1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586512 inlägg · 6217 ämnen

Den bistra sanningen...

« · 27641 · » Till forumet


Sv: Den bistra sanningen...
Ubbe: En gång supporter - alltid supporter!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Visst är jag en supporter. Men då man äntligen tar steget upp får man f-n inte trilla ur!!

Tror att det kan behövas hjälp i båset faktiskt!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Det är nog riktigt, tror bara inte att Sandlin är rätt person.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Bara det att han har gjort så mycket, och man vet hans kunnande. Boustedt har kunnat vara ett alternativ??
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
...Börjar nog gå upp för de allra flesta nu. Det var/är ingen tillfällig svacka. Vi är inte bättre än så här!

Timrå IK - i med och motgång...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Det här skrev Laken med flera, för många veckor sedan. Nu verkar ljuset ha gått upp för alla andra också.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
The great one: Tack. Det visade sig att jag inte var pessimist, snarare realist...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken o TGO: Ni låter stolta över att era negativa analyser gått in... Man får väl säga Grattis!! ni verkar kunna detta med Hockey ni... Själv trodde jag att det skulle gå bättre för laget, men men...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Snarare är det så att det har varit rena häxjakten här i gb på de som inte har snackat om vändningar, oflyt, tillfälliga svackor osv,

Hur kan det vara en negativ analys när man står med facit i hand ?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Det trodde jag också innan säsongen började. Slutspel var ett realistiskt mål enligt min mening då.
...Men, men, ju längre säsongen avverkades desto fler tecken såg jag att någonting var och är fel. Därav kom jag till insikt att vi helt enkelt överskattat våran slagkraft. Vi är för närvarande inte bättre än så här. Tabellen ljuger inte.

Dock kommer jag ALLTID att vara Timrå IK trogen.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy : klart alla vill att det ska gå bra för TIMRÅ men det hjälper ju tyvärr inte,bara för att man är negativ betyder det inte att man vill att laget ska förlora.
Det går inte att alltid vara positiv då blir man alldeles för trångsynt,och tjatar om att så länge man skapar är det lungt.
Mn måste trycka dit denn också,man kan inte vinna om man bara gör två mål i snitt per match och gör sådana bjudningar bakåt som vi gör
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Jag vet att laget kan bättre men nu ser det tungt ut... Jag håller med om att tabellen inte ljuger... vi har varit så dåliga som den visar...

Kasparov: Tycker du det känns positivt att vara i den här situationen...?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Kasparov: Tack, du förstår precis.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
santos: Stämmer bra det... dvs att alla tar en förlust olika... självklart vill vi alla här det bästa för TIK...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Nej naturligtvis inte. ingen är väl negativ med vilje. Tyvärr råkar det vara så att de negativa åsikterna ofta är sanna.

Timrå IK gör ju sitt bästa för att stäka det
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
stärka
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Vi är alla väldigt besvikna, dock, så fort man skrev något negativt om Timrå IK så blev (blir?) man ifrågasatt som supporter. Det irriterade/irriterar mig!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
jävlar nu sprack jag på resultatet , annars brukar jag ha rätt. jag tippade 3-1 till aik.
ha ha ha allsvenskan nära nära. det är ju hopplöst att tänka positivt idag.
jag arbetar med en jäkla massa aik supporters och dom säger att aik har inte sett sämre ut på många år. 9 av 10 tippade på timrå seger.
men men timrå kanske är sämre än på 10 år
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken:är tyvärr en av dom som kritiserat dig men har nu vaknat efter mycket om ock men.jag har varit alldeles för positiv,men nu ser jag sanningen i vit ögat.
Kom igen Timrå våga vägra Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Santos: Ingen fara. För övrigt så hänvisar jag till det jag skrev till Jimmy nedan:

