Cartman: I morgon väntar Leksand. Då vilar Anton Axelsson och Thomas Skogs, samtidigt som Fredrik Hynning och Jonathan Hedström åter är i spel.... Detta går att läsa i Dagbladet... Men ändå spelar inte Jonte
T T: En kul detalj med Läxingarna är ju att man har Manne Fredriksson som backup till Eddie Läck i målet. När var det Manne atod för oss? Att det var -90-tal vet jag, men mer exakt...? Det känns alla gånger som det var hundra år sen iaf, minst...
Cartman: Nehe ingen Hedström idag heller, kul att se Hynning med i laguppställningen igen.
Det är nog lika bra att låta Hedström vara lite avvaktande så här i början av säsongen, vi vill ju att killen ska hålla från seriepremiären till sista final-matchen, där vi krossar frölunda!
Modotorsk mot löven som Sundsvall läxade upp i första träningsmatchen. Känns inte som man ska lägga så mycket krut på resultaten så här tidigt på säsongen.
Uno Gordon: Hehe, men kan ju se det framför sig. Sjöstedt och Lasse Granqvist sitter i kommentatorsbåset och snackar hockey i en sm-final där timrå kör över frölunda:)
250kg kärlek: Självklart. Alla får ha en åsikt. Jag försöker bara mana till ett någorlunda lugn. Sedan kanske jag är lite hård i vissa lägen omedvetet. Och jag vill absolut inte skrämma bort några ifrån att skriva här. Jag vill bara få en mer nyanserad debatt och förklara varför jag tycker si eller så. Jag älskar att diskutera hockey.
Uno Gordon: ...och tänk, jag håller med dig till 120%.
Men låt nya skribenter få tycka till innan du sänker dem. Du har en hård ton som kan sänka en "nybörjare". Det är skoj att fler medlemmar söker sig hit och tycker till.
250kg kärlek: Jag tycker bara att man skall fokusera på rätt saker och lägg energin på rätt grejer och inte hetsa upp sig över irrelevanta ting. Även jag har varit ung, dum och naiv och blivit itutad den rätta läran av de större pojkarna och skolats in i historiken och fått läsa mig till fakta och även sett många matcher innan jag blev accepterad som fullvärdig medlem i klacken.
Har man sett det jag har sett så förstår man varför jag inte bryr om en förlust tidigt på försäsongen. Det finns ingen anledning att lipa nu. Ingen jävel kommer snacka om det här i november. Tro mej.
Uno Gordon: Nej, jag känner ingen oro. Däremot känner jag lite sympati för dem som ifrågasätter saker som du senare kapar längs med hälarna.
Mitt inlägg var mer av det ironiska slaget, ett inlägg som riktades mot dig och din rätt kaxiga attityd. Det finns inga möjligheter att vara mer ödmjuk? Jag blir nästan rädd då jag läser dina explosionsartade inlägg.
250kg kärlek: Men herregud människa? Menar du att Du på fullt allvar känner oro? DU av alla människor! Nej nu måste du driva med mig? Jag kan fan inte tro att det är sant!
Blizzard: Men lägg av med dina amatörmässiga "jag-vet-bäst-mentalitet" och "vi-skall-tokdominera-på-försäsong-alá-Sovjets Vingar AB". Hur gammal är du egentligen?
Jag har varit med sedan 92-93 under Tamminens ledning och sett ett x antal träningsmatcher genom åren och t.o.m. varit nere i Schweiz och Lugano samt Mästarcupen i Norrtälje för att ta några exempel och vet vad som är bäst för Timrå IK! Försök inte tala mig till rätta på den punkten för har du inga stilpoäng att hämta!
Det är fullständigt irrelevant det som utspelar sig just nu resultatmässigt. Och då menar jag FULLSTÄNDIGT! Är du så naiv att du inte förstår det själv så är det ditt problem och inte min förlust.
Kom tillbaka när du har lite erfarenhet och har kommit till insikt med att det är när det gäller som man skall vara som bäst.
Det var ett jävla gnäll förra säsongen också på Challe och laget, tills vi knockade Modo i kvarten! Då var karln helt plötsligt ett helgon!
Skaffa dig lite perspektiv innan du tjurar ihop över en förlust mot Luleå Hockey en sommarkväll i augusti!
Kevin O Shea: Precis! Att vi skjutit så mycket som senaste matcherna, borde väl peka på att vi spelar bra och håller i spelet? Förr eller senare så går puckarna in!
Som utlovat: Mika Pyörälä 0+2 Oscar Sundh 1+0 Tom Wandell 1+0 Johan Andersson 1+0 Björn Svensson 1+0 Kimmo Lotvonen 1+0 Fredrik Hynning 0+1 Anton Axelsson 0+1 Mikko Lehtonen 0+1 Jesper Samuelsson 0+1 Robin Jonsson 0+1 Sebastian Hård af Segerstad 0+1
Kerstin_k: Vi kommer vara ett bra lag i powerplay me, spelartyper som Hynning,Jonte och Tenkrat är ju borta och när dom kommer in så blir det nog lite speed i det här med...
Kerstin_k: Målskyttar finns... men man kan inte göra mål från alla håll o kanter... man måste ha någon som passar fram till målen och det är just där Timrå brister... dom har ingen sådan spelare... och det är just en sån som måste in om det ska bli några mål... Värva Håkan Bogg för han besitter den kunskapen. Tänk om någon fler än jag kunde upptäcka det, men icke! Luleå kommer bli ännu starkare om dom nu får honom.
Uno Gordon: jo självklart men när man vet att effektiviteten inte funka dom senaste åren blir det lite tråkigt att se samma sak iår igen........som de verkar iaf.