1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590923 inlägg · 6217 ämnen

Det är dags att agera

« · 1417261 · » Till forumet

Sv: Det är dags att agera
ÖstrandsNisse: Jag tror inte alls på nubben i båset, i mina ögon är han en sportchef, ingen huvudtränare. Den lösningen tror jag inte en sekund på.
Kommentera

Kerstin_k: Ja fast samtidigt så ska han väl söka ett nytt jobb i framtiden också, han kanske tjurar på och tror att han kan vända på det här. Stärka sina aktier lite. Men jag skulle vilja påstå att inte sedan challes tid (när han öppet sågade juniorer i media) har fans på ett sådant tydligt sätt kunnat se hur en huvudtränare tabbar sig på jobbet. Jag tror inte självinsikten finns där.
Kommentera

Olle: Och tänk om pikkarainen bryter kontraktet av personliga skäl . Och murley får nhl erbjudande och timrå går motvilligt med på att släppa honom . Hagos bestämmer sej för att lägga skriskorna på hyllan . In kommer strålman , en bra tvåvägscenter och två vassa yttrar . Riddarn förvandlas på nåt sätt till lindbäck . Sen djävlar blir de åka av
Kommentera

Kerstin_k:det är nog det som dom skall komma fram till i helgen,finns ju inte så mycket pengar över,skulle tro att det kan bli ante karlsson
Kommentera

ÖstrandsNisse:

In med Tikhonov så ska ni nog fan se att det blir The big red machine igen!
Kommentera

gustav9: Vem ersätter enligt dina källor?
Kommentera

Olle: Jag vill nog ändå lägga in en passus till det Wennerholm skriver. Jag är inte alls säker på att Nubben är den bästa lösningen. jag har inte alls samma övertro på honom som många andra tycks ha. Njae, jag skulle nog helst se att man fick tag på en tränare som är en bättre taktiker än vad Perra visat upp och som kan driva igång spelare som känns allmänt loja i dagsläget.
Kommentera

Olle: Jag tycker ju fortfarande att karln nån gång borde känna själv att det är nog. Han måste väl gå på toa och se sig själv i spegeln och, åtminstone, nån gång säga till sig själv att "nu jävlar räcker det". Nån förlust borde väl göra att bägarn rinner över för honom också och få honom självmant att uppsöka Linkan och be att få bli entledigad.
Kommentera

Olle: det kommer att hända saker i helgen,mest troliga är att perra får lämna skeppet senast måndag enligt säkra källor
Kommentera

Olle: Tänk om jag kunde få ta en whirrepinne och koppla bort alla negativa tankar, som har kommit allt som oftast nu på sistone. Jag gör´t, öppnar barskåpet och tappar upp en 3 fingrars pinne allt för att förtränga det jag fick se idag 45 min. Saknaden av laghjärta från 90 % av spelarna. Det gör mitt röda hjärta halvbrutstet.

Cheers !
Kommentera

ÖstrandsNisse: På något sätt så väcks det lite hopp i mig när jag läser det Wennerholm skriver. I regel är det ju bara skräp som han producerar och det han skriver idag har vi alla tänkt tusen gånger men det lilla hopp jag känner är att perra sticker. Att det är fler än bara vi fans som ser hur desperat vi behöver en förändring.

Tänk OM! Tänk om vi vaknar i morgon och får läsa att perra har åkt hem. Tänk om man lyckas väcka nytt liv i det här laget med ett nytt tränarpar. Att en defensiv gigant har värvats på backsidan..eller att NÅN har värvats till backsidan.

Tänk om...
Kommentera

zita: Om om vore om, hade jag varit på fyllan under dagens match och sluppit få färska minnen av denna fadäsmatch.
Kommentera

För en gångs skull håller jag med Wennerholm.
Kommentera

zita: Precis, nästa match så vinner vi. Sedan att HV ledde med 6-2 och gick på under halvfart, det kvittar. Men men, nästa gång så vinner vi en tredje perre igen...
Kommentera

Va fan är de med färjestad och tacklingar mot huvudet
Kommentera

Johnny Rådepp: Pass.
Kommentera

Johnny Rådepp: Man får väl se det så här, att dom visar i tredje perioden att dom kan spela hockey. Och Ridderwall hade inte sin bästa dag, hade han blivit utbytt tidigare hade vi nog vunnit.
Kommentera

TIK55: De finns ytterst få i detta lag som håller elitserieklass . Robinson är en av dom . Timrås isärklass bästa back . De är inte vampolas fel att timrå inte gör fler mål för stt han kan inte spela ensam , och de är inte robinsons fel att han spelar med något som linkan hittat på nån loppis .
Kommentera

Nisse: Gissningsvis börjar årets stora vinterrea tidigare i år än förra. Dessutom skulle jag tippa på att det blir ännu bättre priser under årets rea.