"Vi är alla väldigt besvikna, dock, så fort man skrev något negativt om Timrå IK så blev (blir?) man ifrågasatt som supporter. Det irriterade/irriterar mig!"
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Beror väl på lite av vad man säger o när... Man behöver väl inte skylta med förlag på nya tränare efter en 2-3 förluster i rad... eller som nu uppmana supportrar att vända ryggen till spelarna... det är bättre att göra som du gjorde... dvs försöka komma fram till vad som går fel...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
undra undra, jag tror att timrå kan nypa den andra kvalplatsen till elitserien efter leksand. men bara kanske. då gäller det att matcha laget rätt.
jag tror att z:a tänker redan nu på flytten och pengarna. vem fan vill lira i ett spogäng som bara torskar
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
det var fler än du som trodde på förlust... känns som det kvittar om man tippar rätt eller ej... livet är surt just nu...:(
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Hum.. kanske något klantig formulering i förra inlägget. Vad jag menar är typ att ingen (inte många) är negativ bara för att få klaga, utan det finns fan en anledning

äh, nu lägger jag ner för ikväll. är oklar i huvet
dags för lite verklighetsflykt.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Jag vart kristisk när jag började (in)se tendenserna vartåt det barkade hän. Det var Tgo som startade tråden om att vända spelarna ryggen. Vi är inte samma person!
Jag har alltid försökt leta efter orsaker och åtgärder - med andra ord varit så konstruktiv som möjligt.
Att jag sedan fått mycket skit för detta får jag acceptera och tåla.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
håller med jimmy, om man kidnappar spelarnas frua, skämt å sido kanske dom spelar för att vinna
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Ja, det är med tungt hjärta man sätter sig på bussen hem till Nacka, ännu en bitter förlust, och det mot gnaget, jädra skitlag. Men våra grabbar skall ha heder av att de kämpar och ligger i, men det räcker inte........nu äre tungt.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
DEt som retar mig mest är att ledningen inte tycks göra nåt åt saken de har väl vaggats in i nån falsk trygghet att så länge de skapar målchanser så är det ingen fara,problemet är att väntar dom för länge nu så är det nog försent.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
härligt santos, dom gör inget.DET BRUKAR LÅTA SÅ HÄR, DET VÄNDER DET VET JAG!!!!!!!dom har lite otur att pucken studsar stolpe ut.
ja ja.
ibland önskar man att man inte var idrotts och hockeytokig utan kanske en trädkramare som inte vet ett skit om hockey
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jag fattar inte hur denna gästbok fungerar, men jaja.

förlorade timrå idag eller? såg nämligen på text tv förut, då stod de 4-2 till AIK, men det kanske var slutresultatet.

Jag ska säga såhär att jag lider med er, jag vet hur det känns när ens favoritlag ligger sist och kan inget göra, hur mycket man än skäller och hur förbannad man än blir så är det sanningen, men jag hoppas det vänder för er, för jag vill ha er kvar i ES, det är AIK, och Södertälje som ska åka ner....Lycka till i framtiden förutom på torsdag mot Linköping...*ler*
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Du behöver inte ta åt dig allt här på GB. Du försvarade mig med att man måste få kritisera. Du höll ju nästan med mig. Men du vill vara alla till lags men det går inte. Du är patetisk.

Stå för vad du tycker egentligen.

Styrelsen får väl snacka enskilt med spelarna och se om Peo har deras förtroende. Säger 15 av spelarna att dom inte har förtroende, så är det bara att avtacka Peo. Men styrelsen gillar ju inte idén med att byta tränare. Det kanske är dags att byta ut hela styrelsen...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: jag har aldrig antytt att du o TGO skulle vara samma person... Du o jag har haft många olika åsikter men du är åtminstone konstruktiv i det du säger...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Ja fy faaaan.

Vi pratade på läktaren. "Vad skulle du säga till spelarna om du fick chansen att vara Peo"? Ingen kunde säga något klokt.
-Passa till varandra?
-Åk mer och bättre skridskor?
-Vinn närkamper?

