1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586523 inlägg · 6217 ämnen

Den bistra sanningen...

« · 22772 · » Till forumet


Sv: Den bistra sanningen...
TITAN: Som Gunde säger: Ingenting är omöjligt.

Nu loggar jag av för ikväll. Älska Timrå!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jag säger bara till er alla: Misströsta inte, ty Timrå IK reser sig ur askan igen!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: även mount-everest går att bestiga, utan syrgas, inkl. en cykeltur fram å tillbaka.
det kostade en tå eller två, men det gick...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
hehe jo Timrå kommer att få vinster ..vi har spelat bra dom sista matcherna och nästa 3poängare är inte långt borta HEJA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
TITAN: Tack!!! Äntligen en som tycker som jag...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
joo man ska vara optimistisk men man måste få påpeka bristerna i spelet...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
TITAN: Det låter bra, hoppas verkligen att du har rätt.
Ja, som riktig supporter sviker man a l d r i g sitt lag.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
titan ...jag ser en del brister i spelet men ja vi spelar bra.... anledningen att vi inte vinner matcher är för att vi slarvar för mycket i egen zon och i allmänhet ...vårat passningspel är inte topnotch .. och PP går alldeles för oordnat till...det är ingen ordning i PP .. o.s.v. men i stort sett är vi hyffsade
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nej, håller med. Dock känns matcher på bortaplan som att bestiga Mount Everest... Dessutom är det tunga Djurgården.
Färjestad hemma känns mer som en skrällmatch, de passar oss ganska bra.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
kalla mig idiot om ni vill, men jag fattar inte dessa negativa vibbar.
vad jag menar är, de spelar ju bra, det är det sista som saknas.
fler lag i serien har samma problem, luleå mif tex.
klart man blir lite lack när de inte vinner, men tro mig, det vänder.
det skiljer i princip inget poängmässigt, ett par vinster så ser det helt annorlunda ut.
bit ihop allihopa, det kanske inte blir slutspel, men kvalserien hamnar vi ALDRIG i.

ÄLSKA TIMRÅ----------ALLTID.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
tillägg: vi kan skapa en lista tillsammans ...alla kan bara (i ordnad form) skriva vad dom tycker inte stämmer...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mm jo visst finns det grejjor att arbeta på inom laget om inte det var fallet så skulle vi ligga etta i tabellen ... men försök att få till en hyffsad lista över vad som inte funkar som det ska i timrå och vad dom ska träna på för att förbättra spelet..... jag är intresserad om ni andra tycker ungefär som jag i detta fall....
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Vi är inte direkt favoriter i dessa matcher, o nervknutarna kanske släpper lite o vi kanske tom lyckas skrälla till oss nån poäng...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Tänk då om Peltomaa dessutom skulle komma igång likt förra säsongen, då j-vlar blir det slutspel! :-)

Peltomaa var enligt min uppfattning Timrås VIKTIGASTE spelare förra säsongen.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Västrabo: Håller med om det mesta du skriver.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mm jo och jag hoppas att allt går som det ska med hautamaa för då är han tillbaka när uppehållet är slut ...och han vill nog bevisa för timrå att det inte var ett misstag att värva honom :) räkna med en Hautamaa som jobbar 200% efter uppehållet ..det är mina förhoppningar iaf ...och han är en bra spelare..om vi har hängt med utan honom så lär det gå ännu bättre när han är på hugget :-)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
"Doktorn": Självklart blir man besviken och frustrerad. Jag försöker dock vara mer konstruktiv än så när jag skriver...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Bra! Nu börjar vi komma någonstans i denna diskussion. Håller med dig angående det rent spelmässiga. Felet är att vi tar för FÅ poäng. Brynäsmatchen är ett exempel, lysande spel - 0 poäng...
Jo, vi har poäng att förlora i dessa matcher (DIF & FBK)!

