1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590420 inlägg · 6217 ämnen

Deadline 31/1

« · 378785 Till forumet

Deadline 31/1
Nu närmar vi oss deadline för övergångar med rasande fart.
Det spekuleras hejvilt om namn och det gäller de flesta lagen i ES.
Vad finns det för spelare tillgängliga och framför allt vilken prislapp..

Jag hoppas på en back och en forward men inser samtidigt att ekonomin är begränsad.. Värva inte för värvningens skull..
Får vi inte en spelare som tillför något kan vi lika gärnna låta bli. Då är det bättre att köra på det vi har och lyfta fram juniorbacken Johnsson + en juniorforward.

Samtidigt måste spelare som Krykov, Manderville m fl kontrakteras nu.
Annars kommer lagen med STORBÖRSEN att roffa åt sig i vanlig ordning.
Man önskar att alla lag i ES kunde konkurera på något sånär lika villkor.

FORZA TIMRÅ
Kommentera

Sv: Deadline 31/1
Teamrå: Jag håller med dig. Vi måste visa våra storspelare att vi vill ha kvar dem. Koskinen får vi bara inte förlora.

Först och främst måste det till en back för att kunna säkra spelet bakåt.
Kommentera

Teamrå: Tycker man borde kunna ge någon i juniorleden i fjärdefemman, men det verkar ju inte tillhöra Timrås natur att släppa fram dem. En sån som SJöström borde kunna fått speltid tex, istället är han nu i IFSH, spelar väl sporadiskt även där, men av det lilla jag sett så har han varit hyffsad iaf. Skulle mycket väl kunna bilda fjärdekedja även i Timrå tror jag med tanke på att en fjärdekedja knappast spelar lika mycket som övriga.

Johan Jonsson borde även han kunna få lite speltid, känns som att han borde kunna vara lika "bra" som Jäger iaf.
Kommentera

pettsson: Japp, jag tror även att en ny forward skulle vara bra för konkurensen mellan forwards men som du säger en back är nog viktigast i dagsläget
Kommentera

pettsson: Koskinen har väl flerårskontrakt...
Kommentera

Teamrå: Ja Manderville och Krykov måste ju vara kvar. Krykov duger lugnt en sässong till. Det har han ju bevisat nu och jag behöver ju inte säga nått om Manderville. 10 dagar kvar tills det är slut värvat. Hoppas vi får tag i nått klipp.
Kommentera

Teamrå: bara att hoppas att vi hittar backar innan det är slut på värvningen.... det fungerar ju inte med jäger och hansson....
Kommentera

Frella: Hansson har matchats fram succesivt de senaste säsongerna och så måste vi nog göra med Jonsson oxå samtidigt förstår jag om Kenta vill spela med "säkra kort", förutom J.J då.. men får man aldrig spela så kanman ju inte utvecklas heller därmed inte sagt att Jonsson ska spela alla matcher eller rentav en hel match förutom då och då..

I fjol så hade vi säkrat slutspelsplatsen vid den här tiden men inte matchades några juniorer fram då heller.. inte ens Hansson...

Sen kan det vara så att de inte är tillräckligt bra men vi kan inte räkna med att det kommer upp nya "Z" på bra länge... tror jag men jag hoppas....
Kommentera

Teamrå: Timrå är för fega på att låta junisar spela, Hedman i MoDo är 86a och var bästa spelare här senast tex, säger kanske inte så mycket med tanke på hur MoDo uppträdde då.

Verkar som om spelarna måste lyckas någon annanstans först, innan Timrå får upp ögonen för dem alt att man har en tunn trupp och därför måste spela dem...
Kommentera

Frella: Jag vet! Vi låter en orutinerad junis gå in på backplatsen i en avgörande match. Går han bort sig mycket, så gnälls det på honom sedan här i gästboken och han kanske tar åt sig så mycket att han därefter inte kan spela ut för fullt. Med andra ord, han var inte mogen för uppgiften och vem vill ha en sopa i laget?