Det var så uppenbart att det var ett lag i motgång vi såg men det var i alla fall för mig väldigt svårt att sätta fingret på vad det var som var fel. Slarviga speluppbyggnader, men var det backarna som var för långsamma eller centern som inte var spelbar? Svårt att komma in på mål men det kanske var en följd av att det första passet kom för långsamt och anfallaren tvingades ner i hörnet?

Ett förslag på recept kan vara att chansa med att bryta in själv eller spela in pucken vid första stolpen när anfallet är nedtvingat i hörnet men puckföraren fortfarande kommer med lite fart. Någon gång kändes det som att en chanspassning in i slottet kunde studsa rätt, det skulle ge bättre odds än att hamna i den ständiga sarggröten.

Ääääähhh, det krävs något men jag vet inte vad. Många spelare var för taskiga helt enkelt. Crippe är spektakulär som puckförare och Jindrich fantastisk i försvarsspelet. Nordgren okej. Freddan godkänd. Robbans mål läckert men annars hade han det väl ganska svårt?

Mirakel kan hända men de behöver hjälp på vägen. Ett grundspel och lite självförtroende skulle inte skada.

Älskar Timrå ändå.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Fy Fan vad less man blir. inte vill man se på TV sporten, läsa tidningar än mindre prata hockey för närvarande. Fasen jag mår riktigt dåligt utav det här, det stämmer ganska bra den gamla "klyschan" att hoppet är det sista som överger en,men nu fan är det nära.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Västrabo: Precis! Hur det än är kan jag alltid trösta mig med att jag gick och kollade på hemmaförluster mot Husum i en inte allt för avlägsen tid men det hjälper inte. Då led jag av att förlora mot Piteå borta, nu lider jag av att förlora mot AIK i Globen.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
The great one: Jag svarar på det jag vill. Jag har verkligen INTE varit alla till lags. De allra flesta håller nog med mig just på den punkten.
Någon debatt med personliga påhopp är jag inte intresserad av...
Det är ju just det jag gör: Står för vad jag tycker.

Nja, det låter orimligt.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Jimmy: Tack, jag försöker oftast vara det i alla fall.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
El Maco: Det du beskriver känner jag verkligen igen, så har det varit länge nu. Det mest frustrerande är att man inte hittar/ser precis VAD som är fel. Man ser bara att det är ett lag helt utan självförtroende. Just det (bristen på självförtroende) kanske är svaret på frågan.
Frågan är bara: Vad gör man åt det?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Laken: Det är inte konstigt om alla håller med dig om det, eftersom du försöker bli kompis med allt och alla. Vänder kappan efter vinden tycker i alla fall jag att du gör. :-)



Byt tränare så ordnar det sig. Då slipper vi kvalserien. Hoppas jag i alla fall.

Nu blir det tv4 sporten hej svejs!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Svik inte ert lag avd ni än gör....de är nu de behöver er som mest. Har ni inte hört ordspråket?

Älska mig som mest när jag behöver det minst.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
The great one: Äh, jag har stått för vad jag tycker hela tiden. Du verkar mest besviken och frustrerad efter förlusten, synd bara att du tar ut den på mig.

Jag är inte säker på att ett tränarbyte skulle betyda att vi klarar oss ifrån kvalserien, dock kan det inte gå sämre än vad det gör för närvarande.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Ett tränarbyte skulle inte ha gjort att ni höll er kvar.Ni har helt enkelt inte spelat bra.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Eller vad har vi för alternativ om inte vi ska byta tränare. Jag är som sagt kraftigt mot det, men ni som har en annan lösning- förtälj den för mig.
Jag har lessnat på att förlora.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
NIKE 89: Höll oss kvar vart ???? Vad är det vi har ramlat ur.........Hur bra spelade Katterna sist då ???
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
LÄS DETTA!!!!

hör ni inte själva hur ni låter?! det är inte ni som ska må dåligt, det är spelarna...jag vet hur det känns när ens lag bara förlorar hela tiden...och jag mådde också dåligt då....men egentligen är de inte suportrarna som ska må dåligt utan spelarna....och eran tränare kanske funderar nu på att ställa sin plats till förfogande....

