Håckla...du har god självinsikt du :-) Du snackar lika mycket som någon annan om DeRouville, dessutom verkar du tro att din åsikt är den rätta....det är det hela den här gästboken går ut på, att olika åsikter skall debatteras mot varandra......byt till ett annat ämne om det inte passar dig !
Sluta snacka nu om denne mycket bra målvakten. Han har varit skitbra i några matcher och mindre bra i andra, så är det. Timrå måste hitta tillbaka till "gladhockeyn" från början av säsongen, så löser det sej.
Pallekuling...Nej, du har helt rätt. Skrev också i mitt första inlägg att han var EN anledning till att Timrå ligger sist. Visst är även jag besviken på många av nyförvärven och även andra spelare.
Dock kan lag med bra målvakt vinna matcher utan att vara bättre. Se på Linköping mot Frölunda senast. Det stärker ett lag enormt. Timrå fick merparten av sina poäng i bröjan då DR var bättre. Det säger det mesta.
Man måste börja i rätt ände. Utan en målvakt som kan vara en matchvinnare kan aldrig tryggheten i spelet återvända.
Först hyllar ni DeRouville sedan sågar ni honom totalt!
Varför får Hadelöv spela i 3 kronor? Säkert pga samma skäl som Zetterberg. Hardy ser potentialen. Trots att jag är övertygad om att käre Roffe skulle vara mycket bättre mellan blå-gults stolpar!!!
Hemp; Känns som om jag inte berättade en del för dig i fredags. Kanske du vill veta att det vi pratade om i juli/augusti faktiskt har hänt...
saken är denna att timrå har kommit på fall och när det händer så stödjer sig spelarna på målvakten så att säga precis som när man faller så griper man efter något fast och stabilt...detta är målvakten i hockey....nu är målvakten inte stabil och då faller timrå.....timrå måste ha en bra målvakt att luta sig på nu så spelet kommer igång igen ...naturligtvis är inte en målvakt den magiska lösningen men det är en del av pusslet
De brända slätterna vare ja..Hmmm ähh ta och ge er med skitsnacket nu och avvakta så få vi se vad som händer.
Men inte tror jag att Deroo om han nu skulle få lämna truppen får göra det för att han är så j-la dålig som vissa vill göra gällande. Och om det nu blir så så kommer dom förmodligen att ha honom kvar på läktaren.
För det jobbades ju på att få honom som Fransk medborgare så att vi skulle kunna använda Matuschkin.
Det är mycket här som är oklart och ska jag vara ärlig så är det nått som inte stämmer, men sluta att såga han jämns med fotknölarna det tycker jag är fruktansvärt dålig stil som supporter. Läs dr Dängroths inlägg istället...
Laglös: Inte är det enbart målvakterna som gjort att TIK ligger sist. Nån enstaka tavla gör alla målvakter , men det är väl inte misstagen som de ska dömas efter utan vilken nivå de håller . DeRouville har inte varit helkass hela säsongen , men han verkar ha problem med grundspelet (släpper returer, obra på frilägen och är ingen straffdödare) och att han inte håller en tillräckligt hög lägsta nivå. M.a.o. han är ingen matchvinnare . Inte just nu i alla fall. Sen har han varit tämligen utelämnad, i vissa fall när backarna serverat pucken på silverfat till motståndarna eller blivit bortspelade av dem.
Ingen målvakt, nu tillgänglig kommer att göra nån stor skillnad. DeRouville är en bra målvakt, men tyvärr är hela laget "under isen" just nu. inkl. målvakten.
mmm oj en målis spelar bra i 5 matcher ...du han är nog värdens bästa och jämnaste målvakt ...han värvar vi till nhl eller hur ...dessutom så var inte timrå like skadedrabbat i början av säsongen och målvakten fick mindre att göra ..nu när målvakten får göra lite så ser man vilken standard målvakten har ...ingen säger att Deroo är skitdålig ...vi säger bara att han inte platar i timrå...ge upp..
Sluta snacka......? Nej jag har bara börjat. Även med ett, som du skriver, "ryckigt och oorganiserat" spel är det inte för mycket begärt att målvakten skall kunna plocka OCH BEHÅLLA en puck från mittlinjen.....?
Du bommar ju hela poängen Håckla. Varför skulle Timrå helt plötsligt börja spela oorganiserat och ryckigt ?? För att inte nån utifrån kommer med nya idér ? Knappast. Kanske kan bero på att förut har de spelat framför en målvakt som de litat på. Alla lagspelare oavsett sport säger att det värsta som finns är att spela utan en målvakt som är säker. Har du sett en enda match i år så borde du förstå vad jag menar.
De finns givetvis mer saker att förbättra, men man måste börja i rätt ände....BYT UT DEROUVILLE för gått !!
Sluta snacka nu !. Ta landslagsmålvakten Hadelöv t.ex. Malmö har lirat med storra darren i försvaret, hur bra har Hadelöv varit ?. Inte bra !. Timrå har spelat ryckigt och oorganiserat, det är skitsvårt för en målis att stå då. Jag tror att Grabbarna trodde att det skulle bli slutspelefter den fina försäsongen, men det gick inte så som man hoppats, vilket gjort att det låst sej + alla skador. Här är vi nu och nu måste laget jobba för att komma på rätt spår igen, helst skulle någon utifrån kolla laget så att nya idéer kan komma fram.
Vi skall komma ihåg att Södertälje, Linköping, Luleå och Brynäs m.fl inte ligger före i tabellen för att de är bättre hockeylag....utan för att de har mycket bättre målvakter !
