1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590592 inlägg · 6217 ämnen

das Boot

« · 1304388 · » Till forumet

Sv: das Boot
dr-nix:

Den dagen Månsson drar på sig en Timråtröja då har vi större problem än ekonomi och "fylleskandaler" (Det ena utesluter iofs inte det andra) att diskutera.
Kommentera

dr-nix: Två aspekter som jag ser det:

1, Boyce har fortfarande potential. Det har inte Svensson.
2, Sonneberg OCH Månsson låter som en för dyr lösning för våran plånbok.

För övrigt anser jag att det finns en rad långsiktiga aspekter ang. Boyce som gör honom betydligt mer intressant än Svensson även om det kan tyckas vara helt fel läge att spela in en junior i truppen och därmed ha överseende med en del misstag från dennes klubba under säsongens gång.
Kommentera

Helt ärligt, hur pass nära är Timrå IK konkurs? Någon som har en aning?
Kommentera

dr-nix:

Åhfyfan...
Kommentera

Olle: Boyce i all ära men han fyller inte Svensson skor ännu. Nej då tror jag snarare att Månsson kanske är en eventuell ersättare för BS.
Kommentera

Olle:

Det bytet tar jag alla dar i veckan.
Kommentera

Laken:Håller med dej.
Kommentera

RTS: Jag håller med. Det finns ett mervärde hos skvallerpressen att framställa Timrå IK i negativ bemärkelse just nu. Varenda notis blir stora nyheter nu när "krisen" är ett faktum och jag skulle bli förvånad om inte en hyena som Wennerholm sitter och slickar sig om munnen just nu samtidigt som han filar på en ny krönika och tänker på lösnummerförsäljning.
Kommentera

Per HApps: Vi kan väl säga så här ,,,, har Styyf sagt detta ??? Du vet lika väl som mig att journalister skriver för skrivandet skull eller hur ?
Kommentera

Åkerblom i 6e: Att göra sig av med Svensson tyder ju på en budgetersättare. Att göra sig av med Corso kan bara tyda på något stort. Och är det så att vi gör oss av med båda för att ta in Sonnenberg så är vi mer pank än vad jag tidigare anat. Så tycker jag det känns iaf.

Skall vara: Corso/Svensson ut - Sonnenberg/Boyce in. Det tycker jag låter gångbart.
Kommentera

250kg kärlek: Om det nu inte bara handlar om ett litet mediadrev där man grävt upp en gammal surdeg som helt plötsligt och av en "slump" dras fram i sambande med fylleaffären och Timrås allmänna kräftgång på isen?
Jag har iaf inte uppfattat det som att Styf är speciellt kritisk eftersom eftersläpningen med inbetalningarna väl pågått under en längre tid och spelarna sas borde ha vant sig och dessutom verkar vara införstådda med och till största del accepterar läget?
Eller så är det så att Styf som du säger, har tröttnat på ledningen och nu passar på att dra fram pensionsstrulet i den allmänna kritiken mot föreningen, i hopp om att få mer gehör än tidigare.
Kommentera

Olle: Ett pressmedelande hade nog räckt för 999 av 1000 företag.
Nog om det nu, är så trött på den där fyllegrejen. Den har ju fått störe mediautrymme än gruppsexet i 3 kronor.
Kommentera

Corso gör poäng, han är riktigt vass. Fet chansning om de säljer honom och sedan försöka ersätta honom med nåt billigare i nuläget, enligt mig.
Kommentera

250kg kärlek: Jag vågar inte tro att det är på det viset. Hur besviken Styf än anser sig vara så måste sånt här ske internt. Om du och Nisse skulle ha rätt så anser jag detta vara ett betydligt större problem än pensionen, tabellen och drickat tillsammans. Det är sandlådevarning på ett sånt beteende och visar ju på en enorm brist av respekt mot ledningen.
Kommentera

Moverare: Man får väl ta in ett visst antal överåriga. Så det går nog bra.
Nu verkar dock Sundsvalls 02:or klara sig bra ändå, Bäst i v-norrland skulle jag tro.
Kommentera

RTS: Jag tycker att man självklart skall ta hand om problemet även om det helst hade fått skett bakom lykta dörrar. Om presskonferensen fungerade, som linkan sa "dom har fått sitt straff", så håller jag med dig. Men vad ska man göra? Stänga av Pärssinen och Jokela internt? Yeah right...

