1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586517 inlägg · 6217 ämnen

Den bistra sanningen...

« · 22578 · » Till forumet


Sv: Den bistra sanningen...
Det betyder ungefär Heja på italienska på ett mycket italienskt sätt vill säga i ord och handling. Sedan brukar man väl säga bäng i huvet..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mm iaf så undrar jag vad det är med Mikael Simons...han har varit väldigt blek ...han växer nog med tiden, kanske han blir ett namn att räkna med nästa säsong (förhoppningsvis)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
eftertankar: kanske löjliga grejjer låter dåligt, och jag tror jag vet vad det betyder jag är inte helt däng i huvudet..jag vill bara ha det klarlagt för mig
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mm joo extremt små marginaler. Timrå IK måste få lite tid på sig att bli ett lag.. låt dom gå och spela golf tillsammans eller vad dom nu tycker är roligt, sådana löjliga grejjer gör mirakel.
eftersom det inte finns några dumma frågor så tänkte jag fråga vad Forza betyder ...?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Små, små marginaler. En neslig förlust mot Frölunda på hemmaplan. Straffar är ett lotteri mer eller mindre. Inte mycket att säga om det egentligen. Jag tror det blir mer stabilt så småningom men det är bara att konstatera att serien är mycket jämn i år. Slutspel nämndes innan säsongsstarten av någon men nu känns det mer som det är annat som måste finslipas först.. Sju oavgjorda matcher är flest i elitserien. Tappad ledning har kostat för mycket hittills. Trots fina spelinsatser så har man tappat för många poäng. Det är alla medvetna om. Men om man ser till det hela så har laget en stor kapacitet. Men målen saknas just nu.
Timrå är ingen slagpåse det har man visat i de flesta matcher, så jag tror att bara den där vinnarkänslan kommer så blir laget mer säkert. Det har nämnts tidigare men känns faktiskt lika aktuellt nu. Skador på backar gäckar Timrå i år, fjolåret var mer positivt på den fronten.. Det är bara att kämpa vidare nu. Jag tycker också att Ed Ward verkar som en bra förstärkning vad gäller tyngd på forwardssidan. Bra jobbat av styrelse, kansli mfl.
Forza Timrå IK!!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
någon som vet hur ånga som skall till globen, vi gjorde bra matcher där ifjol och jag känner på mig att vi vinner iår.
FYLL KORTSIDAN IÅR OCKSÅ!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
om man tittar på deeroo idag så måste han glida tillbaka in i målet vid straffarna, det fanns en lite öppning vid benskydden vid varje mål.
hade han bara haft lite fart och glidit tillbaka lite mer hade luckan försvunnit och jag tror att han tagit straffarna lätt!!!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Wallin tycker jag har spelat bra, han har haft otur med skador bara
sedan tycker jag att Rajamäki blir bättre och bättre och Jindrich hoppas jag på att han blir bättre också.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
har finska ligan satt igång. någon som vet hur det går för pasi poängmässigt.
håller med alla som tycker att våra nyförvärv av backa inte visat sitt rätta jag.
jag tycker att alla nyförvärv inte visat sitt rätta jag ännu men det kanske kommer
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Två straffmål av tre måste VELL anses som godkänt...eller what the
fuck?

Synd eller otur att DeRoo inte tar VF:s tredje? Vill minnas att även
Fredde o Boooo hade taskig straffstatistik förra säsongen...

Tyckte även Ed agerade förnuftigt ikväll...glädjande med en
vaken/aktiv styrelse/ledning...

Däremot saknas viss kreativitet i anfallszon...om det har med
självförtroende eller kompetens att göra vet jag ej...

Tunga möten mot Dif och Fbk väntar...önskar nu bara engegemang
från ALLA...det är inte över förrän det är över. Elithockey är vi f-n
inte bortskämda med och det är f-n så mycket trevligare än möten
med Tierp, Almtuna m fl. I första hand nytt elitseriekontrakt allt
bättre är bonus...

Norma Jean: Puss! Timrå IK is beautiful...

Swen is back!

