1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590593 inlägg · 6217 ämnen

Dags att backa hem

« · 623745 Till forumet

Dags att backa hem
Det är bara att inse att dagens trupp inte hållet måttet, det är ingen tillfällighet att laget är så ineffektivt som det är. Vi har helt enkelt inte de lirare och målskyttar som behövs för att vara ett lag på den övre halvan i elitserien. Dock vet nog alla det vid det här laget, nog med det tjatet.

Att sitta och argumentera för vilka nyförvärv vi ska hitta vid den här tidpunkten mitt under säsongen finner jag också ganska meningslöst. Det är nästan omöjligt att hitta kvalitetsspelare till en vettig prislapp för tillfället. Det är bara att inse att det är dagens trupp som ska göra det i år. Skälet till att vi hamnat i denna prikära situation beror naturligtvis på en "budgetsatsning" från de högre leden i Timrå IK, dock vet nog alla det redan så nog tjat om det också.

Vad finns för alternativ kvar för att rädda denna säsong då? Ja som jag ser det så kommer inte målen börja rasa in bara vi fortsätter att kämpa. Vi har helt enkelt inte spelare av den kalibern som kan lukra upp försvaren och stänka in mål match efter match. Och att stånga pannen blodig match efter match mot kompakta försvar och ta meningslösa avslut utifrån sarghörnen kommer inte bidra till att målskyttet lossnar. Därför anser jag att det bästa för Timrå vore att dra tillbacka laget och satsa på kontringar, helt enkelt börja grisa. Kanske inte den ishockey Timrå är känd för men vad göra? Självklart är det inte roligt att se på en sån ishockey men har man inte spelarmaterialet att föra matcherna och samtidigt vinna dessa så finns inga alternativ. Som sagt, det är bara segrar som räknas i slutänden, man får inget pris för snyggt spel....
Kommentera

« · 623745