MorganaLefaey: Problemet är ju oxå att det är försäsong och tajmingen kanske inte är det bästa för många spelare ute på isen, jag har sett två träningsmatcher med tik hittills och det är spelare i alla lag som kommer fel i situationerna. Olyckligt bara att Sanny skall lyckas med detta mot Brynäs där han redan är hatad... Men jag måste säga att det är intressant att så många fördömmer både här och i brynäs GB och bara har LÄST eller hört andra-tredjehands konstuktioner...
Dream Team: "Det borde alltså innebära att det är den tacklande spelarens fel att den som är på väg att bli tacklad faktiskt flyttar på sig, förstår jag dig rätt nu?"
Man skall aldrig hinna undan om det är en bra tajmad tackling. :)
Dream Team: Nja det är väl inte den som tacklar som gör fel när han får den som skulle bli tacklad att flytta på sig, däremot är det den som skulle tacklas fel om han inte hinner ställa om sig/ändra riktning osv och det hela slutar med en regelförbrytelse. Då har väl den spelaren satsat för mycket för sin egen kunskap/tajming?
Det behöver dock knappast betyda att det gjordes med vilje utan snarare att man i nämnda situation tagit i för mycket.
gud: Får jag fråga vad som är mer komiskt. Att du analyserar något som du inte sett, men fått information från en som håller på ditt lag. Eller att en utomstående gör det med information de fått från folk som håller på båda lagen?
Nu har väl ingen av oss modoiter sagt att sanny gjorde det med flit utan att det troligast handlade om otur i arbetet beroendes på att han inte hängde med i finten/spelet eller att tajmingen inte infunnit sig ännu.
Kan inte direkt se vad som är så komiskt med det. Men jag skulle gärna vilja ha en förklaring utan att bli påhoppad.
MorganaLefaey: "Jepp det är fel att flytta på sig när man skall få en tackling. Det berodde väl som oftast på att tacklaren inte hängde med i spelet tillräckligt eller hade lite fel tajming."
Det borde alltså innebära att det är den tacklande spelarens fel att den som är på väg att bli tacklad faktiskt flyttar på sig, förstår jag dig rätt nu?
73Sjöbba: Däremot så är det väl som både jag och några till ha sagt den som skulle tackla som bär ansvaret. Sen att det knappast är med vilje är väl en helt annan sak. Man måste väl förstå att de blir upprörda men att det kanske gått lite överstyr då vissa vill få det till att det var beställningsjobb typ.
Den lokalblaska du hänvisar till vill ju få det till att det är Brendl's fel.
" – Sanny ska tackla Brendl som dock flyttar på sig så det blir en kraftig bentackling."
Jepp det är fel att flytta på sig när man skall få en tackling. Det berodde väl som oftast på att tacklaren inte hängde med i spelet tillräckligt eller hade lite fel tajming.
Danfj: Visst kan jag hålla med om detta, dock var Jonas Finn-Olsson ett exempel på att man inte behöver kunna spela hockey för att ha landslagsmeriter.
Nisse Ekman kan ju faktiskt spela hockey, ganska bra dessutom.
Very good, håller med dig till 100% procent, dock olustigt att det händer skador.
Nu bara några fjuttiga timmar kvar här nere i FinFina Leksand innan Timrå skall försöka undvika jumbo platsen ? Mora är säkert på tårna, men deras senare och tuffare match kan kanske avgöra.
Stämningen just nu i stugorna Zzzzzzzzzz!!! Love this raggi morning music.
Robban74: Du tror och antar, men vad vet du? Du hänvisar till en lokalblaska och har inte själv sett incidensen. Dina inlägg känns inte sakliga och objektiva.
Nä, du och Jajjen kan nog slå ihop erat iq och då med lite tur kanske ni kan få jobb som signalvakt vid något vägarbete någongång i framtiden.
Jag hänvisar till en av våra lokalblaskor och där låter det mycket bättre. För dom måste vara sann, är det inte så?
andyo: Vilket skitsnack du skriver... Hur många gånger har Sanny blivit beordrad 1-2 veckors vila pga. hjärnskakning? Det är det ett flertal spelare som fått gjort efter ha mött den "schysst" tacklande Sanny.
Om dagens händelse varit en ren olyckshändelse, tror jag knappast att motståndarlaget blir SÅ upprörda som nu Brynäs blev. Då har man istället förståelse att det var en "race-incident" som det heter på motorspråk. Nu låste man istället in sig i omklädningsrummet efter matchen för att tagga ner. Ni som inte minns vad Sanny gjorde på Björn Danielsson 2005 kan ju läsa dagens artikel där er "guds-lilla-ängel-till-lagkapten-som-aldrig-gör-nått-fel" ursäktar sig. www.arbetarbladet.se/sports_local_1.php?id=565711&avdelning_1=102&avdelning_2=118&variabel=ISHvinj.gif
Sanny går in alldeles för hårt i situationen men skadan hade nog undvikits om Brendl stått upp och mött Sanny axel emot axel. Nu vek han av och Sanny träffade därav knäet.