Samtidigt kan jag inte tro att det skulle vara en "markering" från Styf, en sån här organisation, hur tumultartat den än verkar vara just nu, måste skötas mer proffsigt än så.
Kommentera

RTS: Japp, men jag tror han är för gammal för att gå in som spelare i det laget.
Kommentera

Moverare: Han är väl redan tränare där? Team U9
Kommentera

Olle: Jag tror att spelarna är lite orolig. Att inte kunna betala dessa pensionsinsättningar nu, under brinnande säsong, det är en viss skillnad mot att inte kunna göra det i April-Maj när säsongen är över och intäkterna kommer väldigt sporadiskt. Tror säkert att man varit på styrelsen utan att få något direkt och bra svar. Styr får väl anses vara den spelare som kanske har lättast att föra talan mot styrelsen med sina "massor av år" inom föreningen.

Jag tror att det är som Nisse har varit inne på. Kan föreningen hänga ut Jokela och Pärssinen som de gjorde så kan minsann spelare också göra detsamma. Sprickan mellan styrelsen och spelarna känns uppenbar.
Kommentera

Olle: Jo, det om inställningen har jag också hört. Skulle det nu vara så att han inte kommer överens med tränare eller sprider en negativ energi omkring sig så är det bara ännu en anledning att göra plats för Sonnenberg.
Kommentera

Jensen_12: Det finns en aspekt till gällande Corso (och alla andra spelare också egentligen) förutom Pris kontra Produktion. Den aspekten är "inställning". Nu pratar jag i hypotetiska ordalag men OM det är så att en spelare bidrar med negativ energi till gruppen så kan åtminstone jag ha förståelse för att man löser honom från kontraktet utan att dra hela historien för pressen eller fansen.
Kommentera

RTS: Han är välkommen till Sundsvall.
Kommentera

Hade vi bara vunnit mot AIK i lördags och Pärssinen hållt sig nykter hade detta aldrig uppstått.

Kommentera

Olle: Och inget gott kom av presskonferensen igår heller. Prata om hjärnsläpp.

Jag tror det var en markering av laget/Styf, eller är Styf på väg bort. "rena spekulationer"
Kommentera

Det är intressant att följa det interna kattslagsmålet här på forumet. Plötsligt verkar alla vara oense om allt. Är det inte i motgång det är som allra viktigast att stå enade?
Det här liknar mer romarrikets fall, det vittrar sönder inifrån.
Kommentera

JimmyH: Att öht, som spelare, "kräva värvningsstopp" är ju helt befängt och implicerar att han brister i ansvaret mot klubben, att han bara bidrar till att öka turbulensen men kanske främst att han inte verkar veta sin plats.

Någon med hans erfarenhet borde väl veta bättre? Det är ju inte direkt som när en privatperson hör av sig till skvallerpressen för att belysa att denne diskriminerades i biljettkön på biografen. Inget gott kan komma av det här.
Kommentera

JimmyH:

Håll käften känns väldigt irrationellt och onödigt. Först lite ifrågasättande av agerande och sedan lite visdomsord. Läs allt innan ni går i taket...

Frågan är ju vad som är att föredra. Att trotjänarna i klubben inte bara finner sig i ekonomiska åthävor i form av för sent utbetalade pengar utan dessutom frivilligt sänker eller till och med efterskänker sina löner för att klubben ska kunna värva in välbehövligt nytt

eller

att trotjänarna så fort dom får reda på att pensionspengarna inte betalats ut i tid springer till media och via media kräver värvningsstopp?

Någon som kan citera några frekventa gallaspyare härifrån timråboken för att friska upp mitt minne om hur det lät när MoDo hade lite skralt i kassan häromåret??

Arbetarnas klubb, vi som jobbar lite hårdare, alltid rött etc. Var det bara ett luftslott hela tiden?

Jag tror inte det. Men det är i motgången vännerna prövas. Ta tillfälligt i akt och sålla ut agnarna från vetet. Både i TIK och på forumet kanske...