Kämpa Timrå!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Visst skulle man vilja skriva nått positivt om Timrå, men det smärtar tyvärr för tillfället att konstatera att man inte är bättre än så här. Otur , oflyt tycker jag inte håller så många matcher som har varit. Visst hoppas även jag på " vändningen " omgående. Har tyckt tidigare att laget hamnar alldeles för lätt i hörnerna i anfallzon i stället för riktiga avslut ifrån " slottet ", den känslan blev inte mindre av matchen mot VF. En annan detalj som är lite märklig är att vid skott mot målvakten är det väldigt få som fullföljer fram för att attackera och på så vis få en tekning i offensiva zonen. Hoppas att Ed Ward kan bli den kugge som fattats, verkligen rolgt att se honom igår. Skulle vara roligt att höra om någon annan tycker ungefär likadant?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
laken nej men du måste väll hålla med om att en hel del känslor hänger med när man skriver och när du är sur eller ledsen p.g.a. en förlust skriver man saker som "FAAN VA TIMRÅ SUGER ALLSVENSKAN NÄSTA"
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Kongo: Hmm... Bla, bla, bla...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Spelmässigt tycker jag vi är ur svackan... vi spelade dåligt i matcherna mot AIK. LHC o SSK, men de senaste matcherna har sett bra ut o vi krigar o kämpar... Vi har inte så mkt flyt just nu o självförtroendet är inte på topp... Tror o hoppas att Ward blir en injektion... Nu har vi DIF borta o FBK hemma... Vi ligger näst sist o har inget att förlora i dessa matcher... Bra med uppehåll nu oxå... Ifjol kom uppehållet när vi var i storform o det vände till något negativt då, hoppas att det blir tvärtom nu...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:
Jag tror att Timrå endast kommer att tappa 4-5 poäng resten av serien. Sen blir det SM-guld av bara farten. Vidare blir det vinst i världsfinalen mot Detroit med 7-3, 4-6.
Fan va gõtt.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
"Doktorn": På någon sätt måste man ju avreagera sig efter en förlust... :-)
Dock, det jag skriver är inte helt irrelevant, eller hur?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Madde: Heja Timrå! :-)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Kongo: Svar JA!
Jag tror att vi kommer att vara inblandade i bottenstriden hela säsongen. Ingen blir gladare än undertecknad om jag har fel... :-)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mmm jo laken försök att tänka på något annat än timrå ett tag ...läs en bok eller något ...sedan när du lugnat ner dig så tänker du klarare ...jag brukar posta en massa irriterande smörja ibland när jag blivit arg p.g.a. en förlust.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Det måste vara en klassisk höstdepresson som smittat de flesta här! Vad kan det annars vara?

"Timrå missar slutspel, de ligger under strecken, förlorade igen på straffar, de kan inte göra mål..." Har ni verkligen inget annat att gnälla över? Efter 17 matcher så skickar ni redan ner laget till allsvenskan! Vad har hänt med stödet?
Sedan att det är just jag som är positiv till Timrå är bara skumt...

Säg något positiv istället!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Seriöst...
För att vända på detta behöver laget få framgång, känna början på en framgångsvåg. Jag tror fortfarande att TIK 01/02 har tillräckligt stark trupp för att ta sig till slutspel.
Det har varit ungefär samma symptom hela säsongen, och börjar det gå dåligt har det en tendens att forsätta gå dåligt.
Men jag hoppas på att det vänder snart. Bra att det är uppehåll efter denna vecka.