För övrigt: Trevlig kväll ,trots allt, med Tik-08 på O'Larran...God
save Timrå IK...God kväkk!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
dr-nix: Ja, de gäller ju inte minst Casselståhl. Om vi värvar ett par riktigt bra backar som inger trygghet, så växer de andra i sina roller. Visst ja, de ska ju ha betalt också.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Draget:

Ganska skoj för dom funderigarna hade jag också ikväll. Satt och funderade vad det är för spel Timrå spelar iår.Har sett att dom ofta söker en gubbe på den offensiva blå och där direktspelar till en som kommer bakifrån med fart.men alltför ofta hinner våra backar inte ställa om till de snabba spelvändningarna som vi skulle behöva lite oftare.

Pasi var ju en mycket konstruktiv back och han var jä-t bra både framåt och bakåt och man saknar honom mycket i laget idag.

Backarna är väl än så länge den största akilleshälen på årets Timrå förutom att det inte funkar framåt,
men det där hänger väl ihop på nått sätt när inte försvarsspelet funkar till 100% procent så kommer inte målen framåt heller för backarna måste ju va ganska spelskickliga framåt också idag precis som Pasi var.

Men vi ska inte misströsta för Timrå kommer att resa sig.....
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
glöm inte bort att spelare kan växa ...detta är inte ea sports nhl 2002 ...dom kan bli bättre ..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
dr-nix: Sånt är hockeylivet. Ja, det gäller att hitta en lika bra spelare nästa säsong eller att någon likt Casselståhl, mantlar våra förväntningar. Inte alltid så lätt.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
draget du har nog rätt ...pasi var/är en väldigt bra back ...jag hoppas att timrå kan sluta bli en tröskel för spelare att använda ...d.v.s. vi inhandlar en spelare ...han visar sig vara bra och vips så är han borta fortare än faan själv..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike66>Jag personligen saknar Pasi så jävla mycket att man undrar hur jävla bra var han igentligen!Kanske har jag fel här men visst har vi fått sämre spel i egen zon i år eller är det ett synfel bara!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike det är i princip detta jag sade i mitt inlägg längre ner...
TIK faller isär under press ... faller isär är nog att ta i men vi spelar dåligt under press
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Tja, man behöver väl vara ett geni för att veta att laget tagit för få poäng, hitils.
Men hur får man allt att vända ? det krävs nog lite optimister i laget !. Går alla och letar fel kan vi redan nu ge upp.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Draget :
Det har du ju rätt i tror att en av dom var bakom kassen, vi har lite svårt att hålla positionerna när vi blir pressade, det såg man prov på vid flera tillfällen ,och visst var det hönsgård i många sekvenser.

Men man ska aldrig tvivla på laget för det är ändock bara 3 poäng upp till slutspelsstrecket och 99 poäng kvar att kriga om. Det är precis som Håckla skriver, det finns även andra lag som inte går så bra. Elitserien är mer oviss än någonsin.......Det går snart inte att tippa en match rätt förutom på FBK då.

Gud:
Blev det nått nytt publikrekord ikväll?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Roligt att det vart sådan debatt i denna tråd, det var precis det jag eftersökte.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Swen: Ja, Pasi var underbar att beskåda. Vilken back! *Drömmer mig bort*...
Halvardsson är jag lite tveksam till, ibland väger han lite lätt. Vacker straff idag dock. Godnatt!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
norma..
nivån har du satt..men skulle du inte gå o lägga dig??
du skrev iallafall go natt..men det kanske är för lite
negativa grejer..så du måste stanna en stund till??
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
NJB; Så jag ser ej helheten... självklart är jag optimistisk! Går inte att vara lika negativa som så många andra här i gästboken!
Hoppas verkligen inte att det smittar...vill ju inte sluta som en gammal gnällig kärring som klagar på allt i lätt motgång!

Skarin; Kort fråga till dig, vad gav du mig i helgen egentligen?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nike89: Jag har läst om det här. Jag är garanterat helt obesmittad. Vet inte hur man hittar dit. Fullständigt ointresserad.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike66: Jo, efter den senaste tidens magra poäng-utdelning så har jag börjat tvivla. Vi kan ju inte ALLTID godta hedersamma förluster. Det är POÄNG vi BEHÖVER.