Gå 3 betala för 1
Ät för 1/2 priset i restaurangen
Boka en loge - 70% rabatt

När jag väl är inne på "såga-linjen" måste jag också få fråga. Hur många har IPhone 4 kontra IPhone 3? I min värld hade det inte varit fel att göra några skal till treorna också. Nu måste jag byta min telefon med sonens.
Kommentera

Kerstin_k: Jag är sugen ikväll, kommer du bort? ;)
Kommentera

TIK55: Robinson sänds på tv4, vilka dagar i veckan vetivälfaan.

Kan bara hålla med dig angående hockeyspelaren Mat. Han väger alldeles för lätt och är alldeles för "short" i rocken när det hettar till framför kassen. Men om vi ska vara riktigt ärliga så är väl hela Timrås backbestånd alldeles för tafatta.

Tänk att min tanke var att vi kunde omöjligt bli sämre bakåt än vad vi var förra säsongen. Feten, Skogs, osv.. Men tänk vad fel man kan ha, " det kan alltid bli värre" glöm inte det!
Kommentera

Olle: Angående din kommentar om Larssons agerande efter sitt mål så håller jag delvis med dig. Men samtidigt kan jag tycka att Larsson spottat upp sig ganska ordentligt nu på slutet. Han ser i alla fall ut att vara sugen att vända skiten, han ser ut att bry sig och att ge sitt yttersta. Och för det är han värd ett gehör på sitt mål. Men laget i sig är ju absolut inte värda några större bifall.
Kommentera

Johnny Rådepp: Nära SM-Guld redan nu?! Hur tänker du då? Måste man inte göra upp i slutspelet först? Brukar inte slutspelet gå av stapeln redan till våren? Hur skulle vi då kunna vara nära vårt första SM-guld redan NU?

;)

Jag säger så här; hade vi inte släppt Hahl, Pyrret och Anders Lindbäck och gjort den där konstiga nubben-affären hade vi inte torskat med 5-6 hemma mot ett skadeskjutit HV idag :)
Kommentera

fredriko74: Han fick väl stå i skamvrån för att han hade mage att klaga på sargen och därigenom vara helt oense med TJ.
Kommentera

fredriko74: Spricka i revbenet.

Frågan är om det inte är dags att agera som supporter också. Vart på www.hockeyligan.se kan man hitta byta-favoritlag-formuläret?
Kommentera

zita: Ett rejält hypotetiskt tänk från din sida. Det blev likt förbannat NOLL poäng hur än hypotetisk du nu än må vara.

Säg så här dårå; Om vi hade sluppit Hedman och Hedin så är jag säker på att vi tagit full pott i alla matcherna vi spelat.

Hade vi dessutom haft Challe i båset så hade vi nog varit jävligt nära vårt första SM-Guld nu.
Kommentera

Johnny Rådepp: Vad jag fick reda på under matchen var att Riddervwall inte var med på morgon träningen för att sedan stå på kvällen , konstigt
Sen måste jag ta upp det här med Robinson , vilket jävla skämt som spelare , finns det någon i hela elitserien som har sämre + o - statestik än denna spelare , tror inte det.
Vet han blivit hyllad men jag vet inte varför för jag tycker att han inte hänger med över huvud tagit......oduglig.
Kommentera

Nån som vet varför Jonte inte var med idag?
Kommentera

Jag är glad att dom vann tredje perioden med 3-0. Och jag tror dom hade kvitterat om dom inte fått utvisningen.
Kommentera

Johnny Bravo: Nu snackar vi Fejjan, allvar här. Självklart så är man medlem i den fejjangruppen, "Vi som rakar pungen med 180 millimetersvinkelslipen".

Sedan så undrar jag om nån vet var man kan få tag på röd plysch och porrbelysning till en Zamboni?

Hur mycket går det åt om man bara vill klä in skuffen?

Vidare undrar jag vilken funktion tärningar på backspegeln fyller i en Zamboni?

Tacksam för ett blixtsnabbt svar!
Kommentera

Johnny Rådepp: Tyvärr det var du som fick Zambonihjärnan av oss 2.
Själv är jag en hejare på att raka pungen med stora vinkelslipen som riktiga män gör.
Kommentera

Johnny Bravo: Samma här broder, TIK-hjärtat blöder men vi är ändå bröder. Fyhelvete vad jobbigt det är att leva nu.

Sååå, vad ska vi då ta oss till för att orka med det fortsatta lidandet?

Några förslag på bra trimsatser till Zambonin?
Kommentera

Johnny Rådepp: Mitt lallande är över men mitt hjärta blöder.
Kommentera

Johnny Bravo: Hej broder, vi måste ta oss samman nu. Men man känner sig så fullkomligt maktlös inför förfallet.

Såååå, vad ska vi då ta oss till? Ska vi bara lalla vidare så att vi ses på resorna i kvalserien?

Tjaa, det blir nog så...
Kommentera

Johnny Rådepp: Johnny Johnny min bror, aldrig har ditt efternamn varit bättre.
Kommentera

Johnny Bravo: Jag kanske var lite orättvis i min kritik, i slutet av andra så hörde man faktiskt några burop, att det inte hördes tydligare beror väl kanske på att det inte var så många på dagens match.