***Hoppas att ni förstår att detta inlägg är ironi***
Kommentera

Frella: Håller med om att det generellt är dålig matning av juniorer till A-laget. Hansson är väl det enda exemplet i modern tid (efter avancemanget) och där har man som sagt gått lugnt tillväga. Å andra sidan, Hansson som ju är/var Timrås största backtalang har trots allt en lång bit kvar. I dagsläget är han väl att betrakta som 6:e back, snäppet över JJ.

Min förhoppning är att någon av de juniorer som skeppades till Sundsvall tar en plats till hösten. Någon som har en bra pejl på utvecklingskurvor?
Kommentera

Bragd-Birger: De som är där verkar ju gå skapligt allihop, en spelare som smäller på som dessutom oskolats till forward(ska spela back igen ikväll) är ju Erik Tägström, sen om han är nåt för TIK vet jag väl inte riktigt...men han verkar vara en typisk checkande spelare, iaf när han får spela forward.
Kommentera

målvakt.. Hadelöv från mif han kommer väl i från kiruna han går väl att locka norrut
Kommentera

Bragd-Birger: Men sedan NÄR är Timrå IK kända för att de senaste 10-15 åren ha jobbat klanderfritt med att matcha in juniorer i A-laget??
"Z" och Crippe är de ENDA undantagen...

Det resonemang och den strategi men verkar ha idag är ju inget annat än ett stort hån mot dom som jobbade med juniorerna i klubben under de fantastiska åren under 60-, -70, och tidigt -80-tal. Då var TIK ledande i landet med det arbetet.

Skämmes, tamefan!!
Kommentera

Dream Team: Tycker att man som TIK som ändå har skapliga juniorer skulle kunna anamma VF:s stil som de nu har till viss del, släpp fram de juniorerna som går bäst i J-20 för tillfället, oavsett om de då är 16 eller 20 år. Man kan ju iaf få fram medelmåttiga spelare såsom Jäger, Sundin tex, till en betydligt lägre kostnad, samt att juniorerna ser att man faktiskt kan få chansen i Timrå och den enda vägen inte är IFSH eller KIF på lokal nivå som i nuläget...
Kommentera

Frella: Rörande backproblem: LHC hade för bara några matcher sedan backproblem och hade fem backar friska. Vad gjorde man? Jo, släppte fram en junior från J-20, född -86. Albin är numera i småkronorna...
Kommentera

bobbe: Jo jag vet, skulle nog aldrig hända här om det inte var riktigt akut, skulle antingen försöka låna nån från IFSH eller låta tex Koskinen dubblera...
Kommentera

Frella: Visst borde TIK resonera så! Frölundas satsning på juniorsidan är bara att ta av sig hatten för. Och framgångarna de haft är ju ett bevis på att satsning också betalar sig i längden. Nu var ju VF helt tvungna att göra detta, eftersom man var nödgade att hålla hårt i slantarna p.g.a skatteskulderna och det för några år sen.
Men att kunna lyckas som dom har gjort är ändå ett undantag. Nog inte att begära att TIK ska kunna lyckas med nåt sådant, MEN man kan ju iaf önska att man hade lite av den filosofin i grunden..
Som det är nu så finns det mycket mer att önska på juniorsidan hos Timrå IK!
Kommentera

Förresten, jag skulle kunna tippa på att Ivan Puncochar kan vara aktuell för Timrå... En ren gissning, vad tror ni andra?
Kommentera

Dream Team: Precis, och med en större satsning på juniorer så kan man få en hel del flis över och kanske etablera en god ekonomi. Kanske kan man då få se Timrå vara med och slåss med de stora elefanterna om etablerade spelare.
Kommentera

Frella: Så önskar man att TIK resonerade.
Samtidigt är det ju en risk man tar om man matchar laget med juniorer. Frågan har väl varit om TIK ansett sig själva ha tillräckligt bra spelare...