Men Brynäs behöver ju inte grina, de har ju räknat med detta och har ju 31 man i truppen så.
Efter att ha läst de flestas inlägg om Sanny angående detta så är jag ganska förvånad över att några har den uppfattningen om att Sanny går in för att skada och typ inte verkar bry sig om spelarna blir skadade eller så.
Kan ju säga så här: För varje spelare ni säger att Sanny har skadad, så har han skadat sig själv 2 gånger mer på liknande situationer. Sanny går inte in för att skada spelare, det är så inkorrekt (kunde blivit nått nedvärderande ord där) det bara kan bli. Inte ens Emil Kåberg, Per Ledin eller någon annan spelare som spelare hårdare, men framförallt vårdslösare än Sanny går in för att skada spelare.
Sen om vi ska räkna antalet spelare som får matchstraff för att dom skadat en spelare som inte kan fortsätta matchen blir den siffran inte särskilt hög jämfört med dom som får spela vidare heller.
Har inte heller sett situationen som en del här inne inte heller har gjort - men ändå anser att Sanny är en som går lös på spelare utifrån just från den här händelsen. MEN om det var ett korrekt matchstraff eller inte är en helt annan sak, och det kan väl mycket väl vara så att han skulle haft matchstraff också, men det betyder definitivt inte att han gjorde det med flit.
Men Sanny skadar inte spelare med flit, men visst han är ingen Tommy Sjödin med leder som med en minsta liten smäll går sönder och som istället spelar mer med klubban - även då han är långt ifrån pucken. Och bladet ska ju gärna vara högt upp också ;-)
p j davydjoos: Abron har dragit in årorna. Håller med dig, visst är det onödigt. Det är inte försvarbart att skada en annan spelare. Men. Ibland har man otur, så man lyckas få in en felträff.
Sanny kanske var för "ringrostig" så han inte han fram i tid för att proppa honom, så han bara han fram med benet. Eftersom jag inte såg det hela kan jag varken säga bu eller bä. Onödigt, ja visst! Med lite rutin så kanske dom behöft barkspade istället och skrapat ihop resterna, vad vet jag?
p j davydjoos: "Självklart orsakar en skada på ett lags troligtvis största nyckelspelare rabalder och oro hos det lagets supportrar - vilket skett hos er och alla andra lags supportrar vid motsvarande situationer"
Efter fjolåret är vi ganska luttrade på den punkten ;)
Abron: oför och beredd samt otränad? lite motsägande kanske! ;)
Känns närmast löjeväckande att försvara Sanny, det man med lätthet kan konstatera är att oavsett om en skada sker med eller inte med vilje, så är den spelare som orsakar skadan skyldig över sin egen handling - inte enbart över sin egen klubba, som är så känt och accepterat, utan över sin handling med övriga fysiska aspekter såsom kropssdelar i form av höft/ben/knä etc.
Därmed så finns ingen anledning till försvar, utan endast beklagande i att en skada inträffat - att sedan också lägga ansvaret på den skadade och kalla denne för otränad (trots hård försäsongsträning etc. från vederbörande spelare) etc. framstår som än mer löjeväckande.
Självklart orsakar en skada på ett lags troligtvis största nyckelspelare rabalder och oro hos det lagets supportrar - vilket skett hos er och alla andra lags supportrar vid motsvarande situationer - man blir helt enkelt grinig och besviken, det känns så onödigt när det inte ens är serie-/slutspelsmatch, utan en vanlig träningsmatch.
Robban74: Sannolikheten att det är just Sanny som råkar ut för/orsakar olycksfall i Timrå är ju tämligen hög. Finns ju ingen annan, få i elitserien ens, som spelar med samma frenesi och uppoffringar som honom. Han går in helhjärtat i varje närkamp och offrar allt. Bära eller brista lite. Ibland blir det för mycket och ibland blir det så där lagom perfekt som vi svenskar älskar.
Jag har inte sett händelsen som ni pratar om. Orkar egentligen inte bry mig heller. Jag ville bara påpeka att sannolikheten att det skulle vara just Sanny är ganska hög. Det är lite som en kompis och mig. Han spelar poker hela tiden, jag spelar aldrig - vem vinner mest sannolikt pengar på det? Vem tacklar mest sannolikt sönder en motståndare? Sanny eller Regin?
