Ett gott råd, börja fundera på bortförklaringar, du kommer att behöva dem. Om du har dålig fantasi så har du min tillåtelse att använda de jag kom på. För att Modo vinner i kväll är lika sannolikt som att Elvis sitter på VIP-läktaren i Swedbank Arena (Och då menar jag inte er amatörvariant från Docksta..)
actionleif: Nej men den enögdhet som Kempispubliken visade ibland dök inte upp explicit i slutspel, den fanns där under seriematcher också, det var ingen större skillnad på seriespel och slutspel.
NewYorkboy: Om man bara hör Timrås klack så är det underligt att domaren reagerar när MoDoklacken, som inte hörs, skriker. Fast det är säkert något fenomen likt såna där hundvisslor.
shinzawai: Jag misstänker att ni sett lika många slutspelsmatcher i Swedbank iallafall, det är väl den arenan det handlar om litegrann? Att publiken blivit bättre i den nya hallen ..
ja du jag ser varje match så du kan fan hålla käften ikväll så kommer du få se på timrå kraft modo har ju ingen klack för när man är i swebank så hör man inte eran klack bara timrå klacken så deså
Märkligt, dagens banner lurar mig....den i kombination med att det är fler modoiter än Tikare här får mig alltid att dubbelkolla att det är TIK-boken....blir lika förvånad varje gång...
Men men alla som inte är öppna tikare är smygtikare....
Hoppas bara att det är lika mycket modoiter här inne efter kvartsfinalerna, men det är klart nolaskogsarna behöver väl ha nåt lag att heja på i semin så varför inte välja närmaste grannen...
Dalan: "Ungefär som på dagis faktiskt." Vet du vad man mer gör på dagis? Använder ord som stjärt istället för riktiga ord. Du har ju verkligen växt ur sandlådan du.
druiden: Du har tydligen aldrig varit där, så ditt inlägg är ju inte lönt att besvara.
Dream Team: Har du eller jag sett typ 50 slutspelsmatcher i Ö-vik? Vem av oss bör ha störst möjlighet att bedöma publikens sportslighet?
Dalan: Problemet är väl att det är likadant i eran arena. Pratade nyss med en i hockeyligans ledning som sa att förut så var Kempis ett nervställe för domaren men numera så är det inte samma sak i övik utan det fanns värre ställen nu att komma till enligt domarna.
Det är så enkelt för media att bygga på något gammalt och köra på, bara för att ha något att skriva om och sälja tidningar.
shinzawai: Hah! Tillåt mig småle. Finns ingen osportsligare publik än de i Stjärt Arena. Busvisslar åt allt som inte är till Modos fördel och gnäller så fort de inte får som de vill... Ungefär som på dagis faktiskt.
shinzawai: Sportslighet under ett slutspel... Knypplar du på fritiden eller är du bara fin i kanten rent allmänt? Vet vi förresten hur det ligger till med det än? Det är väl först ikväll som den första kvartsfinalen i Ö-vik spelas. Det lär nog vara minst lika övertänt från valda delar av publiken i Weed-arenan som det var i E.ON. Vi får väl se om tillfälle bjuds, så att säga.
MickoTricko: Helt riktigt så när som på en punkt. Vad gäller filmande var Krizans uppträdande i tisdags direkt pinsamt och hör absolut inte hemma på en idrottsarena! Trodde för en stund att jag beskådade nyårsrevyn på s:a berget el. nåt. Jag satt direkt bakom honom på rad 1 och såg antagligen bättre än de flesta här vad som hände. Om, OM nu Hedström verkligen nuddade karln så vore en adekvat reaktion från Krizans sida att påtala detta för domar´n. Att slänga sig ner och ligga på isen skakandes i spasmer var nog bland det fjantigaste jag sett! När det sedan inte blev ngt av det reste han på sig, rättade till utrustningen och fortsatte som om inget hänt. Möjligen kan man få se liknande incidenter i Italiens fotboll. Möjligen...
MickoTricko: På nått sätt känns det där inlägget en dag för sent, typ. Det mesta har redan diskuterats färdigt angående filmningar och slashingar. I dag tas det nya tag och således kommer det också finnas nya diskussioner i kväll och i morgon. Sån är hockeyn, sån är hockeysupporterkulturen. Vi diskuterar, hårt, töntigt och ibland ganska bra faktiskt. Jag är strängeligen övertygad om att vi kommer sitta och diskutera någon ny incident ikväll eller i morgon, spaltmeter efter spaltmeter kommer att skrivas om den för att den sedan skall vara färdigdiskuterad. Då gör vi som idag, väntar på en ny match och nya incidenter att diskutera.
Det största som hitintills hänt i Västernorrlands hockeyhistoria får ni nu uppleva, slutspelshockey mellan Modo-Timrå, alltså dags att lägga ner fjanteriet med att detaljstudera vem som slashat vem eller vem som filmat mest. Kom ihåg att ishockey är en idrott som idag är lika delar sport som underhållning och ingen vill förlora. Timrå är lika goda kålsupare som Modo och alla andra andra lag i elitserien gällande filminingar och påhopp. Så, låt oss nu njuta av underhållningen av VÅRA favoritlag och skit i detaljerna. Det ska smälla och vara hårt i slutspel.
Bragd-Birger: Som jag förstår det är det inte bara matcherna som sliter. En av mina bästa kompisar jobbar ihop med Viggos mamma. Hon säger att Viggo var chockad över tempot och intensiteten efter sina första träningar med laget.
Ett gott råd, börja fundera på bortförklaringar, du kommer att behöva dem.
Om du har dålig fantasi så har du min tillåtelse att använda de jag kom på.
För att Modo vinner i kväll är lika sannolikt som att Elvis sitter på VIP-läktaren i Swedbank Arena (Och då menar jag inte er amatörvariant från Docksta..)