Laken:
Känns som att det har gått dåligt för länge för att svackan ska ses som tillfällig.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
laken:Du är alldeles för negativ idag.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
santos: Lång formsvacka, hur lång? Hela säsongen?
Tror du inte att t.ex. Leksandssupportrarna tänkte likadant förra säsongen???
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
*Rättelse* Så här ska det stå nedan:

Laget är kanske helt enkelt inte bättre än så här...?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Tänkte bara på hur det var i november i fjol .
Det är bara en lite för lång formsvacka vi lider av just nu.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Jo, jag skriver lite extra negativt just för att skapa debatt kring ämnet.
Dock blir jag mer och mer tveksam till att detta enbart är en tillfällig svacka. Laget är kanske helt enkelt kanske inte bättre än så här...?
Man får inte vara rädd för att söka efter sanningen.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Du verkar klok du Klart vi ska fortsätta att hoppas på slutspel.
TIMRÅÅÅÅ!!!!!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Kongo: Äh, nu överdriver du väl ändå...

P.S. Har det verkligen så mycket med denna tråd att göra? D.S.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Tycker du inte att du är lite väl negativ när du skriver: Slutspel är nog bara att glömma, just nu har jag oerhört svårt att se hur vi ska kunna undvika de två sista platserna.

Det är 33 omgångar kvar o vi har 3 poäng upp till en slutspelsplats, dessutom en match mindre än många lag...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Det finns bara en man som kan råda bot på detta. En spelare som kan vara skillnaden mellan degradering och finalspel. En man vars like världen tidigare icke skådat. Jag talar om Dmitri Starostenko.
Värva tillbaka honom nu!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Klipper in en del av inlägget som startade hela denna låååånga tråden. Med förhoppning om att fler läser detta samt skänker mina frågeställningar en extra eftertanke. Men jag kanske har helt fel i det jag skrev nedan?


Den bistra sanningen...
Tanken börjar mer och mer slå mig: Vi kanske inte är bättre än så här...?
Alla vi supportrar kanske lurar oss själva när vi väntar på den s.k. vändningen. Tänk om den aldrig kommer. Vi kanske måste inse att vi är och förblir ett bottenlag i elitserien denna säsong...
Slutspel är nog bara att glömma, just nu har jag oerhört svårt att se hur vi ska kunna undvika de två sista platserna.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
mike66> Självklart skall han inte vräka ur sig vad som helst och tro att han kommer undan pga att han är lagkapten. Men det är väl ändå lagkaptenens jobb att protestera om nåt är fel, utan att riskera att åka bara för att domaren känner sig kritiserad...

Nu är inte Frölunda något värvarlag längre... Nu tar vi platsen som plantskola, 55 % av spelarna kommer från VFs juniorverksamhet...

Om TIK skulle vunnit hade det inte varait orättvist, bara synd om oss som hejar på VF. Men idag är det vi som firar istället ;)
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
skalpjägaren:
Det beror ju på vad han sa och hur han sa det, bara för att man är lagkapten så kan man inte vräka ur sig vad som helst.

Ni skall iaf ha all heder till segern ni har ett ungt och lovande lag och ser starkare ut iår än i fjol tots att ni inte har Husse i laget.

Sen går det väl att diskutera vem som var värd att vinna. Tycker själva att ni i VF vek ner er i 3:e och skulle inte alls ha protesterat om Timrå vunnit.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
ni förlorade inte en tre poängare .. ni vann två ..
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Nu strider vi för två poäng, hej, hej ,hej.....

Gött å se att VF nu även kan vinna på straffar! Det trodde man ju inte. Synd bara att domare Öberg visar ut lagkapten Andersson för att han protesterade... Var inte det en av lagkaptens uppgifter?
Synd att förlora den trepoängaren...

Nu slipper ni i alla fall att vara jumbo om det nu är nån tröst....