Robban74: Skall jag vara ärlig så har han varit extremt tam sedan han vart kapten för laget. Så jag tolkar det bara som extrem mycket olycksfall i arbetet. Du vet, i striden hetta annvänder man hela kroppen, som tyvärr även innehåller extremiteter som man står på.
Helg Ernest: Skada eller inte skada. Sanny verkar ju däremot sakna den respekt för motståndaren att den KAN bli skadad om man tacklar på ett visst vis. Jag säger det igen... har det varit NÅGON annan spelare i Timrå har jag kunnat tro att det varit en olyckshändesle. I Sannys fall har jag med egna ögon sett alltför många exempel på att ALLT kan hända när han är i gång. Det kan inte ens den mest inbitne Timråit förneka !
Robban74: Tycker det börjar lukta lågvatten märke nu. Ingen går väl in för att skada någon med vilje, däremotr som Abrom säger är det ett olycksfall i arbetet. Eftersom jag inte var där och såg det hela, så tänker jag inte yttra mig i detta spörsmål mer. Gjort är gjort och kan inte ändras på.
-Robban-: Kan väl inte säga att jag njöt av en skadad spelare, men konstaterade att han fick igen av sin egen medicin. Sanny har många hjärnskakningar på sitt samvete... Visst man kan tackla mycket, men man måste även ha respekt för motståndaren. Men hissen går väl inte upp så snabbt på Sanny.
Robban74: Jasså, jag har deltagit i ett antal genom åren, och jag kan inte på mina mig något, men jag har kanske för dåligt närminne. 'Hur många knän kan det vara? Nada......
Abron: OM det hade varit NÅGON annan än Sanny inblandad så hade jag trott dig... Det är ju inte första gången direkt som Sanny plockar Brynäsknän i träningsmatcher.
Robban74: Du njöt väl i vintras då efter att Sanny och Martin plus i frölunda krokat ihop och sanny fick sin hjärnskakning Själv tycker jag att det är tråkigt med skador tror inte för fem öre att Sanny skulle skada nån med flit men han är en av få spelare som konsekvent tacklar så tyvär blir det fel ibland.
moreten: Den här incidencen tar lite märkliga svängar, jag hade oturen att stå precis i den prfekta vinkeln som krävs för att se att detta inte var annat än en olyckliga händelse. Så lägg ner detta nu, och föresten, skadat massor av spelare UPS?
Dogsbite: Ja din intelligensnivå verkar ju ligga i linje med er lagkapten och vad jag läst så har du inte fått ur dig nått vettigt direkt. Men jag inte heller några högre förhoppningar på en spoling som försvarar en idiots handlande.
Dogsbite: "Om man har spelat i landslaget så kan man spela hockey."
Säger bara Jonas Finn-Olsson! Case closed!
Inte för att jag har något emot Sanny, tycker han är en mycket bra back och förtjänat sin plats i tre kronor. Dock köper jag inte ditt resonemang ovan.
Robban74: Naaw, vad gulligt. Klart att en bitter brynäs supp har svårt att klämma ut sig nått smart efter att Brendl fått sig en smäll som man ser i ditt uttalande.
AndersN: Jag tror inte att det är många som tror han skadar med vilje, däremot spelar han ovårdat och har skadat massor med spelare. Han borde lära sig att spela hockey istället.
ej sett sekvensen med sannys knätackling, men sanny kör tufft och hårt, sen nurå om det skulle vara med flit som jag tvivlar på , så ska han inte behöva hängas ut av några okunniga brynäs supp som inte sett det själv heller, och vet att sanny är en bra och TUFF spelare.
MorganaLefaey: Nej men eftersom alla brynäsare tror det var med vilje så vill jag ju ha mer kött på benen inna jag diskuterar mer med dom. Tycker dom kastar lite mycke skit på hockeymagasinet och även här.
AndersN: Att man gör knätacklingar med vilje lär väl höra till ovanligheterna då man faktiskt kan ta ganska stor skada själv om det tar fel. En smäll med klubban eller näven brukar dock va med vilje. Knätacklingar sker väl oftast för att den som tacklar inte hänger med/kommer fel in i situationen och utan att tänka sig för så sätter de ut benet istället. Att den träffade spelaren skall vara skylldig till att situationen är liksom lite svårt, ja förutom då att den klev åt sidan/fintade och på så sätt satt sig själv i sitsen då han var smartare på banan än den andra.
Är väl inte så knepigt om det sker en sådan tackling i en träningsmatch då många inte kommit in i tempo/tajming ännu. Sen så vågar jag inte säga om den som det snackas om gjort fler sådana tacklingar än andra men det kanske beror på att han i så fall går in för hårt för den rörelse han själv har. Det kan ses som vårdslöst men knappast med vilje.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.