SVARA PÅ DETTA, TACK!
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
250kg kärlek: Som någon tidigare varit inne på, en idrottspsykolog, kanske?
Annars ser jag inga andra alternativ, jag tror inte att enbart några nya spelare vänder "helvetes-trenden"...
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
189'an: Svaren kan du nog få/avläsa i debatterna nedan.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Håller med El Maco. Det är svårt att sätta fingret på vad det finns för mirakelkur som skulle förlösa och frigöra Timrås förmodade bländande spel i dagsläget.
Både laget och vissa supportrar har det väldigt jobbigt nu.

Vem kan få laget att lyssna och lita på att de kan nu? Vem kan få dem att gå ut och kämpa ännu mer ,utan att de åker ihop/ blir rädda för att tappa puck/ gör superkorta byten?
Inte är det lätt att vara coach nu! Att komma med förslag på oreakistiska värvningar är ingen lösning.
Timrå har ingen amerikansk miljardär eller någon skånsk byggherre i bakgrunden som sticker till extra stålar.

Att slåss i motgång och kämpa för sitt berättingande i en sådan situation som nu tornat upp är vi förbannat dåligt förberedda på.
Mycket har gått vår väg allt från sjösättandet och genomförandet av vision 2000. Nästan spikrakt uppåt.

Snacket om slutspel innan säsongsstart jämte totalsågningarna av spelare innan de ens klivit ut på isen tedde sig bägge lika verklighetsfrämmande. Ribban lades väldigt högt. Spelare som kunde ha utvecklats mer har inte gjort det.
Supportergeneration-00 (de som kom till år 2000) har väl dött av totalt tuppjuck redan eller har de bett om aktiv dödshjälp.

Jag kan inte avgöra om förlusterna mot Ö-vik sved mer än dessa, det är som om mer står på spel nu. Men det är klart att man kände att det var lika fördjävligt då. Att förlora är inte kul men hur vänder man det till vinnarkänsla och kan använda ett jävlaranamma som inte liknar panik?
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
Att vi mår dåligt är nog en kombination av rädsla, samhörighet och medkänsla. Rädsla för att åka ur, och inte veta när det blir ES- spel igen. Samhörighet med laget och det som är sitt. Vi vill ju på vårat sätt vårda klubben och vara med i dess framgångar. Medkänsla med killarna i laget, deltaga i det som nu sker och på vårat sätt försöka hjälpa till om det står still.
Det är kanske bättre att få flera olika syner på det som inte stämmer, än några få.
De flesta på den här sidan jobbar för högtryck för att "finna" felen. Vi vill hjälpa till, även om vi måste må dåligt.
Kommentera

Sv: Den bistra sanningen...
En kassaskåpssäker förlust. Uselt på alla punkter, för många förlorade tekniningar, förlorade närkamper, ett otroligt strul med pucken, bristande markering i försvarsspelet (nr 4, vad höll han på med vid 1-0? Div. 2 - mässigt), i avsluten saknas kyla, jävlar anamma, och snabbhet, m.m., m.m. Det enda man kan hoppas på är att laget slutar ängslas. Vad fa'n är de rädda för nu? Nu är de avsågade och hela Sverige (förutom vi TIK-supportrar som gråter) skrattar, det kan inte bli värre.

Det vore en sensation likt USA:s OS-guld 1980 om TIKs vändning (måtte den komma NÅGON gång) kommer redan mot LHC på tisdag. Nej, det är ännu en måstematch med för mycket i potten för de nervsvaga TIK-spelarna. Tio matcher i rad mot FBK borta vore betydligt bättre ur psykologisk synvinkel.
Kommentera

« · 27641 · »