Hur många av er är medlemmar i TIK och hur många utövar sitt medlemskap aktivt genom att skriva motioner, gå på årsmöten etc?

Det är lätt att bli irrationellt i krisen. Vad blir era konkreta, systematiska åtgärder? Hur ska ni ta er stärkta ur krisen?

Tänk Lottie Knutsson kontra Laila Freivalds vid Tsunamikatastrofen...
Kommentera

Jag ser det så här:

Det är oförsvarligt att som spelare i Timrå IK supa sig så full att polisen får göra ett omhändertagande. Oavsett om det nu är ett uppehåll.

Det var bra att Timrå IK gick ut med pressmeddelande med namnen på de inblandade men presskonferansen hade de kunnat skippa.
Kommentera

Nu vet jag inte om jag är i rätt tråd här, men den där gustav9 skrev ju att Svesse eventuellt skulle lämna Timrå innan tidningarna snappade upp detta. När han nu skriver detsamma om Corso så blir jag lite orolig, men resonerar ändå såhär:

Corso - en duktig spelare, helt klart. Det jag kan tänka mig här är att han har högre lön än Sonnenberg begär. Därav kan man genom att sälja/släppa Corso frigöra utrymme i budgeten för att kunna värva Sonnenberg. Det kan jag köpa, då dom väl är lika bra på isen - fast på olika sätt. Skillnaden är att Sonneberg tänder laget, vilket inte Corso gör.

Om man nu minskar löneutgifterna genom detta, så att man har råd med en ny spelare utöver Sonnenberg så är det en bra lösning i mina ögon.

Om nu Svensson lämnar så är det självklart trist, då jag ser honom som för bra för en fjärdelina. Sedan tror jag inte att det skulle vara allt för svårt att ersätta honom med någon annan för samma peng, och få ut ungefär samma potential.

Om nu detta som jag skrev ovan händer, oavsett om Svensson lämnar eller ej, så har Timrå fått sin 13e forward i utbyte mot en halvt knäskadad Corso.

Jag kan tycka att det är värt det.
Kommentera

JimmyH: Misstänker att Styf bara svarade på en direkt fråga, så vad skulle han ha gjort? ljugit eller?
Kommentera

Nisse: Det är väl uppenbart att spelarna är de som är källan bakom detta som straff till ledningen för att de hängde ut 2 spelare igår.
Kommentera

Olle: Ja menar att löken på laxen är ex fylleaffären, pensionspengarna osv.
Saker som alltid förstoras upp av media när dom får nys om nåt som det går att göra rubriker av.
Tror ex att det här med pensionspengarna är överdrivet och ett upplägg som förmodligen även Brynäs och andra lag använder sig av i olika utsträckning.

Då gäller det att fokusera på det viktigaste: hockeyn.
Även om det säkert kan vara svårt för spelarna att inte dras med i alla skriverier som därmed påverkar deras spel negativt.
Kommentera

JimmyH: Vad vill Du att han skulle ha gjort ? Nekat till alltihop ? Ingen spelare uttalat sig ? naturligtvis har pressen fått tips om detta, vem som tipsat dom får vi inte veta då det är förbjudet att efterforska källan. Tror Du att pressen gett sig angående detta ?
Kommentera

Åkerblom i 6e: "Jag står fast vid att vi kommer vara ett övre halvan lag."

Ja, det ser jag fortfarande inte som nån omöjlighet heller.
Har man ett lag där ex Björn Svensson får nåta bänk så borde det tyda på relativt hög klass på övrigt material.
Gäller dessutom att undvika skador, vilket ni väl så här långt inte lyckats så bra med vad jag förstår.
Oftast är det mkt enkla och basala saker som just skador som glöms bort när det gäller att hitta syndabockar.
Undrar desstul varför det alltid verkar vara så vanligt att istället komma med konspirationsteorier hit och dit när det som sagt oftast handlar om rätt så enkla och handfast konkreta förklaringar som ex att ett par djävligt viktiga spelare helt enkelt är skadade?