Fast jag anser ju att unga spelare kan växa med ökat ansvar - alltså inget motsägande alls i att lyfta upp en par tre junisar varje år...
Kommentera

Dream Team: De som är med i varje match, i nuläget Johan Jonsson och enbart kuskar land och rike runt och får titta på Elithockey utan att få spela även om man spelar ut motståndarna som mot MoDo, eller är helt över som igår mot Luleå. Han gjorde förvisso två byten mot MoDo men kunde gott fått spela hela den tredje perioden, bredvid exempelvis Koskinen för att få känna lite säkerhet.

Hansson blev klasser bättre då han spelade med Raja/Sanny jämfört med Jäger, likadant gäller för Jäger som blev klasser bättre med Raja. Jäger och Hansson är väl lite i samma situation trots att Jäger har rutin i massor. Det är i stort sett deras första ES säsong och tempot skiljer en hel del från AS, att då få ha en stabil och rutinerad spelare på denna nivå gör nog mycket.

Visst Jäger har väl suttit på bänken i ES i VF, samt han spelade med Löven deras senaste ES sejour, men då fick han enbart vara med om att förlora...
Kommentera

Dream Team/Frella: Jag tror helt enkelt inte att man vågat. Ny hall, ökade utgifter, endast en säsong från kvalserien...osv. Förståeligt, men ett trendbrott vore önskvärt. Målet är väl 'en spelare/säsong' ? Låter som en rimlig målsättning. 3 st varje år känns liiite risky dock...
Kommentera

Ingen som hört något angående avstängningen?
dom skulle väll komma idag..eller?
Kommentera

Bragd-Birger: 2 tycker jag kan vara lagom iaf, helst då en forward och en back om det nu finns hyffsade sådana.

Ser man på VF som har tex iår Loui Eriksson som fått iaf lite speltid så har han ju ändå gjort några poäng och inte gjort bort sig direkt. Man måste våga för att vinna =)

Man har ju fint läge nu framöver med Moe och Johansson, dessa två kan blir riktigt bra som det verkar. Hoppas bara TIK släpper fram dessa...
Kommentera

Bragd-Birger: Nej, att direkt stäla in tre junisar på isen i elitserien kanske inte är så klokt. Men man kunde ju åtminstone tänka sig att så många fick träna med A-laget fullt ut. DÅ kanske vi får den utvecklingen att en junior per år lyckas slå sig in.

Det är nog troligt att TIK tänkt i dom banorna. Man ser nog helst att TIK etablerar sig på allvar innan man vågar sig ut på lite djupare vatten...
Kommentera

Teamrå: Tror ni att Kryckan håller ett år till?
Kommentera

heart: Absolut
Kommentera

heart: Skitlätt
Kommentera

pettsson: Spelar han som i år så håller han nog..
Men han blir ju inte yngre precis
Kommentera

heart: Tycker man kan ge honom ett 5-årskontrakt.
Kommentera

Bragd-Birger: De va väl ändå att ta i :-D
Kommentera

heart: Jag tror inte han själv går med på det. :o)
Kommentera

heart: Kan Bantar-Bj...förlåt, Nordmark spela så kan Krykov det med. Karln är ett unikum!
Kommentera

Bragd-Birger:
Vem då..Knylan?
*s*
Kommentera

Bragd-Birger: Han ha ju inte missat en match på hur jäkla lång tid som helst
Kommentera

FoRzA timrå: nu vart det dött här tycker jag
Kommentera

FoRzA timrå: nej då många är vakna, men deppar efter förlusten igår. Nej nej nya tag. TIMRÅ Tar modo i morgon =)
Kommentera

aa det tror jag med
Kommentera

FoRzA timrå: är det någon som vet hur många det suportes det i timrå ik:s suprterklubb
Kommentera

FoRzA timrå: ne nu ska jag börja ladda till matchen imorn det hoppas jag att ni andra också gör
Kommentera

FoRzA timrå: hehe klart man gör... fast man inte ska åka dit på plats .. -suck-
Kommentera

« · 378785