för han och be om ursäkt när han har Fredrik Svenssons hanske i ansiktet.
Kommentera

willysson: Har du sett en armbågstackling nån gång över huvudtaget? En armbågstackling är när man tacklas med armbågen i ansiktet. Det som Sjögren delade ut var ett rent överfall. Det finns sånt som Boarding och farligt spel. Det kan även ha varit Checking from Behind. En Boarding kan ge 5 min + matchstraff. Sen att det ger 15 matcher är helt rätt. Om det blir så.. Om du tittar på bilderna så ser du hur han tar fart med armen och trycker till överkroppen/huvudet med full kraft rakt in i sargen.
Det var en spelare i Scandinavium, en bortaspelare som var uppretad och i stridens hetta slog en linjedomare svagt i ansiktet. Han fick 5 matcher och han såg inte ens vem det var han slog till han trodde det var en spelare i andra laget som höll i honom.

Det var ingen vanlig utvisning. Varför tror du det finns sånt som disciplinnämnd om det inte är sånt här dom ska bedömma.
Jag håller med Boork. Det var en feg tackling. Nånstans har hockeyspelare vett. Man kan inte bara snacka om stridens hetta och gömma sig bakom det när man krossar en spelare så i sargen. Vad hade hänt om han hade slagit i huvudet och svimmat eller skadat nacken? "Det var bara i stridens hetta"

Svagt av Sjögren och inte be om ursäkt.
Kommentera

dr Dängroth: Man får hoppas att inte media får en avgörande roll i diciplinnämnden vad det gäller Sjögrens tackling, jag undrar om någon annan ES skulle hängas ut på samma sätt som man gjort med honom Lundmark och dom andra pajasexperterna måste ha något personligt agg till honom, dom verkar tycka att han har gjort det värsta man kan göra som spelare, Bulan själv tyckte ju inte att det var så jävla stort, vad är man ute efter i det här fallet?
Kommentera

bajenmattias: Såna tacklingar är inte ok. Något straff lär det bli. Jag tror inte heller att Sjögren medvetet gick in för att tackla bulan på ett fult sätt. Jag har sett grymma tacklingar hela hösten och tacklingar- slag emot huvud. Det här var direktsänt och väldigt tydligt. Några matcher blir det nog. Boorken föreläser hur man ska ta hand om media och ska man följa hans utspel så är det med grova ord/omdömen som är bäst. Kontroversiell man.
Fokins tackling på Källarsson förra säsongen såg värre ut vilket också skadan blev. Det blir hursomhelst intressant att se vad som sker.

Nu till matchen..!
Kommentera

willysson:
Helt korrekt! Mer tacklingar och tuffare/snabbare speltempo e' bara positivt. De e' meningen att man skall tackla i hockey.....de' e' daerfoer sargen har den hoejd den har!
Med hoegre tempo och intensitet i Elitserien kommer landslagen klara sig baettre oxo!
Fortsaett smaella paa du, Sjoegren!

Hemma e' LLA!
Kommentera

65 Selander: Jamen då är vi överens.

Nu ska jag på match!
Kommentera

Mr Magoo: Det var det jag menade egentligen, och då kvittar det nog hur man träffar eftersom förbundet vill stävja dessa tacklingar.
Kommentera

65 Selander:

Det är väl ändå tacklingarna en liten bit ut från sargen som är dom farliga.. ju närmare sargen man står desto säkrare är det.
Kommentera

65 Selander: Tycker intre att det ser så farligt ut, han blöder för att hjälmen skär in, och det kan hända utan armbåge.
Kolla igen och du ser att det inte är farligare än en armbåge när nästan är förbi.
Kommentera

willysson: Problem för Sjögren var att fullföljde tackling när Bulan stog nära sargen och det är dom tacklingarna som är farliga.
Kommentera

bajenmattias: Tycker att han redan fått sitt straff. Det var en armbågstackling men inte mer. det är väl hockeyspelare och inte damfrisörsker som är på isen. Matchstraff och inget mer, tycker att det är avstängningar på allt möjligt nu. Vill jag inte se närkamper slagsmål och tjuvnyp, så går jag på Bandy..
Kommentera

Christian Sjögren!!!
Skall bli kul att jämföra Sjögrens straff med Johan rosens i Leksand... 5 matcher för att han slog av en tand på en linjedomare
Kanske är rätt straff ändå!!

Boork yrkade på 15 matcher..

Vad tycker ni?

Personligen anser jag att han kanske skall ha max 5 matcher han med för jag tror inte att han gick in för att skada bulan medvetet!!

Bulan verkade ta tacklingen med ro och vad jag tror så planerar han hämnd....

Eftersom Sjögren spelat i DJURGÅRDEN så kanske han får nån form av belöning i stället... :-)

// Mattias
Kommentera

« · 188257