Kommentera

JimmyH:

Klart är att Styf ALLTID haft ett stort Timråhjärta, därför blir man orolig...
Kommentera

JimmyH: Det verkar ju också som att kommunikationen mellan ledningen och spelarna brustit. Läste också att de var någon spelare som tyckte det i det här fallet. Styf eller Skogis tror jag det var. Har full förståelse om Styf blir fly förbannad om man gjort såhär och dessutom inte sagt något.

Kommunikation verkar ju inte vara klubbledningens starka sida på med tanke på hur man behandlade det f.d. tränarparet förra säsongen.

Kommentera

Huge: Ja men vad påpassligt att släppa en sån "bomb" när vi redan sitter här med facit i hand. Angående "lök på laxen", det är komik på hög nivå när det är en brynäsare som pitchar idéen. Haha! :)
Kommentera

Huge, Dragan, Wayne Gresky mfl: Det här är en vädjan och den säger jag med all välmening och respekt:

HÅLL KÄFTEN!

Kommentera

JimmyH:

Klubbhjärta är en myt.
Kommentera

Ambroo: Nej, precis. Vanliga arbetare. Rättigheter ska gå före skyldigheter.

Sedan finns det ovanliga arbetare. Sådana som sätter företaget före sig själv och gör det där extra som de inte behöver göra. Sådana är viktiga för alla företag och de är extra viktiga i just den här branschen skulle jag vilja säga.

Det hade varit lite roligare om han med 12 säsonger på CV:n hade tillhört den ovanliga kategorin i det här sammanhanget. Då hade i alla fall jag känt mig mer hoppfull.

Kommentera

Lemmy: Jag driver aldrig med nån som redan ligger, för att travestera ett känt uttryck.
Jag skrev "främst vad gäller supportrarna":

Dvs att supportrarnas problem kanske är en överskattning av truppens kapacitet redan från början och att ni i praktiken därmed sitter och gnäller över hur blåögda ni själv varit som supportrar?

Att ni sen uppenbarligen har problem med ekonomin och spelare som vill lämna blir väl iofs bara lök på laxen sas, men är väl isf saker som gör att ni borde ha ÄN mer låga förväntningar på laget.

Kommentera

fettsteffe: Det jag menar är att man måste se över varje möjlighet.
Kommentera

Laken: "outside the box" så säger du AS, haha := Sen tror ja inte topplagen där vill släppa en spelare som håller ES klass till ett lag som snart får kvala själv
Kommentera

Dragan 2k:

Erixon är väl ingen utmaning för er, ni har ju gjort vrak av Landslagsspelare förut.
Kommentera

Laken: Ang. Boyce så håller jag fullständigt med. I övrigt så tror jag att att det är få klubbar som är intresserade av någon av våra spelare och är dom det så är dom fortfarande inte villiga att betala lönen för denne spelare. Ingen som gör skäl för sin lön är vi beredd att släppa och dom som inte drar sitt strå till stacken, vill ingen ha. Det ska vara något i stil med Corso till Ryssland då men då hoppas jag att man har en jävligt bra lösning ang. hans tilltänkta ersättare. Om vi börjar att göra oss av med spelare som faktiskt producerar, då är vi ute på djupt vatten.
Kommentera

Laken: Ett byte. Det öppnar dörrar. Ni kan få Viklund. Vi tar Erixon. Klappat och klart.
Kommentera

JimmyH: Den där första meningen skulle lika gärna kunnat vara författad till dig själv.

Varför göra skillnad på ett vanligt jobb och ett arbete som hockeyspelare? Pengar är pengar. Fråga Ivar, med över 30 år på bruket, om han tycker det skulle vara ok.
Kommentera

Huge: Huh? Så du menar att förklaringen till Timrås dåliga ekonomi och att spelare lämnar klubben m.m. är att finna i förväntningar? Driver du med nån?
Kommentera

Olle: De kan ju börja med att flytta upp Boyce permanent till A-laget, för att bredda truppen liiite...

Sedan måste klubben börja tänka lite "outside the box". Kan vi till exempel göra ett spelarbyte med någon klubb? Kan vi låna in en spelare? Finns det fler duktiga juniorer att fylla på med? Vad har Allsvenskan att erbjuda?

Alla möjligheter måste gås igenom nu!
Kommentera

Huge: Jag står fast vid att vi kommer vara ett övre halvan lag.
Kommentera

« · 1304388 · »