Sen det Alexander Larsson gör när han reducerar till 3-6 (eller om det var 4-6) det tycker jag är ett stort jävla skämt. Först skämmer laget ut sig och släpper 6 kassar på två perioder, sen när en reducering kommer så ska han elda på fansen, ungefär som att det är vad laget kan förvänta sig?!

Jag blev förbannad när jag såg det, finns det någon allmän uppfattning bland dessa miljonärer till hockeyspelare att dom ska ha ett öronbedövande stöd oavsett hur mycket dom våldtar föreningen med sitt usla spel?
Kommentera

Timråit H-sand: Perra är så grymt jävla efterbliven så jag orkar inte ens nämna karln vid hans riktiga namn.

Det finns också fler personer som är rejält efterblivna i dagens Timrå IK. Men jag orkar inte nämna några fler smeknamn denna afton.

Vi är på väg rätt ner i avgrunden, OCH INGENTING verkar hända i föreningen, precis INGENTING.
Kommentera

Timråit H-sand: Slog ni ner honom? :)
Är telefonen hel?

Redigerad kommentar

Kommentera

Andersson: Eftersom vi redan är avhängdA så de är inte så bråtton med värvningar de är långt till transverfönstret stänger . Tror knappast publiken strömmar till för att se nån enstaka värvning De kommer inte göra så att vi radar upp långa serier av vinster . Och de är de som behövs för att matcherna ska börja gälla något igen .vanligt folk går inte på träningsmatcher
Kommentera

Olle: Jag vet inte. Jag har inte hört av honom nåt mer.
Antingen så gick telefonen sönder av saliven som sprutade eller så kastade han sönder telefonen.
Kommentera

Johnny Rådepp: Är inte Perra borta snarast omgående så publiken under 3000 snart.
En mysfarbror-Jajamen. Men coach- ALDRIG I HELVETE!

Han kan inte COACHA! Att inte byta ut Riddarn vid 2-3 för att åtminstone ge laget en chans med lte extra energi är tamefan TJÄNSTEFEL. Sen gör karln ytterligare två mycket dåliga ingripanden som leder till två mål till, men byta målvakt-VADÅ?

NU MÅSTE DET AGERAS!!! OMGÅENDE FÖR SATAN!

Det är ett hån mot allt o alla att denne mysfarbror kvar!
Kommentera

Frella: helt ärligt så tror jag djoos är bättre
Kommentera

Per HApps: Jag pinade mig att se hela skiten ända in i kaklet IGEN. Men det är jävligt jobbigt nu, JÄVLIGT JOBBIGT. Dock så får Timrå IK in sina teveintäkter på mig och min familj hur än jävla uselt dom spelar, det är schysst, man ska alltid stötta sin förening ju, dårå.

Timrå IK är dom bästa!
Kommentera

Johnny Bravo: Nåja, det speglar väl hela den här kravlösheten som det innebär att vara timråit kanske? På läktarna står man och sjunger "vi är timrå och vi ger aldrig upp" rakt ner i allsvenskan och på HS får barnungarna härja fritt. Konstigt att folk tappar orken?

Hur gick det i paus förresten, var det någon som traskade iväg och skrek på perra? Inte för att jag tycker att man kan kräva det av någon men jag blev mest nyfiken.
Kommentera

Jag har inte större förtroende för våran ledning än att jag tror att när/om Perra får gå så kommer Djoosen och tar över.
Kommentera

Per HApps: En följd av denna ökenvanding sportsligt är att ekonomin är på väg mot en härdsmälta. Har ingen märkt vad TJ är märkligt tyst nu för tiden ? Men vänta bara tills han kommer ut från kansliet och får tala om att vårt lilla, lilla egna kapital är på väg att bli negativt p.g.a. att det är för lite folk på matcherna och att nästa år måste klubben spara ännu mer. Man det är ju inte hans problem utan nästa uppsättning ledare i Timrå IK som får reda upp detta hönshus.
Kommentera

Johnny Rådepp: Satan i helvete, fel tråd, dra åt helvete med alltihopa dårå. Nu ska jag söka upp den rätta tråden och under tiden så hoppas jag att en ny tränare har blivit utsedd.

Eller, har Timrå IK nånsin ställt upp med ett svagare lag på isen än det vi ser idag?
Kommentera

Per HApps: Precis , produkten måste va bra för att någon ska köpa , i det här fallet köpa biljetter och se matcherna .

Kanske vi då borde 'offra' lite av omsättningen och köpa in ny 'personal'
Kommentera

Andersson:
Hockey är marknadsekonomi i sin värsta form. Har man ingen spännande produkt att sälja är det ingen som köper.

Timrå IK känns som ett TDK C60 för tillfället.
Kommentera

Snacka om att åka runt på isen och fylla år , Sundh var bra idag ja .

Bra spurt av Timrå , men som ja läste här förut , beror de på att man 'skiter i coachen' och bara öser ? Kan ju prova börja en match såhär istället ?

För övrigt är de dyrt att värva en ny back/forward
Men det blir ganska dyrt i längden när publiksiffran knappt snittar 4000 snart.
Kommentera

« · 1417261 · »