Har så otroligt svårt att förstå den egentliga frågan om DeRouville eller inte. Alla som varit och sett matcherna borde se att det inte är en bra målvakt. Han håller på sin höjd allsvensk klass och är en av anledningarna till att Timrå ligger sist i Elitserien.
Hur många av Er känner trygghet när motståndaren kommer i en kontring ? Ingen...det är precis det spelarna känner också och spelet blir krampaktigt och oroligt. Forwards försöker spela halvbackar för att rensa efter de returer som alla vet följer efter ett skott på mål, om det inte gått in de vill säga.
Han tar i stort sätt de puckar som det skjuter på honom. De bredvid honom blir mål. Han är livsfarlig runt den egna kassen varför backarna oftast hamnar långt ned bakom eget mål och få slå panikpass eller åker på egna spelare. En osäker/dålig målvakt skapar oro. Det är precis vad vi bevittnat de senaste 10 omgångarna. Vi får inget gratis.
De var rätt att ge honom fortsatt förtroende i början för att se om spelet skulle komma. Det gör det INTE. Tyvärr så har Peo insett det för sent, men jag tycker att han har gjort sin sista match i Timrå. Annars är spel i kvalserien oundvikligt !
Har hittat en lösning till fenomenet Phillipe RoDeville (gillar Patrick Edwalls uttalande på TV4 sporten): Sätt på mannen två plockhandskar! Risken att han använder stöten är ju den att han slår ut pucken mitt i banan så om han har två plockhandskar är risken ganska minimal. Sen så blir det ju ganska svårt att hålla i en klubba med två plockhandskar men jag tror inte att han behöver klubba, för det första så är han ingen höjdare med klubban sen så är det ju bara att ta upp pucken och kasta iväg den exempelvis. Vet inte vad ni andra tycker men jag gillar idén. Kan Hasek köra utan klubba ska väl RoDeville också kunna göra det? Bara leka fotbollsmålis.
250 kg Kärlek: Ja, det är inget att hymla om, han är inte stabil med klubban, har dock ännu inte gjort bort sig märkvärt där men det ser inte stabilt ut... Det o mängden returer är väl hans svagheter... Styrkan är framförallt att höjer sig i avgörande skeden på matchen, det gjorde Bosse oxå... Freddan är mer jämn o lika bra hela tiden...
Bosse o DeRouville är oxå lika att de kan ibland vara helt omöjliga i vissa matcher för att vissa matcher vara väldigt släpphänta... Freddan är mer jämn o alltid ungefär lika bra jämnt men aldrig så där omöjlig som Bosse o Phillipe är emellanåt... Jag föredrar faktiskt Bosse o DeRous sätt...
Jimmy: du och jag verkar vara överens om mycket. en fråga: Visst får man intryck av att de Roo är osäker i spelet runt kassen. Jag har inget mot De Roo men får för mig att hans spel runt kassen inte håller märkvärdigt hög klass. Det tyckte jag inte från första början för dn delen. Sedan att det gått dåligt" som många uttrycker sig den senare tiden vill jag hellre skylla på kollektivet än De Roo. En målvakt är viktig- viktigast för ett lag, men karln måste få bättre hjälp!! Halleluja!
det där med att han är förlättläst och släpper alla returer mitt framförsig kan inte stämma......jag menar bäckström gör det hela tiden men killen släpper inte in så mycket mera mål än derou!! kan kanske bro på backarna är bättre i aik vad vet jag???
jag diggar derou starkt men måsta skärpa till sig!!!
Betr. De Rouville. Han är en mycket duktig målis, men alltför lätt-läst. Alla lag vet numera att det är viktigt att att ta returerna som han olyckligtvis till 90% släpper rakt fram. Därför skjuter motståndarna i hopp om en retur o tre man störtar på dessa returer. Innan detta visstes om av ES-lagen gick han jättebra, men nu skjuter man första skottet för att han ska släppa returen o de kan raka in returen. Om han lyckades att få dessa returer ut mot kanterna skulle han få en avsevärt bättre räddningsprocent
nej jag tror att timrå inte har några planer på att släppa derouville...kanske sätta honom i publiken tills det blir ordnat så han är en registrerad eu-spelare men inte mer
hmm du har rätt men ändrar det helt plötsligt på timrå's ekonomi ...får dom en massa extra pengar bara för att det blir dyrt att åka ur ....jag tycker naturligtvis att om dom hittar en bra målis till ett vettigt pris så ska dom värva honom men jag vill inte att dom ska värva hejkomochhjälpmig svensson från svängboda bara för en målis behövs..
Om nu De Roo kommer att försvinna är frågan om det är Peos vilja eller om man lyssnat på nästan alla i Gb:n? Konstigt är det att De Roo har fått förtroendet att stå i de flesta matcher men ändå ska bort. Något är det som inte stämmer.
shadar hade timrå haft en rejälare ekonomi så hade jag hållit med men derouville kan bli en värdefull spelare...han har visat att han har klass men är för ojämn bland annat iaf
mm jag tror att om derouville stanna i timrå över denna säsong och även nästa så smälter han in i timrå och backarna lär sig hantera hans ständiga returer och thoren kan säker jobba på hans ojämnhet ...nej jag säger behåll derouville
Skilj på en personlig uppfattning och ett facktum, det som står där är skribentens personliga uppfattning, och han har tom skrivit det, att så är fallet,,,,,,
Eller är ni sugen på Derouville i Sundvall efter som du verkar vara så anjelägen om att han ska sluta,,,,
Personligen tycker jag det vore inte bra om han slutar, som många säger, okey en formsvacka, men!!! ser även en möjlig orsak till den,,,,som jag inte ska ta upp,,,,,,,
Skarin kan få Messa mej så kan jag ta det med han tror han håller med,,,,,,,,,,