Godnatt alla kära TIK'are!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Gud:

Du sätter själv nivån... Grattis!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Vi tycks vara extra sårbara nu när ett par ordinarie backar är borta. Jag tycker att Halvardsson är bäst i rollen som sjunde back, samt att bli en säker straffskytt. Det handlar ju mycket om självförtroende i de momenten. En ny "Pasi" (med sitt trygga spel) finner man inte varje säsong, men han kan tjäna som förebild hur en bra back agerar.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
NJB. "Jag bryr mig mycket och stöttar laget så gott det går när jag är på plats i ladan.Det är jag dock inte nu."
Betyder det att du inte stöttar laget när du är hemma ??
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
jaaa..
gå o lägg dig norma jeans bollibompa..
så får vi lallande dårar leka för oss själva..
glöm inte att lägga pressveck på byxorna..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
hälge jo jag tycker rajamäki blir bättre ..ge Jindrich lite tid så fixar han till spelet också... och Hautamaa hoppas jag är tillbaka till spel efter uppehållet ...och han kommer att vilja bevisa att han är en bra spelare så detta ser bra ut :)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Madde:

Realister är rutinerade och realistiska samt ser till helheten. Du är ung och optimistisk, bara att gratulera...!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike66:2-2 av precis ingenting!!!! jadu om du kikar momenten lite före i spelet runt egen kasse innan 2 - 2 glider in i kassen,så ser du att våra bägge försvarare källarsson och Halvardsson inte tar tag i situtionen på ett Elitseriemässigt sätt som en försvarare bör göra i denna sekvens..Sen måste också Jindrich och Rajamäki se till flera gånger att man inte som det hände där i tredje att en Frölunda spelare står och slår på plocken som keepern har på isen med pucken blockerad,bägge backarna gör inget för att få bort honom från kassen..mycket svagt agerande av välbetalande proffs som ska vara starka framför egen kasse i deffenziva spelet....
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Vad får han för betyg enligt dig idag då?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:
du ska icke tvivla ty Timrå IK reser sig alltid....4-1 hemma och minst en pinne borta.....

NJB:
Det var ju duktigt att du visste att Fjollbollen betyder Globen...Men att Timrå ska åka på en 7-1 förlust..tillåt mig små le...Svenska mästare är dom men inte denna säsong än iaf..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
När en skribent jag respekterar mycket - Laken - förstår vad jag menar, blir jag nöjd. Jag bryr mig mycket och stöttar laget så gott det går när jag är på plats i ladan. Det är jag dock inte nu. God natt...!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Norma; Hade du väntat dig seger ikväll?
Det spelades en hel del hawaiihockey men nyförvärvet såg bra ut.
DeRouville var bra mellan stolparna.

Realister- är det ni som alltid tar fram det negativa istället för det positiva?!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
...och Rajamäki blir bättre och bättre...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Hur vet du det?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Huruvida Tunadal har spelare som inte lyckas och inte är kvar är inte så där "jättehett" här. Det finns väl ett blått klotterplank där du kan ventilera sådana saker. Här är intresset "noll".
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
De nyförvärv som får godkänt och däröver hittills är: Nordgren, De Rouville och Wallin..................
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
De flesta lagen får en svacka under säsongen. Det är bättre att den kommer på hösten än på våren. Jag hoppas på åttondeplatsen!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Madde:

Ett lag i kris presterar långt under förväntade resultat... Ett lag med slutspel som ambition som dock agerar som ett typiskt kvallag är ett krislag... Timrå IK är ett lag i svår kris!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Norma Jean Bell: Lysande svar till Madde nedan! Precis som jag också känner/tycker.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Lallande fånar är dom som kapar bort halva laget och sparkar tränarna, hur realistiskt är det ?.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Papa Maco: Sundsvall har ju ingen gästbok på den här sidan ju.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Ja det ska i vart fall bli kul att se Timrå möta Djurgårn på torsdag. Om inte annat hoppas jag att vi kan vinna publikmatchen. Motståndet från djurgårdsklacken (goda chanser till seger på walk over) brukar vara rätt beskedligt.

King Ed-Ward for president!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Håckla: Apropå sågningar av laget. Det är många som köpt säsongskort i år...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Madde: Självklart stöttar jag också Timrå på läktaren. Här i gästboken är jag dock mer kritisk.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Shadar Logoth:

Man bekymrar sig när det krisar, man blundar inte för den bistra sanningen (det gör bara lallande fånar)... Är det du som till synes omotiverat raderar NJB-inlägg på löpande band!?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Swen: Styf är nu för tiden alltid stabil. Fysisk i sitt spel och viktig för laget.
Kommentera

« · 22578 · »