GO VF, GO VF!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
The great one-> Är du skitnödig tycker jag du skall sätta dig på toaletten. Och stäng gärna dörren så vi slipper höra dig krysta ur dig all skit
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Visade inte Simons framfötterna igår då vet då inte jag hur han ska göra för att visa dom,,,,

Och vi kom en poäng närmare slutspel, är bara tre poäng kvar nu och 99 att spela om och 99 perioder och 33 matcher 1980 min att spela så detta fixar sig,,,,,,

Växer Ward in i kostymen, så kommer det bli riktigt kul, med hans transattlantiska spel, med hans tyngd gå närmaste vägen från punkt A till punkt B, och råkar det stå en spelare mellan så spelar det tydligen mindre roll,,,,,Och snabb på rören var han med, och skaplig bössa, såg även ut att ha hanterat puck förut,,,,Han blir nog bra bara han vänt dynget åt rätt håll, och lärt sig att rinken är större,,,,,Framför allt så var han grym framför mål i PP, inte många som flyttade han om man säger så,,,,,,,

Klacken, godkänt, tom Norra klappade såg jag, men varför vart det så jobbigt och heja helt plötsligt då det vart 0-1, det måste vi skärpa oss på,,,,,HH fick en med gångare bredvid sig och han insåg nog att det var lika bra att flytta några pinnhål ner, Skulle bara lära han hur man klappar händer,,,
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Om inte Simons visar framfötterna den närmsta tiden så kan man väl låna ut honom till en Allsvenskklubb. Tror faktiskt att Zetterström hade gjort bättre i från sig.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Håller fullständigt med Dig!
Det är inte bara Simons som inte har levt upp till förväntningarna, jag tycker att det bara är ett par av de nya som varit bra så här långt.
Han ligger löst till nu vår gode vän tränarn, tyvärr tror jag inte på att sparka nån, ger konstiga vibbar.
Klacken ja vad ska jag säga....Ni gör så gott Ni kan men jag har hört Er bättre.
Är TIK feltränade?? jag tycker att de tröttnar fort, saknar ordentligt tryck o forechecking hela matchen.
Kritisera mig gärna det tar jag, lider av att se TIK i botten, less på att möta TEG, BODEN mfl.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Den bistra sanningen är att Mikael Simons inte blev den spelare som man hade hoppats på. Bänken nästa.

Den bistra sanningen är att Peo har varit i klubben för länge. Han är nöjd efter varje match och säger att Frölunda ska gå till SM-final och därför gjorde det inget att vi förlorade. Frölunda som är näst sämst på borta plan får vinna, vilka som är sämst? Timrå så klart.

Peo Larsson försöker nog rädda sitt eget skinn. Det är ingen stor grej att sparka en tränare. Tror att det är botemedlet mot denna dystra trend tyvärr. Man hoppas ju självklart att det ska vända men just nu är det inte mycket som tyder på det.

Sedan kan man inte bara tycka att allt är frid och fröjd när vi ligger i botten av tabellen och endast 3 vinster av 17!

Jag säger som Burström i Luleå: "- Det är bara bra att publiken buar, det visar att dom är engagerade"

Man måste få bua åt det som inte är bra.

Den bistra sanningen är att Peo Larsson inte har fått igång ett bra powerplayspel på hela tiden han har varit i klubben. Skandal. Hårda ord mot Peo, men det känns som han har gjort sitt. Kan bara hoppas att jag har fel...

Däremot så tycker jag att Niklas Nordgren bara blir bättre och bättre. Skriv ett 2-3 års kontrakt med Niklas snarast.

29 miljoner fick Timrå hosta upp för hallen, var inte det i dyraste laget? , Njurunda köpte sin hall av Sundsvallskommun för 1 Kr...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Sitter man då hör besviken efter ännu en hedersam förlust. Tycker spelet funkade bra idag förutom vid strulet vid 2-2 målet. M.Lind matchens spelare följt av Ed Ward och även Halvardsson var bra tyckte jag...

Mest frustrerad blir man på domare Öberg som när han blir utbuad inför 3e perioden vinkar och skrattar till klacken...knappast proffsigt uppträdande. Öberg en SKAM för domarkåren.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
ahh ok , mmm joo man säger nog bäng ...faaan någon som Har Dj Doboy - Special Summer Edition 2 ...det är tamefan den bästa trance/techno skivan jag hört !!! har bitvis av den :(
Kommentera

« · 22772 · »