1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Dags att börja spela som ifjol!!!

« · 364609 Till forumet

Dags att börja spela som ifjol!!!
Har under helgen tittat på två matcher från fjolåret. Jämför man dom matcherna spelmässigt med årets säsong så kan man inte tro att det är samma lag. Men det är det ju inte heller, Lind , Åkerblom, Wallenberg , Lindman, Jindrich, Casselståhl mm är borta och dom flesta var tongivande klasspelare.

Uppspelen mot fjolåret är obefintliga, då spelade man sig genom mittzon nu tar en back pucken och åker över röda och lägger ner den i kortsargen, så har det sett ut hela säsongen. När man väl får tag i pucken söker man sig ut i hörnen. Det borde vara förbjudet att gå ut i hörnen!. In på mål istället.

Såg b la annat Frölunda borta i semi-finalen ifjol. Inte en endaste gång under hela matchen var vi ute i sarghörnen. Hur kan det skilja så mycket från en säsong till en annan?

I år har vi levt på individuella prestationer. Inte tack vare ett bra grundspel. Försvarsspelet har fungerat bra men absolut inte anfallspelet.

Senast mot HV71 hemma var det hyfsat spel. Till och med bra i vissa sekvenser fast jag saknade ändå fjolårets uppspel och vilja att gå in på mål.

Vi har tagit 2 av 18 poäng senaste matcherna. Spelarna säger att dom inte är oroliga men jag är grymt orolig.

Nu kommer fyra måste matcher på hemma plan. Från och med nu vill jag se samma grundspel som ifjol, annars kan vi glömma slutspelet.
Kommentera

« · 364609